Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2007, 14:33
handschoen
handschoen is offline
Hallo,

Ik ben van plan om online een hotel te boeken in het buitenland, maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan.

Nu heb ik een vraag over de betaalmethodes: er staan allerlei mogelijkheden zoals visa, mastercard etc, maar dat heb ik allemaal niet.

Wel staat er ook de optie maestro bij en dit logo staat ook inderdaad op mijn bankpas.
Is het nu dus zo dat ik gewoon met m'n bankpas kan betalen en dat ik dan gewoon mijn rekeningnummer kan geven, of moet ik nog iets speciaals doen? (zoals bijv. iets activeren)
En wat houdt 'maestro' nou precies in?

En zijn er belangrijke dingen waar ik op moet letten met een online betaling, zodat het allemaal veilig gebeurd? Tips?

Misschien zijn het wel domme vragen, maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan.. En liever iets te veel vragen, dan dat het fout gaat, he?
Advertentie
Oud 26-05-2007, 14:58
xyz
xyz is offline
Juist... first!
Oud 26-05-2007, 16:24
LB06
LB06 is offline
Maestro is volgens mij de "standaard" waarmee je met je bankpas in Europa geld uit de muur kunt halen. Voor zover ik weet kun je hiermee niet online betalen. Daarvoor is in Nederland iDeal uitgevonden en buiten Nederland de creditcard.

Volgens mij wordt er met dat Maestro logo bedoeld dat je daar ter plaatse kunt afrekenen met je PIN-pas. Correct me if I'm wrong.
Oud 26-05-2007, 19:37
handschoen
handschoen is offline
Citaat:
xyz schreef op 26-05-2007 @ 15:58 :
Juist... first!
Uhm?? Daar heb ik dus niets aan, he? Als je niets zinnig hebt te vermelden of het dom vindt, dan reageer je toch gewoon niet?

En @ LB06 : dankje! Maar ik vind het dan wel raar dat je als optie wel 'Maestro' aan kan klikken (Het gaat hierbij om het betalen van een aanbetaling)

Ik ga anders nog wel even bij m'n bank informeren hoe het allemaal precies zit.
Oud 26-05-2007, 19:56
handschoen
handschoen is offline
Hm, ik heb zojuist dit gevonden:

Maestro voor Internet

Toepassingsgebied
Wereldwijd maken dagelijks ca. 550 miljoen klanten gebruik van hun Maestro-kaart. Daarmee is dit het meest geliefde plastic betaalmiddel.

Maestro-kaarten kunnen sinds kort ook online via Internet worden verwerkt. De internationale invoering voor de eCommerce-handel is binnenkort ook een feit. Momenteel worden in Oostenrijk, Groot-Brittannië en Spanje Maestro-kaarten voor Internet uitgegeven. Frankrijk, Duitsland, Nederland en Italië breiden tegelijkertijd hun infrastructuur uit en zullen in de nabije toekomst de eerste voor Internet geschikte kaarten aan kaarthouders (klanten) uitgeven.

Zo werkt Maestro-online!
De verwerking van de Maestro-kaart via Internet gebeurt online via de 3D-Secure Merchant Plug-In (Saferpay MPI). Verder onderscheiden de verwerkingsprocessen en de afwikkelingen zich op geen enkele manier van die van de creditcards; de kaarthouder geeft bij het betalen online eenvoudig zijn Maestro-kaartnummer aan. Hij wordt vervolgens naar de pagina van zijn eigen bank (de bank die de kaart uitgeeft) geleid en kan daar zijn SecureCode (persoonlijk wachtwoord) ingeven. Als bedrijf verkrijgt u daarmee een snelle en veilige autorisatie en kunt uw artikelen of diensten dienovereenkomstig berekenen.

De verwerking via Saferpay kan zowel in het virtuele terminalvenster als ook via SCAI plaatsvinden.

http://www.saferpay.com/maestro.asp?LangId=nl

Naja, blijkbaar kan het dus.
Oud 26-05-2007, 20:59
thegoodlife
thegoodlife is offline
Kan je het beste een gratis account (virtual debitcard oftewel een prepaid creditcard) aanvragen bij Wirecard https://www.wirecard.com/wirecard/app Tegoed kan je storten via je bankrekening en vervolgens gebruiken bij webwinkels
Oud 27-05-2007, 00:00
LB06
LB06 is offline
Oh dat wist ik niet, maar het lijkt me nog steeds niet erg waarschijnlijk dat je met een gewone Nederlandse pinpas zoiets kunt doen.

Overigens, als je studente bent kun je heel cheap een CC krijgen, welke is gekoppeld aan je rekening. Hierdoor hoef je sowieso geen rente te betalen.
Oud 27-05-2007, 10:03
thegoodlife
thegoodlife is offline
Nee in Nederland zijn er naar mijn weten (nog) geen banken die prepaid creditcard oftewel VISA/Mastercard/Whatever debitcards aanbieden. Dit omdat ze natuurlijk lekker verdienen aan rente kosten, wanbetalers, mensen die cc gebruiken als lening en mensen liever iets aan willen smeren wat hun geld oplevert ipv dat het daadwerkelijk iets is wat ze nodig hebben. Maarja, zo gaat het wel vaker

In engeland zit deze functionaliteit wel standaard bij een bankpas en ik heb hier dan ook goed gebruik van gemaakt. In het geval dat de betreffende winkels ook paypal zouden accepteren kan je daar ook naar kijken, maar daar heb je niets aan als ze alleen creditcards accepteren aangezien de virtual debitcard service alleen nog in de USA in beta is.
Oud 27-05-2007, 19:42
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
handschoen schreef op 26-05-2007 @ 20:56 :

Naja, blijkbaar kan het dus.
ja, maar als je goed had gelezen vooralsnog in Engeland en spanje. In Nederland kan het nog niet, dus je zult met een credit card moeten betalen.

Regels voor berichten