Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2002, 19:03
DarkCat
DarkCat is offline
Stel: je hebt een vriend waar je heel veel van houdt en die je absoluut niet kwijt wilt, maar op een gegeven moment kom je iemand tegen waar je ooit verliefd op geweest bent en die nu opeens interesse in je toont. Ga je daar dan op in? Neem je het risico weer verliefd te worden of blijf je uit zijn buurt?

Interessante vraag
Oud 14-07-2002, 19:10
Marcade
Marcade is offline
hoezo interessant?

Als je van je vriend houd, en als je bij hem wilt blijven, en hem trouw wil blijven; waarom zou je dan in godsnaam op zulke dingen ingaan?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 19:21
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Marcade schreef:
hoezo interessant?

Als je van je vriend houd, en als je bij hem wilt blijven, en hem trouw wil blijven; waarom zou je dan in godsnaam op zulke dingen ingaan?
Niet op ingaan per se, maar blijven omgaan met die persoon en daarmee neem je het risico weer verliefd te worden..
Oud 14-07-2002, 19:26
miro
miro is offline
Als ik nog steeds geinteresseerd zou zijn in die ander zou ik nu niet met mijn huidige vriend gaan.....
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 19:26
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Niet op ingaan per se, maar blijven omgaan met die persoon en daarmee neem je het risico weer verliefd te worden..
Ik zou het risico niet nemen. Het kan voor teveel complicaties zorgen waardoor je beide mensen, en ook nog jezelf, in pijnlijke situaties kan zetten.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 19:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
zodra k merk dat ik echt op een ander verliefd word, weet k dat er iets niet goed zit... meestal ga k niet op die tweede verliefdheid in, maar als deze niet weg gaat, begin ik automatisch minder voor mijn vriend te voelen dus dan gaat het sowieso uit. ook al blijkt dat die jongen toch niks voor mij is.

t komt er dus op neer dat als k echt verliefd op een ander word, dat het dan niet goed zit tussen mij en mijn vriend.
tenminste, k heb het nog nooit anders meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 19:38
niem
niem is offline
het ligt eraan hoe leuk je je huidige vriend vindt denk ik...

Ik heb het ook een keer gehad... ik heb het toen uitgemaakt met mn vriend... maar dat kwam eigenlijk omdat ik niet superveel van hem hield... achteraf ben ik eigenlijk ook 'niet echt' verliefd op hem geweest... vond hem dus eigenlijk niet echt leuk...

Maar als je je vriend wel superleuk vindt en superveel van hem houdt.. dan denk je er denk ik nieteens over na om een ander te nemen...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 19:42
DarkCat
DarkCat is offline
Hmm, dat antwoord had ik eigenlijk ook wel verwacht: dat als je verliefd word op iemand anders, dat dan je huidige relatie niet goed zit.

Maar de vraag kan ook zijn.. ga je met iemand om die je echt super mooi en super lekker vind terwijl je eigenlijk een vriend (of vriendin) hebt?
Oud 14-07-2002, 19:49
miro
miro is offline
Citaat:
DarkCat schreef:

Maar de vraag kan ook zijn.. ga je met iemand om die je echt super mooi en super lekker vind terwijl je eigenlijk een vriend (of vriendin) hebt?
Supermooi en superlekker. Ja daar zou ik nog steeds mee omgaan. Ik hou van mn vriend en van niemand anders. Waarom zou ik dan op iemand anders verliefd moeten worden? Hij kan evengoed een kutkarakter hebben... Dan zou ik dus mijn vriend in de steek laten omdat ik iemand anders knapper vind? Al was t brad pitt...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 20:03
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
miro schreef:

Supermooi en superlekker. Ja daar zou ik nog steeds mee omgaan. Ik hou van mn vriend en van niemand anders. Waarom zou ik dan op iemand anders verliefd moeten worden? Hij kan evengoed een kutkarakter hebben... Dan zou ik dus mijn vriend in de steek laten omdat ik iemand anders knapper vind? Al was t brad pitt...
Maar, in dit geval, ben je wel eerder verliefd geweest op die ander.
Oud 14-07-2002, 20:13
miro
miro is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Maar, in dit geval, ben je wel eerder verliefd geweest op die ander.
Ken dr eerlijk gezegd zoeen. Hij is mooi. ben dr op verliefd geweest. Maar nu ik een vriend heb doet ie me echt helemaal niks meer. Niet als ik m zie, niet als ie tegen me praat en niet als ie me 3 zoenen geeft. Echt helemaal niks. Mja liefde maakt blind. En dr is idd wat mis als je verliefd zou worden op iemand anders, ook al ben je dr eerder verliefd op geweest. Dan blijf ik bij mijn standpunt dat als je iemand anders interessant vindt, je huidige liefde niet moet doorzetten, of iig niet waard bent.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 20:16
DarkCat
DarkCat is offline
Ik vraag me ook af of het slecht is.. ik ken een jongen die vertelde dat hij een vriendin had en ook verliefd was op iemand anders tegelijkertijd.. en de energie die hij kreeg van die (korte) verliefdheid gebruikte hij in zijn relatie.. wat vinden jullie daarvan?
Oud 14-07-2002, 21:03
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik vraag me ook af of het slecht is.. ik ken een jongen die vertelde dat hij een vriendin had en ook verliefd was op iemand anders tegelijkertijd.. en de energie die hij kreeg van die (korte) verliefdheid gebruikte hij in zijn relatie.. wat vinden jullie daarvan?
Heu, klinkt een beetje zoals, dat hij tijdens de seks met het ene meisje, zat te fantaseren over het andere meisje.

Oftewel, is dat psychisch niet een beetje vreemdgaan? Zou dat geen schuldgevoel moeten creeeren op een of andere manier?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 21:55
Severus
Severus is offline
Citaat:
miro schreef:
Als ik nog steeds geinteresseerd zou zijn in die ander zou ik nu niet met mijn huidige vriend gaan.....
Ik zou het risico nemen. Als je dan weer verliefd wordt op die persoon van vroeger, kan het heel goed zijn dat je nooit echt over die persoon heen bent geweest. Ook al had je steeds gedacht van wel. Dus, neem het risico en dan kun je weer 'ns wat over jezelf ontdekken.

Bovendien, als je verliefd wordt op die persoon, kan het ook zijn dat je iets mist in je relatie met je vriend. Dat hij misschien toch niet de ware is voor je, en die persoon van vroeger juist wel. Niet geschoten is altijd mis geschoten..... dus ik zou het risico wel nemen.

Groetjes,

Ripper
Reageren

Regels voor berichten