Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2007, 10:55
Verwijderd
Omdat we de forumstelletjes nu wel vaak genoeg gehoord hebben, wilde ik de vraag wat uitbreiden. Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben naar wat er via dit forum allemaal ontstaat.
(of eventueel via internet in het algemeen, dat kun je ook in plaats van 'dit forum' lezen als dat wel/meer van toepassing is)

Heb je wel eens een relatie gehad met iemand die je via (een/)dit forum hebt leren kennen?
Is er wel eens vriendschap ontstaan met iemand die je via dit forum hebt leren kennen?
Zo ja, is deze vriendschap anders dan vriendschappen die irl ontstaan zijn?
Beschouw je mensen op dit forum als vrienden (of iets in die richting) terwijl je ze nog (bijna) nooit gezien hebt?

En: wat vind je van relaties/vriendschappen die op deze manier ontstaan?

Nou ja, en wat je er verder nog over te zeggen hebt, hoe dat dan ontstond enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2007, 11:04
Verwijderd
*zwaait naar N00dles* Qimm en ik hebben hem ooit opgeduikeld ergens of andersom, en na veel chatten hebben we gemeet en dat is er nooit meer afgegaan. Ondertussen zijn we denk ik al een jaar of 4 bevriend. Erg gezellig

Vriendschap is in zoverre anders dat we ervoor moeten reizen. Als hij hier zou wonen, zouden we waarschijnlijk regelmatig samen eten of 's avonds even langswippen voor een glas wijn. Dat is nu niet echt een optie.

Verder heb ik veel mensen leren kennen via het forum (dit is eigenlijk het enige forum waar ik op zit), redelijk wat mensen gemeet, met sommigen fanatiek msn-contact onderhouden en een aantal ook irl regelmatig gezien, maar daar zijn verder geen blijvende rl vriendschappen uit ontstaan. Wel hyve/msn/pm/lj contact trouwens.

Oh en er zijn een paar mensen hier van wie ik denk dat we erg goede vrienden zouden kunnen zijn, als bij elkaar in de buurt zouden wonen en niet al zo'n uitgebreid sociaal leven zouden hebben. Soms wel jammer dat dat irl geen optie is, maar ja, om nou alle potentiële vriendschappen te betreuren...

Edit: Oh en volgens mij ben ik een van de weinige forummers die hier zo lang zit zonder zelfs maar met een andere forummer gezoend te hebben

Laatst gewijzigd op 16-05-2007 om 11:06.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 11:10
Jochemska
Jochemska is offline
van dit forum ken ik eigenlijk nog niemand, maar ik zit hier ook nog niet zo lang. Op een ander forum is er echt een hechte kern van mensen, waar ik dan ook bijzit. die beschouw ik wel als vrienden, we hebben ook vaak meetings enzo maar inderdaad de afstand is een groot struikelblok om vaker dingen te doen met zo'n groep.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 11:12
Pluis
Pluis is offline
Goed, eens kijken.
Ik heb (nog) geen forumrelaties gehad. Wel aardig wat contacten overgehouden aan fora enzo, erg leuk. Oh en m'n vorige vriendje heb ik via msn leren kennen *kreeg zijn adres van een vriendinnetje, en wist voor die tijd absoluut niet wie hij was* Wat het vooral makkelijk maakt is dat je het over vanalles kunt hebben, aangezien de kans dat je dezelfde mensen kent nogal klein is. Dus als je dan eens over iemand aan het klagen bent, dan maakt dat niet uit.
Ik heb ook een aantal forum/internetvriendschappen, maar eigenlijk ontmoet ik hen nooit in het echt. Ook niet zo'n behoefte aan. Heb er nu wel een paar ontmoet, en dat was altijd leuk
Oud 16-05-2007, 11:12
Bloem
Bloem is offline
Een paar jaar geleden heb ik een relatie gehad met een forumer, dat was in de tijd dat ik ook nog volop naar meetings ed. ging. Eigenlijk kende ik hem ook meer van zo'n meeting dan van het forum, maar goed, het forum was wel de aanleiding.

Verder ken ik van hier twee mensen die ik nu wel vriendinnen durf te noemen (). De een al een paar jaar, de ander pas een jaartje. Het is in zoverre anders dan IRL vriendschappen dat we elkaar niet elke dag hoeven te bellen of elke week hoeven te zien om contact te houden, ik spreek ze hier ook nog wel eens. Dat is makkelijk voor mij, ik ben heel onattent in mensen bellen en kaartjes sturen enzo, als ik iemand hier zie denk ik er weer sneller aan om naar bepaalde dingen te vragen waar je anders even voor zou bellen ofzo.

Mensen die ik nog nooit ontmoet heb beschouw ik niet als vrienden, hoewel ik met sommige mensen die ik nog nooit IRL gezien heb wél een heel leuk contact kan hebben.

Laatst gewijzigd op 16-05-2007 om 11:19.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 11:32
Verwijderd
-Heb je wel eens een relatie gehad met iemand die je via (een/)dit forum hebt leren kennen?
Nee.
-Is er wel eens vriendschap ontstaan met iemand die je via dit forum hebt leren kennen?
Nee.
-Zo ja, is deze vriendschap anders dan vriendschappen die irl ontstaan zijn?
NVT
-Beschouw je mensen op dit forum als vrienden (of iets in die richting) terwijl je ze nog (bijna) nooit gezien hebt?
Nee.
-En: wat vind je van relaties/vriendschappen die op deze manier ontstaan?
Niks mis mee.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 11:39
Verwijderd
Heb je wel eens een relatie gehad met iemand die je via (een/)dit forum hebt leren kennen?
Ik twijfel tussen ja en nee.
Is er wel eens vriendschap ontstaan met iemand die je via dit forum hebt leren kennen?
Zeker.
Nee.
Beschouw je mensen op dit forum als vrienden (of iets in die richting) terwijl je ze nog (bijna) nooit gezien hebt?
Dat ligt geheel aan de persoon en de situatie. Zowel ja en nee.
Prima.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 11:46
Muchacha
Muchacha is offline
Nee

Ja, ik heb met enkelen msn-contact. Sommige zijn echte maatjes geworden, de een al wat standvastiger dan de andere. En ene zal ik ooit wel eens meeten ook!

Ja, want ik ken ze niet irl.

Nee. Maar ik volg wel enkelen, kan ze wel onderscheiden van elkaar.
Oud 16-05-2007, 12:15
__
__ is offline
Nee
Niet via dit forum, maar via andere sites als bv. livejournal toch een aardige 'vriendenkring' opgebouwd. Stelt niks voor, we wilden vroeger nog wel eens afspreken en zien mekaar tegenwoordig bij dingen als Lowlands of andere concerten oid.
Ja, deze stellen niks voor, die irl wel.
Nee, alleen de paar die ik in het echt al kende.
Apart, en ik kan me er ook weinig bij voorstellen. Maar je hoort er steeds meer van en tsja.. het zal dan wel mogelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 12:16
juno
juno is offline
Ik mis de optie: seks met een forummer.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 12:36
stout!
stout! is offline
Citaat:
Morgan schreef op 16-05-2007 @ 12:04 :
Oh en volgens mij ben ik een van de weinige forummers die hier zo lang zit zonder zelfs maar met een andere forummer gezoend te hebben
Hoi .

Ik heb in mijn jongere jaren weleens gemeet en daarna nog afgesproken, maar dat is allemaal al héél lang geleden. Ik ben weleens benieuwd naar forummers die me aanspreken maar die dan ook gaan ontmoeten vind ik toch best ver gaan, raar idee (voor mij dan). Mocht het er eens van komen dan is het waarschijnlijk heel leuk .
En forumrelaties volg ik me interesse, ik vind het leuk vermaak. Maar voor mezelf kan ik het me toch slecht voorstellen.
Oud 16-05-2007, 14:49
DvoorA
DvoorA is offline

Ja, het duurde 2,5 jaar en we hebben samengewoond. Verder weleens gedate met een forummer.

Ja, we zien elkaar niet zo vaak maar chatten en smsen wel veel. Ik zie hem in ieder geval zeker wel als een vriend, al zit hij al heel lang niet meer op dit forum en is het ook al jaren geleden dat we elkaar hier leerden kennen

nee hoor, behalve dat we elkaar niet vaak zien, maar dat ligt meer aan de afstand.

Nope.
Oud 16-05-2007, 15:26
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 16-05-2007 @ 13:16 :
Ik mis de optie: seks met een forummer.
Juno: 30.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 15:36
miekmuis
miekmuis is offline
Nooit een relatie of enis seksueel contact met iemand van het forum gehad. Ook nooit gezoend dus.

Wel een goede vriendin via het forum leren kennen. Die vriendschap is niet anders dan vriendschappen die ik op een andere manier heb opgedaan.

Mensen die ik amper of nooit irl heb gezien zie ik niet als vrienden nee.

Ik zie geen kwaad in een relatie met iemand die je via het forum/internet in het algemeen kent, als je maar zorgt dat je elkaar niet idealiseert vanachter je computerschermpje.
Oud 16-05-2007, 15:57
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb een heleboel leuke mensen leren kennen via dit forum waar ik heel goed mee kon opschieten en er zijn zelfs een aantal vriendschappen ontstaan. Eerst hebben we veel gechat en daarna een keer gemeet.

Ik heb al ruim 2 jaar een relatie met iemand van dit forum.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 16:13
WolterB
WolterB is offline
Ja, meerdere keren zelfs.

Ik heb een aantal van mijn beste vrienden via dit forum leren kennen.

Absoluut. Via een forum/internet leer je mensen op een hele andere manier kennen dan irl. Je 'kent' elkaar eerst bijna alleen via posts op het forum, waardoor je een beeld van het innerlijk kan vormen van die specifieke persoon, mits deze zich niet anders voordoet. Het uiterlijke kenmerk ontbreekt en je moet in het begin dus alleen afgaan op de manier van posten en later eventueel hoe deze persoon op msn is. Hoe diegene eruitziet gaat via foto's of een webcam voordat je elkaar ontmoet.

Ik heb één vriendin die ik via dit forum heb leren kennen bijna 2 jaar alleen via forum/msn gesproken voordat we elkaar een keer gingen zien. Deze vriendschap is ondanks dat feit één van mijn beste vriendschappen. Nadat wij elkaar voor het eerst gezien hebben is alleen het feit dat we elkaar ook irl ontmoeten veranderd en heeft niet veel aan de vriendschap veranderd.

Wat vind je van relaties/vriendschappen die op deze manier ontstaan?
Ik hecht er veel waarde aan. De vriendschappen die op deze manier ontstaan zijn, zijn langdurende vriendschappen voor mij waarvan de meeste al 2 tot 4 jaar standhouden. Doordat je elkaar op een andere manier leert kennen zoals ik hierboven beschreven heb, is er een andere basis voor de vriendschap en deze basis blijk voor mij heel erg stabiel te zijn.
Oud 16-05-2007, 17:04
Verwijderd
ik denk dat er wel vriendschappen tussen mij en forummers zouden kunnen ontstaan, maar ze zijn er niet. misschien ook omdat ik het al druk genoeg heb met mensen die ik irl ken, al zijn er een paar mensen (hier en op mijn andere forum) waar ik wel regelmatig mee pm. maar ik ben toch ook te chicken om naar een meet te gaan, vooral van dit forum, aangezien dit toch redelijk anoniem is allemaal. (andere forum is kleiner, weet iedereens echte naam, leeftijd, woonplaats en ava's zijn meestal gewoon n foto van degene, dan leg je natuurlijk ook wat "echter" contact)

en morgan, ik zit hier ook al heel lang, maar heb zelfs nog nooit een andere forummer gezien!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 17:24
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ja, een relatie van (tot nu toe) ruim 2,5 jaar.
Niet via dit forum (wel een paar leuke contacten met wie ik veel bel/sms/msn enz.) Via een ander forum door meetings ook daadwerkelijk leuke kennisjes aan over gehouden.
Niet direct, wat ik wel merk is dat je op voorhand een zeker beeld hebt van een persoon, door zijn/haar posts hier maar enkel nog het uiterlijke plaatje ontbreekt. Ik vind een vriendschap die voortvloeit uit het forummen vaak een wat moeilijker begin hebben doordat het een kwestie van aftasten is.
Absoluut niet. De mensen hier zijn gewoon forummers, en mensen die ik echt goed door en door ken (en dus ook regelmatig irl zie) zijn kennissen, en dan ooit misschien eens vrienden.

Daar heb ik niets op tegen, hartstikke leuk mede omdat ik weet dat veel mensen dankzij een forum toch de mogelijkheid krijgen om te socializen en dingen te doen die ze anders moeilijk hadden gevonden.
Oud 16-05-2007, 17:24
Verwijderd
Ik heb nooit een relatie gehad met een forumer, wel met iemand van internet (hoewel ik daar nog steeds een relatie mee heb en hem nu mijn man kan noemen ).
Echt vrienden gemaakt via 't forum.. hmm, wel op meetings, denk ik. Maar niet enorm veel. Ik onderhoud vriendschappen ook via een forum, maar die mensen kende ik al voor ik internet had enzo. Behalve een of twee dan, hoewel ik niet weet of ik die mensen ook echt vrienden zou kunnen noemen... Misschien een beetje ofzo Iets meer dan alleen kennissen in ieder geval.

Ik denk dat als ik meer zou meeten, ik wel meer vrienden zou maken hier. Maar ik ben niet zo meeterig Eng
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 17:48
Confus1oN
Confus1oN is offline
Niet direct via een forum nee, wel via msn.. email adres van een meisje gekregen van een vriend van me. Daar gewoon wat mee aan t msn'en gegaan toen. Omdat het vrij goed klikte enzo, hebben we eens wat afgesproken en toen sloeg de vonk eigenlijk over, het was zo gezellig en sindsdien zijn we dan ook werkelijk vriendje en vriendinnetje Dit is nu zo'n 5 maanden aan de gang btw.

Niet dit forum nee, ik zit hier niet vaak genoeg om echt vrienden te gaan maken hiero. Van een ander forum heb ik wel vrienden aan over gehouden waar ik soms eens mee 'meet'. Door de grote afstand is het helaas niet mogelijk om elkaar vaak te zien.

Uhm.. qua omgang met elkaar niet echt denk ik. Het is natuurlijk jammer dat je elkaar zo weinig ziet en soms in het begin is het even een beetje 'onwennig', maar dat is altijd zo over.

Als ik ze nog nooit heb gezien dan meestal niet, maar er is zijn toch 2 personen die ik nog nooit gezien heb en waar ik toch zo goed contact mee heb dat ik hen toch inderdaad wel een beetje ben gaan zien als vrienden.

Prima, ik heb mijn huidige vriendin immers ook via msn ontmoet. Tot nu toe werkt het prima en ik zie deze relatie ook niet anders dan mijn vorige relaties die niet via internet zijn ontstaan. Dus prima ja!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 17:56
Verwijderd

Ja Die relatie gaat ook nog steeds goed

Ja. Ik had met sommige mensen best vaak contact irl, waarvan er bij 2 sprake was van een vriendschap. Iig van mijn kant

Inmiddels is daar echter niks meer van over.

Ja, behoorlijk. De vriendschappen waren voornamelijk gebaseerd op gemeenschappelijke interesses en omdat we dingen in elkaar herkenden.

Vriendschappen irl zijn vaak gewoon gebaseerd omdat je het leuk vindt om met elkaar om te gaan, zonder dat je ueberhaupt op elkaar hoeft te lijken.

Nope.

Daar kan ik moeilijk iets op tegen hebben

Ik denk dat het internet een goed medium is om met mensen in contact te komen, maar dat het niet goed is om contact te onderhouden. Niet voor mij iig, omdat ik altijd moe word van chatten en mailen. Ik spreek veel liever af
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 16-05-2007 @ 18:24 :
ik ben niet zo meeterig Eng
Je bent niet meeterig, maar mieterig.

Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 18:05
Qimm
Qimm is offline

Ja, maar eigenlijk bleek dat we ook bij elkaar op school/in de klas hadden gezeten

Jazeker, N00dles

Hij woont nogal verder weg dan mijn 'gewone' vrienden

Mensen die ik nog nooit heb gezien en ook nauwelijks spreek schaar ik niet onder mijn vrienden

Ach waarom niet?
Oud 16-05-2007, 20:02
Wammus
Wammus is offline
Ik ben op dit forum terecht gekomen dankzij m'n ex die hier ook kwam.

Juh met Deadlock waar ik 2 dagen geleden nog geweest ben.

Ja. Je spreekt elkaar een stuk minder (ik ben niet zo'n MSNer) vanwege de afstand (Haarlem ---> Zwolle dus tsja) dus zo eens in de zoveel tijd bel ik hem of hij mij of de ander zin heeft om wat te gaan doen.

Mensen die ik nog nooit heb gezien en ook nauwelijks spreek schaar ik niet onder mijn vrienden.

Ik zie er geen problemen aan.
Oud 16-05-2007, 20:21
Warsocket
Warsocket is offline
ben nu verloof met mijn vriendin die ik op dit forum ben tegengekomen
Advertentie
Oud 17-05-2007, 07:17
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Haha, ik heb ondertussen alweer tientallen forumers ontmoet
Klaagmuur meetings (voorloper van De Kantine) van vroeger, Admin meets en LLTR-meets (LL-topic reeks op onzin) van nu

Ik vind het echt heel erg gezellig. Je leert nieuwe mensen kennen die je anders nooit zou ontmoeten. Soms ontstaat er ook een mooie vriendschap uit, vaak blijft het oppervlakkig. Maar dat betekent niet, dat het niet gezellig is

Ik ben gisteren nog langs een vriendin gegaan die ik via internet heb ontmoet. We zijn destijds samen naar Duitsland gereden voor een concert, en na 4 jaar hebben we nog steeds contact

Verder ga ik naar de zomer en winter Efteling met een groep die ik sinds 2002 ken (allemaal Buffy fans ). Ik spreek ze helaas minder dan jaren geleden, maar het is altijd leuk en fijn als we elkaar weer zien.

Mijn ex heb ik ook via internet ontmoet, via een ander forum en daarna via MSN en irl.

Kortom: fora zijn een verrijking voor je leven
Oud 17-05-2007, 08:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja.

Ja, meerdere keren. Één keer kende ik iemand vaag omdat we op dezelfde school zaten, toen bleek dat we allebei op dit forum zaten, zijn we eigenlijk door het forum supergoed bevriend geraakt. Andere keren was het echt zuiver via het forum, dus echt met meeten en zo.

Anders, ja. Slechter, nee.

Beschouw je mensen op dit forum als vrienden (of iets in die richting) terwijl je ze nog (bijna) nooit gezien hebt? Ja. Ik weet alleen niet altijd of zij mij ook als vriendin zien, maar dat weet ik irl ook niet altijd. Van één meisje weet ik dat wel zeker, ondanks dat we elkaar nooit hebben gezien en elkaar waarschijnlijk ook nooit zullen zien. Misschien juist daardoor, het geeft iets heel veiligs, ik kan altijd op haar terugvallen. (overigens is dat niet via dit forum).
Het verschil tussen internetvriendschappen en "gewone" is dat je via internet makkelijker over je gevoelens en zo praat. Met "gewone" vriendschappen kun je makkelijker leuke dingen gaan doen. Maar het is niet zo dat dat bij internetvriendschappen niet kan, sowieso kun je gaan meeten, maar buiten dat: op internet kun je ook gewoon lol hebben. Ik vind internetvriendschappen zeker niet minderwaardig, ik ben hartstikke blij dat ik sommige mensen heb leren kennen
Oud 17-05-2007, 10:30
Verwijderd
Op dit moment heb ik al ruim twee jaar een relatie met een forummer. Van dit forum dus. En het bevalt me prima

Ja, er zijn meerdere vriendschappen ontstaan via dit forum. Twee hele goede waarvan er één al een paar jaar geleden is ontstaan. Plus mijn vriend natuurlijk!

De vriendschappen opzich zijn niet anders. Wel de manier waarop we elkaar hebben leren kennen. Maar nu zijn die vriendschappen niet anders dan met mensen die ik irl heb leren kennen. De laatste tijd vergeet ik zelfs dat ik hen hier heb leren kennen.

Soms klikt het op het forum of op msn zó goed met iemand dat je het gevoel hebt dat je die persoon irl kent. Dat gevoel heb ik heel soms (gehad). Dan voelt het als vriendschap, maar het wordt pas echt als ik die persoon ook irl heb leren kennen.

Een paar jaar geleden had ik hier mijn bedenkingen bij, maar ik er zelf een soort van middenin zit vind ik het heel normaal en heel leuk. Anders had ik mijn vriend en die andere vrienden nooit leren kennen. Wel vind ik het soms nog best lastig om aan mensen te vertellen dat ik hen via internet heb ontmoet, omdat sommige mensen (in mijn familie) me er toch vreemd op aankijken.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 10:42
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
RebEls schreef op 17-05-2007 @ 11:30 :
Ja, er zijn meerdere vriendschappen ontstaan via dit forum. Twee hele goede waarvan er één al een paar jaar geleden is ontstaan. Plus mijn vriend natuurlijk!
Zeg, wanneer gaan wij naar de Blue Man Group?
Oud 17-05-2007, 10:47
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 17-05-2007 @ 11:42 :
Zeg, wanneer gaan wij naar de Blue Man Group?
Om onze vriendschap verder op te bouwen? Zie onzin
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 10:55
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
RebEls schreef op 17-05-2007 @ 11:47 :
Om onze vriendschap verder op te bouwen? Zie onzin
Uhuh
We verzinnen er wel wat op
Oud 17-05-2007, 16:32
Euphemia
Euphemia is offline
Ja.
Ja.
Mwah, ja.
Ligt eraan.

Prima.

Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 00:47
Confus1oN
Confus1oN is offline
Citaat:
RebEls schreef op 17-05-2007 @ 11:30 :
Wel vind ik het soms nog best lastig om aan mensen te vertellen dat ik hen via internet heb ontmoet, omdat sommige mensen (in mijn familie) me er toch vreemd op aankijken.
Hihi, dat herken ik dus HELEMAAL.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 05:15
Mephisto
Mephisto is offline
Nee

Ja, en die ligt nu in een coma op een bank 2 meter van mij vandaan weg te rotten

Ja, het is anders in de zin dat je altijd een connectie houdt met het forum en er soms ook wat over babbelt. Daarnaast ontmoet ik die mensen over't algemeen op D&A-meets dus dan maak je elkaar hoofdzakelijk in toestanden mee die zich het best laten omschrijven als erg ver van de wereld

Nee, duidelijk niet. Vriendschap bestaat in mijn optiek ook niet uit woorden; ik kan met redelijk wat mensen goed opschieten maar mijn vrienden zijn degenen die er voor me staan als het nodig is, en mensen met wie ik een mate van intimiteit deel die ver verwijderd ligt van wat de rest van de buitenwereld meekrijgt, en dat vereist vertrouwen. Vertrouwen kan in mijn ogen maar tot op bepaalde hoogte als je elkaar slechts op het internet kent.
Oud 18-05-2007, 08:47
Sushii
Sushii is offline
als ik de vraag dan even uit mag breiden naar: liefde en vriendschap via internet, dan kan ik zeggen dat dat best heel goed mogelijk is.

Even voorgenomen dat degene die je ontmoet werkelijk degene is die je denkt voor je te hebben en niet een of andere vieze gek die na 1 keer chatten vraagt of je wil sexcammen of whatever.

Maar je leert mensen vaak eerst wat beter kennen en op meerdere punten dan de mensen die je op school of tijdens uitgaan of op je werk tegenkomt.

daarnaast betekend afspreken na een internet-ontmoeting vaak ook wat meer spanning omdat je die persoon niet irl kent en dat geeft dus een extra tintje aan het hele verhaal.

Wat veel mensen zeggen, dat je vaak een afstand moet overbruggen om bij iemand te komen, dat is hetzelfde als je verhuist naar een andere stad en dan alsnog contact wil blijven houden met vrienden.

Nouja, wat mij betreft kan het best en in zekere zin is het misschien ook wel een verrijking omdat je dan mensen ontmoet die je anders nooit had leren kennen
Oud 18-05-2007, 08:57
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 18-05-2007 @ 06:15 :

Nee, duidelijk niet. Vriendschap bestaat in mijn optiek ook niet uit woorden; ik kan met redelijk wat mensen goed opschieten maar mijn vrienden zijn degenen die er voor me staan als het nodig is, en mensen met wie ik een mate van intimiteit deel die ver verwijderd ligt van wat de rest van de buitenwereld meekrijgt, en dat vereist vertrouwen. Vertrouwen kan in mijn ogen maar tot op bepaalde hoogte als je elkaar slechts op het internet kent.
Maar wat nu als je, zoals ik, sommige internetvrienden vaker ziet dan schoolvrienden? Of telt het bij jou dan niet meer als internetvriendschap?

Overigens vind ik het fijne aan internetvriendschappen dat er áltijd iemand is op wie je terug kunt vallen, omdat er altijd wel iemand online is die je kan helpen als het nodig is.
Oud 18-05-2007, 08:59
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline

Ja, heb ik nu.

Ja, met mijn vriend ben ik eerst een tijd vrienden geweest. Verder ben ik bevriend met Lucky Duck, die mijn beste vriendin via dit forum heeft leren kennen. (Via een ander forum ken ik wel meer mensen.)

Mensen die je via internet leert kennen wonen vaak verder weg dan vrienden die je irl leert kennen, zo ook de mensen die ik via dit forum ken. Verder heb ik het met mijn vriend vaak over sommige vermakelijke topics wat met mensen die het forum niet kennen natuurlijk niet kan.

Nee, want afgezien van de bovengenoemden heb ik maar weinig privécontact met forummers.

Ik ben er niet ongelukkig van geworden.
Oud 18-05-2007, 20:19
Zeenimf
Zeenimf is offline
Ja, die relatie is nog niet over

neuh

-

Ik beschouw internetcontacten niet als vrienden zonder ze ooit eerder gezien te hebben, dus nee.

eigenlijk vind ik het stom klinken("hey, waar heb jij je vriend ontmoet?" "eh..intenet"), maar ach, de jeugd van tegenwoordig is vaker op internet te vinden dan bij het groentenvak van de supermarkt
Oud 19-05-2007, 01:08
Verwijderd
Citaat:
Confus1oN schreef op 18-05-2007 @ 01:47 :
Hihi, dat herken ik dus HELEMAAL.
dan zeg je gewoon via via
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 10:26
Verwijderd
Ik ken m'n vriendin via dit forum alweer zo'n 3 jaar.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 10:30
Verwijderd
Yup, we zijn nu bijna 2 jaar samen.

Vriendschap niet nee. Wel mailen en dat soort dingen.

niet van toepassing dus

Niet vrienden nee, misschien wel mensen waarmee je iets gemeen hebt ofzo. Maar vrienden worden het pas als ik ze IRL zie en als de klik er dan ook daar is

Vind het niet vreemd. Vond het in het begin wel lastig om te zeggen dat ik mn vriend op internet had leren kennen, want mensen hebben dan vaak een idee van een eenzaam type dat dagenlang datingsites afspeurt. En dat terwijl we beiden niet eens de intentie hadden een relatie te beginnen met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 08:13
Verwijderd
Nee.

Ja.

Ja. Ze zijn minder 'intens'. Ze kunnen enorm verwateren, maar als het contact dan weer eventjes hersteld wordt is het wel weer zoals eerst. En van sommigen weet ik gewoon dat ook al spreek ik ze niet vaak, we er wel altijd voor elkaar zijn.

Dat zijn meer kennissen dan. (in het geval van een keertje gezien hebben. Anders zelfs dat al niet eens)

Moet ieder voor zich weten. Leuk voor hen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 09:36
Verwijderd
Hm, mijn ex zat wel op dit forum maar ik weet niet meer of ik hem nou ook hier had leren kennen? In ieder geval zagen we elkaar op een feestje voordat er echte gevoelens ontstonden, dus niet puur via forum.

Qua vriendschap springt meteen Cha0s mijn hoofd in! Ik kende hem via hier, zag hem een keer op Lowlands en op een meeting geloof ik en meed hem als de pest omdat ik dacht dat hij mij enorm stom vond. Nou, hij dacht hetzelfde over mij, dus deden we allebei bitchy. Toen zei ik dat een keer ergens hier, zei hij dat hij me niet stom vond en ik dat ik hem niet stom vond.. gingen we msnen en nu zijn we al een paar jaar bevriend Ook gewoon afspreken met elkaar hoor, al heb ik hem nu al lang niet gezien.

En ja, dat is het verschil.. we zijn zo gewend aan internetcontact, dat we als we elkaar niet via msn o.i.d. spreken, elkaar helemaal niet spreken. Lastig omschakelen soms En de afstand.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 16-05-2007 @ 12:04 :
*zwaait naar N00dles* Qimm en ik hebben hem ooit opgeduikeld ergens of andersom, en na veel chatten hebben we gemeet en dat is er nooit meer afgegaan. Ondertussen zijn we denk ik al een jaar of 4 bevriend. Erg gezellig

Vriendschap is in zoverre anders dat we ervoor moeten reizen. Als hij hier zou wonen, zouden we waarschijnlijk regelmatig samen eten of 's avonds even langswippen voor een glas wijn. Dat is nu niet echt een optie.

Verder heb ik veel mensen leren kennen via het forum (dit is eigenlijk het enige forum waar ik op zit), redelijk wat mensen gemeet, met sommigen fanatiek msn-contact onderhouden en een aantal ook irl regelmatig gezien, maar daar zijn verder geen blijvende rl vriendschappen uit ontstaan. Wel hyve/msn/pm/lj contact trouwens.

Oh en er zijn een paar mensen hier van wie ik denk dat we erg goede vrienden zouden kunnen zijn, als bij elkaar in de buurt zouden wonen en niet al zo'n uitgebreid sociaal leven zouden hebben. Soms wel jammer dat dat irl geen optie is, maar ja, om nou alle potentiële vriendschappen te betreuren...

Edit: Oh en volgens mij ben ik een van de weinige forummers die hier zo lang zit zonder zelfs maar met een andere forummer gezoend te hebben
Ik vind nog steeds die meet die wij ooit gehad hebben maf. Jij had niks te doen en ik niet en toen kwam je maar met de trein naar Amsterdam geloof ik? Terwijl we helemaal niet zo intensief msnden ofzo.. en toen gingen we poolen en bij Nemo op het trappendak zitten Volgens mij was het heel gezellig?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 20-05-2007 @ 10:40 :
Ik vind nog steeds die meet die wij ooit gehad hebben maf. Jij had niks te doen en ik niet en toen kwam je maar met de trein naar Amsterdam geloof ik? Terwijl we helemaal niet zo intensief msnden ofzo.. en toen gingen we poolen en bij Nemo op het trappendak zitten Volgens mij was het heel gezellig?
Jah idd, nou ja volgens mij was het dat ik vrij kon reizen omdat ik een boekenweekgeschenk had en d'r was niks speciaals om te doen en jij had inderdaad ook niets te doen, dus ging ik met het boekenweekgeschenk naar Amsterdam Zonde om niet te reizen als het gratis kan.

Het was inderdaad gezellig En meer een LJ-actie dan een msn-actie geloof ik. Moeten we ooit maar eens omgekeerd doen, kom je naar Nijmegen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 18:37
Tink*
Tink* is offline

Een relatie niet, maar wel mensen leuk gevonden enzo. Misschien vind je mensen ook wel sneller leuk omdat je iemands innerlijk toch beter leert kennen eerst, en als het dan in het echt ook klikt dan vind ik het niet gek dat er iets ontstaat.

Jawel. Met een bepaald groepje mensen heb ik dagelijks veel contact en ik vind het wel een bepaald soort vriendschap. Je kan met elkaar lachen, het gezellig hebben en over serieuze dingen praten en dat vind ik erg fijn. Ook als we elkaar meeten voelt het eigenlijk net of ik gewoon iets doe met vrienden. En verder heb ik met sommige andere forummers ook wel een band denk ik, hoewel dat weer anders is.

Ja dat wel, je leert elkaar kennen op een heel andere manier. Je kan eerst alleen afgaan op de manier van posten. Later als je elkaar meet dan kun je die dingen weer met elkaar verbinden enzo. En nja, je spreekt elkaar wel veel maar je ziet elkaar weinig. Dus daarom zou ik het ook niet echt vrienden noemen maar weer een bepaald soort anders iets, want het zijn niet 'maar' forummers. Sommige forummers zie ik wel vaker dan sommige vrienden, maar toch heb je elkaar op een andere manier leren kennen dus dan noem ik het toch geen vrienden ofzo.

Ja, eigenlijk wel dus. Al zou ik het niet echt vrienden noemen. Maar met bepaalde mensen heb ik wel een speciale band.

Oh ik vind er niets mis mee. Het is niet goed als je alleen maar mensen via een forum kent en verder niets hebt, maar het kan wel een verrijking voor je leven zijn. Ik heb er iig leuke contacten aan overgehouden die ik niet zou willen missen.
Oud 22-05-2007, 16:21
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 18-05-2007 @ 09:57 :
Maar wat nu als je, zoals ik, sommige internetvrienden vaker ziet dan schoolvrienden? Of telt het bij jou dan niet meer als internetvriendschap?

Overigens vind ik het fijne aan internetvriendschappen dat er áltijd iemand is op wie je terug kunt vallen, omdat er altijd wel iemand online is die je kan helpen als het nodig is.
Internetvrienden zijn geen internetvrienden meer op het moment dat ik ze regelmatig irl zie. Dat je elkaar dan kent via internet is net zoiets als iemand ontmoeten in de kroeg.
Oud 22-05-2007, 17:40
Verwijderd
Nee. Hoewel het wel had kunnen gebeuren maar dat feest ging niet door.

Ik heb er tot nu toe een goede e-mail/msn vriend aan over gehouden, die ik ook een keer irl heb ontmoet. En een iemand waar ik een korte tijd veel contact mee had, maar dat is weer verwaterd.

Ja, duh. Het is een kletsvriendschap, geen samen-dingen-doen vriendschap.

Als internetvrienden.

Ik vind het leuk dat het bestaan, maar het kan nooit echte vriendschappen met mensen uit je omgeving vervangen. (of het moet uitdraaien op vriendschappen/relaties irl, dat is weer een ander verhaal)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 18:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 22-05-2007 @ 17:21 :
Internetvrienden zijn geen internetvrienden meer op het moment dat ik ze regelmatig irl zie. Dat je elkaar dan kent via internet is net zoiets als iemand ontmoeten in de kroeg.
Nee oké, dan begrijpen we elkaar
Oud 23-05-2007, 21:16
I C U
I C U is offline
Relaties heb ik nog niet aan dit forum overgehouden, wel vriendschappen die overigens voornamelijk via dit forum gaan. Ik zie ze ook wel als vrienden, omdat ik eigenlijk over alles met hen praat. Tegelijkertijd is het toch anders dan mijn 'echte' vrienden. Gek genoeg heb ik geen van hen tot nu toe gemeet
Reageren

Regels voor berichten