Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2007, 18:35
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Stel nou dat je als jongen niet Jan ofzo geboren was, maar als Elizondo?
Stel nou dat je als meisje niet Tineke heette maar Vlierelier?

Wat denk je dat er dan anders zou zijn geweest? Had je andere vrienden gehad, een andere persoonlijkheid?
Zou je voldaan hebben aan het beeld dat je bij de naam hebt?
Leef je in in Elizondo danwel Vlierelier en vertel het eens. Ik ben reuze nieuwsgierig.
Oud 22-05-2007, 18:42
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik zou geen andere persoonlijkheid hebben denk ik, ik neem tenminste aan dat het niet naamafhankelijk is, behalve als je gepest wordt met je naam, dat kan een persoon erg veranderen. Vlierelier is daar denk ik wel gevoelig voor en andere 'vreemde' namen ook. Ik zou denk ik geen andere vrienden hebben gehad.

En ik vind sowieso niet dat een naam bij iemand past. Ik heb nooit het idee van goh, hij heet vast Kees ofzo. Een naam krijg je gewoon, klaar. Tenminste zo denk ik erover.
Oud 22-05-2007, 18:45
Swlabr
Swlabr is offline
Ja, mijn antwoordvellen zouden er anders uit zien.
Oud 22-05-2007, 18:47
Verwijderd
Vlierelier

Wanneer ik iemand ken met een bepaalde naam, heb ik voor altijd een beeld bij die naam, als ik die nog een keer hoor.Ik zou mijn kinderen nooit een naam geven die iemand die ik niet aardig vind ook heeft, want dan klinkt die naam al 'slecht' voormij.

Maar het zou volgens mij niks schelen als ik zelf anders had geheten. Misschien dat je sommige namen vaker moet uitleggen of dat ze verwarring geven over spelling ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 18:48
Verwijderd
Daar heb ik wel eens over nagedacht.
Het zou kunnen dat er dingen anders zouden zijn gelopen, maar het zou net zo goed niet kunnen zijn.
Ik weet het niet, en ik kan het niet weten ook.

misschien kom ik later met een beter antwoord
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 18:49
TopDrop
TopDrop is offline
Ik denk niet dat je naam representatief is voor met wat voor soort vrienden je om gaat. Dat komt meer voort uit je opvoeding/ouders/karakter etc.

Wat ik me wel afvraag is hoe mn leven eruit had gezien als ik naar een andere middelbare school was gegaan. Zo'n beslissing heeft enorme gevolgen voor de rest van je leven, al besef je dat niet op het moment zelf.

Ik denk dat als je Vlierelier heet, dat mensen je vooral erg vreemd aankijken, maar dat het daar ook wel mee ophoudt. Als je kind bent word je er misschien nog mee gepest, maar als je je daar niks van aantrekt houdt dat vanzelf ook wel op.
Oud 22-05-2007, 19:03
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 22-05-2007 @ 19:49 :
Ik denk niet dat je naam representatief is voor met wat voor soort vrienden je om gaat. Dat komt meer voort uit je opvoeding/ouders/karakter etc.

Wat ik me wel afvraag is hoe mn leven eruit had gezien als ik naar een andere middelbare school was gegaan. Zo'n beslissing heeft enorme gevolgen voor de rest van je leven, al besef je dat niet op het moment zelf.
Als ik Vlierelier geheten zou hebben, zou ik toch wel excentriek zijn opgevoed, denk ik toch.

Ik ben blij dat ik naar dezelfde school als mijn broer ben gegaan, ik kan me geen leukere klas voorstellen, eigenlijk. Dat wil ik ook wel weten, hoe ik terecht zou zijn gekomen als ik niet naar deze school was gegaan.
Oh, de vragen!
Oud 22-05-2007, 19:25
Vice
Vice is offline
Zulke dingen wil ik (denk ik) liever niet weten.

Verder denk ik dat mijn naam weinig met mijn persoonlijkheid en levensstijl te maken heeft. Het lijkt me ook sterk dat je je levensstijl aanpast aan je naam.
Oud 22-05-2007, 19:27
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 22-05-2007 @ 20:03 :
Als ik Vlierelier geheten zou hebben, zou ik toch wel excentriek zijn opgevoed, denk ik toch.

Ik ben blij dat ik naar dezelfde school als mijn broer ben gegaan, ik kan me geen leukere klas voorstellen, eigenlijk. Dat wil ik ook wel weten, hoe ik terecht zou zijn gekomen als ik niet naar deze school was gegaan.
Oh, de vragen!
Ik denk dat je dan excentriek zou zijn opgevoed omdat je ouders zo zijn, en je daarom die naam hebt gekregen. En niet dat je eerst die naam hebt gekregen, en je ouders vervolgens dachten, hmm, excentrieke naam, nu moeten we haar ook zo opvoeden

Dus je 'soort' naam hangt af van je ouders en je opvoeding, en niet andersom.
Oud 22-05-2007, 19:30
Bongalientje
Bongalientje is offline
Ik denk het wel.
Ik denk dat als ik Vlinder had geheten, ik een heel ander soort ouders had gehad, dus een heel andere opvoeding en een heel ander leven.
Oud 22-05-2007, 19:52
Bonga
Bonga is offline
als ik vlinder had geheten waren mijn ouders vast hippies en was ik achter in een volkswagenbus geboren
Oud 23-05-2007, 22:28
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 22-05-2007 @ 20:03 :

Oh, de vragen!
Ja dat vraag ik me soms ook af. Omdat ik het me niks kon schelen naar welke school ik ging toen ik moest kiezen was ik bijna naar een enorme kakschool met arrogante rijkeluiskindjes gegaan en dat had ik nu echt niet moeten hebben
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 22:30
Verwijderd
Hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 22:32
Dexter_M
Dexter_M is offline
geen idee, volgens mij gewoon hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 23:28
Verwijderd
Niet veel verschil denk ik, behalve dan dat er niet meer voortdurend van die mensen zijn die denken dat de grappig of origineel zijn met hun verwijzingen naar Elmer Fudd.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 23:54
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2007 @ 00:28 :
Niet veel verschil denk ik, behalve dan dat er niet meer voortdurend van die mensen zijn die denken dat de grappig of origineel zijn met hun verwijzingen naar Elmer Fudd.
Ik moet denken aan een grap van Hans Teeuwen. Niet eens aan Elmer Fudd

Hij had het over 12 Noorse matrozen, waarvan er eentje Elmer heet.. etc
Oud 24-05-2007, 00:29
Verwijderd
Ja, die ken ik. Maar nog nooit heeft iemand me een Noorse matroos genoemd. Maar zoals Teeuwen het zelf ook al zei; dan maakt het ook niet meer uit of die matroos nu Elmer heet of niet.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 00:43
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2007 @ 01:29 :
Ja, die ken ik. Maar nog nooit heeft iemand me een Noorse matroos genoemd. Maar zoals Teeuwen het zelf ook al zei; dan maakt het ook niet meer uit of die matroos nu Elmer heet of niet.
Ja inderdaad Daarom had ik m ook onthouden, omdat het zo nergens op sloeg
Oud 24-05-2007, 01:47
Jim Morrison
Jim Morrison is offline
you can change the name of the beast, but you cannot change it's course
Oud 24-05-2007, 03:17
Evil Monkey
Evil Monkey is offline
We zullen het nooit weten.. Onze belevenissen is wat ons maakt zoals we nu zijn.. Zou best allemaal eens anders geweest kunnen zijn als ik een andere naam gehad zou hebben..
Oud 24-05-2007, 09:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dan hadden ze geen stomme rijmpjes op mijn naam kunnen maken, dat zou een verbetering zijn. Maar misschien had ik dan nog wel een veel stommere naam gehad waar je nog veel foutere rijmpjes mee kon maken en dan zou het een verslechtering zijn. Voor mijn persoonlijkheid maakt het denk ik niet veel uit.
Oud 24-05-2007, 14:36
Verwijderd
Wat kunst zegt, ik denk dat het wel invloed heeft want er is toch wel een groot verschil tussen een Gooise Lodewijk en een Haagse Sjonnie. Het ligt aan de ouders en de opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 14:45
mepsteen
mepsteen is offline
nee.
Oud 24-05-2007, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Jim Morrison schreef op 24-05-2007 @ 02:47 :
you can change the name of the beast, but you cannot change it's course
its*
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 14:52
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 24-05-2007 @ 15:36 :
Wat kunst zegt, ik denk dat het wel invloed heeft want er is toch wel een groot verschil tussen een Gooise Lodewijk en een Haagse Sjonnie. Het ligt aan de ouders en de opvoeding.
Dat is niet de invloed van de naam op het leven, maar de invloed van het leven op de naam.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2007, 15:00
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-05-2007 @ 15:52 :
Dat is niet de invloed van de naam op het leven, maar de invloed van het leven op de naam.
Nee, want het leven heeft geen invloed op je naam
Je ouders hebben invloed op je naam en op je leven!
Oud 24-05-2007, 15:01
Verwijderd
Citaat:
kunst schreef op 24-05-2007 @ 16:00 :
Nee, want het leven heeft geen invloed op je naam
Je ouders hebben invloed op je naam en op je leven!
zo kun je het ook zien
nouja soms andere mensen/ervaringen ook wel
mijn moeder heet officieel Annemarie, maar dat werd al gauw door allerlei mensen afgekort tot Mie, wat ze vreselijk ouwelijk vond klinken, dus heeft ze daar zelf maar weer Mieke van gemaakt, en nu heet ze nog steeds Mieke.

Laatst gewijzigd op 24-05-2007 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 15:02
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-05-2007 @ 16:01 :
zo kun je het ook zien
Zo zie ik het graag.
Oud 29-05-2007, 09:13
Verwijderd
kuttoffik, cherry bewijs je potentie, sluit je eigen topic
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 11:05
RodeKrab
RodeKrab is offline
Geen stomme woord grapjes meer , arghh geen woord dat gewoon normaal op mijn naam kon rijmen, daardoor kreeg ik altijd domme
Dus.
Oud 29-05-2007, 16:20
WolterB
WolterB is offline
Geen idee
Oud 29-05-2007, 16:28
Bloem
Bloem is offline
Dan had ik volgens het kleurenboek van mijn moeder een andere lotskleur oid gehad.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 16:39
Verwijderd
Dan had ik niet steeds mensen moeten verbeteren als ze mijn naam lezen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 16:43
Verwijderd
dan was ik niet de "minste Anneke" geweest (nog twee kuthoeren in mn klas die echt nerds waren en streefden om de hoogste cijfers), maar Paulina, pauline, paula, pau of (my favorite) plien. dat klinkt veel leuker dan dat zeurderige "An" wat ik ook nog eens associeer met lelijke dikke mensen

en dan had ik nooit uit hoeven leggen waarom mijn doopnamen Paulina Andrea zijn en ik toch Anneke heet... *zucht*

Laatst gewijzigd op 29-05-2007 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 16:46
Wind's Embrace
Wind's Embrace is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 29-05-2007 @ 17:43 :
dan was ik niet de "minste Anneke" geweest (nog twee kuthoeren in mn klas die echt nerds waren en streefden om de hoogste cijfers), maar Paulina of Plien. dat klinkt veel leuker dan dat zeurderige "An" wat ik ook nog eens associeer met lelijke dikke mensen

en dan had ik nooit uit hoeven leggen waarom mijn doopnamen Paulina Andrea zijn en ik toch Anneke heet... *zucht*
An vind ik best een leuke naam. Plien vind ik persoonlijk zo afgekort klinken

Mijn leven zou gigantisch anders zijn geweest. Ik zou dan intelligent, mooi, vriendelijk, sociaal en geliefd zijn geweest, in combinatie met een stuk meer vrienden en minder tijd doorbrengend op het internet. Ik denk dat het mijn uiterlijk ook ten goede was gekomen!
Oud 29-05-2007, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Wind's Embrace schreef op 29-05-2007 @ 17:46 :
An vind ik best een leuke naam. Plien vind ik persoonlijk zo afgekort klinken

Mijn leven zou gigantisch anders zijn geweest. Ik zou dan intelligent, mooi, vriendelijk, sociaal en geliefd zijn geweest, in combinatie met een stuk meer vrienden en minder tijd doorbrengend op het internet. Ik denk dat het mijn uiterlijk ook ten goede was gekomen!
hoe had je willen heten dan?

(hihi, zit ik net te editen, ga je me quoten )

Laatst gewijzigd op 29-05-2007 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 16:50
Wind's Embrace
Wind's Embrace is offline
Ik heb werkelijk geen idee, maar het was mij vast ten goede gekomen. Nouja, nu kan ik als ik 18 ben mijn ouders aanklagen wegens het verpesten van mijn leven. Of zal ik het nu doen, zodat het als kindermishandeling kan gelden?
Oud 29-05-2007, 16:54
Verwijderd
hihihi, je kan ook nog op je achttiende zeggen dat je je leven lang mishandeld bent?

ik vind jou wel een arike eigenlijk. of een reza. iets aparts, maar toch simpels (hahaha, zal ik dat als nieuw topic opengooien? past goed bij het niveau van de rest )
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 07:06
Verwijderd
Sinds ik m'n naam verandert heb wordt er een stuk minder "Elsje Fiderelsje" gezongen. Dus daar heb ik geen last meer van
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 29-05-2007 @ 10:13 :
kuttoffik, cherry bewijs je potentie, sluit je eigen topic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten