Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2007, 14:43
PsychoRobotico
PsychoRobotico is offline
Hallo,

Wat is jullie manier van leren? Want elke keer als ik leer dan vergeet ik het direct weer of ik word direct afgeleid. Dus het leek me wel even handig voor mezelf om jullie te vragen waar en hoe jullie je huiswerk leren.

Bvd, :
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2007, 15:47
Verwijderd
Het schijnt het beste te werken wanneer je actief met je stof bezig bent - dus bv. een samenvatting maken - telkens in periodes van 20 minuten, gevolgd door een korte pauze waarin je even uit 't raam kijkt of iets te drinken pakt.
Verwacht niet meteen perfect te kunnen leren; je zal jezelf af en toe moeten dwingen iets te gaan doen. Beloon jezelf ook als je goed geleerd hebt. Ga ook niet meteen de hele dag over je boeken gebogen zitten; bouw het langzaam op.
Alleen lezen werkt vaak niet; doe dus iets met de stof. Vat telkens een hoofdstuk samen en maak vervolgens een paar oefenopgaven om 't nog eens echt actief te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 15:57
Verwijderd
Wat Andijvie zegt: actief met de stof bezig zijn.

Om te beginnen probeer ik altijd goed op te letten tijdens de colleges, ook maak ik dan aantekeningen (dan ben je ook actief met de stof bezig). Thuis werk ik de aantekeningen soms uit, maar meestal niet. Als ik een boek lees, dan markeer ik de dingen die naar mijn idee belangrijk zijn. Vervolgens maak ik van de gemarkeerde dingen vragen (incl. antwoorden) en die vragen leer ik (incl. antwoorden natuurlijk weer). En als ik oefenopdrachten heb, dan maak ik die ook één of twee keer.

De ene keer lukt het beter dan de andere keer qua volhouden, afleiding, enz., maar als je op tijd begint is dat over het algemeen niet echt een probleem: als het een keer niet lukt ga je gewoon een andere keer weer verder. En soms moet je gewoon streng voor jezelf zijn...dat helpt ook wel eens.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 16:40
PsychoRobotico
PsychoRobotico is offline
Citaat:
Om te beginnen probeer ik altijd goed op te letten tijdens de colleges, ook maak ik dan aantekeningen (dan ben je ook actief met de stof bezig).
Ja dat moet sowieso al van de docenten. Ik heb dit jaar best wel verknoeid voor mezelf en zal er dus nu hard aan moeten trekken wil ik overgaan. Maar als ik overga heb ik waarschijnlijk nog een grote achterstand qua stof e.d. dus het is beter als ik blijf zitten en beter oplet en mijn huiswerk actief ga doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten