Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2007, 21:49
Aram.92
Aram.92 is offline
Hey iedereen,

Voor NL moet ik een Debat doen, met de stelling "Maximaal 1 auto per gezin", ik en iemand anders tegen 2 andere, ik ben voor de stelling.

Op internet kan ik niet veel vinden, alleen een site van AD, maar verder niet echt nuttige dingen; kunnen jullie wat bedenken?

Citaat:
Degene die klagen dat er meerdere auto's per gezin zijn en dat deze de files zouden verergeren is natuurlijk onzin. Denk je echt dat alle gezinsleden ieder in hun eigen auto vervolgens in dezelfde file gaan staan? Natuurlijk niet! Het tweede autootje is in de meeste gevallen een stadsautootje voor de boodschappen en/of de kinderen naar school te brengen. Dergelijke auto's komen niet de snelweg. En nee, ik heb geen gezin en ben gewoon vrijgezel en heb één auto waar ik iedere dag mee in de file sta op de A7.
Bron: AD.nl

Nb. ik heb 2e beurt (Reactie op het betoog van de tegenpartij) dus tegen argumenten zijn ook erg handig!

heel erg bedankt!

Aram
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2007, 16:34
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Wat anderen zouden kunnen zeggen is dus over parkeer problemen. Misschien zou je daar wat op kunnen verzinnen. verder uitstoot van gassen, maar daar heb je denk ik niet zo veel aan als verweerder.

Probeer je goed in te leven in de argumenten die de tegenpartij gaat noemen. probeer ze onder het debat te betrappen op een fout, improviseren werkt meestal goed.

Succes!
Oud 23-05-2007, 17:30
Aram.92
Aram.92 is offline
Bedankt voor je reactie,

dit zal mijn allereerste debat worden, het is ook nog eens voor een cijfer.

Improviseren zal het denk ik voornamelijk zijn, ik hoop vooral dat de tegenpartij (2, niet al te slimme, meiden) een fout maken waarop ik ze flink kan pakken. Maar zoniet, dan moet ik maar zo goed mogelijk reageren.

Iemand verder nog goede tips voor mij?

Heel erg bedankt,

Aram
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 16:15
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ook al is het je eerste keer, rustig praten en niet in de zenuwen schieten.

Ook is het belangrijk dat je in jouw beurt geen nieuwe argumenten mag noemen, die moeten al in de 1e beurt worden gezegd.
Reageren

Regels voor berichten