![]() |
||
Citaat:
Cellen van langerhands, ik heb er nog niet eerder van gehoord. Nu zegt dat mischien niet zoveel, maar een google sessie leverde ook niks op. Langerhans cellen ken ik des te beter, deze cellen zorgen voor de insuline aanmaak in je lichaam, ze zijn gelegen in de alvleesklier (of toch de lever??). Met afweer heeft het echt niet te maken. De afweer in je huid voor verzorgt door witte bloedcellen, en door macrofagen. Het is waar dat door uv straling die kunnen beschadigen, maar deze cellen hopen zich niet continu op in de huid, maar migreren vanuit het vaatstelsel. Dus ze kunnen nooit ernstig beschadigd raken. Vervolgens zeg je dat een bruine huid, een beschadigde huid is. Door de uv prikkels worden er pigmentkorrels aangemaakt, deze korrel houden de uv straling tegen. Zo zorgen ze er dus voor dat je huid wordt beschermd, en juist niet beschadigd. Die bruine kleur is dus juist goed. Een rode huid daarentegen is wel beschadigd, die is verbrand door een overdosis uv. Graag zou ik toch wat meer willen weten over die langerhands cellen, want ik heb er echt nog niet van gehoord.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-05-2007 om 19:32. |
![]() |
||
Citaat:
![]() aaaah ik ziet net de reden waarom apomes op dit mooie verhaal is gekomen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Zonnecreme, antirimpel?! Klein-Prinsesje | 10 | 24-06-2009 14:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
[Deel 2] Ervaringen met Roaccutane johnbiezen | 109 | 09-03-2009 15:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Uitslag en jeuk Muchacha | 8 | 19-08-2005 13:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Kleine bultjes op romp ikleef | 4 | 20-02-2004 17:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Zonnenbank.. Miss*Pain | 16 | 21-10-2003 21:35 | |
Lifestyle |
puisten(niet zulke kleine ook) ps: niet ik hor!!! axel tha best | 28 | 09-03-2003 17:44 |