Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2007, 14:07
Verwijderd
Wat me eigenlijk altijd al opvalt, vooral op seksualiteit waar ik vaak kijk ivm prachtige topics, is dat er snel slotjes worden gezet op oude topics die om serieuze redenen geupt zijn, zoals bijv. nu dat topic op seksualteit over "zonder condoom blabla "
die jongen heeft dat met een reden geupt, hij wil hetzelfde weten, nu zijn er misschien wat recentere topics over, maar voor n00bjes die dat niet snappen, die kunnen er niks aan doen..
Nu is dit allemaal prima, MAAR er word ook gereageerd met "ZIE TOPIC: die en die en die en die :link: :link: :link: was al een topic over dus slotje!!!!!!!111111one!!!!!! " als iemand eens een keer per ongeluk een topic opent waar een jaar daarvoor ooit al een topic over is geweest, beetje krom niet?

groetjes,

betercore

ps. ik kan niet spellen, dus als je daarover wil praten hebben ze hier ook zon prachtig stuk forum:

http://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?forumid=1

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 14:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2007, 15:29
Nona
Nona is offline
Over het betreffende topic: ik heb ook overwogen het deel dat nog wel relevant was af te splitsen naar een nieuw topic, maar topics over zwangerschap en soa horen op L&G. Eén over de MAP dus ook.
Oud 15-05-2007, 18:22
Verwijderd
ja oke, maar dat is dan over dat ene topic dat ik (zoals gewoonlijk) als verkeerd voorbeeld gebruik ;x
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 18:37
Bloem
Bloem is offline
Omdat de meningen van mensen die drie jaar geleden iets gepost hebben nogal veranderd kunnen zijn waardoor topics onoverzichtelijk worden. Ik kijk altijd wel, soms kunnen topics wel vrij goed ge-upt worden, maar meestal lijkt het een zooitje te worden.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 22:03
Sperzieban
Sperzieban is offline
Citaat:
Bloem schreef op 15-05-2007 @ 19:37 :
Omdat de meningen van mensen die drie jaar geleden iets gepost hebben nogal veranderd kunnen zijn waardoor topics onoverzichtelijk worden. Ik kijk altijd wel, soms kunnen topics wel vrij goed ge-upt worden, maar meestal lijkt het een zooitje te worden.
Hoe zie je dat na 2 of 3 posts dan?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 23:14
Bloem
Bloem is offline
Ik was misschien een beetje onduidelijk, maar als er drie jaar geleden een hele discussie is gevoerd, of juist maar één of twee posts geplaatst zijn, kan er volgens mij beter een nieuw topic geopend worden. Het is onduidelijk als mensen voortborduren op posts die drie jaar geleden geplaatst zijn door mensen die toen misschien in een heel andere situatie zaten. Sowieso heeft het uppen imo niet zoveel zin; de TO zal na 3 jaar echt niet nog op een antwoord zitten wachten en als iemand dezelfde vraag heeft is het meestal genoeg om het topic door te lezen en een antwoord tegen te komen.

Laatst gewijzigd op 16-05-2007 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 00:13
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Bloem schreef op 15-05-2007 @ 19:37 :
Omdat de meningen van mensen die drie jaar geleden iets gepost hebben nogal veranderd kunnen zijn waardoor topics onoverzichtelijk worden.
Dat is volgens mij echt zo'n "probleem" dat op papier ongetwijfeld heel vreselijk klinkt, maar in werkelijkheid gewoon niet bestaat
Oud 20-05-2007, 15:44
Nona
Nona is offline
Maar wat heb je eraan om de discussie aan te gaan met iemand die ofwel niet reageert omdat hij allang van het forum weg is ofwel allang een andere mening heeft?
Oud 20-05-2007, 19:27
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Nou, ik heb weleens, ik geloof op L&S, een discussietopic gezien, dat geupt werd, en waar weer een nieuwe ontopic discussie ontstond. Dit is daarna toch gesloten, want ups waren tegen de regels. In een dergelijk geval vraag ik me wel af waarom die gesloten wordt.

Pin me niet vast op het subforum trouwens.
Oud 20-05-2007, 20:54
Nona
Nona is offline
In dat geval had de fb er misschien beter aan gedaan om de discussie af te splitsen en er een nieuw topic van te maken, maar heeft die mogelijkheid over het hoofd gezien. Je kunt, wanneer je dat denkt, natuurlijk altijd een PM sturen met de suggestie.
Oud 22-05-2007, 20:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 20-05-2007 @ 16:44 :
Maar wat heb je eraan om de discussie aan te gaan met iemand die ofwel niet reageert omdat hij allang van het forum weg is ofwel allang een andere mening heeft?
Ach ja, dat merk je wel als je geen antwoord krijgt. En in het tweede geval kom je er ook wel achter. Of niet. Big deal.

En soms reageert er iemand anders op je post, waardoor de discussie gewoon verder gaat.
Oud 22-05-2007, 21:04
Nona
Nona is offline
Dat zou kunnen. Maar het is wel verwarrend voor mensen die dan mee willen discussiëren wanneer mensen die eerder hebben gepost niet meer reageren. Niet iedereen kijkt namelijk goed naar data. Dan kun je beter met citaten erbij een nieuw topic openen, dan voorkom je een hoop verwarring.
Oud 22-05-2007, 22:14
Verwijderd
Ik vind het stom dat je om 1 post op heel seksualiteit, een waarschuwing krijgt omdat je hele topics volspamt.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 14:15
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 22-05-2007 @ 22:04 :
Dat zou kunnen. Maar het is wel verwarrend voor mensen die dan mee willen discussiëren wanneer mensen die eerder hebben gepost niet meer reageren. Niet iedereen kijkt namelijk goed naar data. Dan kun je beter met citaten erbij een nieuw topic openen, dan voorkom je een hoop verwarring.
Maar is die 'verwarring' nou echt zo erg? Als ik erachter kom dat een topic enkele jaren oud is, denk ik bij mezelf "oh, haha, vandáár dat de informatie zo oud is, haha". En vervolgens gaat het leven weer verder.

Maar goed, ik begrijp jullie standpunt wel. Maar het klinkt wat mij betreft alleen op papier als een niet-overbodige maatregel.
Oud 23-05-2007, 20:54
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-05-2007 @ 15:15 :
Maar is die 'verwarring' nou echt zo erg? Als ik erachter kom dat een topic enkele jaren oud is, denk ik bij mezelf "oh, haha, vandáár dat de informatie zo oud is, haha". En vervolgens gaat het leven weer verder.
Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk irritant. Open gewoon een nieuw topic en laat die oude lekker ver weggestopt zitten. Zeker op een forum als L&R om maar wat te noemen, de meesten gaan dan in op de TS, terwijl het dan gaat om een post van de gene die geupt is. Nieuw topic is toch echt beter voor het overzicht.
Oud 24-05-2007, 15:12
Verwijderd
ja, ik vind het ook prima dat je een nieuw topic kan openen, maar reageer dan niet met "ZIE TOPIC: die en die en die en die :link: :link: :link: was al een topic over dus slotje!!!!!!!111111one!!!!!! " of iets in die trant iig
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 13:25
Verwijderd
Is het dan niet veel makkelijker om topics die meer dan anderhalf jaar (ik noem maar wat) oud zijn, automatisch te sluiten?
Ik ga er voor het gemak even van uit dat dat technisch ook mogelijk is
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Dittrich schreef op 08-06-2007 @ 14:25 :
Is het dan niet veel makkelijker om topics die meer dan anderhalf jaar (ik noem maar wat) oud zijn, automatisch te sluiten?
Ik ga er voor het gemak even van uit dat dat technisch ook mogelijk is
nee, want dan zijn de quotetags niet meer simpel te krijgen ;x
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 16:23
Nona
Nona is offline
Geen idee of dat mogelijk of makkelijk is eigenlijk. Maar om me te beroepen op een eeuwenoud argument: waarschijnlijk is eerst de nieuwe software een reëler beeld.
Oud 12-06-2007, 11:59
GMB
GMB is offline
Daar is geen nieuwe software voor nodig, maar het is gewoon niet handig.
Reageren

Regels voor berichten