Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2007, 15:39
Superdoei
Superdoei is offline
Hallo allemaal,

Heb als het goed is over 2 weken mijn havo-diploma(VAVO), nadat ik eerst 2 jaar een mbo opleiding heb gedaan die me niet beviel. Nou moet ik dus een hbo opleiding gaan kiezen(waar ik al 2 jaar mee bezig ben) en ik weet het nog steeds niet. Iedereen zegt nou pak gewoon wat je leuk vind, maar ik weet het echt niet. Heb al alles gehad van psychologie tot journalistiek tot sph tot mode, wat allemaal veruit elkaar ligt, en zo is het dus ook met mijn interesses. Ik wil niet weer een foute keuze maken aangezien ik al tijd verloren heb met de onafgemaakte mbo. Hebben nog meer mensen dit probleem en zijn er tips?

doooooooeii
Oud 01-06-2007, 17:44
Verwijderd
Natuurkunde natuurlijk!

Oftewel: wij weten het ook niet en je moet toch echt zelf je eigen leven bepalen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 23:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet waar je woont maar bij de Hogeschool Rotterdam (en vast nog wel op andere hogescholen) bieden ze twee orienterende propedeuses aan: gedrag&maatschappij en techniek. Misschien is dat iets want dan verlies je iig niet weer een jaar en hoef je toch nog niet echt vast te kiezen
Oud 02-06-2007, 00:06
o0*Y*0o
o0*Y*0o is offline
Als je al 2 jaar bezig bent met het kiezen van een opleiding, zou je eigenlijk eens bij jezelf moeten nagaan of je überhaupt wel wilt verder studeren. En das absoluut niet lullig bedoeld!

Die gare beroepentesten heb je zeker onlangs ook al tig keer gemaakt? 'Meeloopdagen' klinkt je ook bekend in de oren? Misschien kun je je eerst bedenken wat voor beroep je later wilt uitoefenen en dan een bijbehorende studie kiezen?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 01:04
Verwijderd
Citaat:
o0*Y*0o schreef op 02-06-2007 @ 01:06 :
Als je al 2 jaar bezig bent met het kiezen van een opleiding, zou je eigenlijk eens bij jezelf moeten nagaan of je überhaupt wel wilt verder studeren. En das absoluut niet lullig bedoeld!
Nee, want alleen met een havo-diploma de maatschappij in is gelukkig WEL een heel goed idee.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 13:56
Verwijderd
Je kunt ook een 'echte' beroepskeuze test doen, dus afgenomen door een psycholoog of maatschappelijk werker, om erachter te komen wat je wil.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 13:42
Melpomene
Melpomene is offline
Of je moet gewoon iets kiezen waar je later wat aan zult hebben. Dingen als wat '' vind je leuk'' moet je ook niet al te zwaar laten wegen want naar mijn ervaring is dat nogal veranderlijk Ik wilde eerst psychologie toen bestuurskunde, toen weer natuurkunde en daarna kwam er uit eindelijk scheikunde uit rollen

Wat Daantje_0705 zegt is natuurlijk een goede optie
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 12:24
looneylover
looneylover is offline
ik kan alleen maar zeggen dat ik hetzelfde probleem heb, maar ik ben er eigenlijk ook nog niet echt mee bezig geweest. Ik wilde namelijk eerst zeker weten dat ik me havo-diploma wel zou halen.
Ik denk dat ik nou maar eens ga kijken wat ik ongeveer wil gaan doen ofzo, maar ik weet dat het moeilijk gaat worden.
veel succes iniedergevak

groetjes
Oud 08-06-2007, 16:42
Verwijderd
Toen ik van de havo kwam wist ik het ook niet.
Ik heb toen eerst 3 jaar gewerkt en nu weet ik het wel (mwd).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten