Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2007, 21:49
Lily Flower
Lily Flower is offline
Hey!

Ik heb 2 weken geleden een bacteriële infectie gehad aan mijn vagina (streptokokken). Hiervoor heb ik een antibioticakuur gekregen. Door deze infectie heb ik meermaals met een spiegeltje gekeken of er verbetering was qua roodheid en zo. En nu viel me iets op aan de vorm, en nu vroeg ik me af of dit bij alle meiden zo is. Ik hoop dat ik het goed kan beschrijven.

Je hebt de buitenste en binnenste schaamlippen. Als je de binnenste schaamlippen opentrekt (vb. als je op het toilet zit), dan zie je daar het gaatje van de urinebuis. Daaronder is de huid bij mij wat rimpelig (vergelijk het uitzicht met een walnoot). Nu binnen mijn binnenste schaamlippen heb ik precies nog een soort van kleine schaamlipjes, gewoon vlezige uitsteekseltjes aan de zijkanten (van de huid die op een walnoot gelijkt). Aan de ene kant heb ik dit harder dan aan de andere kant. Is dit normaal en hebben andere meiden dit ook of is dit een of andere afwijking? Heb m'n vagina nooit echt op deze manier bekeken, dus weet niet of het normaal is of niet.

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 21:57
adon1s
adon1s is offline
Dat is dus je maagdenvlies. Hoe groot was het gat?
Oud 29-05-2007, 21:59
Lily Flower
Lily Flower is offline
Heb al wel seks gehad hoor.. en is dit zo zichtbaar dan? Het is niet echt bij de ingang van de schede maar erboven.. eigenlijk vlak naast de huid onder het gaatje van de urinebuis. Ook onder de ingang van de schede heb ik zo'n "vlezig uitsteeksel". Maar dit aan de zijkant net onder het gaatje van de urinebuis lijkt me weinig waarschijnlijk maagdenvlies te zijn.. of kan dit toch?

Laatst gewijzigd op 29-05-2007 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 22:08
Little Sister
Little Sister is offline
Ik denk dat het gewoon normaal is eigenlijk. Het is zeker niet je maagdenvlies dat bestaat niet eens (dat is gewoon een bultje in je vagina dat openschuurt tijdens de seks), ik zou me er verder niet al te veel zorgen over maken.
Oud 29-05-2007, 22:19
Lily Flower
Lily Flower is offline
Volgens sites op internet is het maagdenvlies bij sommigen wel te zien en is het een soort randje in een halve maan-vorm rondom de opening van de vagina.. akkoord.. maar het randje is wel goed zichtbaar, en dan vooral daar aan die ene zijkant (redelijk boven de opening van de vagina). Het loopt eigenlijk verder naar onder door en dan aan de andere kant weer naar boven, maar met hier en daar inkepingen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 22:23
o0*Y*0o
o0*Y*0o is offline
Het maagdenvlies of hymen is een smal randje weefsel dat meestal bij jonge vrouwen als een soort kraagje rond de ingang van de vagina aanwezig is.

Dit stukje komt van Wikipedia. Er staat zelfs 'n foto bij, wel van 'n hele rare vagina (in mijn ogen tenminste).

Wie weet bedoel je wél het maagdenvlies..
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 22:39
DDM
DDM is offline
Citaat:
o0*Y*0o schreef op 29-05-2007 @ 23:23 :
Het maagdenvlies of hymen is een smal randje weefsel dat meestal bij jonge vrouwen als een soort kraagje rond de ingang van de vagina aanwezig is.

Dit stukje komt van Wikipedia. Er staat zelfs 'n foto bij, wel van 'n hele rare vagina (in mijn ogen tenminste).

Wie weet bedoel je wél het maagdenvlies..
Het ziet er inderdaad niet echt standaard uit
Maar T.S. ik zou me er geen zorgen om maken. Soms vallen bepaalde dingen weleens op, terwijl het al heel je leven aanwezig is.
Oud 30-05-2007, 07:40
Lily Flower
Lily Flower is offline
Ik zou gewoon graag bevestiging krijgen of dit bij bepaalde andere vrouwen ook voorkomt, zou me een geruster gevoel geven, weet je wel?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 08:07
Verwijderd
Wat o0*Y*0o zegt klinkt herkenbaar
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 11:09
Verwijderd
*pakt anatomieboek erbij*
Zit het echt ín je vagina of wel tussen de binnenste schaamlippen maar wel buiten de opening aan de zijkant ervan? Want als het dat laatste is, dan zouden het ook de 'glandulae vestibularis major' kunnen zijn, dat zijn twee kliertjes aan weerzijden van de vagina opening, normaal zijn die heel iets verhoogd ten opzichte van wat er omheen ligt maar dat kan natuurlijk best bij de ene vrouw meer opvallen dan bij de andere.
Of, als het niet naast de vagina opening zit maar naast de urinebuis opening, kunnen het ook een soort 'pootjes' van de clitoris zijn (frenula clitoridii), deze zijn ook normaal heel iets verhoogd maar bij de ene vrouw meer dan bij de andere.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 11:49
Lily Flower
Lily Flower is offline
Meer tussen de urinebuisopening en de vagina zelf.. zo naast de huid onder urinebuisopening. Maar ook deels rond de vagina. Nu jah, het zal der waarschijnlijk al me hele leven zitten, maar nog nooit opgevallen waarschijnlijk. Een mens mag zichzelf niet te erg bekijken want dan ga je allemaal rare dingen zien
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 11:54
Lily Flower
Lily Flower is offline
De foto op die site van Wikipedia.. het is idd een rare foto.. maar je zou het er wel mee kunnen vergelijken. Dat zal waarschijnlijk een vagina zijn van een heel jong meisje, die nog geen gemeenschap heeft gehad. Bij mij lijkt het er sterk op, maar dan zogezegd "opengescheurd". Zou het dan toch dat maagdenvlies-randje kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 14:57
Lily Flower
Lily Flower is offline
Kan de vagina-ingang door gebruik van zalf of door afscheiding soms wat witter worden van kleur?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 15:46
Poepkind
Poepkind is offline
Als je het echt wilt weten, zijn er in de bieb vast een boel medische boeken waar dit soort plaatjes instaan Want ik kan natuurlijk niet zien hoe het is, en daarom ook niet zeggen of het normaal is Maar dat de ingang van de vagina niet helemaal glad is, maar er wel een soort van plooi of kraag zit is normaal.

Regels voor berichten