Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2007, 15:14
Verwijderd
Oké,
ik weet niet of het hier goed staat, maar dat hoor ik dan wel

Ik heb een auto (joh), daar zat geen Centrale deurvergrendeling in.. dus leuk.. 2 motortjes gehaald.. schakel kastje..
Ingebouwd en werkt.. Leuk
Nou had ik ook in gedachten, dat kan ook op afstand.. dus ik enthousiast zo'n AB gekocht met receiver. der bij geprikt met alle kabels op de goede manier aangesloten..

Alleen nu het probleem
Wanneer de motor draait, werkt alles perfect, gaat ie open/dicht als je dat wilt
Maar als de motor niet draait, werkt het neit.
je hoort wel de relais klikken dat hij wel wilt
Als de deur ontgrendeld is, ontgrendelt hij alleen.
Als de deur vergrendeld is, vergrendelt hij alleen.

Verder gaat mijn radio aan als alleen het contact aan staat, mijn versterker schakelt in.. subwoofer wordt actief. dus dat werkt allemaal.

Waar kan dat aan liggen?
zelf dacht ik een Accu die te zwak is, want hij geeft een 12+ volt puls.
Maar wanneer het contact aanstaat, gaat wel de radio en de hele bende aan.. en dat trekt ie wel.
Er is al een poosje niet gereden.. omdat ik zelf nog niet MAG rijden.. helaas, dus de accu wordt ook niet echt goed opgeladen.

WieWie ziet hier het probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2007, 23:38
Verwijderd
kan je m niet rechtstreeks op iets aansluiten wat wel de hele tijd onder stroom staat want je radio enzo gaan dus pas aan als je sleutel in t contact zit dus wanneer ie ingeschakeld is, als je je deurvergrendeling daarop aansluit doet ie t idd alleen als ie ingeschakeld is dus zou je een ander stroomgedeelte moeten pakken om t ook te kunnen gebruiken als ie niet in t contact zit (oke dit klinkt vaag maar misschien heb je er iets aan)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 00:19
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 09-07-2007 @ 00:38 :
kan je m niet rechtstreeks op iets aansluiten wat wel de hele tijd onder stroom staat want je radio enzo gaan dus pas aan als je sleutel in t contact zit dus wanneer ie ingeschakeld is, als je je deurvergrendeling daarop aansluit doet ie t idd alleen als ie ingeschakeld is dus zou je een ander stroomgedeelte moeten pakken om t ook te kunnen gebruiken als ie niet in t contact zit (oke dit klinkt vaag maar misschien heb je er iets aan)
Je hebt constantstroom een zwak signaal(voor je radio.. de zenders die onthouden moeten worden etc..) dat werkt
De CV staat buiten het contact om.
want hij reageert wel.. je hoort het relais schakelen.. maar hij ontgrendeld neit als hij vergrendeld is.. en andersom dus ook niet

Laatst gewijzigd op 09-07-2007 om 00:21.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 11:23
Shock
Shock is offline
Een beetje googlen zegt dat je dat ding gewoon tussen je accupolen aan moet sluiten. Als dat niet afdoende is, is je accu waarschijnlijk inderdaad te zwak..
Oud 09-07-2007, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Shock schreef op 09-07-2007 @ 12:23 :
Een beetje googlen zegt dat je dat ding gewoon tussen je accupolen aan moet sluiten. Als dat niet afdoende is, is je accu waarschijnlijk inderdaad te zwak..
zit inderdaad op mijn accu. (althans de +)
de min zit gewoon aan het chassis verbonden, is immers ook een aardig (- pool)

Dan maar een accu ladertje!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 11:45
Verwijderd
Je kent niemand die er even een rondje in kan rijden?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-07-2007 @ 12:45 :
Je kent niemand die er even een rondje in kan rijden?
Het is niet zo maar even een rondje, ben al meerdere malen mee naar den haag / scheveningen gereden.. vanuit zoetermeer..
140/150km p/u.. maar haalt niet veel uit..
komt tegen die tijd dan wel.. als ik zelf mijn rijbewijs heb.. hoop ik althans
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 19:15
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
lullow schreef op 09-07-2007 @ 12:33 :
Dan maar een accu ladertje!
10-20 euro, altijd handig. Maar kan goed zijn dat je accu versleten is aangezien al dat rijden niks uithaalt?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 21:56
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 09-07-2007 @ 20:15 :
10-20 euro, altijd handig. Maar kan goed zijn dat je accu versleten is aangezien al dat rijden niks uithaalt?
Jah, zou ook nog kunnen.. maar tijdens et rijden staat die muziek ook steenhard.. en dat schijnt nog al wat te vreten.. dus daar moet zowiezo ook nog een powercap tussen..
Maar hij is er natuurlijk ook niet op gebouwd..
Bij het produceren van zo'n auto hebben ze er niet aan gedacht dat er een mongool zou zijn die CV en een hoop herrie in zou gaan leggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten