Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 20:48
Verwijderd
Ik zat zostaks met mijn ouders aan tafel en we hadden het over de marathon in NY die vanmiddag heeft plaatsgevonden. Ik zei dat ik veel respect had voor de mensen die er aan mee deden en dat het me wel wat leek om er zelf ook ooit aan deel te nemen. De reactie van mijn moeder was: 'Als jij serieus gaat trainen voor die marathon betalen wij je het ticket wel.' Mijn reactie was uiteraard zeer positief en ik overweeg nu serieus om er aan deel te nemen. Wie wil er nu niet een gratis reisje naar NY? En bovendien is dit dé ultieme motivatie.

Nu mijn vraag: Is het haalbaar/realistisch om binnen een jaar een marathon te lopen? Ik wil dus aan de NY Marathon in November 2006 deelnemen. (Dat zijn 42 km ofwel 26,2 mijl voor degene die niet weten hoe lang een marathon is.) Het is trouwens niet zo dat ik bij 0 moet beginnen. Ik loop niet (meer) regelmatig maar ik kan wel zo'n 20-30 min. op 10-12 km/uur aan stuk hardlopen. Een kleine basis is dus al aanwezig. Op het moment van de wedstrijd zou ik overigens 18 zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:57
ook hallo
ook hallo is offline
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten

Ik vind het wel een leuk idee en zou wel cool zijn als je zo'n prestatie neerzet
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 21:08
I love stars
I love stars is offline
Waarom niet ???

Je kan altijd de marathon uitwandelen.

Zet hem op train ervoor en haal het
Oud 06-11-2005, 21:16
Verwijderd
Weet je dat de marathon van New York heuvel op, heuvel af is?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 21:21
Cookie
Cookie is offline
Het zou gaaf zijn als het je zou lukken, maar of het je in een jaar lukt weet ik niet. Het is echt super ver hoor. Rij eens die afstand in een auto en verbeeld je dan dat je dat stuk moet rennen
Maja jij liever dan ik.
Dan mag je wel heeeel fanatiek gaan trainen.
Oud 06-11-2005, 21:29
Verwijderd
Op de site van de NY marathon staat een trainingsschema voor mensen die nog nooit een marathon hebben gelopen. Dit schema duurt 18 weken en je moet gemiddeld 4 x per week trainen. Dit zijn 3 relatief korte trainingen en één lange loop. Je loopt gemiddeld meer dan 50 km per week. Pittig dus!

Er word overigens verwacht dat je voor je begint met dat trainingsschema een solide basis hebt en over een zowel hardloop ervaring als een sterke conditie beschikt. Ik heb 8 maanden om dit te bereiken. (Want het is nog 12 maanden tot de marathon en 4 maanden zou ik aan het trainingsschema moeten besteden.) Moeilijk is het zeker, maar niet onmogelijk in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 22:11
Cookie
Cookie is offline
Misschien is het makkelijker als je een trainingsmaatje vind?
Oud 06-11-2005, 22:26
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
zuster schreef op 06-11-2005 @ 22:16 :
Weet je dat de marathon van New York heuvel op, heuvel af is?
En daarmee de zwaarste marathon is? (of een van de zwaarste?)
Daar tegenover staat wel dat het vast geweldig is om deze dan uit te lopen, maar hoe realistisch is dat? En hoe groot is dan de teleurstelling als het niet lukt?
Lopen in Nederland is toch anders dan in Amerika. Maar succes en op tijd inschrijven.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 23:46
sis
sis is offline
Ga naar www.asics.nl!

Op deze site kun je in vullen wat je doel is, en hoe je conditie nu is en dan komt er een schema uit rollen.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 06:48
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik denk dat het vrij onmogelijk is om dat nu te halen, voordat je een marathon loopt moet je een aantal halve marathons lopen, geloof ik ( doe het nu even snel uit het blote hoofd ).

Maar goed, het hoeft toch niet per sé in 1 jaar? Je kan ook meerdere jaren nemen om te trainen, je lichaam is ook nog niet echt klaar voor een dergelijke aanslag op een 17-jarige leeftijd.

Over jouw motivatie: Als jij geen lol hebt in het lopen zelf of weinig dan denk ik dat het vooruitzicht van een marathon in NY niet haalbaar is, ik heb zelf ook moeite met mezelf te motiveren om te gaan lopen terwijl ik toch een fanatiek sporter ben..

Iig succes
Oud 07-11-2005, 06:54
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 07-11-2005 @ 07:48 :
Ik denk dat het vrij onmogelijk is om dat nu te halen, voordat je een marathon loopt moet je een aantal halve marathons lopen, geloof ik (doe het nu even snel uit het blote hoofd ).
Mijn vader deed dat iig wel altijd. (Hij heeft de marathon van New York ook een keer gelopen, verder vooral die in Rotterdam en Berlijn.)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Over jouw motivatie: Als jij geen lol hebt in het lopen zelf of weinig dan denk ik dat het vooruitzicht van een marathon in NY niet haalbaar is, ik heb zelf ook moeite met mezelf te motiveren om te gaan lopen terwijl ik toch een fanatiek sporter ben..
Heb ik gezegd dat ik geen lol heb in het lopen? Ik vind het heerlijk om te doen en dat gratis vliegreisje is alleen maar éxtra motivatie. Bovendien ben ik zelf ook een fanatiek sporter. Het enige wat ik de laatste tijd doe is krachttraining en cardio (90% van de tijd in de vorm van hardlopen). Ik haal de 10 uur+ sport wel in de week, dus 'tijd' om er voor de trainen heb ik ook zeker.

Citaat:
Je kan ook meerdere jaren nemen om te trainen, je lichaam is ook nog niet echt klaar voor een dergelijke aanslag op een 17-jarige leeftijd.
Zoals ik in de beginpost al zei ben ik tijdens de marathon 18 en geen 17 jaar. Niet dat een jaar veel uitmaakt overigens. Ik weet best dat je roofbouw pleegt op je lichaam als je voor een marathon traint en hem ook daadwerkelijk uitloopt. Maar ik denk dan: Er zijn ongezondere dingen die je kunt doen. Bovendien is dat mijn eigen keuze en kan ik best wel tegen een stootje.

Citaat:
Mijn vader deed dat iig wel altijd. (Hij heeft de marathon van New York ook een keer gelopen, verder vooral die in Rotterdam en Berlijn.)
De ouders van een vriend van mij zijn zonder enige hardloop ervaring begonnen met trainen voor de NY marathon en hebben hem dit jaar uitgelopen. Ik geloof dat zij zelfs minder dan een jaar van te voren begonnen zijn. Als zij het kunnen moet ik het ook kunen denk ik maar. Want: a. Ik heb wél hardloopervaring b. Ik ben jonger en dus flexibeler, ik herstel sneller en mijn conditie gaat dus sneller vooruit c. Ik heb meer tijd.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat ik het kan en ik ben momenteel ook super gemotiveerd. Of dat over een half jaar nog zo is kan ik nu niet zeggen maar hardlopen is nooit weg. Bovendien word het pas de 4 maanden van te voren écht serieus. Ik heb trouwens zojuist mijn eerste halfuurtje gerend en ik voel me helemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 08:02
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-11-2005 @ 08:50 :
De ouders van een vriend van mij zijn zonder enige hardloop ervaring begonnen met trainen voor de NY marathon en hebben hem dit jaar uitgelopen. Ik geloof dat zij zelfs minder dan een jaar van te voren begonnen zijn. Als zij het kunnen moet ik het ook kunen denk ik maar. Want: a. Ik heb wél hardloopervaring b. Ik ben jonger en dus flexibeler, ik herstel sneller en mijn conditie gaat dus sneller vooruit c. Ik heb meer tijd.
Toch lijkt het me verstandig als je als voorbereiding op de marathon iig één of twee (of meer) keren een halve marathon loopt. Vooraf heb je geen idee hoe ver het nou eigenlijk is (ik iig niet en de meeste mensen die ik er over hoor niet), als je een keer een halve marathon hebt gelopen dan heb je iig een idee hoe ver dat is (natuurlijk is een marathon nog verder, maar goed, iets is beter dan niets ). Bovendien heb je dan ook die training en die heb je, denk ik, ook gewoon nodig.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2005 @ 09:02 :
Toch lijkt het me verstandig als je als voorbereiding op de marathon iig één of twee (of meer) keren een halve marathon loopt. Vooraf heb je geen idee hoe ver het nou eigenlijk is (ik iig niet en de meeste mensen die ik er over hoor niet), als je een keer een halve marathon hebt gelopen dan heb je iig een idee hoe ver dat is (natuurlijk is een marathon nog verder, maar goed, iets is beter dan niets ). Bovendien heb je dan ook die training en die heb je, denk ik, ook gewoon nodig.
Heb je helemaal gelijk in. Ik neem die trainingen wel serieus hoor en het lopen van een of meerdere halve marathons wil ik doen nog vóór ik met het officiele schema begin. Want in het officiele schema zitten op o.a. 3 en 5 weken voor de marathon ook al lange afstandlopen van 20 mijl ofwel 32 km. Dit is maar 10 km minder dan echte marathon en ook heel wat meer dan een halve marathon.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-11-2005 @ 09:22 :
Dit is maar 10 km minder dan echte marathon en ook heel wat meer dan een halve marathon.
Maar 10 km minder, die laatste 10 km schijnen juist het zwaarst te zijn.

Ik denk btw ook niet dat je de trainingen niet serieus neemt...ik denk eerder dat je uit moet kijken dat je het niet te serieus neemt...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2005 @ 09:26 :
Maar 10 km minder, die laatste 10 km schijnen juist het zwaarst te zijn.

Ik denk btw ook niet dat je de trainingen niet serieus neemt...ik denk eerder dat je uit moet kijken dat je het niet te serieus neemt...
Die 10 km zullen inderdaad het zwaarst zijn, maar dat is niet de reden waarom ik het zeg. Ik wilde alleen benadrukken dat er van je verwacht word dat je al op halve marathon niveau zit voor je aan het schema begint omdat je tijdens de training al afstanden moet lopen die langer zijn dan die van een halve marathon.

En hoe kun je nu het trainen voor een marathon té serieus nemen? Het heeft behalve motivatie veel discipline en tijd nodig en ik ben bereid er opofferingen voor te doen. Als ik erges aan begin ga ik er meestal ook voor de volle 100% voor.

Ik ben trouwens even op internet gaan zoeken naar wedstrijden en halve marathons. Op 8 januari 2006 word er in Egmond een halve marathon en een prestatieloop van 10,5 km (1/4 marathon dus) georganiseerd. Die prestatieloop van van 10,5 km zou ik met 2 maanden trainen wel moeten kunnen lopen. Ik kan nu ong. 5 km aan een stuk hardlopen dus binnen 2 maanden moet ik deze afstand wel kunnen verdubbelen. Het lijkt me in ieder geval een leuk en realistisch streven.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-11-2005 @ 09:34 :

En hoe kun je nu het trainen voor een marathon té serieus nemen? Het heeft behalve motivatie veel discipline en tijd nodig en ik ben bereid er opofferingen voor te doen. Als ik erges aan begin ga ik er meestal ook voor de volle 100% voor.
Je kunt er teveel voor opofferen en je er ook mbt andere dingen te ver in gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2005 @ 09:35 :
Je kunt er teveel voor opofferen en je er ook mbt andere dingen te ver in gaan.
Ik denk dat jij je nu in je mening te veel laat beïnvloeden door andere dingen die je van me weet.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-11-2005 @ 09:37 :
Ik denk dat jij je nu in je mening te veel laat beïnvloeden door andere dingen die je van me weet.
Dat weet ik wel zeker. (Ik zeg niet dat je het zal doen, ik zeg alleen dat ik denk dat jij er eerder voor uit moet kijken dat je het niet te serieus neemt dan dat je het niet serieus zal nemen. En als jij denkt dat je dat niet zult doen, dan is dat toch prima? )
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 08:52
Cookie
Cookie is offline
Jij liever dan ik en veel succes Hou je ons op de hoogte? Kben eigenlijk wel heel benieuwd of het je gaat lukken
Oud 07-11-2005, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ik wel zeker. (Ik zeg niet dat je het zal doen, ik zeg alleen dat ik denk dat jij er eerder voor uit moet kijken dat je het niet te serieus neemt dan dat je het niet serieus zal nemen. En als jij denkt dat je dat niet zult doen, dan is dat toch prima? )
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt maar niet alle dingen waar ik gemotiveerd in ben lopen uit in een obsessie hoor.

Citaat:
Jij liever dan ik en veel succes Hou je ons op de hoogte? Kben eigenlijk wel heel benieuwd of het je gaat lukken
Ik hou jullie op de hoogte. Ik ga eerst een aantal kwart marathons proberen te lopen in het begin van aankomend jaar, eens zien hoe dat gaat.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 12:34
Roos
Roos is offline
Sorry hoor, ben ik de enige die het nogal achterlijk vind dat die moeder een retourtje NY wilt betalen? Dadelijk haal je het niet eens! Ik zou eerst in Nederland een of meerdere marathons lopen. Je hoeft toch niet per se volgend jaar naar NY?

Nou ja goed ik vind het dus nogal een loze geldverspilling.

In 1 jaar een marathon rennen lukt best, dat doen verder zoveel mensen.
Oud 07-11-2005, 14:19
ook hallo
ook hallo is offline
Eigenlijk best belachelijk ja, maar als mijn ouders flink wat geld zouden hebben en het mij zouden aanbieden zou ik het denk ik ook wel doen

Een vriend van mij heeft vet rijke ouders en zijn moeder ging de marathon van NY lopen en nam gelijk het hele gezin mee, konden ze haar aanmoedigen Weekendje NY
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 07-11-2005 @ 13:34 :
Sorry hoor, ben ik de enige die het nogal achterlijk vind dat die moeder een retourtje NY wilt betalen? Dadelijk haal je het niet eens! Ik zou eerst in Nederland een of meerdere marathons lopen. Je hoeft toch niet per se volgend jaar naar NY?

Nou ja goed ik vind het dus nogal een loze geldverspilling.

In 1 jaar een marathon rennen lukt best, dat doen verder zoveel mensen.
Volgensmij heb je mijn beginpost niet goed gelezen. Ze willen het alleen betalen als ik fanatiek ga trainen. Dat houd dus in een aantal maanden van te voren iedere week 50-100 km rennen. Het is niet zo alsof ik kan doen alsof ik train, dus als ik het doe, doe ik het ook serieus en consequent. Anders betalen mijn ouders natuurlijk ook niet. Ze zijn niet gek. Bovendien hoeven mijn ouders niet heel erg naar het geld te kijken.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 18:53
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-11-2005 @ 19:02 :
. Bovendien hoeven mijn ouders niet heel erg naar het geld te kijken.
Trouw met mij

Maar goed, ik neem aan dat je ook wedstrijden gaat lopen in de voorbereiding en wanneer begin je met je voorbereiding?
Oud 07-11-2005, 19:03
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 07-11-2005 @ 19:53 :
Trouw met mij

Maar goed, ik neem aan dat je ook wedstrijden gaat lopen in de voorbereiding en wanneer begin je met je voorbereiding?
Vanmorgen

Ik wil in ieder geval op 8 januari 2006 in Egmond de kwart marathon ofwel 10,5 km gaan lopen en op 10 juni 2006 in Zwolle de halva marathon.

Als je nog 4-5 jaar wacht wil ik daarna wel me je trouwen. Eerst even mijn studie afronden.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 20:44
slaagroom
slaagroom is offline
ik zou zeggen ga ervoor! en loop in april de halve marathon van rotterdam
daarna heb je nog tijd zat om verder te trainen!
en lukt het niet, jammer dan.
dan ga je verder en doe je het volgend jaar

maar het is zwaar.. HEEL zwaar ik heb het ook geprobeerd
Oud 07-11-2005, 21:43
Roos
Roos is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-11-2005 @ 19:02 :
Volgensmij heb je mijn beginpost niet goed gelezen. Ze willen het alleen betalen als ik fanatiek ga trainen. Dat houd dus in een aantal maanden van te voren iedere week 50-100 km rennen. Het is niet zo alsof ik kan doen alsof ik train, dus als ik het doe, doe ik het ook serieus en consequent. Anders betalen mijn ouders natuurlijk ook niet. Ze zijn niet gek. Bovendien hoeven mijn ouders niet heel erg naar het geld te kijken.
Dat heb ik wel goed gelezen, maar nog vind ik het nogal over the top. Maar oke als je rijke ouders hebt, zou ik ook de marathon in NY lopen en niet in Rotterdam.
Oud 07-11-2005, 21:54
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-11-2005 @ 22:43 :
Dat heb ik wel goed gelezen, maar nog vind ik het nogal over the top. Maar oke als je rijke ouders hebt, zou ik ook de marathon in NY lopen en niet in Rotterdam.
En daar komt bij dat NY gewoon een kick is om gedaan te hebben.
Oud 09-11-2005, 15:54
DomoBig
DomoBig is offline
He, mijn vader is trainer. Heeft zelf ook de marathon een aantal keer gelopen. Ik heb net ff naar je leeftijd gekeken, en je bent vrij jong om nu al de marathon te lopen hoor. Je lichaam is hier denk ik nog niet aan toe. Ben veel meegeweest naar marathons. Er deden wel jongeren aan mee,maar achteraf worden ze altijd ziek.
Of het haalbaar is binnen een jaar? tja, maar dan MOET je elke dag willen trainen. gezond eten. en veel krachttraining doen.

Voor als je het van plan bent! succes...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 17:42
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-11-2005 @ 22:43 :
Ik zou op vakantie naar NY willen gaan
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 18:12
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-11-2005 @ 08:34 :

Ik ben trouwens even op internet gaan zoeken naar wedstrijden en halve marathons. Op 8 januari 2006 word er in Egmond een halve marathon en een prestatieloop van 10,5 km (1/4 marathon dus) georganiseerd. Die prestatieloop van van 10,5 km zou ik met 2 maanden trainen wel moeten kunnen lopen. Ik kan nu ong. 5 km aan een stuk hardlopen dus binnen 2 maanden moet ik deze afstand wel kunnen verdubbelen. Het lijkt me in ieder geval een leuk en realistisch streven.
haha dan kom ik je aanmoedigen Die halve marathon is wel zwaar, gaat ook over het strand en door de duinen enz. Van die prestatieloop weet ik wel dat de route door de duinen gaat, niet over het strand volgens mij.
Oud 10-11-2005, 14:34
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik ben ervan overtuigd dat dat een doel is dat je op een jaar kan bereiken. Maar verder tips geven?
Ik begon met dingen door te lezen, en dacht "Prima, toch, je hebt nu de winter om stilaan beginnen te trainen, een basis te leggen, en in januari en februari loop je een paar kleinere wedstrijden. Kwart-marathon, maar ook een (veld)cross is én leuk om naartoe te trainen, een heerlijke 'wintersport én een manier om al wat wedstrijdervaring op te doen. Nog voor de zomermaanden kan je jezelf klaarstomen voor een halve marathon. Ik denk bijvoorbeeld aan het halve-marathon-parcours van de Maasmarathon, als die komend jaar wat professioneler wordt geörganiseerd.
Iets later op het jaar (vroege najaar) vallen er nog twee stadsmarathons, die perfect in je voorbereiding voor NY kunnen passen. Brussel en Köln.
Alternatief voor een halve (stads-)marathon is ook wel de 25 km van de Mergellandmarathon. Veel stijgen- en dalen => dit is een zwaar tussenput in een volledig trainingsschema naar NY toe, maar hij is zo mooi, je doet er prima wedstrijdervaring op, en je leert er goed bergop lopen.

Met een beetje begeleiding, een jaar tijd, en een goed gebalanceerde voorbereiding (idd verschillende wedstrijden) moet het je zelfs wel kunnen lukken (afhankelijk van nog 1001 andere dingen) om niet gek boven drieëneenhalf uur te finishen. Of ben ik te enthousiast?
Oud 10-11-2005, 16:04
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 10-11-2005 @ 15:34 :
om niet gek boven drieëneenhalf uur te finishen. Of ben ik te enthousiast?
Dat lijkt me sterk

Dan zou ze meer dan 10 km per uur gemiddeld moeten lopen, misschien dat het je het eerste uur lukt, maar dat hou je echt niet vol hoor denk ik
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 17:43
Fietsertje
Fietsertje is offline
Wat ik je aan zou raden, is een hartslagmeter aan te schaffen. Indien jij een basis hebt van 20-30 minuten rennen lijkt mij dit vooral op explosief niveau. Een marathon lopen is specifiek op de lange duur sporten. Daar heb je conditie voor nodig, en die krijg je in ieder geval niet van zo in het lompe weg een uurtje te gaan rennen.

De optimale hartslag van conditie opbouwen is 72% van je maximale hartslag. Uitgaande van een simpele formule voor de gemiddelde nederlander kom je uit op een maximumhartslag van 203. 72% van 203 is 146, ga je dus vanaf nu op die hartslag trainen gaat je conditie ECHT vooruit, en ik bedoel met grote stappen.

Toen ik in januari begon met wielrennen was ik blij als mijn rustpols in de buurt van de 60 zat. Ik haal nu waardes onder de 45 en mijn conditie is op een conditietest van 52 omhoog gegaan naar 73. Waarbij 35 het gemiddelde is van de normale nederlandse man .
TIP van de dag: koop een hartslagmeter en ga eens info opdoen bij je lokale sportschool.

Ps: Ik heb wel diep respect voor je als jij het klaarkrijgt om die marathon uit te lopen, want om binnen een jaar tijd zoiets klaar te spelen kost tijd en een hele hoop doorzettingsvermogen! Succes
Oud 11-11-2005, 22:52
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 10-11-2005 @ 17:04 :
Dat lijkt me sterk

Dan zou ze meer dan 10 km per uur gemiddeld moeten lopen, misschien dat het je het eerste uur lukt, maar dat hou je echt niet vol hoor denk ik
Daar heb je zeker een punt.
Drieëneenhalf uur is ook wel heel scherp. Op zich doet het er voor je eerste marathon ook niet echt toe in welke tijd je finisht.
Oud 12-11-2005, 14:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gewoon nu al beginnen met trainen en een schema opstellen. Gewoon proberen als je het echt wilt!
Oud 28-05-2007, 14:33
Ray
Ray is offline
En, heb je hem gelopen?
Oud 28-05-2007, 14:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ray schreef op 28-05-2007 @ 15:33 :
En, heb je hem gelopen?
lekkere up van 2 jaar
Oud 28-05-2007, 15:05
Ray
Ray is offline
Nou dit was dan ook een onderwerp dat een jaar later pas echt interessant werd, ik ben gewoon benieuwd. Wat maakt zo'n up dan uit
Oud 28-05-2007, 16:01
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd
Oud 28-05-2007, 16:02
Ray
Ray is offline
*vlokje roep*
Oud 28-05-2007, 16:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ray schreef op 28-05-2007 @ 17:02 :
*vlokje roep*
je kunt ook gewoon een pm sturen.
Oud 28-05-2007, 17:58
Ray
Ray is offline
Heb ik ook gedaan.
Oud 28-05-2007, 19:03
marlene89
marlene89 is offline
Heb je hem gelopen? Het is nu inmiddels 2007
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 19:07
Verwijderd
ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 19:19
Verwijderd
Zo, dat is lang geleden. Ik wist niet eens meer dat ik dit topic gemaakt had.

En voor de geinteresseerden: nee, ik heb hem niet gelopen. Ik kon de motivatie niet opbrengen om zo veel te trainen en bovendien was ik destijds bezig met veel te veel andere dingen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 20:35
Ray
Ray is offline
Ok, jammer

Regels voor berichten