![]() |
||
Citaat:
Daar tegenover staat wel dat het vast geweldig is om deze dan uit te lopen, maar hoe realistisch is dat? En hoe groot is dan de teleurstelling als het niet lukt? Lopen in Nederland is toch anders dan in Amerika. Maar succes en op tijd inschrijven. ![]() |
![]() |
|
Ga naar www.asics.nl!
Op deze site kun je in vullen wat je doel is, en hoe je conditie nu is en dan komt er een schema uit rollen. Succes! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk btw ook niet dat je de trainingen niet serieus neemt...ik denk eerder dat je uit moet kijken dat je het niet te serieus neemt... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En hoe kun je nu het trainen voor een marathon té serieus nemen? ![]() ![]() Ik ben trouwens even op internet gaan zoeken naar wedstrijden en halve marathons. Op 8 januari 2006 word er in Egmond een halve marathon en een prestatieloop van 10,5 km (1/4 marathon dus) georganiseerd. Die prestatieloop van van 10,5 km zou ik met 2 maanden trainen wel moeten kunnen lopen. Ik kan nu ong. 5 km aan een stuk hardlopen dus binnen 2 maanden moet ik deze afstand wel kunnen verdubbelen. Het lijkt me in ieder geval een leuk en realistisch streven. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Sorry hoor, ben ik de enige die het nogal achterlijk vind dat die moeder een retourtje NY wilt betalen? Dadelijk haal je het niet eens! Ik zou eerst in Nederland een of meerdere marathons lopen. Je hoeft toch niet per se volgend jaar naar NY?
Nou ja goed ik vind het dus nogal een loze geldverspilling. In 1 jaar een marathon rennen lukt best, dat doen verder zoveel mensen.
|
Eigenlijk best belachelijk ja, maar als mijn ouders flink wat geld zouden hebben en het mij zouden aanbieden zou ik het denk ik ook wel doen
![]() Een vriend van mij heeft vet rijke ouders en zijn moeder ging de marathon van NY lopen en nam gelijk het hele gezin mee, konden ze haar aanmoedigen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, ik neem aan dat je ook wedstrijden gaat lopen in de voorbereiding en wanneer begin je met je voorbereiding?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik wil in ieder geval op 8 januari 2006 in Egmond de kwart marathon ofwel 10,5 km gaan lopen en op 10 juni 2006 in Zwolle de halva marathon. Als je nog 4-5 jaar wacht wil ik daarna wel me je trouwen. Eerst even mijn studie afronden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
He, mijn vader is trainer. Heeft zelf ook de marathon een aantal keer gelopen. Ik heb net ff naar je leeftijd gekeken, en je bent vrij jong om nu al de marathon te lopen hoor. Je lichaam is hier denk ik nog niet aan toe. Ben veel meegeweest naar marathons. Er deden wel jongeren aan mee,maar achteraf worden ze altijd ziek.
Of het haalbaar is binnen een jaar? tja, maar dan MOET je elke dag willen trainen. gezond eten. en veel krachttraining doen. Voor als je het van plan bent! succes... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben ervan overtuigd dat dat een doel is dat je op een jaar kan bereiken. Maar verder tips geven?
Ik begon met dingen door te lezen, en dacht "Prima, toch, je hebt nu de winter om stilaan beginnen te trainen, een basis te leggen, en in januari en februari loop je een paar kleinere wedstrijden. Kwart-marathon, maar ook een (veld)cross is én leuk om naartoe te trainen, een heerlijke 'wintersport én een manier om al wat wedstrijdervaring op te doen. Nog voor de zomermaanden kan je jezelf klaarstomen voor een halve marathon. Ik denk bijvoorbeeld aan het halve-marathon-parcours van de Maasmarathon, als die komend jaar wat professioneler wordt geörganiseerd. Iets later op het jaar (vroege najaar) vallen er nog twee stadsmarathons, die perfect in je voorbereiding voor NY kunnen passen. Brussel en Köln. Alternatief voor een halve (stads-)marathon is ook wel de 25 km van de Mergellandmarathon. Veel stijgen- en dalen => dit is een zwaar tussenput in een volledig trainingsschema naar NY toe, maar hij is zo mooi, je doet er prima wedstrijdervaring op, en je leert er goed bergop lopen. Met een beetje begeleiding, een jaar tijd, en een goed gebalanceerde voorbereiding (idd verschillende wedstrijden) moet het je zelfs wel kunnen lukken (afhankelijk van nog 1001 andere dingen) om niet gek boven drieëneenhalf uur te finishen. Of ben ik te enthousiast?
||
Citaat:
Dan zou ze meer dan 10 km per uur gemiddeld moeten lopen, misschien dat het je het eerste uur lukt, maar dat hou je echt niet vol hoor ![]() |
![]() |
|
![]() |
Wat ik je aan zou raden, is een hartslagmeter aan te schaffen. Indien jij een basis hebt van 20-30 minuten rennen lijkt mij dit vooral op explosief niveau. Een marathon lopen is specifiek op de lange duur sporten. Daar heb je conditie voor nodig, en die krijg je in ieder geval niet van zo in het lompe weg een uurtje te gaan rennen.
De optimale hartslag van conditie opbouwen is 72% van je maximale hartslag. Uitgaande van een simpele formule voor de gemiddelde nederlander kom je uit op een maximumhartslag van 203. 72% van 203 is 146, ga je dus vanaf nu op die hartslag trainen gaat je conditie ECHT vooruit, en ik bedoel met grote stappen. Toen ik in januari begon met wielrennen was ik blij als mijn rustpols in de buurt van de 60 zat. Ik haal nu waardes onder de 45 en mijn conditie is op een conditietest van 52 omhoog gegaan naar 73. Waarbij 35 het gemiddelde is van de normale nederlandse man ![]() TIP van de dag: koop een hartslagmeter en ga eens info opdoen bij je lokale sportschool. Ps: Ik heb wel diep respect voor je als jij het klaarkrijgt om die marathon uit te lopen, want om binnen een jaar tijd zoiets klaar te spelen kost tijd en een hele hoop doorzettingsvermogen! Succes
||
Citaat:
Drieëneenhalf uur is ook wel heel scherp. Op zich doet het er voor je eerste marathon ook niet echt toe in welke tijd je finisht.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Houdt dit topic hoog zodat Onzin - ook in de herfst - niet vergeet hard te lopen! Verwijderd | 500 | 23-05-2015 14:36 | |
Vrije tijd |
Marathon lopen Volk | 22 | 01-07-2010 21:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hardlooptopic #3 Miracle | 500 | 29-11-2007 21:27 | |
Vrije tijd |
Welke sport haat je? BrunetJuh | 148 | 07-12-2005 18:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
Halve marathon lopen Delicate | 28 | 08-02-2005 22:56 |