Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2007, 10:14
Zinkie
Zinkie is offline
Hey,

Ik weet niet zogoed waar ik dit topic moet plaatsen, maar ik wil graag wat boeken lezen van thema's die mij aanspreken.

Veel van de boeken van een bepaald thema heb ik al uit, maarr je kan ze nooit allemaal uithebben dus ik hoop dat er nog mensen zijn die wat boeken weten Oke de thema's op volgorde van goed naar minder goed

1 Een verhaal dat zich afspeelt in de 2e wereld oorlog en over het verzet gaat. (Zoals de Vos van de Biesbosch)

2 Zwerf/straatkinderen en hoe zij door het leven gaan. Daar heb ik ongeveer 2 of 3 boeken over kunnen lezen, echter ben ik de titel vergeten maar de verhalen ken ik nog.

3 De periode van de VOC waarin matrozen te maken krijgen met piraten en moesten overleven in de middle of nowhere nadat hun schip gezonken is.

Dat zijn de thema's die mij aanspreken en het liefst een verhaal met veel spannende momenten en actie Als iemand titels weet, graag..

Laatst gewijzigd op 27-05-2007 om 10:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2007, 10:53
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Zinkie schreef op 27-05-2007 @ 11:14 :
3 De periode van de VOC waarin matrozen te maken krijgen met piraten en moesten overleven in de middle of nowhere nadat hun schip gezonken is.
Johan Fabricius, De scheepsjongens van Bontekoe is volgens mij wel in die richting, maar ik heb het maar 1 keer gelezen ik denk een jaar of 10 geleden, dus wat er heel precies gebeurde weet ik niet meer.
Oud 27-05-2007, 12:15
Zinkie
Zinkie is offline
Jah dat is een mooi boek maar die heb ik al gelezen.

Hier heb ik nog wat titels gevonden op het internet:
Vlucht en verzet
Onderdrukking en verzet
Onderduikers en knokploegen
Soldaat in verzet
Gevallen voor de vrijheid
Verraad loert overal

Die hebik nog niet gelezen

Meer is altijd welkom..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 12:32
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Hey,

Ik weet niet zogoed waar ik dit topic moet plaatsen, maar ik wil graag wat boeken lezen van thema's die mij aanspreken.

Veel van de boeken van een bepaald thema heb ik al uit, maarr je kan ze nooit allemaal uithebben dus ik hoop dat er nog mensen zijn die wat boeken weten Oke de thema's op volgorde van goed naar minder goed

1 Een verhaal dat zich afspeelt in de 2e wereld oorlog en over het verzet gaat. (Zoals de Vos van de Biesbosch)

Willem Frederik Hermans - De donkere kamer van Damokles
Willem Frederik Hermans - De tranen der Acacia's
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 14:00
Verwijderd
Citaat:
2 Zwerf/straatkinderen en hoe zij door het leven gaan. Daar heb ik ongeveer 2 of 3 boeken over kunnen lezen, echter ben ik de titel vergeten maar de verhalen ken ik nog.
Als het nog kinderboeken mogen zijn: Ik vond "De Bende van Rode Zora" fantastisch. Denk dat ik hem zelf maar eens ga herlezen binnenkort.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 09:49
Jones
Als je nog kinderboeken zoekt:

Cynthia Voigt heeft een hele reeks geschreven over "de tillermans" Kinderen achtergelaten door hun moeder die het halve land door moeten trekken om uiteindelijk bij een ver familielid op de deur te kloppen.

Ik neem aan dat je oorlogswinter (Jan Terlouw) en Oorlog zonder vrienden (Evert Hartman) al hebt gelezen?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 16:04
Roosje
Roosje is offline
Wat ook goed is maar niet helemaal met je thema's te maken heeft, is Oosterschelde windkracht 10, ook van Jan Terlouw denk ik.
Oud 30-05-2007, 17:09
Verwijderd
ik heb geen idee wat voor soort boeken je zoekt maar als je een beetje jeugdboek zoekt is over onderwerp 2 'engelen van het asfalt' een mooi boekje.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 18:36
Swlabr
Swlabr is offline
De aanslag.
Oud 30-05-2007, 19:01
Verwijderd
Wir Kindern van Bahnhof Zoo, is dat niet iets?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:41
Lilium
Lilium is offline
En Floortje Zwigtman had ook een jeugdboek geschreven over een bende kinderen, toch? Iets met wolf, wolfsroedel?

Edit: de titel van het boek is 'wolfsroedel'. Het gaat over kinderen die zich aansluiten bij een roversbende. In de tijd dat het uitkwam, heeft het aardig wat stof doen opwaaien: het zou te gewelddadig zijn.

Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 21:46
Nienna*
Nienna* is offline
Over 1: een boek over een meisje dat veel met Duitsers sekst. Niet echt binnen het thema, maar wel verwant. Het heet "Hart van prikkeldraad" van Lisette Lewin.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten