Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2007, 23:32
Southtown
Southtown is offline
Als maar meer "dating experts" duiken op: marketers die je eerst wijsmaken dat iets aan je mankeert, dat je hen nodig hebt en beloven dan dat zij dé oplossing hebben voor je probleem (maar niet in een relatie terechtkomen).
Vaak zie ik op fora vooral jongens die zich vragen stellen bij de wereld van meiden; steeds worden ze afgewezen, horen ze de woorden "ik hou van je... als vriend".
Onder vrienden is het een heet onderwerp, relaties. Niemand die wil toegeven dat ze niet tevreden zijn met hun huidige "stand van zaken" natuurlijk.

Wat is er dan mis met ons jongens? Of gewoon, ons jongeren in het algemeen? Ik denk dat het zelfs uit te breiden valt naar gewoonweg *iedereen*. Waarom wil het niet lukken vanzelf, en hebben we "raad" nodig en "DVDs en boeken die je leren hoe ene meid te versieren"?

Ik heb hier mijn eigen meningen over (en velen zijn het niet met mij eens, moet ik zeggen) maar ik wil wete wat jullie hier over denken. Maak ik er een probleem van, of is er echt wel iets gaande?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2007, 23:36
Mephisto
Mephisto is offline
Je bent te soft, te vriendschappelijk en het ontbreekt je aan een overschot aan testosteron waardoor vrouwen je als hun intellectual whore gaan gebruiken, voor de vriendschap die ontbreekt bij de mannen met wie ze seks hebben.
Oud 25-05-2007, 23:56
Verwijderd
Het ligt aan jou.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 00:06
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 26-05-2007 @ 00:36 :
Je bent te soft, te vriendschappelijk en het ontbreekt je aan een overschot aan testosteron waardoor vrouwen je als hun intellectual whore gaan gebruiken, voor de vriendschap die ontbreekt bij de mannen met wie ze seks hebben.
Ironisch genoeg is dat exact hoe die "dating experts" het "probleem" (te veronderstellen dat er één is) verwoorden.
[rant]Vroeg of laat gaan vrouwen zich afvragen waarom er geen "goede mannen" meer zijn; alle mannen zullen het type "bad boy" geworden zijn zoals jij ze beschrijft: hard, nogal onverschillig en met ene overschot aan mannelijk hormoon. Nuja, als je beweert "goede" mannen te willen en dan met die die op het slechte pad zijn neukt, dan moet je het er maar bij nemen dat we het niet meer pikken[/rant]
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 00:28
Verwijderd
uiterlijk speelt altijd een belangrijke rol.. vrouwen vallen op een bepaald type man (en dat type verschilt dus weer per type vrouw) omdat die zich op een bepaalde manier gedraagt of er op een bepaalde manier uitziet.

het heeft volgens mij niets te maken met het badboy innerlijk, maar eerder met de wijze waarop 'stoerdere' jongens zichzelf presenteren/ kleden.

zelfvertrouwen is ook natuurlijk heel belangrijk, zelfvertrouwen bepaald grotendeels hoe je overkomt, maar ook wat voor fysieke houding je jezelf aanmeet. zelfvertrouwen krijg je echter pas als je kan bouwen op in het verleden behaalde successen (vicieus cirkeltje) en is moeilijk te faken om een dame te veroveren.

Daarom vind ik het gros der tips ook volledig nutteloos aangezien degeen die erom gevraagd heeft ze toch niet in de praktijk kan of durft te brengen.

mocht je geen zelfverzekerde prettyboy zijn (en 'pretty' is natuurlijk een heel ruim, algemeen begrip) dan zul je moeten accepteren dat je het moet doen met minder female attention(daarmee bedoel ik in de tram, disco etc, dus aandacht van mensen die je niet kent), maar ik ben ervan overtuigd dat er echt voor iedereen meerdere mensen rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 01:02
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 26-05-2007 @ 01:06 :
Ironisch genoeg is dat exact hoe die "dating experts" het "probleem" (te veronderstellen dat er één is) verwoorden.
[rant]Vroeg of laat gaan vrouwen zich afvragen waarom er geen "goede mannen" meer zijn; alle mannen zullen het type "bad boy" geworden zijn zoals jij ze beschrijft: hard, nogal onverschillig en met ene overschot aan mannelijk hormoon. Nuja, als je beweert "goede" mannen te willen en dan met die die op het slechte pad zijn neukt, dan moet je het er maar bij nemen dat we het niet meer pikken[/rant]
Bekijk de veranderingen in hormoonspiegels gedurende de menstruatiecyclus van een vrouw en je begrijpt dat vrouwen niet de meest emotioneel stabiele en rationele wezens zijn. Altijd miepen dat ze met een klootzak opgescheept zitten, maar als puntje bij paaltje komt kiezen ze dan toch voor de klootzak met het krachtige zaad. Helaas voor de lieverdjes, maar de klootzak gaat er met de seks vandoor.
Oud 26-05-2007, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef op 26-05-2007 @ 02:02 :
Bekijk de veranderingen in hormoonspiegels gedurende de menstruatiecyclus van een vrouw en je begrijpt dat vrouwen niet de meest emotioneel stabiele en rationele wezens zijn. Altijd miepen dat ze met een klootzak opgescheept zitten, maar als puntje bij paaltje komt kiezen ze dan toch voor de klootzak met het krachtige zaad. Helaas voor de lieverdjes, maar de klootzak gaat er met de seks vandoor.
Ik val nog steeds op stoere, zelfverzekerde jongens die voor míj wel lief zijn, hoor. Ik wil geen klootzak en ik wil ook geen watje. Ik wil iemand die op de goede momenten sterk is en op de goede momenten vriendelijk/lief/gevoelig. En met mij denk ik vrijwel alle (intelligente) meiden. Ik ken werkelijk geen meiden die een klootzak als vriend hebben en maar weinig, maar wel meer, met een watje. Het zal allicht voorkomen, maar in mijn kringen is het zéér ongebruikelijk.

Als ik een blik in mijn familie werp ook, trouwens. Ik heb een kant met allemaal watjes van ooms en die zijn allemaal al jaren getrouwd. D'r is blijkbaar zelfs vraag naar de sneuere soort.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 23:16
Vice
Vice is offline
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand een relatie wil met een klootzak.
Oud 28-05-2007, 11:34
Smokin'
Smokin' is offline
Het is ook gelul dat meisjes een klootzak aantrekkelijk zouden vinden. Wat die klootzak aantrekkelijk maakt is zijn zelfvertrouwen, zijn lak-aan-alles houding, zijn afstandelijkheid etcetera. Dat hij ook aantrekkelijker wordt door kutgedrag te vertonen lijkt mij een overdrijving. Daarnaast vergeet iedereen dat al die datingmethodes en dergelijke in hun essentie plannen zijn om wat geld mee te verdienen. Ook die lui worden wel eens afgewezen.

Maar wat is er mis met de meeste lui? Ze zijn niemand. Ze kennen zichzelf niet, hebben geen eigen passies waar ze trots op zijn, geen zelf respect, ze kijken teveel naar anderen.. loserattitude.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 12:59
DvoorA
DvoorA is offline
Precies wat smoking ook al zegt, we vallen helemaal niet op klootzakken, het is meer het zelfverzekerde gedrag waarmee ze ons overtuigen. Want hoe overtuig je een vrouw van je kwaliteiten als je er zelfs niet eens in gelooft? Maar als een man een asshole blijkt te zijn zijn de meesten onder ons toch echt snel weg hoor...dan rennen we naar onze lieverds die nog veilig op de vriendenladder staan om even flink uit te huilen en voor wat mental support En sommige vrouwen willen juist een watje, die ze lekker kunnen domineren!(leuk vooruitzicht voor de watjes hier).
Oud 28-05-2007, 17:30
Lilything
Lilything is offline
Mijns inziens ook te maken met de mensen waar je mee omgaat, de omgeving waarin je opgegroeid bent, de evenementen en andere sociale activiteiten waar je aan deelneemt
Oud 28-05-2007, 18:29
tuttebel
tuttebel is offline
ligt waarschijnlijk ook aan de leeftijd. jongere meisjes (zo tussen de 12 en 25) zullen vaak nog geen echte vaste relatie willen waar ze de rest van hun leven mee samen willen blijven. daarom kiezen ze voor de 'badboy', die onbereikbaar is/lijkt, stout en spannend is. Onbewust kiezen ze hier misschien voor omdat het daarmee toch niet lang gaat duren.

Oudere, of beter gezegd: volwassenere, vrouwen zijn vaak wel klaar voor een vaste relatie waar ze de rest van hun leven samen mee willen zijn. Zij zullen kiezen voor stabielere en minder spannende mannen.

-

en die datingexperts..tja sommige onzekere mensen grijpen naar alles wat hun zou kunnen helpen om van die onzekerheid af te komen.
Oud 29-05-2007, 09:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 26-05-2007 @ 00:32 :
Wat is er dan mis met ons jongens?
Misschien moet je het eerst eens bij jezelf zoeken...

Citaat:
Charlesworth999 schreef op 26-05-2007 @ 01:06 :
Dat is al je eerste fout, je ziet het veel te zwart/wit. Stoer en zelfverzekerd betekent niet automagisch dat je een klootzak moet zijn. Ik ken maar 1 meid die op eikels afgaat en die heeft gewoon een enorme bindingsangst en is daarnaast een ongelovelijke doos.

Laatst gewijzigd op 29-05-2007 om 09:38.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 10:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 26-05-2007 @ 00:36 :
Oud 29-05-2007, 10:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 28-05-2007 @ 12:34 :

Maar wat is er mis met de meeste lui? Ze zijn niemand. Ze kennen zichzelf niet, hebben geen eigen passies waar ze trots op zijn, geen zelf respect, ze kijken teveel naar anderen.. loserattitude.
Dit en nog wat dingen.
Oud 29-05-2007, 17:55
Southtown
Southtown is offline
Jullie hebben misschien gelijk (buiten op het geimpliceerde "blijf een watje" gedeelte). Een decompression period zal me goed doen; wat introspectie.
Tis inderdaad waar dat ik misschien een te zwart/wit beeld heb van de dingen...
Nuja, bedankt voor de raad! Kzal zeker eens goed naar mezelf kijken voor de handen in de lucht te gooien en te zeggen dat het systeem oneerlijk is
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:58
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Morgan schreef op 26-05-2007 @ 11:58 :
Als ik een blik in mijn familie werp ook, trouwens. Ik heb een kant met allemaal watjes van ooms en die zijn allemaal al jaren getrouwd. D'r is blijkbaar zelfs vraag naar de sneuere soort.
en ondertussen vreemdgaan bij het leven met de melkboer en de stoere schilder
Oud 31-05-2007, 13:06
Kitten
Kitten is offline
Vrouwen willen sterke, mannelijke mannen als verwekkers en vrouwelijke mannen als vaders van hun kinderen. Dus raad maar wanneer ze op wat vallen
Oud 31-05-2007, 16:28
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 29-05-2007 @ 18:55 :
Tis inderdaad waar dat ik misschien een te zwart/wit beeld heb van de dingen...
Zelfs dat hoeft geen probleem te zijn als jij er geen probleem van maakt.
Reageren

Regels voor berichten