Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2007, 22:10
femkeb
femkeb is offline
Ik ben afgelopen maandag begonnen met de prikpil. Ik heb tot nu toe nog erg weinig bijwerkingen gemerkt (ook weinig invloed op menstruatie) en vooral hier zit ik een beetje mee. Niet dat ik het erg vind ofzo, maar ik twijfel of de injectie goed is gezet.

Het zit namelijk zo, ik ben een paar maand terug in therapie geweest voor injectieangst. Ik had in het traject hiervan laten bloedprikken en al eens een injectie met water in mijn bovenarm gehad.
Van de injectie in de bovenarm voelde ik toen vooral aan het eind best wel een soort van snijdende pijn in mijn bovenarm (spier dus neem ik aan).

Maar toen moest ik dus maandag de prikpil halen. Ik had me wel ontzettend goed proberen te ontspannen, vooral in mijn arm, maar ik heb dus echt helemaal niets van de spuit gevoeld... De persoon die het deed kreeg de vloeistof er eerst niet in, na een poosje wel, maar ik voelde dus niets (behalve een soort tinteling die door mijn arm ging toen de spuit er net inging en het erin gaan zelf een beetje)

Kan het zijn dat, doordat ik niets voelde, er is misgeprikt of iets? Of had ik dan de dagen erna of direct daarvan iets moeten merken?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Oud 09-06-2007, 07:16
Verwijderd
De prikpil wordt gewoon in de spier gezet toch? Dan lijkt me niet dat ze gaan misprikken zonder dat ze het merken, de spier raak je vrij makkelijk. Het gebeurt vaak dat mensen spierpijn krijgen van een injectie in de spier, maar het hoeft niet. Dus kennelijk heb je deze keer geluk gehad of is hij beter gezet
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 08:44
Gothic
Gothic is offline
Waarom vraag je dat nu hier ipv op dat moment zelf daar?
Oud 09-06-2007, 08:51
femkeb
femkeb is offline
omdat ik op dat moment alleen maar blij was dat ik er geen last van had gehad. En ik me daarnaast ook niet voor kon stellen dat er misgeprikt kon worden.
Maar ja nu ik er eigenlijk zo weinig van merk begin ik me dus af te vragen of ie wel werkt...

In theorie zou ik het best door de huisarts kunnen laten checken, maar als er gewoon geen mogelijkheid is dat zoiets wordt misgeprikt dan ga ik niet daarmee aankomen bij de huisarts.
Oud 09-06-2007, 10:45
Verwijderd
Bij mij wordt hij altijd in mijn bil gezet, en het is niet pijnlijk behalve als ik daarna ergen te lomp op een stoel plof. En de spier word een beetje stijf. Lijkt me sterk dat ze misgeprikt hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 15:27
coopergirl
coopergirl is offline
De stof van depot provera (prikpil) is lastige, irritante stroperige/ dikke vloeistof. Je kunt het niet vergelijken met een wateroplossing in een spuit. Verder dacht ik dat ze de prikpil liever in de bil injecteerden? Ikzelf heb eenmaal depot provera genomen om te kijken hoe het is in je bil geïnjecteerd te worden. (Ikzelf doe dit in mijn werk ook en wilde weten wat cliënten doorstaan )

Mijn cyclus veranderde niet direct. De enige bijwerking die ik ervaarde was een beurs gevoel op mijn bil. O ja, ik ben geloof ik een paar kilo aangekomen.

Bij het spuiten in de spier, wordt altijd gecheckt of hij goed zit. (Als je de spuit ophaalt en er komt bloed omhoog, zit je in de ader. Zo niet, dan is het prima). De naald is lang genoeg om goed in de spier te prikken, mocht je je dat afvragen.
Oud 09-06-2007, 17:40
femkeb
femkeb is offline
Ok, bedankt voor de uitleg!

Ja normaal gesproken gaat het in de bil, dat wist ik ook, maar het is ook mogelijk om hem in je arm te laten zetten (staat geloof ik ook in bijsluiter en had ik gelezen op internet)
Reden dat ik dat heb gedaan is, omdat ik injectie in de bovenarm dus al gehad had en daaraan gewend was en me in de bil toch te nieuw zou zijn (ivm vroegere angst)
Op het moment is het overlegt door de vrouw die prikte en ook de assistenten zeiden dat het kon, dus daarom heb ik em in mijn arm gehad.

Nou ja ik zal er dan maar gewoon vanuit gaan dat het goed is gegaan dan... het lijkt me opzich ook dat het niet zomaar mis kan gaan, maar ja kans lopen om zwanger te worden is niet mijn favoriet dus vandaar dat ik even wou checken wat anderen ervan wisten.

Regels voor berichten