Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat een woonvereniging is weet ik niet -tenzij je een Vereniging van Eigenaren bedoelt, maar het kopen van een kamer lijkt mij zo appartementsrecht. (Als je een appartement koopt word je automatisch lid van de VVE.)
Wat is een beperkt recht? Je noemde zelf al vruchtgebruik; stel de buurman heeft een appelboom, en jij mag van hem de appels hebben. De buurman heeft het eigendomsrecht (de boom an sich), jij hebt een beperkt recht (nl recht op de appels). Het eigendomsrecht is de hele taart, een beperkt recht is een stukje taart ![]() "Wanneer u eigenaar bent van een stuk grond bent u ook automatisch eigenaar van alles wat zich in, op of boven die grond bevindt. De eigenaar van de grond waarop een flatgebouw staat, is dus eigenaar van het héle flatgebouw. Volgens de letter van de wet is één appartement in dat gebouw niet te verkopen als zelfstandige woning. Daarom biedt de wet de mogelijkheid om een gebouw te splitsen in appartementsrechten. Een appartementsrecht geeft recht op een aandeel in het gebouw alsmede het recht op het exclusieve gebruik van de woning.* " Zoals je ziet ben ik slecht in uitleggen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar is die financiering een beperkt recht? Dit staat onder de formulieren van het financieel mannetje. Graag wijzen wij je op de –niet verplichte- collectieve financieringsfaciliteit welke momenteel door de bank wordt aangeboden. Het betreft géén reguliere hypothecaire financiering maar een ‘maatwerklening’ onder speciale voorwaarden en condities welke zijn opgesteld door de betreffende bank. En dan nog, die gast die die kamer verkoopt, zegt dat je door het nemen van een standaard hypotheek de andere bewoners benadeelt.
||
Citaat:
van www.stut.consult.nl Er zijn diverse projectontwikkelaars/beleggers in de markt die kamers aanbieden in de vorm van koopkamers, koopstudio’s, e.d. Het kopen van een kamer is eigenlijk maar de helft van het verhaal … want je koopt eigenlijk een lidmaatschapsrecht in een woonvereniging. Daardoor krijg je het recht van privé-bewoning van een kamer en, afhankelijk van de concrete situatie in het pand, al dan niet gemeenschappelijk gebruik van voorzieningen: keuken, toilet, badkamer.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Heeft een school (of rectrix) het recht twitteren over school te verbieden? Verwijderd | 17 | 27-09-2011 12:57 | |
Werk, Geld & Recht |
Beperkt recht Pieter-jan | 11 | 27-04-2010 18:35 | |
Software & Hardware |
Windows 2000, Hoe kan ik alle rechten krijgen? Strever | 8 | 31-10-2005 18:00 | |
Lifestyle |
kamer inrichten Maija | 46 | 14-02-2005 09:48 | |
Software & Hardware |
[Gebruikersrechten] Beperkte rechten voor een gebruiker instellen Orion | 10 | 27-02-2004 14:11 |