Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2007, 15:58
Porcelain
Porcelain is offline
Ik ga naar Thailand, de hele maand juni, samen met een vriendin. We hebben eigenlijk al geboekt bij activity international, ze hebben een soort orientatiemaand waarin je, zo zeggen ze, ook het een en ander leert over Thailand. Wat op hun site stond leek in ieder geval tof, we kregen het idee dat we zo meer van Thailand zouden zien dan als we zelf zouden rondbanjeren als onwetende toeristjes.

Nu kreeg ik echter informatie+factuur toegestuurd en bleek ineens dat ze met 'aantal dagen in een tempel' twee dagen bedoelen, 'je overnacht in een typisch thais dorp' gaat over 1 nachtje en de trektocht ook maar een paar dagen. Ik vraag me heel erg af wat ze de rest van de maand met ons gaan doen: als dat alles is lijkt het me 't geld niet echt waard .

Heeft iemand die orientatiemaand in Thailand toevallig gedaan? Is het goed, is het geweldig, is het fantastisch? Is het het waard?
Advertentie
Oud 27-02-2007, 11:46
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik weet niet hoeveel je hebt betaald, maar mijn ouders zitten op dit moment in Thailand

Via FOX hebben ze een rondreis geboekt van 2 weken, plus nog een week strandvakantie erbij. In totaal zijn ze dus drie weken weg voor iets van 1500 euro pp inclusief vlucht en toeslagen
Oud 27-02-2007, 16:51
Dith
Dith is offline
In Thailand is het zo makkelijk om in je eentje rond te reizen en plaatsen te bezichtigen waar níet alle toeristen komen dat ik nooit zo goed snap waarom mensen in groepsverband gaan omdat je dan in mijn ogen véél minder ziet voor veel meer geld. Maar goed.
Wat ik van jouw woorden opmaak is het ook juist heel toeristisch aangezien de meeste mensen/tempels echt geen hordes mensen willen hebben in hun huis/tempel en die mensen er dan ook dik voor worden betaald.
Maar al met al, ik heb geen idee, ik ben er alleen geweest zonder een organisatie dus aan mijn antwoord heb je eigenlijk niks.
Oud 27-02-2007, 20:51
Porcelain
Porcelain is offline
Ik wilde wel zonder, iedereen om me heen vindt dat een vreselijk plan. Vandaar. Ik hou ook niet zo van organisatiegedoe en ik ga dan ook eerst twee maanden zonder organisatie naar Nieuw Zeeland, maar Thailand is in de ogen van pappie en mammie verschrikkelijk gevaarlijk.
Oud 28-02-2007, 14:50
Dith
Dith is offline
Hehe, Thailand is juist een van de landen waar je als vrouwzijnde juist absoluut niet wordt lastiggevallen en de mensen juist superbehulpzaam zijn. Maar goed, probeer dat ouders maar eens uit te leggen.
Oud 28-02-2007, 20:38
Porcelain
Porcelain is offline
Inderdaad. Ik geloof het, en ik denk ook dat ik me prima red, maar wordt al panisch van het woord 'taxi'.
Oud 01-03-2007, 17:17
Dith
Dith is offline
Tenzij je je bestemming in het thais hebt op laten schrijven kom je bijna nooit de eerste keer goed aan. Maar de taxichauffeurs zijn over het algemeen ook heel behulpzaam en als je van te voren een duidelijke prijs afspreekt houden ze zich daar ook aan. Maar goed, in een groepsreis heb je daar al 'geen last' van.
Als je die groepsreis alsnog niks lijkt, kan je 'm dan nog kosteloos annuleren? Anders zou ik gewoon gaan en er het beste van maken. Dan kan je altijd nog een keer in je eentje teruggaan.
Oud 27-03-2007, 17:30
jongen1986
jongen1986 is offline
Citaat:
Dith schreef op 28-02-2007 @ 15:50 :
Hehe, Thailand is juist een van de landen waar je als vrouwzijnde juist absoluut niet wordt lastiggevallen en de mensen juist superbehulpzaam zijn. Maar goed, probeer dat ouders maar eens uit te leggen.
Eens.

Verder: ik vond thailand zeker de moeite waard, ookal had ik het in groepsverband gedaan. Als je zo'n rustig programma hebt, kan je nog wel veel zelf rond reizen toch? Dan heb je zowel de ervaring in groepsverband als in individueel verband.. lijkt me erg leuk om te vergelijken ook.
Oud 29-04-2007, 18:31
Shadina
Shadina is offline
Hoe zit het met het eten in Thailand? En is het te doen om als meisje alleen te gaan?
Oud 03-05-2007, 20:34
Shadina
Shadina is offline
Nog een vraagje: welke dieren kom je tegen? En hoe groot is de kans? (ik ben namelijk niet zo'n fan van beestjes, en al helemaal niet van slangen)
Oud 03-05-2007, 20:36
jongen1986
jongen1986 is offline
mwoah, als je in bewoonde gebieden komt, zal je niks tegenkomen wat je hier niet tegen komt...

Het eten is extreem divers, ookal eet je 3x per dag eigenlijk warm... verder vaak erg pittig
Oud 03-05-2007, 20:58
Shadina
Shadina is offline
En wat is een leuke organisatie om mee te gaan? (groepsrondreis, waar je ook wat vrijheid hebt) En allerbelangrijkste criterium: ook veel jongeren (mensen onder de 30). Ik wil dus niet met allemaal ouderen zitten daar.
Oud 07-05-2007, 14:58
Dith
Dith is offline
Op straat zie je toch wel veel kakkerlakken etc. maar in een fatsoenlijk hotel hoort er niks te zitten. Als je richting regenwoud gaat dan kan je inderdaad behoorlijk wat beesten aantreffen. Heb zelf bloedzuigers aan mijn benen gehad, slangen gezien die heel snel weggaan zodra ze jou zien en apen gehoord. Maar ik vond het absoluut niet eng hoewel ik het ook écht niet heb op zulke beesten. Je moet gewoon nooit alleen een regenwoud intrekken, that's all.
In grotere steden heb je genoeg westers eten als je niet zo van thais houdt. Ik vond het thais eten niet zo heel erg pittig, natuurlijk ligt het eraan wat je neemt (curries vind ik echt héél erg stinken maar ze zouden lekker moeten zijn én pittig). Als je gewoon rijst met kip en groenten neemt dan kan je het wel aan zeg maar. En anders kokosmelk erbij doen.
Ik zou echt niet met een groepsreis gaan, je bent dan zó gebonden aan je groepje en als jij alleen op Schiphol staat heb je binnen 5 minuten al iemand gevonden die ook alleen naar Thailand gaat. Sowieso als je in Bangkok op Khoa San Road rond gaat lopen heb je zo een hoop mensen van jouw leeftijd die ook rondtrekken en zo ben je eigenlijk nooit alleen én doe je precies wat jij wilt zonder je aan de rest van de groep te houden.
Ook is het een héél stuk goedkoper om op eigen houtje te gaan dan met een georganiseerde reis.
En als je eens een aantal dagen alleen bent dan kan dat makkelijk. Mannen laten je met rust en iedereen is alleen maar heel behulpzaam.
Oud 10-05-2007, 12:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Shadina schreef op 03-05-2007 @ 21:58 :
En wat is een leuke organisatie om mee te gaan? (groepsrondreis, waar je ook wat vrijheid hebt) En allerbelangrijkste criterium: ook veel jongeren (mensen onder de 30). Ik wil dus niet met allemaal ouderen zitten daar.
de meeste organisaties kun je kijken wat er in de groep zit, anders gewoon ff bellen...

of je georganiseerd moet gaan, hangt af van hoeveel tijd je hebt en hoeveel je in die tijd wil zien. Wil je in 3 weken alles zien, absoluut georganiseerd gaan. Heb je langer de tijd en vind je het niet erg om vanalles uit te zoeken ed, zelf gaan.

Die groepsreis heeft als voordeel dat je overal een hotel hebt en vervoer naar de plaatsen. Dus alleen de reisdagen staan vast. De rest van de tijd (over het algemeen heb je alle vrijheid, tenzij je met kras oid meegaat) kun je lekker je gang gaan...

Mogelijkheden: shoestring, baobab, mamboo (oid), koning aap, sawadee, djoser (vaak gezinnen, ook wel van jouw leeftijd)... gewoon ff bellen welke leeftijden er in de groep zitten. Ook hebben bepaalde reizen single reizen. Dan zit je met allemaal mensen die alleen gaan...
Oud 10-05-2007, 17:52
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2007 @ 13:44 :

Mogelijkheden: shoestring, baobab, mamboo (oid), koning aap, sawadee, djoser (vaak gezinnen, ook wel van jouw leeftijd)... gewoon ff bellen welke leeftijden er in de groep zitten. Ook hebben bepaalde reizen single reizen. Dan zit je met allemaal mensen die alleen gaan...
Heel dom, maar toen ik op de sites singlereizen zag staan, moest ik aan een ander soort single denken. Daarom dacht ik meteen: dat ga ik zeker níet doen. Maar bedankt trouwens
Oud 10-05-2007, 22:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Shadina schreef op 10-05-2007 @ 18:52 :
Heel dom, maar toen ik op de sites singlereizen zag staan, moest ik aan een ander soort single denken. Daarom dacht ik meteen: dat ga ik zeker níet doen. Maar bedankt trouwens
Fox doet het trouwens ook ... Dacht ik ook, tot mn vorige reisleider heel veel verhalen had over zijn vorige single reizen die zo leuk waren en idd, wat de insteek was van die reizen ...
Oud 12-06-2007, 12:07
pino123
pino123 is offline
en ohe zit het met vaccinaties? Welke heb je nodig en zijn ze echt nodig?

Regels voor berichten