Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2007, 11:39
Verwijderd
Is het mogelijk om een netwerk te maken tussen computers van Windows XP en Home edition.

Ik heb nu namelijk 3 computers waar pro edition op staat. Maar nu heb ik er ook eentje waar Home edition op staat, is het mogelijk om daar tussen een netwerk op te stellen?

Op google vind ik er niks over.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2007, 11:45
freyk
freyk is offline
is geen probleem
Oud 09-06-2007, 16:08
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
freyk schreef op 09-06-2007 @ 12:45 :
is geen probleem
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 00:16
ILUsion
ILUsion is offline
Is in theorie geen probleem, maar het heeft hier thuis al vaak genoeg problemen gegeven op meerdere computers (meeste computers met Pro, en dan 1 of 2 verschillende computers in het begin met Home). Om dan netwerk shares en dergelijke in te stellen is een ware hel, als je het mij vraagt (en ja, alle instellingen staan zoals ze zouden moeten; maar toch slaagt hij er op een of andere manier in om toch moeilijk te doen over andere computers te vinden).

De beste raad die ik kan geven: probeer zo veel mogelijk gelijkaardige computers (XP Home, XP Pro of Vista) te gebruiken, bij mixen van verschillende systemen, ben ik meerdere malen problemen tegengekomen, die eigenlijk niet hadden mogen bestaan vermits de instellingen overal compatibel zouden moeten zijn (allemaal IP in hetzelfde bereik (statisch of via DHCP, maakt niet uit), zelfde werkgroep, firewall open voor SMB-connecties, etc.) Uiteindelijke werkte het allemaal wel, maar hoe dat dan precies lukte, meestal was het gewoon een raadsel dat het na net die ene keer opnieuw opstarten hij het wel deed. Maar zoals beide heren hierboven zeggen: het is zeker mogelijk.
Oud 12-06-2007, 09:57
coopergirl
coopergirl is offline
Toen ik thuis woonde heb ik een netwerk van 2 pc's en 1 notebook gemaakt (windows xp home 2× en de notebook windows xp professional). Dit heeft tot ik uit huis ging prima gefunctioneerd. (toen nam ik mijn notebook mee en crashte er 1 pc)
Reageren

Regels voor berichten