Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2002, 17:28
feline
feline is offline
Ik was gister met een vriendin naar amsterdam. Ik had zoals gebruikelijk een kaartje gekocht, zij niet, want 'ze werd nooit gecontroleerd'. Al m'n (ongeknipte) retourtjes zitten nog steeds in mn portemonnee. Op de terugreis kwam er toch per ongeluk een conducteur aan, m'n vriendin scheet... Maar toen de conducteur kwam heb ik vriendelijk mijn kaartje en een zelfde retourtje maar dan van 2 maanden geleden laten zien, laten knippen en terug in mn portemonnee gestopt, vriendin blij. Die man had t dus helemaal niet door, ik houd die ongeknipte kaartjes nog maar even...

Zijn jullie ook weleens de conducteur, politie, brandweer (?) te slim af?
Oud 11-06-2002, 17:31
Spoeleh
Spoeleh is offline
wel eens gehad dat ik met nog 2 vrienden in de trein zat en alle drie geen kaartje hadden. toen we gecontroleerd werden begonnen we maleis tegen elkaar te praten en in heel gebrekkig engels tegen de conducteur gezecht dat we uit indonesie kwamen en op familie bezoek waren en dachten dat het gratis was en het niet begrepen..
mochten toen blijven zitten van de man
Oud 11-06-2002, 17:41
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Dat is nit te slim af zijn... dat is gewoon de tent oplichten.... De conductuur te slim af zijn is als je hem moet wijzen op de reges zoals ze beschreven zijn in de algemene voorwaarden van de NS en reisvoorwaarden....
Oud 11-06-2002, 17:58
SpiritX
SpiritX is offline
Ik betaal altijd netjes voor mijn kaartje, zou niet eens het lef hebben zonder kaartje te reizen .
Oud 11-06-2002, 18:08
feline
feline is offline
Citaat:
SpiritX schreef:
Ik betaal altijd netjes voor mijn kaartje, zou niet eens het lef hebben zonder kaartje te reizen .
Ik koop dus ook altijd kaartje, die vriendin alleen niet
Oud 11-06-2002, 18:10
WolterB
WolterB is offline
ik rijd nooit zwart
Oud 11-06-2002, 18:13
Luca
Luca is offline
Ik reis bijna nooit met de trein.
Oud 11-06-2002, 18:18
]{ing
]{ing is offline
nee, ik reis liever met een geldig plaatsbewijs
Oud 11-06-2002, 18:54
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Heb nog nooit zwart gereden in de trein wel een keer een klein stukje kging naar breda maar de automaat bij ons deed het niet en het loket was dicht, dus 2 minuten zwart gereden daar uitgestapt kaartje gehaald.

En een keer kaartje met 40 % korting gehaald en ik nam de trein om 8:38 dus 22 minuten te vroeg mag pas van 9 uur sochtends met korting reizen maar ja
Oud 11-06-2002, 19:26
Onlyme
Onlyme is offline
Kheb een keer met een jongen uit mn klas de conducteur wel gigantisch in de zeik genomen. We hadden allebei gewoon onze ÓV's bij ons, maar toen de conducteur kwam deden we net alsof we geen kaartje hadden en liepen naar de volgende coupé.
Dat ging een paar coupé's zo door tot we niet meer verder konden.

Die conducteur heel triomfantelijk; "heren, kaartjes alsjeblieft". En wij lieten gewoon onze magische roze kaartjes zien
Hij kon de humor er niet echt van inzien en wij lagen dubbel

maar euhm, ben nog nooit zonder OV met de trein geweest
Oud 11-06-2002, 19:41
kastdeur
kastdeur is offline
ik koop wel es kaartjes zonder datum...das gwoon handiger omdat je ze dan dus ook andere dag kan gebruiken

je moet ze dan op het station af laten stempelen ofzo, met datum...ik vergeet dat wel eens express...heel vaak controleren ze niet eens en zo heb ik wel es gratis gereisd..

ik heb al een heel scenario bedacht voor als ze me er wle op aan gaan spreken...beetje zielig en vooral blondt kijken en ach dan kom ik er wel mee weg, gok ik
Oud 11-06-2002, 19:46
'n klein vlindertje
'n klein vlindertje is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Dat is nit te slim af zijn... dat is gewoon de tent oplichten.... De conductuur te slim af zijn is als je hem moet wijzen op de reges zoals ze beschreven zijn in de algemene voorwaarden van de NS en reisvoorwaarden....
'n keertje misten we net de trein naar huis (was wel niet de laatste maar wachten op de volgende duurde best wel erg lang), dus namen wij 'n andere trein die met 'n kleine omweg ook naar de goeie stad ging en we zouden daar eerder aankomen dan als we zouden wachten op de volgende trein. Conducteur kwam kaartjes controleren en begon te zeuren dat wij de foute kaartjes hadden. We moesten kaartjes waar "via" op stond hebben. Maaaar mijn vriend had dus toevallig die week ergens gelezen dat wat wij deden volkomen volgends de regels van de NS was, alleen geloofde die conducteur ons niet!! Tss..
Mjah, we "mochten" dus blijven zitten, goh wat aardig
Oud 11-06-2002, 19:47
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Hm ja, ik heb een OV, en als die niet geldig is koop ik eigenlijk altijd een kaartje! Ik vind het logisch dat je moet betalen, treinen kosten toch ook geld?
Oud 11-06-2002, 20:33
Verwijderd
Citaat:
OnLyMe schreef:
Kheb een keer met een jongen uit mn klas de conducteur wel gigantisch in de zeik genomen. We hadden allebei gewoon onze ÓV's bij ons, maar toen de conducteur kwam deden we net alsof we geen kaartje hadden en liepen naar de volgende coupé.
Dat ging een paar coupé's zo door tot we niet meer verder konden.

Die conducteur heel triomfantelijk; "heren, kaartjes alsjeblieft". En wij lieten gewoon onze magische roze kaartjes zien
Hij kon de humor er niet echt van inzien en wij lagen dubbel

maar euhm, ben nog nooit zonder OV met de trein geweest
hahaha!
Oud 11-06-2002, 20:45
Boogie
Boogie is offline
ik rij altijd het stukje van Harlingen naar Harlingen-Haven zwart, omdat je dan voor een lullig stukje meer dan een euro betaalt, en ze controleren daar toch niet
Oud 11-06-2002, 21:17
Signy
Signy is offline
Ik ken nog een verhaal van een meisje dat met de bus ging en altijd labello op haar strippenkaart deed, zodat ze de inkt v/d stempel er dan later zo af kon vegen. Maar ze had een keertje teveel labello erop gesmeerd en toen bleef dat stempelapperaat eraan plakken. Die busschauffeur boos..

Als ik zelf met de trein ga rij ik nooit zwart ofsow, te schijterig. Terwijl als ik met korting rij in 't weekend (OV) dan vragen ze heel vaak geeneens om mn OV. Ik zou dus best kunnen oplichten, maar ik doe 't nieh.
Oud 12-06-2002, 09:51
Li
Li is offline
Citaat:
feline schreef:

Ik koop dus ook altijd kaartje, die vriendin alleen niet
he wie was die vriendin??
*nieuwsgierig*
Oud 12-06-2002, 09:53
beuk
beuk is offline
leve de ov
Oud 12-06-2002, 10:04
Verwijderd
Wij gingen een keer naar h'sum. Das 1 station. Werden we gecontroleerd, maar we waren in de voorste coupé gaan zitten. Zegt zo'n jongen: Ik wilde hier een kaartje halen maar de deur zat dicht. (machinisthok). Moesten we op het volgende station een kaartje kopen
Oud 12-06-2002, 10:16
feline
feline is offline
Citaat:
Li schreef:

he wie was die vriendin??
*nieuwsgierig*
Joanna....
Oud 12-06-2002, 11:17
Li
Li is offline
Citaat:
feline schreef:

Joanna....

typisch iets voor haar!
Jacqueline had precies hetzelfde kunnen doen haha
Oud 12-06-2002, 17:39
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
beuk schreef:
leve de ov
Inderdaad . En in het weekend betaal ik gewoon een kaartje. Vind NS personeel pesten/bezeiken een beetje erg sneu :/.
Oud 12-06-2002, 17:43
Verwijderd
nah, 1x met kortingskaart om kwart voor 9 (!) uit de trein gezet, maar gewoon de volgende genomen. Verder ben ik erg slecht in reizen zonder geldig vervoersbewijs..
Oud 12-06-2002, 17:44
Monica
Monica is offline
Ik koop altijd een kaartje.

Maar één keer had ik dat ik naar Heerenveen ging, maar was vergeten een datum op het kaartje te laten zetten.. Had het zelf niet door. De conducteur merkte het wel op en zei dat ik er een boete voor kon krijgen.. Maar ik keek nogal verbaasd en toen was het voor een keer wel goed en heeft hij er een datum opgezet.

Misschien dat ik het ooit nog eens doe, gewoon onschuldig kijken dan ofzo En kom ik geen conducteur tegen, kan ik het kaartje nog een keer gebruiken Maar het is zeker niet netjes :/
Oud 12-06-2002, 17:53
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Kan hem nie snel af zijn, mot altijd dezelfde kaart laten zien mijn OV dus...
Oud 12-06-2002, 18:20
skyscraper
skyscraper is offline
Ik dacht de politie een keer te slim af te zijn. Bord gejat, komt de politie, ik wegfietsen. Viel ik keihard op me bek ( teveel gedronken ) " Waar gaan wij met dat bord naartoe " ik: die heb ik bij de fiets gekregen. Dat geloofde ze niet
Oud 12-06-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
skyscraper schreef:
Ik dacht de politie een keer te slim af te zijn. Bord gejat, komt de politie, ik wegfietsen. Viel ik keihard op me bek ( teveel gedronken ) " Waar gaan wij met dat bord naartoe " ik: die heb ik bij de fiets gekregen. Dat geloofde ze niet
ghehehe niet eens
Oud 12-06-2002, 18:23
italianboy
italianboy is offline
conducteur: "zit je thuis ook altijd met je benen op de bank?"
"philip:"knip je thuis ook altijd kaartjes?"

toen werd ie kwaad
Oud 12-06-2002, 18:23
Shock
Shock is offline
Citaat:
skyscraper schreef:
Oud 12-06-2002, 18:29
Joshua
Joshua is offline
vaak genoeg.... vorige jaar had ik een traject kaart van zoetermeer naar hoofddorp, daarmee ben ik door heel nederland gereisd....
Oud 12-06-2002, 18:31
Verwijderd
Citaat:
italianboy schreef:

toen werd ie kwaad

lekker bijdehand
Oud 12-06-2002, 18:37
wicce
wicce is offline
*slim af zijn* vaag iets...
als ik em niet bij me heb dan koop ik er gewoon een strippekaart... ook weer voor de volgende keren. als ik geen geld heb probeer ik et via de lift of trap of andere ingang. en als et niet anders kan dan hang ik een zielig lulverhaaltje op over men broertje die is gevallen op de creche or whatever.. maar dat heb ik ook maar 1 keer gedaan, lang geleden..
Oud 12-06-2002, 18:54
wabbit
wabbit is offline
wel een paar keer zwart gereden, doen alsof je slaapt wil weleens helpen
Oud 12-06-2002, 19:19
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
SpiritX schreef:
Oud 12-06-2002, 20:43
Egyptian
Egyptian is offline
Heb 'n paar keer m'n week-OV gebruikt op 'n zaterdag in de bus.

'k loop langs, laat dat ding zien, chauffeur knikt en ik ga zitten.

en ff later schiet me dan opeens te binnen dat de OV helemaal niet geldig was. maar ja, das dan de fout van de chauffeur.

en 'k heb ook 'n keer m'n rijbewijs laten zien ipv OV, haddie ook niet door
Oud 12-06-2002, 20:56
razkal
razkal is offline
Citaat:
italianboy schreef:

toen werd ie kwaad
Vette humor .
Heb wel een keer gratis met de bus gereisd, toen legde ik me strippenkaart neer, zegt die vent, nee je mag zo mee want ik heb je toch net ook hierheen gebracht(als je binnen uur weer teruggaat is dat hetzelfde als overstappen ozzow en mag je op dezelfde strippen) ik keek em verbaasd aan, hij weer, ga nou maar zitten, ok dan niet joh. Volgens mij keek hij naar de tijd van de stempel en die kwam wel aardig overeen, was alleen 2 maanden eerder gezet.
Oud 12-06-2002, 21:07
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
en 'k heb ook 'n keer m'n rijbewijs laten zien ipv OV, haddie ook niet door
Heb jij dan een geplastificeerd rijbewijs met de tekst: 'Week-Rijbewijs' erop ofzo?
Oud 12-06-2002, 22:43
Verwijderd
Citaat:
feline schreef:
Ik was gister met een vriendin naar amsterdam. Ik had zoals gebruikelijk een kaartje gekocht, zij niet, want 'ze werd nooit gecontroleerd'. Al m'n (ongeknipte) retourtjes zitten nog steeds in mn portemonnee. Op de terugreis kwam er toch per ongeluk een conducteur aan, m'n vriendin scheet... Maar toen de conducteur kwam heb ik vriendelijk mijn kaartje en een zelfde retourtje maar dan van 2 maanden geleden laten zien, laten knippen en terug in mn portemonnee gestopt, vriendin blij. Die man had t dus helemaal niet door, ik houd die ongeknipte kaartjes nog maar even...

Zijn jullie ook weleens de conducteur, politie, brandweer (?) te slim af?
ja dat dus
Oud 13-06-2002, 00:17
Verwijderd
Ik heb een keertje 2 strippen niet laten afstempelen in de tram

-edit: en niet gesnapt
Oud 13-06-2002, 08:01
Paperz
Paperz is offline
Ik ben menigmaal naar verre oorden geweest in het weekend... met behulp van me week-OV...
Oud 13-06-2002, 20:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Milk schreef:
nah, 1x met kortingskaart om kwart voor 9 (!) uit de trein gezet, maar gewoon de volgende genomen. Verder ben ik erg slecht in reizen zonder geldig vervoersbewijs..
Ik uit de trein van 8:58.

Die om 8:59:30 vertrok.

Oud 13-06-2002, 20:34
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Ik heb een keertje 2 strippen niet laten afstempelen in de tram

-edit: en niet gesnapt
Ik 3...

Van Den Haag C. naar Scheveningen, met tram 1...
Hele tijd vooruit zitten kijken: 'staat daar een controleteam dat bij de volgende halte instapt?'... dus ik stond tegen de stempelautomaat aan met kaart in de hand...
Oud 14-06-2002, 14:17
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
Ooit de conducteur te slim afgeweest ?
Nope, never. Het enige wat ik gedaan heb ik schending van de mensenrechten (serious) en belastingontduiking.
Oud 14-06-2002, 18:48
freggelfreak
freggelfreak is offline
net genaaid had ik een fiets me in de trein omdat ie kapot was en er wordt nooi gecontroleerd en jawel hoor nu ens wel. koste me 6 euro voor die fiets (en ik moest maar 5 km met de trein) ik heb nu helemaal een hekel aan de trein en bijbehorenden
Oud 15-06-2002, 08:40
Unexplained
Unexplained is offline
Ach, artikel 11.1 van de algemene voorwaarden laat menig conducteur wit wegtrekken.
Oud 15-06-2002, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Ach, artikel 11.1 van de algemene voorwaarden laat menig conducteur wit wegtrekken.
En dat is?
Oud 15-06-2002, 09:37
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
En dat is?
Vraag aan het loket een gratis exemplaar van de algemene voorwaarden and find out!
Oud 15-06-2002, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Vraag aan het loket een gratis exemplaar van de algemene voorwaarden and find out!
Krijgen we dit weer

Hmm, kom je binnenkort met een bordje blinde-geleide-hond opdagen? Of laat je je bij de volgende halte eruit zetten en bedankt vriendelijk, omdat je daar toch heen wilde?

*heeft geen idee van 11.1 .. maar heeft dingen gehoord*
Oud 15-06-2002, 09:55
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:

Heb jij dan een geplastificeerd rijbewijs met de tekst: 'Week-Rijbewijs' erop ofzo?
nee, buschauffeurs zijn gewoon blij als er ook eens normaal volk inde bussen zit, zoals studenten
Oud 15-06-2002, 09:59
italianboy
italianboy is offline
de brandweer te slim af zijn..

de schuur van je buurman in de fik steken, de brandweer bellen en voordat ze er zijn zelf de brand al gaan blussen..
+ in de krant komen voor heldhaftig gedrag
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten