Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2007, 18:36
domding
domding is offline
Hoi,

Ik heb een vraag. Ik zie er prima uit vind ik zelf en ik heb dan ook geen echte problemen met mijn uiterlijk. Ook mijn zelfvertrouwen is prima. Maar ik wilde graag weten wat jullie van het uiterlijk van een jongen/man vinden als deze eczeem heeft en verder wel aardig is en er leuk uit ziet. Met eczeem bedoel ik niet meteen helemaal onder over het hele lichaam maar hier en daar rode, droge en geirriteerde plekjes. Ik heb het zelf bijvoorbeeld in mijn elleboog. Wat zou je daar van vinden in een relatie?

alvast bedankt,
Oud 30-05-2007, 18:54
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik zou er absoluut geen probleem mee hebben, maar ik zou het wel een prettig idee vinden als hij zijn huid wel goed verzorgde, en het niet een beetje aan liet modderen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:04
domding
domding is offline
Ja, ik verzorg mijn huid goed. Ik gebruik vette zalf zodat het niet zo droog is en verkoelende zalf. Ook doe ik aan acupunctuur. Dat helpt ook. Even voor de duidelijkheid, eczeem krijg je niet omdat je huid niet schoon is. Het is ook niet besmettelijk, voor degenen die dit nog niet wisten (kan ik me best voorstellen).
Oud 30-05-2007, 19:08
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik zou me er niet teveel zorgen om maken, als je het in mindere mate hebt weet ik wel zeker dat meisjes er niet op letten. En als iemand je niet wil omdat je eczeem hebt, dan is diegene ook wel erg kortzichtig hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:09
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
domding schreef op 30-05-2007 @ 20:04 :
Ja, ik verzorg mijn huid goed. Ik gebruik vette zalf zodat het niet zo droog is en verkoelende zalf. Ook doe ik aan acupunctuur. Dat helpt ook. Even voor de duidelijkheid, eczeem krijg je niet omdat je huid niet schoon is. Het is ook niet besmettelijk, voor degenen die dit nog niet wisten (kan ik me best voorstellen).
Ik denk dat LvH bedoelde dat ze exczeem niet erg vind, maar een vieze onverzorgde huid wel
Ik zou wat plekjes hier en daar niet erg vinden. Als het meer is, dan zou ik dat binnen een relatie ook niet erg vinden. Maar iemand die een enorm exzeem kop heeft is natuurlijk niet mijn eerste keus om mee te sjansen in de kroeg. Voor een relatie ligt het wel anders.
Binnen een relatie hechten mensen nu eenmaal weinig waarde om uiterlijk. het gaat veel meer om andere dingen.
Oud 30-05-2007, 20:17
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik weet wel dat eczeem niets te maken heeft met een vieze huid, en dat stel ik ook niet echt op prijs. Maar ik zou het wel fijn vinden, als mijn vriend eczeem zou hebben, dat hij het verzorgde, dat hij probeert te voorkomen dat het erger wordt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:49
vosje16
vosje16 is offline
Als het niet veel is, is het helemaal niet erg. Ik zou het waarschijnlijk amper opmerken. Mijn vriend heeft af en toe eczeem op zijn handen, en moest hij het mij niet verteld hebben, zou ik het nooit gemerkt hebben.

Zelfs moest het goed zichtbaar zijn, is het niet al te erg, zolang het niet teveel is en overal is...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 21:01
domding
domding is offline
Wauw, klinkt top!

Ik doe mijn best om te voorkomen dat het erger word. Bij mij is het soms ook helemaal niet. Zomer niks en winter het meest...

heeft iemand mischien nog tips wat je ertegen kan doen ofzo???

in ieder geval alvast bedankt voor de reacties!
Oud 30-05-2007, 23:47
vosje16
vosje16 is offline
Ja, bij mijn vriend is het ook niet altijd. Bij hem speelt vooral stress een grote rol...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 23:57
Roos
Roos is offline
Ik heb (als meisje) ook eczeem. Soms bijna niet (zoals nu ), soms zitten heel mijn armen onder. Daarnaast zit het regelmatig op mijn flanken, en soms ook bovenbenen.

Ik denk niet dat het een probleem in de liefde is. Zolang je het maar goed verzorgt. Zelf wil ik niet teveel smeren met cortisolcremes, maar soms is het echt nodig. Lekker smeren met bodylotion houdt je huid inderdaad ook een stuk zachter.

Ik kan me wel voorstellen dat het een afknapper is, als je eczeem in je gezicht hebt. Maar armen/benen/flanken, who cares
Oud 30-05-2007, 23:58
Roos
Roos is offline
Oh ja, behalve cortisolcremes, kan zonlicht + zeewater je eczeem ook verminderen. Na een dagje strand merk ik echt dat de natuur haar best heeft gedaan
(wel goed insmeren met zonnecreme natuurlijk )
Oud 31-05-2007, 15:38
domding
domding is offline
Klopt, zee is voor de huid, eczeem echt super!!!

Verder heb ik het zelf alleen op mijn armen.

In mijn gezicht gelukkig niet...

Dat lijkt me niet leuk om dat te hebben...

Je hebt ook van die hormooncreme tegen eczeem maar dat maakt je huid erg dun...

Ik twijfel of ik dat ga nemen maar ik doe het voorlopig nog niet.

En even een vraag die hier niet helemaal thuis hoort:

Hoe doe je zo'n icoontje???

Ben niet zo heel handig met computer soms
Oud 31-05-2007, 15:39
domding
domding is offline
laat maar...
Oud 05-06-2007, 12:50
bam
bam is offline
Citaat:
domding schreef op 31-05-2007 @ 16:38 :
Klopt, zee is voor de huid, eczeem echt super!!!

Verder heb ik het zelf alleen op mijn armen.

In mijn gezicht gelukkig niet...

Dat lijkt me niet leuk om dat te hebben...

Je hebt ook van die hormooncreme tegen eczeem maar dat maakt je huid erg dun...

Ik twijfel of ik dat ga nemen maar ik doe het voorlopig nog niet.

En even een vraag die hier niet helemaal thuis hoort:

Hoe doe je zo'n icoontje???

Ben niet zo heel handig met computer soms
Ik gebruik al een jaartje of 3 hormonen zalf, Ibaril met Desoximetason
Regel is meestal 3 dagen smeren 2 dagen niet ongeveer. Na 3 maanden smeren is het zo erg onderdrukt dat het alleen in stress gevallen weer een beetje terug komt. Dit moet je niet gelijk smeren maar 3 dagen laten zitten, in de meeste gevallen trekt het vanzelf weer weg. alleen als het heel erg jeukt en erg uitgedroogt eruit ziet zou ik wel smeren

je moet wel 'oppassen' met die vette zalf, ik weet niet wat het precies is, maar als je dagelijks een flinke kwak erop gooit dan sluit je al je porieen geloof ik af en dat is ook niet best

Verder heb ik geen klagen over vrouwen die eczeem een turndown vinden

oh en ik heb het al vanaf mn 7de ofzo
Oud 08-06-2007, 21:43
domding
domding is offline
en die hormoonzalf,

die smeer je bijvoorbeeld op
ma, di, wo

en dan:
do, vr

niet?

en heb jij ook nadelige gevolgen (bijwerkingen) aan die hormoonzalf?
Oud 10-06-2007, 12:47
bam
bam is offline
Citaat:
domding schreef op 08-06-2007 @ 22:43 :
en die hormoonzalf,

ma, di, wo

en dan:
do, vr

niet?

dat is het idee ja, ik heb geloof ik geen bijwerkingen.
Of ik ben er al aan gewend ?

Die hormonen zalf heb ik niet eens 3 dagen achter elkaar nodig, na 2 dagen is het al weg bij mij, dusja
Oud 10-06-2007, 12:53
snoopy
snoopy is offline
Mijn vriend heeft ook last van eczeem. De ene keer meer dan de andere, maar bijv. zijn elleboog zit idd altijd wel een droge plek. Ook zijn nek is is vaak rood en geirriteerd.
Wat ik gemerkt heb is dat hij er veel meer op let dan ik. Ik vind hem sowieso wel mooi. Wel merk ik dat ik erop let of hij last heeft, omdat hij (logisch) veel sneller prikkelbaar is op de momenten dat hij veel jeuk heeft.

Eh... ik blaat een beetje... om antwoord te geven op je vraag: als een jongen er verder gewoon leuk en verzorgd uitziet maakt het niemand wat uit als ie wat eczeem heeft!
Oud 10-06-2007, 13:08
Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb veel eczeem (gehad) en dus wel last van nare bijwerkingen/nawerkingen van die hormoonzalf. Op plekken op mijn armen is het pigment weg, want ik word daar niet meer bruin. Ik heb dus heel veel witte plekken.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 15:24
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
domding schreef op 08-06-2007 @ 22:43 :
en die hormoonzalf,

ma, di, wo

en dan:
do, vr

niet?

Ik heb het idee dat je huid er resistent voor wordt. Ik moet nl steeds een sterker gedoseerde hormoonzalf. Je moet oppassen met ingesmeerde huid in de zon. Ik gebruik het overigens 1 a 2 maal per dag.
Eigenlijk vind ik het troep en probeer ik andere dingen uit.. (Teerzeep en onlangs groene biotex geprobeerd).
Oud 12-06-2007, 14:06
domding
domding is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 10-06-2007 @ 14:08 :
Ik heb veel eczeem (gehad) en dus wel last van nare bijwerkingen/nawerkingen van die hormoonzalf. Op plekken op mijn armen is het pigment weg, want ik word daar niet meer bruin. Ik heb dus heel veel witte plekken.
jeetje... dat van die witte plekken vind ik heel vervelend voor je... ik ben niet van plan om hormoonzalf te gebruiken... het helpt even maar je hebt er je leven lang last van als je bijwerkingen hebt... er is natuurlijk ook een kans dat je die niet hebt maar ik denk niet dat ik de gok waag... als je het niet met me eens bent moet je het natuurlijk zeggen... bedankt voor je antwoord trouwens
Oud 12-06-2007, 14:07
domding
domding is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 10-06-2007 @ 16:24 :
Ik heb het idee dat je huid er resistent voor wordt. Ik moet nl steeds een sterker gedoseerde hormoonzalf. Je moet oppassen met ingesmeerde huid in de zon. Ik gebruik het overigens 1 a 2 maal per dag.
Eigenlijk vind ik het troep en probeer ik andere dingen uit.. (Teerzeep en onlangs groene biotex geprobeerd).
dat je steeds sterkere hormoonzalf moet gebruiken vind ik niks... werkte de teerzeep en de groene biotex eigenlijk?
Oud 12-06-2007, 14:09
domding
domding is offline
Eh... ik blaat een beetje... om antwoord te geven op je vraag: als een jongen er verder gewoon leuk en verzorgd uitziet maakt het niemand wat uit als ie wat eczeem heeft! [/B][/QUOTE]

oh vind ik niet erg hoor...
het is natuurlijk ook belangrijk dat je je verhaal kwijt kan hier en ik vind het ook erg boeiend
die verhalen vind ik ook juist erg boeiend
Oud 12-06-2007, 14:11
domding
domding is offline
Die hormonen zalf heb ik niet eens 3 dagen achter elkaar nodig, na 2 dagen is het al weg bij mij, dusja [/B][/QUOTE]

gelukkig, ik ben blij voor je
heb je nog last van je eczeem als je de zalf niet gebruikt?

Regels voor berichten