Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2007, 23:35
asdasd
asdasd is offline
Wellicht iemand die wat antwoorden weet:
1. Ik doe 3 keer per week aan boxen wat 1 uur conditie + 1 uur technieken inhoudt.

Na het trainen heb ik vaak last van koppijn , van iemand had ik gehoord dat het een te lage bloedruk was, nu mijn vraag, hoe valt dit op te lossen?

2. Ik jog op de overige dagen wanneer ik niet sport 5km per dag in 19min

tijdens het joggen krijg ik last van buikpijn het voelt alsof het letterlijk een luchtbel is dat steeds groter word als ik inadem en ik adem (naar mijn weten) goed, neus in , mond uit. iemand hetzelfde probleem? hoe te verhelpen

3. ongeveer een jaar geleden at ik heel veel, een zak chips per 2 dagen zelfs, ik ben nu nog slank en geen gram vet maar ik ben toch maar gestopt om dat te doen, nadeel is echter: ik heb nu 24/7 honger, mijn oplossing: ik eet nu 13 sneden brood op een dag met ham anders word ik gek van de honger

Is dat goed om te doen? of houd ik mezelf nu maar voor de gek.

4. Ik ben van plan om naar de sportschool te gaan om toch ietsje meer spieren te kweken, wat dus inhoud dat ik veel kalorien naar binnen moet werken om toch een spiermassa te kweken.
ik eet vrijwel dit op een dag:
10-12 sneden brood met beleg
5-7 glazen met frisdrank (eigenlijk alleen maar frisdrank , uitgaande van "niet uitgaan" op die dag)
avondeten: groente+ aardappelen + vleesproduct
tussendoor: soms een koekje, of een twix ofzo

5. Mijn probleem nu dus, ik wil niet teveel kalorien naar binnen werken, omdat ik dan bang ben dat ik in de toekomst vet wordt (ben nu dus _niet_ vet, dat dat duidelijk is)

Maar ik moet ook veel kalorien eten omdat ik anders geen spiermassa opbouw.

Wat te eten?

/onzekere lichaamspatient,
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 07:21
dennis018
dennis018 is offline
Hey, je lichaam geeft duidelijk aan dat het schreeuwd om meer eten.. En dat je zo mager bent en geen grammetje vet heb geeft dat ook aan.. als je spiermassa wilt opbouwen heb je vetten nodig!

10-12 sneden brood met beleg
5-7 glazen met frisdrank (eigenlijk alleen maar frisdrank , uitgaande van "niet uitgaan" op die dag)
avondeten: groente+ aardappelen + vleesproduct
tussendoor: soms een koekje, of een twix ofzo

Ik ben geen dietiste of expert. Maar drink je ook wel melkproducten enzo? zuivel is HEEEL belangrijk voor de aanbouw van veel dingen.
Ik zou ipv al die frisdrank zeker 0.5 liter melk gaan drinken, en kwa avond eten meer pastas.. en lekkere grote stukken kipfilet (gezond & mager!). En probeer eens wat smoothies te maken - haal je gelijk een hoop fruit en gezonde vitaminen naar binnen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 07:59
Verwijderd
Voor de opbouw van spieren moet je volgens mij vooral ook eiwitten eten. Maar er lopen hier wel fitnessexperts rond die heel wat beter weten dan ik wat je dan het beste kunt eten.

Ik denk dat je voor hoeveel jij sport, echt nog niet te veel eet. Je kunt hooguit misschien ophouden met zo veel frisdrank drinken - het levert veel calorieën maar vult natuurlijk minder. Dan kun je net zo goed water of melk drinken en wat meer tussendoortjes eten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 08:16
Verwijderd
1. Je zegt dat je 5-7 glazen op een dag drinkt. Dit is net iets te weinig, zeker als je ook nog sport. Probeer minimaal 8 glazen drinken op een dag te nemen en voor elk uur dat je sport een glas extra. Hoofdpijn bij het sporten kan namelijk komen doordat je te veel vocht verliest (en daar krijg je op zich wel een lage bloeddruk van ja). Als je erg veel zweet is sportdrank ook een goed idee, dat vult meteen de mineralen aan.

2. Zou gewoon een steek in de zij kunnen zijn. Eet in het uur voordat je gaat hardlopen niet of alleen iets kleins dat licht verteerbaar is. Begin ook wat rustiger, bijvoorbeeld met 500 meter stevig wandelen voordat je gaat joggen.

3. Hartstikke goed je lichaam heeft het kennelijk nodig!

4/5. Als je nog meer gaat sporten, is het helemaal niet erg om nog meer te gaan eten. Hoe je dat precies kan invullen kunnen de bodybuilders op dit forum beter uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 09:59
dennis018
dennis018 is offline
je zou ook eens op deze site kunnen kijken:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/

Maar het allerbeste wat je kan gaan doen is een afspraak maken met iemand in je sportschool die er verstand van heeft (mijn oude sportschool had zo iemand). En die gaat dan vertellen hoe jij het beste kan eten en trainen om jouw doel te bereiken.
Maar feit is zoiezo dat je minimaal 0.5 liter melk moet drinken. En ik weet zeker dat grote magere stukken kipfilet (waar veel eiwitten inzitten) ERG gezond is
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten