![]() |
|
![]() |
ik eet al bijna mijn hele leven geen vlees op af en toe een kroketje na dan en ik leef nog steeds.
maar bij ah heb je van die sateballetjes heten ze geloof ik en die zijn wel ok. Ik let niet echt op wat ik eet maar eet wel meer ei bijv. denk ik en drink keiveel melk op n dag. Verder heb ik er nie veel 'ervaring' mee want de rest van de fam. eet het wel ![]() Maar ja er zijn genoeg dieren die hun hele leven alleen maar gras eten, toch. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() vleesvervangers heb je vooral nodig om je eiwittekort op te vullen, daarom zit er ook zoveel eiwit in die Quorn dingen. Verder zit dat veel in sojaproducten en tofu, noten, peulvruchten ( bonen! ) en zuivelproducten zoals kaas.
|
Verwijderd
|
ja dat zijn wel goeie vervangers
ik eet ze zelf ook maar ook noten en bonen enz. zijn een goeie aanvulling en wat al is gezegt zuivelprodukten die 5à6 eieren zou ik niet doen, want teveel eieren schijnt slecht voor je bloeddruk te zijn en bovendien wordt vaak de fout gemaakt dat wanneer iemand geen vlees eet, een eiwit tekort heeft maar een goede, afwisselende voeding bevat ook zònder vlees al voldoende eiwitten en eet je vleesvervangers dan is het al helemaal goed |
![]() |
|
Quorn is toch een igrediënt en geen merk ?
Magoed, ik ben zelf non-vegetarisch, m'n vriendin is wel vegetariër maar ongelooflijk allergisch voor Quorn... Ik denk dat je het gewoon moet proberen en maar moet kijken hoe lichaam op dat spul reageert.
|
Verwijderd
|
zorg gewoon dat je 5 keer in de week een goede vleesvervanger eet zoals kaas, soja, ei, quorn of een ander al kant en klaar product, de rest maakt niet uit. je eet normaal tog ook niet altijd vlees erbij? bovendien zijn er ook mensen die weer 4 keer zoveel vlees eten als anderen.
en als je twijfelt over of je wel gezond genog eet dan neem je gewoon elke dag vitamine supplementen... ja tog? kusje pix |
![]() |
|
albert heijn vleesvervangers zijn goed hoor. En ze hebben ook vegetarische boterhamworst/ vegetarische ham/vegetarische filet americain, allemaal gemaakt van soja, eiwitten, en alles, en als je daarnaast nog kaas of ei eet af en toe dan is er niks aan de hand
je lichaam went op den duur aan dat je geen vlees meer eet. ik heb niet eens meer trek in vlees ![]() er is niks speciaals aan de eiwitten in vlees, die zitten ook gewoon in soja/ei/kaas het zijn fabeltjes dat je dan pillen moet slikken of whatever
|
bij de c1000 hebben ze heeeeeeeeeele lekker vegetarische schnitzels. mjammie
![]() verder kun je bij natuurwinkels meestal wel goeie vervangers kopen. laatst nog voor mijn 2 vegetarische vriendinnetjes tortilla gemaakt met een of ander poeder erdoor wat dan gehaktachtig wordt. je moet maar gewoon eens vragen in zon winkel. bij ons zijn ze altijd wel hulpzaam. kreeg de laatste keer gelijk allemaal tips ![]() en noten zijn ook goeie vervangers... maar dan moet je er niet allergisch voor zijn, zoals ik ![]() |
![]() |
|
Quorn is goed spul...
Tofu en dergelijk zijn ook allemaal zeer goede vleesvervangers. Bij de konmar en albert heijn hebben ze heel veel verschillende vegetarische dingen...de eigen merk artikelen zijn soms wle van mindere kwaliteit, maar je moet gewoon even kijken wat je lekker vind. Ik slik wel B-12 elke dag, omdat dat vorming van rode bloedcellen bevorderd, wat weer tegenhoud dat ej snel bloedarmoede krijgt...maar das toch al heel onwaarschijnlijk hoor...
|
|