Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2002, 15:08
Breg
Breg is offline
ik eet tegenwoordig al bijna geen vlees meer, maar nu wil ik er helemaal mee stoppen. Ik weet alleen niet goed wat ik als vervanging moet eten. Ik eet nu vaak vegetarische burgers van bv. het merk Quorn wat ze (o.a.) bij Albert Heijn verkopen, maar is dat ook echt een goede vervanging? En van die soja-burgers die ze bij veeel supermarkten verkopen, zijn dat goede vervangers?Of moet ik echt hele andere dingen gaan eten?
Oud 11-07-2002, 15:14
Desp
Desp is offline
Dat zijn goede vervangers ja, je kan ook aanvullende vitamines slikken, maar opzich zijn die vleesvervangers goed hoor
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 15:36
Aurora
Aurora is offline
Dat zijn idd goede (en lekkere!) vervangers.. verder kan je soja eten, ei, kaas.. noem maar op. Je hoeft echt niet te lijden als je geen vlees eet hoor
Oud 11-07-2002, 15:41
Desp
Desp is offline
Citaat:
bloem schreef:
Dat zijn idd goede (en lekkere!) vervangers.. verder kan je soja eten, ei, kaas.. noem maar op. Je hoeft echt niet te lijden als je geen vlees eet hoor
Idd
Donkere groenten zijn ook erg goed (andijvie, broccoli, spinazie)!
(edit: maar niet als alleenstaande vervangers)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 16:51
lagu
lagu is offline
als je geen vlees meer eet, kom je eiwitten tekort, maar deze vindt je wel in andere producten. Eieren bijvoorbeeld: normaal maar 1à2 eieren de week, maar dan zou ik er toch wel zeker 5à6 eten. Je moet maar eens opzoeken welke producten veel eiwitten bevatten.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 19:01
acid-star
acid-star is offline
Ehm liefje.. Eiwitten is iets anders dan EIWIT zelf.. hihi

Ik ben vegetarier en ik eet eigelijk nooit ei maar eiwitten zitten in heel veel dingen...
Oud 11-07-2002, 20:27
gevederde geest
gevederde geest is offline
ik eet al bijna mijn hele leven geen vlees op af en toe een kroketje na dan en ik leef nog steeds.
maar bij ah heb je van die sateballetjes heten ze geloof ik en die zijn wel ok. Ik let niet echt op wat ik eet maar eet wel meer ei bijv. denk ik en drink keiveel melk op n dag. Verder heb ik er nie veel 'ervaring' mee want de rest van de fam. eet het wel

Maar ja er zijn genoeg dieren die hun hele leven alleen maar gras eten, toch.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 10:56
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
gevederde geest schreef:

Maar ja er zijn genoeg dieren die hun hele leven alleen maar gras eten, toch.
Ja, maar hun spijsverteringsstelsel ziet er wel heel anders uit. Vergelijk een koe maar eens met een mens .

vleesvervangers heb je vooral nodig om je eiwittekort op te vullen, daarom zit er ook zoveel eiwit in die Quorn dingen. Verder zit dat veel in sojaproducten en tofu, noten, peulvruchten ( bonen! ) en zuivelproducten zoals kaas.
Oud 12-07-2002, 21:15
Verwijderd
ja dat zijn wel goeie vervangers
ik eet ze zelf ook
maar ook noten en bonen enz. zijn een goeie aanvulling
en wat al is gezegt zuivelprodukten

die 5à6 eieren zou ik niet doen, want teveel eieren schijnt slecht voor je bloeddruk te zijn en bovendien wordt vaak de fout gemaakt dat wanneer iemand geen vlees eet, een eiwit tekort heeft
maar een goede, afwisselende voeding bevat ook zònder vlees al voldoende eiwitten
en eet je vleesvervangers dan is het al helemaal goed
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 01:44
Killercars
Killercars is offline
eet al jaren vervangers, nog geen medische problemen gehad, maak je geen zorgen, je krijgt best genoeg binnen...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 07:59
Thutshui
Thutshui is offline
Quorn is toch een igrediënt en geen merk ?

Magoed, ik ben zelf non-vegetarisch, m'n vriendin is wel vegetariër maar ongelooflijk allergisch voor Quorn...

Ik denk dat je het gewoon moet proberen en maar moet kijken hoe lichaam op dat spul reageert.
Oud 17-07-2002, 11:48
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Ik eet ook al die vegetarische producten. Je hebt heel veel soorten daarvan en ik vind ze lekkkaahh
Ik denk dat dat op zich wel voldoende is...? Ik eet zelf verder nix extra's ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 17:18
Verwijderd
zorg gewoon dat je 5 keer in de week een goede vleesvervanger eet zoals kaas, soja, ei, quorn of een ander al kant en klaar product, de rest maakt niet uit. je eet normaal tog ook niet altijd vlees erbij? bovendien zijn er ook mensen die weer 4 keer zoveel vlees eten als anderen.
en als je twijfelt over of je wel gezond genog eet dan neem je gewoon elke dag vitamine supplementen... ja tog?

kusje
pix
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 16:22
Coccinellidae
Coccinellidae is offline
Quorn is een soort schimmel--> paddestoel die in die produkten is verwerkt. Klinkt apart maar wel heel lekker
Oud 19-07-2002, 18:17
[^#ComeClose#'}
[^#ComeClose#'} is offline
Quorn is lekker een paar vleesvervangers zijn ook nog te vreten (niet de producten die op vlees lijken en ernaar smaken ). Sojaburgers zijn ook jak. Hmm, moeilijke eter...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 21:39
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
albert heijn vleesvervangers zijn goed hoor. En ze hebben ook vegetarische boterhamworst/ vegetarische ham/vegetarische filet americain, allemaal gemaakt van soja, eiwitten, en alles, en als je daarnaast nog kaas of ei eet af en toe dan is er niks aan de hand

je lichaam went op den duur aan dat je geen vlees meer eet.

ik heb niet eens meer trek in vlees ben al een tijd vegetarier, een jaar ofzo

er is niks speciaals aan de eiwitten in vlees, die zitten ook gewoon in soja/ei/kaas

het zijn fabeltjes dat je dan pillen moet slikken of whatever
Oud 22-07-2002, 21:17
sublime
sublime is offline
bij de c1000 hebben ze heeeeeeeeeele lekker vegetarische schnitzels. mjammie en ik ben niet eens vegetarier. verder weet ik van horen zeggen dat het babi pangang achtige goedje voor vegetariers bij de c100 ook erg lekker is.
verder kun je bij natuurwinkels meestal wel goeie vervangers kopen. laatst nog voor mijn 2 vegetarische vriendinnetjes tortilla gemaakt met een of ander poeder erdoor wat dan gehaktachtig wordt. je moet maar gewoon eens vragen in zon winkel. bij ons zijn ze altijd wel hulpzaam. kreeg de laatste keer gelijk allemaal tips

en noten zijn ook goeie vervangers... maar dan moet je er niet allergisch voor zijn, zoals ik
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 21:25
An
An is offline
Quorn is goed spul...
Tofu en dergelijk zijn ook allemaal zeer goede vleesvervangers.
Bij de konmar en albert heijn hebben ze heel veel verschillende vegetarische dingen...de eigen merk artikelen zijn soms wle van mindere kwaliteit, maar je moet gewoon even kijken wat je lekker vind.

Ik slik wel B-12 elke dag, omdat dat vorming van rode bloedcellen bevorderd, wat weer tegenhoud dat ej snel bloedarmoede krijgt...maar das toch al heel onwaarschijnlijk hoor...
Oud 23-07-2002, 16:28
Sommetje
Sommetje is offline
Je kunt inderdaad vleesvervangers gaan eten, maar er zijn ook andere (lekkere) oplossingen;
noten
peulvruchten
gourchette (of hoe het ook geschreven wat worden)
auberzine
enz.
Oud 24-07-2002, 13:27
Spirit
Spirit is offline
vleesvervangers zijn meestal niet zo gezond als natuurlijke sojaproducten: lekker (vind ik, ben geen vegetarier maar ik eet ut toch) is Tempee en tahoe bij bijv. rijst ofzo.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten