Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2007, 16:41
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
En.. hoe staat het er tot nu toe mee?

Het hoogste dat ik tot nu toe heb gehaald op een oefenexamen was een 6.nogwat en opzich vind ik het makkelijker dan gedacht. Kansen heb ik nog maar even goed doorgekeken want dat was ik echt ff helemaal kwijt!

Oh en ik ging zonet een examen maken en ik werd er echt zwaar depressief van maar gelukkig was de N 1,6 dus wassie moeilijk.. dat stelt me wel iets gerust

Maar ik mag gelukkig een 4,2 halen en bij elk oefenexamen zit ik daar iig boven
Oud 08-05-2007, 16:45
Barones
Barones is offline
ik ging laatst een half examen maken. de laatste twee opgaven niet maar ik moet zeggen dat het mij ook wel mee viel. Ik had ong 80 % nog goed dus
kansen blijft af en toe nog wat lastig. Op proefwerken heb ik er nooit problemen mee gehad maar nu met de examens is het wel wat lastiger en af en toe echt een kwestie van 'zien'.

ik weet zo niet wat ik moet halen om te slagen maar ik wil graag minimaal een 7.2 halen om een 8 gemiddeld (afgerond ) te staan. ik hoop dat het gaat lukken
Oud 13-05-2007, 18:03
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Het begint me steeds meer tegen te staan. Ik heb nu alle examens van 2003 af aan gemaakt en mijn hoogste is een 6.2 en laagste een 4.5. Oke, het zit wel boven mn "minimumcijfer om voldoende te staan" maar heel goed is het ook niet.

Oh en van die van 2003 word ik zwaaaar depressief.. daar zit zoveel meetkunde in.. en als je het dan niet ziet ben je best wel de lul
Oud 13-05-2007, 19:22
Lyne
Lyne is offline
Volgens mij kan je beter de recente oefenexamens maken, dus die van 2005 en 2006. Mijn docent zei dat die het meest representatief zijn voor het examen dat we over 3 dagen krijgen (verschrikkelijk, tis al over drie dagen..).
Oud 13-05-2007, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Lyne schreef op 13-05-2007 @ 20:22 :
Volgens mij kan je beter de recente oefenexamens maken, dus die van 2005 en 2006. Mijn docent zei dat die het meest representatief zijn voor het examen dat we over 3 dagen krijgen (verschrikkelijk, tis al over drie dagen..).
Zeg dat niet. Ik ben het aan het verdringen.
Oud 13-05-2007, 22:34
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 13-05-2007 @ 21:05 :
Zeg dat niet. Ik ben het aan het verdringen.
Oh het zijn er over een halfuur nog maar 2.

Sorry, flauw. Ik leef naar het moment toe dat het woensdag halfvijf is en ik mijn blaadje mag inleveren.
Oud 14-05-2007, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Lyne schreef op 13-05-2007 @ 23:34 :
Sorry, flauw. Ik leef naar het moment toe dat het woensdag halfvijf is en ik mijn blaadje mag inleveren. [/B]
je mag t al een stuk eerder inleveren hoor.. als je klaar bent mag je weg toch.. sorry ook flauw

pff, ik ben er nu onwijs zenuwachtig voor.
Oud 14-05-2007, 08:59
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Lyne schreef op 13-05-2007 @ 20:22 :
Die heb ik allemaal al gemaakt dus. Maar ik heb dus echt t idee dat ze steeds moeilijker worden. Denk dat ik er gewoon eentje nog een keer ga maken want van deze oude word ik gwoon depri..
Oud 14-05-2007, 14:40
pino123
pino123 is offline
kansberekening gaat echt voor geen meter bij mij, dat vraagje over tennis en parkeertarief
Oud 14-05-2007, 18:28
Lyne
Lyne is offline
Kansen gaan juist mijn leven redden. De rest is verschrikkelijk.
Oud 14-05-2007, 19:04
-*gangster*-17
-*gangster*-17 is offline
hehe ja kansen zijn het makkelijkst...

30% van je eindexamencijfer zijn kansen
70% zijn functies(dus alles bijna)
Oud 14-05-2007, 19:26
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
pino123 schreef op 14-05-2007 @ 15:40 :
kansberekening gaat echt voor geen meter bij mij, dat vraagje over tennis en parkeertarief
die ken ik ondertussen uit mijn hoofd

parkeertarief is 2006 II en tennis is 2001?
Oud 14-05-2007, 20:45
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Krabs schreef op 14-05-2007 @ 20:26 :
die ken ik ondertussen uit mijn hoofd

parkeertarief is 2006 II en tennis is 2001?
tennis uit 2006-I

oow, knock-out systeem hetzelfde

Ik schrijf er ook bv nooit bij: binomiaal verdeeld met p=..., n=... en k=... of normale verdeling met mu=... blabla gezeur. Maar je krijgt er (volgens mij) wel een punt voor

Laatst gewijzigd op 14-05-2007 om 20:48.
Oud 14-05-2007, 21:04
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
-*gangster*-17 schreef op 14-05-2007 @ 20:04 :
hehe ja kansen zijn het makkelijkst...

30% van je eindexamencijfer zijn kansen
70% zijn functies(dus alles bijna)
Van die 70% kan ik meestal nog wel een aantal sommen maken, maar het merendeel is te moeilijk. Ik moet een 4,6 hebben. Zometeen ga ik nog even een wiskunde examen oefenen.
Oud 14-05-2007, 21:19
-*gangster*-17
-*gangster*-17 is offline
gewoon zoveel mogelijk informatie opschrijven bij die functies en zo punten sprokkelen

en dan komt hopelijk alles goed....
Oud 14-05-2007, 21:20
Lyne
Lyne is offline
Offtopic: Hope so. Duim voor me.

Ik heb net 2006-II gemaakt. Ik heb niet alles gemaakt, maar wat ik had gemaakt snapte ik wel. Waarschijnlijk kan ik meer dan ik zelf denk. Ik wil vooral het integreren nog oefenen, dat ging niet zo goed. Maar ik weet nu in ieder geval wel welke formule ik waar moet gebruiken.

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 00:07.
Oud 15-05-2007, 08:50
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
pino123 schreef op 14-05-2007 @ 21:45 :
tennis uit 2006-I

oow, knock-out systeem hetzelfde

Ik schrijf er ook bv nooit bij: binomiaal verdeeld met p=..., n=... en k=... of normale verdeling met mu=... blabla gezeur. Maar je krijgt er (volgens mij) wel een punt voor
Ye, en dan hoef je dat bij oefenen niet te doen maar bij het examen verstandig om van die dingen op te schrijven. Want als je het niet doet kost het je (veel) punten.
Oud 15-05-2007, 09:26
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Idd! Als je klaar bent gewoon alles nog GOED doorkijken op dat soort dingen. Is echt zonde om die punten te verliezen..
Oud 15-05-2007, 14:15
Envy
Envy is offline
Weet iemand waar de normeringen van Wiskunde B1 2006 eerste tijdvak staan? Correctiemodel heb ik gevonden, maar niet welk cijfer ik dan zou hebben.
Oud 15-05-2007, 14:17
Verwijderd
www.examenbundel.nl, kan je gewoon je cijfer laten berekenen
Oud 15-05-2007, 14:23
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Oh god het is morgen gewoon al... Ik bak er echt niets van want ik ben de grootste wiskunde noob op de aardbol (nou OK, na mijn moeder en zus dan). Ik moet een 5.4 halen en ik snap die oude examens maar voor de helft. Gelukkig kan ik wel goed integreren en differentiëren, dat wordt eigenlijk altijd gevraagd. Kansen en hypothesen enzo gaat ook wel goed komen, maar ik ben een functienoob en daar bestaat wiskunde uit.
Oud 15-05-2007, 14:25
Caps
Caps is offline
Je kan wel goed intergreren en differienteren, maar je bent een functie-noob. Show me the difference...
Oud 15-05-2007, 14:29
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Mja ik bedoel meer met vergelijkingen oplossen enzo, dat kan ik niet.
Oud 15-05-2007, 14:30
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik heb veeeeel examens gemaakt en heb vandaag het samengevat boekje nog goed doorgenomen en er wat dingen uit gemaakt, verder nog de vragen doorgenomen die ik niet snapte en nu weet ik niet meer wat ik moet doen

Mja zo nog maar wat opgaven maken..

Ik zie t wel zitten voor morgen & ben eigenlijk ook niet echt zenuwachtig
Oud 15-05-2007, 14:41
Angel on Earth
Angel on Earth is offline
help! ik zie het niet meer zitten... ik had net een 5.7 en ik moet een zes halen 2003-2 was idd een ramp, khad een 4.2 verder heb ik 5.2, 6.4 en 7.2 gehaald maar der zit een beetje een dalende lijn in

mja, we zien het morgen wel *positief blijven*

iedereen veel succes iig!
Oud 15-05-2007, 14:47
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Angel on Earth schreef op 15-05-2007 @ 15:41 :
help! ik zie het niet meer zitten... ik had net een 5.7 en ik moet een zes halen 2003-2 was idd een ramp, khad een 4.2 verder heb ik 5.2, 6.4 en 7.2 gehaald maar der zit een beetje een dalende lijn in

mja, we zien het morgen wel *positief blijven*

iedereen veel succes iig!
Misschien ben je gewoon zo gestresst waardoor je t niet meer ziet? En als je daar zit ga je vast nog beter proberfen sommige dignen op te lossen waar je nu geen zin in hebt.. komt vast wel goed.. en anders mag je één 5 staan
Oud 15-05-2007, 15:00
Lyne
Lyne is offline
Ik had net heel streng gerekend een 5,9 voor een oefenexamen. Ik heb weer vertrouwen, ik ben minder slecht dan ik denk dat ik ben.
Oud 15-05-2007, 15:18
Angel on Earth
Citaat:
ArtemisQ schreef op 15-05-2007 @ 15:47 :
Misschien ben je gewoon zo gestresst waardoor je t niet meer ziet? En als je daar zit ga je vast nog beter proberfen sommige dignen op te lossen waar je nu geen zin in hebt.. komt vast wel goed.. en anders mag je één 5 staan
nou, ik hoop het.. maar ik wil een 7 staan..!

gewoon proberen..
Oud 15-05-2007, 16:50
Verwijderd
Heb de examens uit 2004 2005 en 2006 tussen de 6,7 en 8,2 gemaakt, dus ik heb er wel vertrouwen in.

Mijn instelling is nu dan ook dat ik het examen gewoon als een uitdaging zie met veel kleine puzzeltjes. Bovendien kan je al heel veel punten sprokkelen met het aankondigen van dingen (De oppervlakte van bla is minimaal als de afgeleide 0 is, enzovoort) en afgeleides opschrijven.

Het viel mij trouwens op dat ze echt bijna niets vragen over meetkunde. Nou vind ik dat niet eens zo heel erg. Ook zwaartepunten ben ik volgens mij niet tegengekomen, vlakdelen wel, maar die zijn lekker simpel

Ik ben vanmiddag om 14.00 gestopt met leren, ik ga alleen vanavond nog even wat rijen en reeksen doorkijken, en de riemannsommen. M'n leraar zei dat ze er de laatste jaren om het jaar een riemannsom in stoppen, en ze vorig jaar geen riemann hebben gevraagd...

Nouja, ik heb er in ieder geval wel vertrouwen in . Ik hoop een 7,6 te halen, dan sta ik een 8.
Oud 15-05-2007, 17:24
Lyne
Lyne is offline
Wat is een riemannsom?

Ik heb een keer de stof doorgekeken en daarna alleen maar examens geoefend. Ik ga nu nog een examen wiskunde doen, daarna nog een examen Nederlands en misschien nog een samenvatting Nederlands en dan is het leren klaar voor vandaag.
Oud 15-05-2007, 17:48
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Lyne schreef op 15-05-2007 @ 18:24 :
Wat is een riemannsom?
Integraal met een bepaalde stapgrootte via sum(seq(blabla)).
Oud 15-05-2007, 18:03
Verwijderd
Ik zie trouwens nog het meeste op tegen het feit dat we 's ochtends eerst Nederlands hebben. Je hebt je dan al 3 uur keihard zitten concentreren, en dan moet je 's middags nog maar puf overhebben om nog 3 uur wiskunde te doen.

Wat gaan jullie trouwens doen in die 1,5 uur tijd tussen de examens? Ik was eerst van plan om in die tijd vanalles in m'n GR te zetten, maar dan zul je zien dat er net iets tussenkomt, dus dat doe ik vanavond maar. Ik denk dat het zitten/eten/bijpraten gaat worden..
Oud 15-05-2007, 18:07
gijsss
gijsss is offline
in dat anderhalf uur ga ik even naar de super en een halfuurtje basketballen ofzo. iig niét nog dingen in mn GR zetten.

zijn jullie trouwens van plan om een deel van je antwoorden over te schrijven om meteen die avond te controleren op internet?
Oud 15-05-2007, 18:18
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Sarfessas schreef op 15-05-2007 @ 19:03 :
Ik zie trouwens nog het meeste op tegen het feit dat we 's ochtends eerst Nederlands hebben. Je hebt je dan al 3 uur keihard zitten concentreren, en dan moet je 's middags nog maar puf overhebben om nog 3 uur wiskunde te doen.

Wat gaan jullie trouwens doen in die 1,5 uur tijd tussen de examens? Ik was eerst van plan om in die tijd vanalles in m'n GR te zetten, maar dan zul je zien dat er net iets tussenkomt, dus dat doe ik vanavond maar. Ik denk dat het zitten/eten/bijpraten gaat worden..
naar de c1000, eten halen

Iedereen veel succes morgen en we gaan allemaal een voldoende halen!!!
Oud 15-05-2007, 18:54
Angel on Earth
Citaat:
gijsss schreef op 15-05-2007 @ 19:07 :
zijn jullie trouwens van plan om een deel van je antwoorden over te schrijven om meteen die avond te controleren op internet?
jah, dat is echt ideaal.. niet helemaal natuurlijk maar iig de uitkomsten.. als ik tijd over heb kan ik het misschien ook nog wel in het net (btje overzichtelijker) zetten en het klad meenemen, denk alleen dat dat bij wiskunde niet zo gaat gebeuren, bij nederlands ga ik dat iig wel doen..
Oud 15-05-2007, 19:26
gijsss
gijsss is offline
jaa ik zie wel.. ben bang dat als ik dan echt weinig punten heb dat ik ga stressen haha
Oud 15-05-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
gijsss schreef op 15-05-2007 @ 19:07 :
in dat anderhalf uur ga ik even naar de super en een halfuurtje basketballen ofzo. iig niét nog dingen in mn GR zetten.

Ik twijfel nog. Enerzijds wil ik het niet weten, zeker als het naar m'n gevoel wat minder ging, anderzijds ben ik razend nieuwsgierig naar m'n "voorlopige cijfer". Ik bedenk morgenmiddag wel wat ik doe.
Ik denk in ieder geval wel dat ik tijd over heb dus ik ga het wel opschrijven. Ben sowieso van plan om die 3 uur uit te zitten, daarna mag je dan tenminste de opgaven meenemen. (Kan je het daar mooi opschrijven)
Oud 15-05-2007, 19:44
Lyne
Lyne is offline
Ik ga in ieder geval wel die drie uur uitzitten, je krijgt ze nou eenmaal dus dan kan je beter proberen eruit te halen wat erin zit. Ik denk niet dat ik mijn cijfer ga uitrekenen, alleen die van wiskunde omdat het daarvan afhangt of ik slaag of zak.
Oud 15-05-2007, 20:15
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Lyne schreef op 15-05-2007 @ 20:44 :
Ik ga in ieder geval wel die drie uur uitzitten, je krijgt ze nou eenmaal dus dan kan je beter proberen eruit te halen wat erin zit. Ik denk niet dat ik mijn cijfer ga uitrekenen, alleen die van wiskunde omdat het daarvan afhangt of ik slaag of zak.
Maar van wiskunde kun je juist niet zo goed berekenen of je geslaagd bent ja of nee..

In de 1.5 uur tussen de examens ga ik ff niets doen, naar de winkel, gewoon chillen eigenlijk
Oud 15-05-2007, 20:52
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 15-05-2007 @ 21:15 :
Maar van wiskunde kun je juist niet zo goed berekenen of je geslaagd bent ja of nee..

In de 1.5 uur tussen de examens ga ik ff niets doen, naar de winkel, gewoon chillen eigenlijk
Juist wel. Als je de berekeningen hebt kun je toch zien welke vragen je goed hebt? Ach, misschien doe ik het ook wel niet. Ik wil gewoon weten of ik het een beetje redelijk heb gemaakt of heel erg bagger.
Oud 16-05-2007, 16:35
Lyne
Lyne is offline
Ik ben dus bij deze gezakt voor wiskunde.
Oud 16-05-2007, 16:38
Gilbert
Gilbert is offline
Citaat:
Lyne schreef op 16-05-2007 @ 17:35 :
Ik ben dus bij deze gezakt voor wiskunde.
Hij was makkelijk!?
Oud 16-05-2007, 16:41
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik vond hem dus echt NIET makkelijk. Ik heb maar iets van 26 punten ofzo gehaald als ik ruwweg even kijk. En dat is dan nog meer dan ik dacht toen ik het maakte.
Oud 16-05-2007, 16:42
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Gilbert schreef op 16-05-2007 @ 17:38 :
Hij was makkelijk!?
Oh, en wat jij makkelijk vindt kan ik dus niet moeilijk vinden?
Oud 16-05-2007, 16:55
Bloementje
Bloementje is offline
Ik vond hem echt super kut! om het zo maar te zeggen...

Ik had de vorige examens als oefening gemaakt en die vond ik allemaal redelijk makkelijk, voor mijn doen dan. Altijd boven de 6.5 gehaald.

Nu liep ik gewoon de hele tijd vast,,vooral die kansberekening, waarom vroegen ze nou net dat onderdeel dat we alleen in de vierde behandeld hebben??? zucht ik wist het ECHT niet meer

weet niet hoor, of het een 5.3 wordt
Oud 16-05-2007, 16:58
Lyne
Lyne is offline
Zelfs als ik heel soepel reken kom ik onder mijn cijfer dat ik nodig heb, dus dat wordt herren.
Oud 16-05-2007, 17:02
welle
welle is offline
Ik vond hem ook wel makkelijk eigenlijk. De goniometrie was niet zo moeilijk als in andere examens en er zat ook niet zo'n Riemann-som in, want dat kan ik helemaal niet. Dus ik heb wel geluk gehad
Oud 16-05-2007, 17:04
Krabs
Krabs is offline
Ik vond hem apart, week redelijk af van de standaard. Maar voor mij zal het wel rond de 7 hangen. Maar ik kan begrijpen als mensen die (net zoals mij) veel examens hadden geoefend en dan pissed zijn om deze ;/
Oud 16-05-2007, 17:09
Lyne
Lyne is offline
Hij leek helemaal niet op de oefenexamens. Die kon ik wel allemaal goed genoeg maken. Het was zoveel van hetzelfde, en veel te weinig kans.
Oud 16-05-2007, 17:11
Angel on Earth
ik vond hem vrij moeilijk, de meesten bij ons op school volgens mij ook maar ik heb net gekeken en ik denk dat ik hem nog wel redelijk heb gemaakt....
nog maar een maandje en dan hebben we de uitslag

Regels voor berichten