Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2002, 17:36
starslayer
starslayer is offline
Volgende week ga ik met mijn beste vriendin op vakantie. De vakantie had ze oorspronkelijk gepland met haar vriendje, die haar kort geleden heeft gedump (na twee jaar) omdat hij niet meer tegen haar situatie kan (ze heeft nogal veel problemen waardoor ze vaak zonder rede in tranen gaat en heel onzeker is).

Haar ex-vriendje (1 van mijn beste vrienden) vindt het geen probleem dat ik met haar op vakantie ga, dus tot zover geen probleem.

Alleen heb ik het idee dat ze teveel van me verwacht. De laatste dagen hebben we veel met elkaar doorgebracht en ze heeft allelei dingen gezegt waardoor ik bang ben dat ze veel van me verwacht tijdens de vakantie.

Maar het grootste probleem is misschien wel dat ik denk dat ik verliefd op haar aan het worden ben (denk de hele dag aan haar).

Ik vertrouwde haar altijd al en we kunnen heel goed met elkaar praten (zij weet alles van me), maar ze had een vriendje dus had nooit me gevoel de kans gegeven om verliefd te worden. Maar nu is ze vrij en haar vriendje wilt niets meer met haar en zij ook niet meer met hem.

Ik zit nu alleen de hele tijd met de vraag of het wel zo slim op met haar alleen op vakantie te gaan? Zet ermee me vriendschap met haar op het spel en met haar ex vriendje (als er wat gebeurd)

Wat is jullie mening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2002, 17:45
Verwijderd
je gevoel volgen.

vriendschap hoef je niet altijd op t spel te zetten ik heb nu ook met wat vroeger een goede vriend van me was en t gaat nog steeds super goed, dat is een goede start lijkt me.

En waarom zou jij je vriend/haar ex kwijt raken? het is toch over and done?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 18:09
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
je gevoel volgen.

En waarom zou jij je vriend/haar ex kwijt raken? het is toch over and done?
Ken hem al veel langer dan haar. En hij is dus 1 van me vrienden die in 1 groep valt. Dus ruzie met hem betekend dat de groep een keuze moet maken.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 18:11
youriw
youriw is offline
jammer dat je zo aan je vrienden denkt, denk eerst eens aan jezelf!

het gaat er om wat jij voor haar voelt, als jij echt verliefd bent en zij ook op jou, dan kan het een hele mooie vakantie worden. heeft één van de twee meer hoop dan de ander ergens op, dan kan het een lastige vakantie worden als je dat niet eerst uitpraat voordat je weggaat!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 18:21
Verwijderd
Citaat:
starslayer schreef:

Ken hem al veel langer dan haar. En hij is dus 1 van me vrienden die in 1 groep valt. Dus ruzie met hem betekend dat de groep een keuze moet maken.
nou en? dat heeft er toch niks mee te maken een vriend gunt je die geluk hoor!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 18:41
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
spacegirl schreef:

nou en? dat heeft er toch niks mee te maken een vriend gunt je die geluk hoor!
Weet niet of ik het van mijn beste vriend zou accepteren. Denk toch wel dat ik het heel moeilijk ermee zou hebben.

Maar aan de andere kant moet valt het wel binnen vriendschap als je iemand je ex gunt.

Ga wel zien hoe de vakantie wordt. Maak me misschien veel te druk erover.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 10:48
Verwijderd
Mja.. dan moet je kijken wat voor jou het belangrijkste is..

Maar euh, haar ex heeft het toch uitgemaakt? Dan vind ik niet dat ie daarna heel erg kan gaan zeuren als jij haar wel aankan, ik neem aan dat hij voor jou en haar het allerbeste wil..

Maar als je er echt niet zeker van bent, dan is het ms het beste er eerst met hem over te praten. Hem te vertellen dat je denkt dat je ms verliefd op haar aan het worden bent, maar dat je geen vriendschappen op het spel wil zetten, hoe hij hier dan tegenover staat?

Op de vakantie ben jij er altijd zelf nog bij en kan jij dus bepalen wat er wel en niet gebeurd. Als zij nou echt duidelijk dingen van jou gaat verwachten die jij niet wil moet je er ook met haar over praten lijkt me..

Maar ja, als je nog niet eens zeker weet of je verliefd op haar bent zou ik iig nog niets op het spel zetten en dan zul je hier tijdens die vakantie wel achter komen en daarna kan er altijd nog van alles gebeuren..
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 10:54
spinningduck
spinningduck is offline
Ik vind dat als het echt jouw vrienden zijn, dat ze je dan ook dat geluk moeten gunnen, ik heb zelf ook ongeveer zoiets meegemaakt, toen werd ik dus verliefd op de beste vriend van mijn vriend en mijn vriend en ik hadden dus ook dezelfde vrienden. Ik had het toen uitgemaakt en ik had ook tegen hem gezegd dat ik die vriend leuk vond, op gegeven moment kregen we dus een relatie, maar de groep reageerde er niet echt leuk op, dat vond ik eigenlijk ook best matig, maargoed hij maakte het na een maand uit, omdat hij het te moeilijk vond, iedereen liep te zeiken en hij zat daar te erg mee, ik had allang zoiets van, lekkere vrienden zijn dat, maargoed de vriendschappen zijn nu wel weer een beetje geheelt, maar diep in mijn hart neem ik het ze toch nog wel een beetje kwalijk dat ze ons dat geluk niet gunden, want ja tuurlijk heb ik iemand pijn gedaan, maar ik ben wel eerlijk tegen hem geweest...

beetje vreemd maar ik moet toch even vertellen, dat de jongen waar ik het mee uitmaakte nu weer mijn vriend is.....
Reageren

Regels voor berichten