Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2007, 13:22
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Een vriend van mij heeft laatst alles van mijn pc afgegooid en toen weer alles opnieuw geinstalleerd. Ik had daarvoor de C schijf waar zo'n 60 gig op kon. ik had ook nog een D schijf, weet niet hoeveel daar op kon, en die gebruikte ik ook nooit (bewust).
Nu heeft die jongen het dus zo gemaakt dat mijn C schijf nog maar 20 gig heeft en mijn D schijf 60 gig.
Alleen het probleem is, alle programma's enzo zijn op C opgeslagen. Dus mijn C schijf is nu helemaal vol. Dat is erg irritant want ik kan geen cd meer branden en vandaag kon photoshop ook niet meer openen.
Ik heb al geprobeerd om alle Adobe programma's op D te zetten, maar dat werkt ook niet. (je moet wat proberen he)
Iemand een idee wat ik hiermee aanmoet? (behalve alles weer opnieuw installeren )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2007, 18:57
Verwijderd
iig niet op hardware posten. Je kan de programma's gewoon installeren (via het installatieprogramma, niet met copy/pasten) op de D schijf. Verder lijkt het me verstandig als je je Mijn documenten map verplaatst naar de D schijf. Je doet dat door met je rechtermuisknop op mijn docs te staan en de map te verplaatsen via eigenschappen naar de D.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 20:36
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Het is begrijpelijk waarom die vriend dat gedaan heeft... Twee verschillende 'schijven' is juist gemakkelijk.

Gebruik C: voor Windows en geinstalleerde drivers enzo en gebruik D: voor de rest. Als je computer dan eens in de war is kan je heel gemakkelijk C: formatteren en Windows opnieuw installeren, zonder dat je iets kwijtraakt. En wanneer je een harde schijf crash krijgt is het hoofdzakelijk de systeemschijf die onbruikbaar wordt, met twee verschillende schijven raak je dan geen belangrijke bestanden kwijt. Als je C: alleen gebruikt voor systeemprogramma's dan raakt die schijf ook niet snel vol, want als die te vol zit wordt je computer traag.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 09:57
freyk
freyk is offline
Mijn tips:
  • programma's verhuizen naar de d-schijf: programma verwijderen en opnieuw installeren op de d-schijf
  • Wanneer een installatieprogramma naar een locatie vraagt, niet op de c:\ maar op de d:\
  • Programma's die je niet gebruikt verwijderd
  • Tijdelijke bestanden die jij en de computer niet meer gebruiken, verwijderen met bv ccleaner.
  • Zoveel mogelijk voorkomen dat er tijdelijke bestanden op je c-schijf geplaatst worden, door je tijdelijke-internetbestanden-opslag naar 0 kb te zetten (zie instellingen van de internet explorer/firefox/opera)
  • enz
Oud 30-06-2007, 16:25
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
bedankt voor de tips allemaal! gaat goed komen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten