![]() |
|
Wie heeft hier ervaring mee? We willen op 1 dag van Londen naar Edinburgh, aangeraden wordt om de kaartjes vantevoren te boeken (www.bahn.de, www.ns.nl, www.gner.co.uk), maar dit lukt dus niet vanuit Nederland.
Het NS internationaal loket verkoopt deze kaartjes niet, en om kaartjes via GNER te bestellen heb je een Engels adres nodig. Zou het echt nodig zijn de kaartjes (als we ze ook nog voor een redelijke prijs willen hebben, varieert nl van 40 pond tot 240 pond) vantevoren te boeken, en zo ja, heeft iemand een idee hoe we dit moeten doen? Alvast bedankt! ![]()
|
![]() |
|
Probeer de treinreiswinkel.
Internet: http://www.treinreiswinkel.nl/ Of: Breestraat 57 2311CJ Leiden Of: Singel 393 1012 WN Amsterdam Als je daar iets koopt rekenen ze wel bemiddelingskosten en het gaat niet altijd goed, maar voor advies lijkt het mij prima. Engeland is trouwens erg prijzig qua railvervoer, probeer eens te kijken naar vliegverbindingen als je niet perse met de trein hoeft.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
|
Had het er gisteren met een Engelse vrouw over; de trein in Engeland is een stuk goedkoper als je het een paar weken van te voren boekt dan wanneer je ter plekke op komt dagen.
Zij had enkele weken van te voren een retourtje Liverpool-Londen geboekt wat haar 16 pond kostte. Had ze op de dag zelf een kaartje gekocht dan had ze 80 pond voor een enkele reis moeten betalen! Heb je al op www.nationalrail.co.uk gekeken? Dat is de site van de Engelse spoorwegen. Of ga met de bus. Met Megabus is het iets van 10-15 pond voor een enkele reis. Daarnaast krijg je gewoon een reserveringsnr over de mail (je hebt wel een creditcard nodig om te boeken), dus geen gedoe met kaartjes opsturen.
|
De treinreiswinkel vraagt 100 euro pp, terwijl het via de site van de vervoerder (GNER) voor 65 pond totaal kan. Via www.nationalrail.co.uk wordt je voor het bestellen van de kaartjes naar GNER verwezen, maar ik ga even naar de Megabus kijken, dankjulliewel
![]() @daantje: NS internationaal verkoopt deze kaartjes niet, dat heb ik al bij ze nagevraagd, zie beginpost
|
![]() |
Ben zelf met pasen van Glasgow naar London gegaan (dan ga je via Edinburgh). Via GNER gegaan, je kan volgens mij met een credit card betalen en dan kan je, volgens mij, het kaartje gewoon in Nederland laten bezorgen.
Dat lukte bij mij niet omdat ik te kort voor vertrek boekte. Ik heb toen via internet (www.gner.co.uk) met credit card besteld en dan kan je op het station in Edinburgh je vooraf betaalde kaartje uit een automaat halen. Hier voor heb je echter wel de daadwerkelijke credit card waar mee betaald is nodig. Boek zo vroeg mogelijk, scheelt heel veel in de prijs. Toen ik boekte kon ik alleen nog maar met de 1e klas mee en dat was natuurlijk tof, maar wel duur (tegen de 100 pond). Laat maar weten als je nog vragen hebt, ik vond het ook vrij verwarrend allemaal. De route is in ieder geval behoorlijk mooi, zeker het eerste deel in Schotland; dan kom je echt vlak langs de kust en ga je over (kleine) kliffen met schaapjes erop enzo ![]() |
Advertentie |
|
|
|