Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2007, 12:43
zoemzoem
zoemzoem is offline
Hoi,

sinds gisteren geeft mijn computer (laptop, Asus) de verkeerde tijsaanduiding weer als ik hem aanzet, hij springt dan op 31 december 1999 23:00. Volgens google zou dit komen omdat de batterij van mijn moederbord bijna leeg is en dus vervangen zou moeten worden.
Ik heb wel een plaatje gevonden: maar hoe kom ik daar Moet ik dan mijn laptop aan de onderkant openschroeven en zie ik dan gelijk zoiets op het plaatje...
Oftewel, kan ik dit zelf doen of moet ik het aan een winkel oid overlaten? Alvast bedankt!
Oud 16-06-2007, 12:48
BlackWolf
BlackWolf is offline
Ik weet niet of de batterijen op een laptop hetzelfde zijn. Ik denk dat je daar moeilijk bijkomt, en als je weinig verstand van hardware hebt je het beter aan een winkel kan overlaten.
Oud 16-06-2007, 16:01
J-roenn
J-roenn is offline
idd, zeker bij laptops word het soms nogal moeilijk om daar bij te komen. in winkel moeten ze voor max. 25 euro wel dat batterijtje kunnen vervangen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 08:51
Verwijderd
Bij mijn delletje zit de mobo batterij onder de gewone batterij, onder een makkelijk uithaalbaar klepje. Heb je gegoogled op het typenummer van je lapje en 'motherboard battery' oid?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 21:02
zoemzoem
zoemzoem is offline
De winkel waar ik hem heb gekocht wil hem niet openmaken, want dat is te ingewikkeld met al die laagjes die in een laptop zitten.... Maar heb idd op internet een handleiding in het Italiaans gevonden, die ik wel even ga uitproberen, schijnbaar zit bij mij de batterij onder het toetsenbord. Lukt dit niet dan moet ik even op zoek naar een andere winkel. Suggesties?
Oud 17-06-2007, 21:21
Verwijderd
Bij m'n acer kon ik het toetsenbord succesvol verwijderen, maar ik was erg voorzichtig. tip: wees voorzichtig.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 19:58
zoemzoem
zoemzoem is offline
Nou, ik heb mijn laptop open gekregen en de batterij vervangen, maar het heeft alleen niet geholpen, dus blijkbaar is het iets anders... iig bedankt voor jullie advies
Oud 19-06-2007, 20:12
]{ing
]{ing is offline
Wat wel kan helpen is zorgen dat windows tijd synchroniseert met internet. Dubbelklik hiervoor op de klok rechtsonder op de taakbalk, op het tweede tabblad is er de mogelijkheid om een tijdserver in te stellen (tip zoek op google als de twee door windows voorgestelde servers niet werken).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten