Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2007, 14:19
Verwijderd
heeft iemand bij simcity 4 of simcity 4 deluxe een stad met meer als 300.000 inwoners? laat het me weten. ik heb rond de 280.000 en ik kom maar niet verder als de 300.000
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2007, 14:40
Verwijderd
ik heb het spel uitgeleend en me er nog nooit in verdiept.
Volgens vrienden heb je veel te weinig vrijheid bij sim city 4.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 00:19
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 01-06-2007 @ 15:40 :
ik heb het spel uitgeleend en me er nog nooit in verdiept.
Volgens vrienden heb je veel te weinig vrijheid bij sim city 4.
En tegelijkertijd teveel, zonder doel. Al kun je die wel maken.

Ik ben wel een eind gekomen, met één stadsdeel een eind over de 50.000... lang geleden.
Oud 02-06-2007, 10:04
Daevrem
Daevrem is offline
Je bouwt meerdere gebieden naast elkaar. En die verbindt je dan met goede infrastuctuur. Je moet een bepaald aantal mensen in de regio hebben voor elk gebouw van een hoger niveau. Er zijn er tien, ofzo, voor commercial en residential.

Dus bouw gewoon een gebied met industrie en een energiecentrale. Weg en energiedraad over de rand. En bouw dan aan de andere kant een woonwijk. Bouw net zo veel als er vraag is. Dan ga je terug en bouw je meer industrie, etc.

Je hoeft niet per se in elk gebied de meesst intensive zones te bouwen en je hoeft ook niet in elke zone het beste onderwijs en de beste gezondheidszorg te bieden.

Als je al wat zones volgebouwt hebt dan kun je een gebied maken met veel wegen en niveau drie commercial en residential zones. En dan komen er wel wolkenkrabbers. Leg ook goed openbaar vervoer aan.

High tech industrie kun je wel bouwen tussen de woonwijken.
Oud 02-06-2007, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 02-06-2007 @ 11:04 :
Je bouwt meerdere gebieden naast elkaar. En die verbindt je dan met goede infrastuctuur. Je moet een bepaald aantal mensen in de regio hebben voor elk gebouw van een hoger niveau. Er zijn er tien, ofzo, voor commercial en residential.

Dus bouw gewoon een gebied met industrie en een energiecentrale. Weg en energiedraad over de rand. En bouw dan aan de andere kant een woonwijk. Bouw net zo veel als er vraag is. Dan ga je terug en bouw je meer industrie, etc.

Je hoeft niet per se in elk gebied de meesst intensive zones te bouwen en je hoeft ook niet in elke zone het beste onderwijs en de beste gezondheidszorg te bieden.

Als je al wat zones volgebouwt hebt dan kun je een gebied maken met veel wegen en niveau drie commercial en residential zones. En dan komen er wel wolkenkrabbers. Leg ook goed openbaar vervoer aan.

Vergeet niet de politie enzo hierbij te vermelden als je toch een uitleg geeft en vooral hoe je ermee om moet gaan om niet falliet te gaan, want gemeentelijke diensten zijn het moeilijkste aspect van het spel.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 10:53
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Ik kwam nooit verder dan 20.000
Oud 03-06-2007, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 02-06-2007 @ 01:19 :
En tegelijkertijd teveel, zonder doel. Al kun je die wel maken.

Ik ben wel een eind gekomen, met één stadsdeel een eind over de 50.000... lang geleden.
Teveel vrijheid in sc4?
Hmmmm ik moet hem maar weer eens terug vragen als die gast weer thuis is. Heb je meer vrijheid in 4 dan 3?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 12:53
dutch gamer
dutch gamer is offline
4 is opzich een mooie game alleen veel moeilijker dan 2000 en 3. 4 wordt echt moeilijk als je 1 enkele stad begint (dus geen buursteden) en alleen daarmee verder gaat. Als je buursteden maakt wordt het al iets makkelijker, aangezien je dan als je geld op is in één stad heel makkelijk de tekorten van die ene stad kan gaan aanvullen in een andere stad (meer huizen bijvoorbeeld).
Oud 03-06-2007, 18:46
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik ga altijd failliet Toen bedacht ik dat t ook wel leuk zou zijn om kerncentrales te laten overheaten, en toen ben ik gestopt
Oud 04-06-2007, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 02-06-2007 @ 11:04 :

ik weet heus wel hoe het spel werkt, maar ik rkijg gewoon niet meer dan 300.000 inwoners.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 14:53
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 03-06-2007 @ 13:53 :
4 is opzich een mooie game alleen veel moeilijker dan 2000 en 3. 4 wordt echt moeilijk als je 1 enkele stad begint (dus geen buursteden) en alleen daarmee verder gaat. Als je buursteden maakt wordt het al iets makkelijker, aangezien je dan als je geld op is in één stad heel makkelijk de tekorten van die ene stad kan gaan aanvullen in een andere stad (meer huizen bijvoorbeeld).
ik heb de buursteden aangemaakt voor industrie, niet om tekorten aan te vullen. ik heb nu 5-6mil, dus ik heb geen tekort. ik heb geen code gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 17:23
Changshan
Changshan is offline
Dus je bedoelt dat je op een gegeven moment te weinig plek hebt om nog meer huizengebieden aan te leggen voor meer dan

Citaat:
DoraRing schreef op 03-06-2007 @ 12:34 :
Teveel vrijheid in sc4?
Hmmmm ik moet hem maar weer eens terug vragen als die gast weer thuis is. Heb je meer vrijheid in 4 dan 3?
Teveel vrijheid als in dat je je op een gegeven moment gaat vervelen door de doelloosheid, als je niet oppast. Maar goed, die doelen kun je natuurlijk voor jezelf stellen (een spoorweg aanleggen en de stations zo neerzetten, dat ie goed werkzaam wordt, zoveel mogelijk high tech industrie ontwikkelen door er overal hoogwaardige grond voor vrij te maken, etc...). Je hebt sowieso meer vrijheid dan in 3000. Misschien is het wel iets minder melig dan 3000.
Oud 05-06-2007, 07:03
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 04-06-2007 @ 18:23 :
Dus je bedoelt dat je op een gegeven moment te weinig plek hebt om nog meer huizengebieden aan te leggen voor meer dan

Teveel vrijheid als in dat je je op een gegeven moment gaat vervelen door de doelloosheid, als je niet oppast. Maar goed, die doelen kun je natuurlijk voor jezelf stellen (een spoorweg aanleggen en de stations zo neerzetten, dat ie goed werkzaam wordt, zoveel mogelijk high tech industrie ontwikkelen door er overal hoogwaardige grond voor vrij te maken, etc...). Je hebt sowieso meer vrijheid dan in 3000. Misschien is het wel iets minder melig dan 3000.
heb je simcity 5000 wel eens gezien. die komt volgend jaar uit. echt zo mooi
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 18:24
dutch gamer
dutch gamer is offline
Releasdate staat volgens mij nog steeds op november 2007 en voor zover ik weet kunnen we pas deze maand de eerste screenshots/informatie verwachten. Dus als je al screenshots hebt ben je natuurlijk vrij ze hier te posten .
Oud 05-06-2007, 22:50
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
dutchpower22 schreef op 05-06-2007 @ 08:03 :
Dikke shyte, wist niet dat die er al aan zat te komen.
Oud 06-06-2007, 16:59
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 05-06-2007 @ 19:24 :
Releasdate staat volgens mij nog steeds op november 2007 en voor zover ik weet kunnen we pas deze maand de eerste screenshots/informatie verwachten. Dus als je al screenshots hebt ben je natuurlijk vrij ze hier te posten .
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 17:04
Verwijderd
Citaat:
dutchpower22 schreef op 06-06-2007 @ 17:59 :
[afbeelding]
fake
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Fishy schreef op 06-06-2007 @ 18:04 :
fake
hoe bedoel je, ik vind het er wel mooi uit zien. (als dit het echte spel is)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 18:52
Verwijderd
Citaat:
dutchpower22 schreef op 06-06-2007 @ 18:08 :
hoe bedoel je, ik vind het er wel mooi uit zien. (als dit het echte spel is)
lol. duh. het is een echte foto.

(toch? offee...)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 18:56
Verwijderd
Nee, dat is geen echte foto. Ik zie geen mensen of auto's, en het ziet er sowieso niet echt uit. (kan natuurlijk alsnog fake zijn)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 20:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dutchpower22 schreef op 05-06-2007 @ 08:03 :
" SimCity 5000. Am 31. März 2008 kam dann die vierte Erweiterung raus" - www.stupidedia.org

De naam van de site zegt het al. Maxis is bovendien overgenomen door EA. Dan komt er geen Simcity 5000, hoogstens een soort Simcity 4500, volledig verkracht volgens traditie van EA, zoals het ze zelfs lukte om de magistrale C&C serie te verkrachten.
Oud 06-06-2007, 20:50
Verwijderd
SimCity 4 was ook met EA hoor, hoewel ik ook moet toegeven dat ik dat spel niet veel heb gespeeld en dus niet kan beoordelen of het beter was dan 3000.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 23:27
Verwijderd
hij is sowieso fake, want er zijn nog geen screenshots vrijgegeven van t spel. binnekort zal er info op een of andere beurs ofzo gegeven worden (dat werd in iedergeval gezegd)
http://www.google.be/search?hl=nl&q=...y+5+name&meta=

hier stond wel wat bij, ik kan t nu alleen niet openen omdat ik op me werk zit.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 06:55
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-06-2007 @ 21:50 :
SimCity 4 was ook met EA hoor, hoewel ik ook moet toegeven dat ik dat spel niet veel heb gespeeld en dus niet kan beoordelen of het beter was dan 3000.
ik vind persoonlijk dan simcity 4 beter is dan simcity 3000, betere grafics enzo
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:17
dutch gamer
dutch gamer is offline
Nieuws + screenie
Oud 08-06-2007, 06:10
Verwijderd
EA is al hjeel lang de baas over maxis.
Maar je hebt wel gelijk dat EA toch wel alles verpest.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 09:45
Verwijderd
eindelijk heb ik meer als 300.000 inwoners. 304.000 om precies te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 10:18
Verwijderd
Dutch stupidity.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 11:06
Verwijderd
yes!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 12:10
Daevrem
Daevrem is offline
Wat is nu het probleem? Blijven je zones gewoon leeg? Krijg je niet genoeg high rise?

Of heb je gewoon geen ruimte meer?

Je wilt hebben dat we je helpen. Je geeft niet genoeg uitleg wat nu precies de oorzaak van je probleem is. En als iemand je dan probeert te helpen ben je boos omdat je vindt dat je het spel te goed snapt voor de gegeven uitleg.

Ik heb net in mijn uitleg, die je weigerde, proberen te zeggen dat je buursteden moet maken zodat er in de hele regio genoeg mensen wonen om meer wolkenkrabbers te krijgen in de individuele steden. Er is gewoon een bevolkingscap voor een stad met een bepaald aantal mensen in de region.

Dus je moet gewoon de hele regio volbouwen met woonzones en kantoorzones. En dan heb je specifieke zones voor je vervuilende industrie die je elke keer aanvult als er niet genoeg werk meer is.

Laatst gewijzigd op 10-06-2007 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 10-06-2007 @ 13:10 :
Wat is nu het probleem? Blijven je zones gewoon leeg? Krijg je niet genoeg high rise?

Of heb je gewoon geen ruimte meer?

Je wilt hebben dat we je helpen. Je geeft niet genoeg uitleg wat nu precies de oorzaak van je probleem is. En als iemand je dan probeert te helpen ben je boos omdat je vindt dat je het spel te goed snapt voor de gegeven uitleg.

Ik heb net in mijn uitleg, die je weigerde, proberen te zeggen dat je buursteden moet maken zodat er in de hele regio genoeg mensen wonen om meer wolkenkrabbers te krijgen in de individuele steden. Er is gewoon een bevolkingscap voor een stad met een bepaald aantal mensen in de region.

Dus je moet gewoon de hele regio volbouwen met woonzones en kantoorzones. En dan heb je specifieke zones voor je vervuilende industrie die je elke keer aanvult als er niet genoeg werk meer is.
ik vind het heel leuk dat jullie me proberen te helpen. maar ik heb al buursteden die helemaal met bedrijven zijn bedekt. in totaal heb ik 436.000 mensen in mijn regio.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 13:07
Daevrem
Daevrem is offline
Je hebt dus een stad met 300,000 mensen en een regio met vooral veel bedrijven en samen dus nog eens 436,000 mensen.

Maak in een andere gebied nog een stad met 300,000 mensen. Ik weet zo precies niet de getallen meer maar dan zal die 300,000 ook omhoog gaan. Of 300,000 moet zo ongeveer het maximum zijn voor een stad.
Oud 10-06-2007, 18:29
Verwijderd
Waar is je nieuwe topic dutch?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 07:21
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
de nieuwe
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 18:45
Verwijderd

sim city 5
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 18:45
Verwijderd
Word niet door Maxis gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 21:30
Changshan
Changshan is offline
Dat zal wel niet; ziet er heel erg cartoony uit vergeleken met de vorige versies...
Reageren

Regels voor berichten