Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2007, 14:51
palindrome
palindrome is offline
Hoi,

ik ben een maand geleden 2x bij de huisarts geweest en nu kreeg ik hier vandaag een rekening van van mijn zorgverzekering (VGZ). Deze bedroeg 18 euro (2x een consult van 9 euro).
Ik heb een jong&zeker pakket. Ik heb net even gekeken op hun site maar weet niet zeker of ik het goed geinterpreteerd heb.
Voor de zekerheid vraag ik het toch even hier: kan ik deze kosten nu terug declareren bij VGZ?

Bedankt alvast.

Laatst gewijzigd op 22-06-2007 om 14:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2007, 14:58
Anika
Heb je eigen risico? Want dan moet je de consulten gewoon zelf betalen, voor zover je nog niet over het bedrag van je eigen risco heen bent.
Als je geen eigen risico hebt zou VGZ het volgens mij automatisch moeten vergoeden en dan is het raar dat ze vragen of je dat bedrag wilt betalen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 15:12
palindrome
palindrome is offline
Dat ga ik even opzoeken van dat eigen risico..

bedankt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 15:23
palindrome
palindrome is offline
Ik heb inderdaad een eigen risico van 100euro. Dus ik denk dat ik dan inderdaad daarom de rekening krijg.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 18:30
pyres
pyres is offline
heb je geen polis bij de hand?
Oud 22-06-2007, 23:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij een eigen risico van 100 euro moet je alles wat normaal vergoed wordt uit de basisverzekering eerst betalen tot je die 100 euro hebt behaald.
Oud 23-06-2007, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-06-2007 @ 00:55 :
Bij een eigen risico van 100 euro moet je alles wat normaal vergoed wordt uit de basisverzekering eerst betalen tot je die 100 euro hebt behaald.
yup.
Het zou trouwens wel typisch zijn als VGZ je een rekening stuurt die je vervolgens bij hen weer kan declareren. Zulke dingen doen zélfs verzekeraars over het algemeen niet .
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 12:36
palindrome
palindrome is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 23-06-2007 @ 08:53 :
yup.
Het zou trouwens wel typisch zijn als VGZ je een rekening stuurt die je vervolgens bij hen weer kan declareren. Zulke dingen doen zélfs verzekeraars over het algemeen niet .
Nee, maar het had toch gekund dat ze een verkeerde rekening oid hadden opgestuurd. Als ze bijvoorbeeld oude gegevens hadden gehad, over een oude huisarts oid. VGZ is verder ook niet foutloos. Dus een rolleyes is een beetje overbodig.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 12:49
Verwijderd
Citaat:
palindrome schreef op 23-06-2007 @ 13:36 :
Nee, maar het had toch gekund dat ze een verkeerde rekening oid hadden opgestuurd. Als ze bijvoorbeeld oude gegevens hadden gehad, over een oude huisarts oid. VGZ is verder ook niet foutloos. Dus een rolleyes is een beetje overbodig.
Als je er recht op hebt (cq geen eigen risico of er al overheen) betalen ze voor iedere huisarts, oud of nieuw.
Dus wel

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten