Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2007, 00:26
trophus
trophus is offline
Hoi, ik heb een vreemd soort van probleem.

Ik ben 22 en heb in mijn leven 1 relatie gehad. Nu ben ik niet echt bepaald de "picup artist" Ik ben verlegen, laf en heb bar weinig zelfvertrouwen als het gaat om het aanspreken van vrouwen.
Hier probeer ik aan te werken maar het gaat niet echt goed.

Als ik een meisje leer kennen en een "klik" met haar voel en ze praat gezellig met mij dan krijg ik al snel een obsessief gevoel, maar heb nooit het lef om "verder te gaan" afspraakjes etc te maken.
En dan kom ik soms enkele keren per week terug waar ik haar heb gezien en hoop dat ik haar toevallig nog eens zie, en dat het dit keer anders afloopt.
Als ik mailadressen of adressen of telefoonnummers heb of iets dergelijks gebruik ik die niet, ik hou niet van stalken.

Nu wilde ik vragen, is dit normaal? Wat kan ik doen om hier vanaf te komen? want volgens mij voelen vrouwen zoiets wel aan en werkt het mij flink tegen.

edit:
tevens blaas ik dan trouwensin mijn gedachten enorm op hoe knap ze is en hoe lief ze is tot aan een niveau waar zij een soort van godin is, iemand die vereeuwigd als gouden standbeeld op een voetstuk in het centrum hoort.
Advertentie
Oud 05-07-2007, 00:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Precies hetzelfde verhaal hier (zelfs de leeftijd).

Dus of we moeten hier geweldig advies krijgen, of we moeten maar met elkaar gaan daten ofzo.
Oud 05-07-2007, 01:10
Sade
Sade is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 05-07-2007 @ 01:46 :
of we moeten maar met elkaar gaan daten ofzo.
Nou trophus, there you have it, easy as that

Maar, ontopic. Als je een klik met iemand voelt, en je doet er verder niets mee, dan is de kans ws erg klein dat je diegene dan toevallig weer tegenkomt op het moment dat je naar haar op zoek bent. Dus terugkomend op je vorige topic over verlegenheid, je moet wat assertiever worden en chickies playen
Oud 05-07-2007, 09:22
smvs
smvs is offline
Ja hoor es, je moet er gewoon voor gaan wat nou stalking. Die hoer gaf me toen wel een straatverbod maar ze had gewoon wat persoonlijk tegen me!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 09:41
Daboman
Daboman is offline
Typisch geval van obsessieve verliefdheid als je het mij vraagt. En geen zorgen, het komt vaker voor. Het is maar net of je er zelf een probleem van maakt.

En zoals ik in je vorige topic al zei, je kunt beter niet al te veel nadenken over de gevolgen, maar gewoon tot actie over gaan. Maar goed ik weet uit ervaring dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat een excuus is om het niet gewoon te doen. Oh, en niet proberen te doen dus, proberen impliceert onzekerheid en ik geloof dat de meiden daar niet zo van houden.
Oud 05-07-2007, 10:15
Sade
Sade is offline
Citaat:
smvs schreef op 05-07-2007 @ 10:22 :
Ja hoor es, je moet er gewoon voor gaan wat nou stalking. Die hoer gaf me toen wel een straatverbod maar ze had gewoon wat persoonlijk tegen me!
Ben ik de enige die hier iets mist
Oud 05-07-2007, 13:14
vedetje
vedetje is offline
heb wat meer zelfvertrouwen, wees wat arroganter in je hoofd, dan ga je een meisje niet zo rap verafgoden, zou het makkelijker moeten gaan
Oud 05-07-2007, 17:53
Southtown
Southtown is offline
Obsessive Compulsive Affection Disorder.
M.a.w.: je bent gewoon veeeel te wanhopig, maar 'tis ook een beetje een vicieuze cirkel: om van de "stank van wanhopigheid" en dergelijke meer af te geraken is een goed liefdesleven op gang krijgen heel effectief, maar hoe krijg je een liefdesleven op gang met die stank?
Eerst en vooral: stop er alvast mee te proberen een vriendinnetje te krijgen, dat lukt je niet in de huidige staat van zaken (tenzij je met wat dan ook tevreden bent..). Je zoekt het probleem op de verkeerde plaats: we moeten eerst je attitude in orde krijgen.

'tis tijd om grondige kuis te houden in je leven. Je bent onzeker omdat je niet weet je bent, of waar je voor staat. Begin je eigen leven eens te leiden, dan komt het vrouwvolk als vanzelf naar je toe. Ik zou beginnen met te zoeken waar je in gelooft, wat je belangrijk vind, waar je van overtuigd bent, wat je stijl is.. kortom: wie je bent. Denk er eens lang en diep over na, schrijf zelfs een uitgebreide beschrijving van hoe jij er zou willen uitzien en welke karakteristieken je zou willen hebben. Er gaan uit zien als Brad Pitt is geen optie, maar verder is er veel meer mogelijk dan jij denkt.
Eenmaal je dat grondig (nee, echt HEEL grondig) gedaan hebt, heb je een doel om naar te streven.

Eenmaal je dat doel klaar voor je ogen hebt spreken we er wel verder over. Dus je weet wat je kan doen de komende weken.

Laatst gewijzigd op 05-07-2007 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 19:27
trophus
trophus is offline
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 05-07-2007 @ 18:53 :
Obsessive Compulsive Affection Disorder.
M.a.w.: je bent gewoon veeeel te wanhopig, maar 'tis ook een beetje een vicieuze cirkel: om van de "stank van wanhopigheid" en dergelijke meer af te geraken is een goed liefdesleven op gang krijgen heel effectief, maar hoe krijg je een liefdesleven op gang met die stank?
Eerst en vooral: stop er alvast mee te proberen een vriendinnetje te krijgen, dat lukt je niet in de huidige staat van zaken (tenzij je met wat dan ook tevreden bent..). Je zoekt het probleem op de verkeerde plaats: we moeten eerst je attitude in orde krijgen.

'tis tijd om grondige kuis te houden in je leven. Je bent onzeker omdat je niet weet je bent, of waar je voor staat. Begin je eigen leven eens te leiden, dan komt het vrouwvolk als vanzelf naar je toe. Ik zou beginnen met te zoeken waar je in gelooft, wat je belangrijk vind, waar je van overtuigd bent, wat je stijl is.. kortom: wie je bent. Denk er eens lang en diep over na, schrijf zelfs een uitgebreide beschrijving van hoe jij er zou willen uitzien en welke karakteristieken je zou willen hebben. Er gaan uit zien als Brad Pitt is geen optie, maar verder is er veel meer mogelijk dan jij denkt.
Eenmaal je dat grondig (nee, echt HEEL grondig) gedaan hebt, heb je een doel om naar te streven.

Eenmaal je dat doel klaar voor je ogen hebt spreken we er wel verder over. Dus je weet wat je kan doen de komende weken.

Dat heb ik allng gedaan (maar had ik hier niet neer gezet dus dat kon je niet weten)

Ik fitness om mijn lichaam te houden zoals ik het wil
De rest (kleding, kapsel etc.) doe ik al jaren zoals ik het zelf wil, altijd al een eigen mening over gehad en ik ben er tevreden over.

Ik studeer op te leren voor een baan die ik wil

Ik heb al vele boeken over spiritualiteit (van zelfhypnose tot de celestijnse belofte tot enneagrammen tot godsdienstige literatuur tot chinese aarde/wind/vuur/wind boeken) verslonden om mijn "geestelijke" pad te vinden en ik heb hiervan nu al een heel goed idee
Damn, zelfs ongein als horoscoop boeken heb ik al gehad....

Ik wil graag een groep vrienden vinden om mee rond te hangen om mijn sociale deel te versterken. Hier ligt mijn probleem, de vrienden die ik nog heb van vroeger liggen voortdurend stoned in een hokje en daar heb ik echt geen zin (meer) in, ben al maanden gestopt, de andere helft speelt actief MMORPG's op de PC, daar ben ik ook al maanden mee gestopt, en de rest van de mensen waar ik mee om ga ken ik nog niet goed genoeg om vrienden te mogen noemen (vind ik)
En ik ben sociaal zo "slecht" ontwikkeld dat ik die vriendengroep maar niet kan vinden. D.w.z. ik praat wel makkelijk met andere lui, maar ik kan die binding nooit maken, ik kan mij nooit "in een groep" mengen zeg maar.....

Verder wil ik nog stoppen met roken maar dat gaat mij (vanwege sociale stress, maar dat is geen excuus dat weet ik) niet zo goed af...
Oud 05-07-2007, 20:33
Southtown
Southtown is offline
Dus je hebt een heel goed persoonlijk leven en weet exact waar je voor staat en wie je bent, maar toch heb je weinig zelfvertrouwen? Lijkt me uitzonderlijk.
Hier ga ik even over nadenken.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 21:09
Sade
Sade is offline
Citaat:
trophus schreef op 05-07-2007 @ 20:27 :
Verder wil ik nog stoppen met roken maar dat gaat mij (vanwege sociale stress, maar dat is geen excuus dat weet ik) niet zo goed af...
Wat heeft dat ermee te maken
Oud 05-07-2007, 22:11
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Moonbeam schreef op 05-07-2007 @ 22:53 :
Natuurlijk is het relevant om erover na te denken wie je bent en waar je voor staat.Volgens mij bedoelt de ts dat hij daar al grotendeels mee bezig is (geweest).Bovendien kun je dat meestal niet nu precies allemaal weten. Zou anders wel erg makkelijk zijn he.Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het idd goed is om het allemaal op een rijtje te zetten etc en er daadwerkelijk iets mee doen.Maar komop een uitgebreide beschrijving maken van hoe je er uit wil zien? Give me a break. De TS is toch geen kandidaat voor Pimp my date ofzo huhu. Je kunt best zo'n lijst maken, maar vaak is dat helemaal niet realistisch.Ik zeg niet dat het onmogelijk is..natuurlijk kun je jezelf (positief) veranderen.Maarja, er zit meestal toch een groot verschil in hoe je bent en wat daar eventueel aan "verbeterd"kan worden en hoe je graag zou willen zijn.
Nuja, ik vind het nuttig , als je persoonlijk wilt groeien en jezelf wilt uitbouwen, om dan eens gaan neer te pennen wat je doel is.
En ja, mensen veranderen, bewust of onbewust. Iedereen verandert van karakter, soms langzaam, soms snel. Wat is er mis met jezelf bewust veranderen? Iedereen is daar zo overduidelijk tegen.. Natuurlijk, jezelf radicaal veranderen is erover, maar je fundamenten cementeren (en geloof me, veel mensen hebben dat niet) en daarop bouwen is percfect okee
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 03:40
trophus
trophus is offline
Citaat:
Sade schreef op 05-07-2007 @ 22:09 :
Wat heeft dat ermee te maken
onderdeel van algemene levenshouding op dit moment lieverd
Oud 06-07-2007, 03:46
trophus
trophus is offline
Citaat:
Moonbeam schreef op 05-07-2007 @ 20:58 :
Is hier een specifieke reden voor?Kun je precies aangeven waarom je niet een binding kunt maken? Heb je hier altijd al veel moeite mee gehad? Ligt dit gewoon in je aard of kan het er ook aan liggen dat je de "verkeerde" mensen uitzoekt waar je weinig wat mee hebt? In dat laatste geval lijkt het me op zich logisch als het geforceerd moet zeg maar.

Je geeft al aan dat het qua inhoud van je leven goed zit.Die tip van Charlesworth999 hoef je dus niet meer op te volgen. Zoals al eerder gezegd is is zelfverzekerd zijn ( niet verwarren met arrogantie he ) the keyword.

Ik heb hier altijd al veel moeite mee gehad, ik heb vroeger veel vrienden gehad die zomaar zijn verhuisd (als kleine kinderen heb je daar niet zo veel sturing over) waar ik nooit meer contact mee heb gehad, dit zou een reden kunnen zijn (dit bedacht ik me trouwens vrij recent, minder dan een maand geleden) maar weet t niet zeker.
Het zou ook wel in mijn aard kunnen liggen, ik weet niet hoe ik daar achter moet komen.

Tevens kleine update, vanavond uitgeweest met vet toffe groep mensen, veel plezier gehad en zelfs paar vrouwen uit het niets durven aanspreken, ben er heel blij over. Ik hou mijn vingers gekruist, we zien wel hoe t verder loopt.
Oud 06-07-2007, 06:19
Sade
Sade is offline
Citaat:
trophus schreef op 06-07-2007 @ 04:40 :
onderdeel van algemene levenshouding op dit moment lieverd
Ja, oké. Maar het is niet een van de factoren die je ervan weerhoudt om chickies te playen bedoelde ik.
Oud 07-07-2007, 17:07
trophus
trophus is offline
Citaat:
Sade schreef op 06-07-2007 @ 07:19 :
Ja, oké. Maar het is niet een van de factoren die je ervan weerhoudt om chickies te playen bedoelde ik.
Mijn doel is ook niet om elke dag met een nieuwe chick thuis te komen om ruige sex te bedrijven

Maargoed, veel vrouwen zien het "roken" alsnog als een probleem hoor
Oud 07-07-2007, 17:39
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
trophus schreef op 07-07-2007 @ 18:07 :
Mijn doel is ook niet om elke dag met een nieuwe chick thuis te komen om ruige sex te bedrijven

Ooit gehoord van de term "een niche"? Je moet eens nagaan war jouw niche zit, welk type vrouwen gemakkelijker op jouw type valt. En wat als het type vrouwen dat op jou valt niet het type is dat jij wilt? Tja, dan zal je er ofwel mee moeten leren leven ofwel wat sleutelen aan jezelf tot je wel een niche aanspreekt dat jou aanspreekt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 18:17
Sade
Sade is offline
Citaat:
trophus schreef op 07-07-2007 @ 18:07 :
Niet waar ik vandaan kom, dan.
Oud 07-07-2007, 19:30
XeriuX
XeriuX is offline
Citaat:
trophus schreef op 05-07-2007 @ 20:27 :

En ik ben sociaal zo "slecht" ontwikkeld dat ik die vriendengroep maar niet kan vinden. D.w.z. ik praat wel makkelijk met andere lui, maar ik kan die binding nooit maken, ik kan mij nooit "in een groep" mengen zeg maar.....

komt erg bekend voor! k heb ong wel t zelfde dat je wel tegen onwijs veel mensen gewoon kan praten... maar altijd tussen de groepen in blijft hangen... oftewel weinig echt Beste Vrienden hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 03:36
trophus
trophus is offline
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 07-07-2007 @ 18:39 :
Ooit gehoord van de term "een niche"? Je moet eens nagaan war jouw niche zit, welk type vrouwen gemakkelijker op jouw type valt. En wat als het type vrouwen dat op jou valt niet het type is dat jij wilt? Tja, dan zal je er ofwel mee moeten leren leven ofwel wat sleutelen aan jezelf tot je wel een niche aanspreekt dat jou aanspreekt.
voila daar leg je misschien wel uit waarom ik wil stoppen met roken
Oud 08-07-2007, 03:37
trophus
trophus is offline
Citaat:
Sade schreef op 07-07-2007 @ 19:17 :
Niet waar ik vandaan kom, dan.
neuh niet in alle "sociale niches" (ik maak even gebruik van charlesworth's terminologie omdat het hier wel van pas komt) maar in andere wel en ik hou graag mijn opties open
Oud 08-07-2007, 09:11
Verwijderd
Als ik mailadressen of adressen of telefoonnummers heb of iets dergelijks gebruik ik die niet, ik hou niet van stalken.

Waarom zou je jezelf beperken? Als je al zo'n chicken shit bent, stuur dan tenminste een smsje waarin je gewoon schrijft dat je het gezellig met haar vond en of ze het leuk zou vinden ergens iets te gaan drinken ofzo.

Dat is toch geen stalken? Wijst ze je af, laat je haar met rust.. zegt ze ja, dan heb je een date
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 12:34
I C U
I C U is offline
Als je een telefoonnmmr of mailadres krijgt, zou ik die gewoon gebruiken als ik jou was. Je krijgt zoiets niet voor jan lul. Stalken wordt het pas wanneer je dag in dag uit blijft smsen en dat die smsjes een steeds wanhopigere ondertoon krijgen.

Misschien moet je toch eens proberen wat aansluiting te vinden bij de mensen die je (nog) niet je vrienden noemt, de reactie kan je meevallen Ga es met wat collega's wat drinken na het werk, of ga es met studiegenoten de stad in. Wie weet hoe dat uitpakt
Oud 08-07-2007, 21:49
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
als je dr nummer krijgt moet je inderdaad eens sms'en. Wie weet zit dat meisje daar wel te wachten erop en vraagt ze zich constant af 'waarom laat hij niks meer horen,vond hij me niet leuk genoeg dan'
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 23:18
trophus
trophus is offline
Ik bedoel telefoonnummers, mailadressen etc. van meisjes die ik nog nooit heb gesproken oid

Had ik miss. niet helemaal practisch geformuleerd
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten