Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2007, 08:05
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
hoi!
ik heb een nvidia n6600 gt 128 mb met video-out erin
ik heb hem met S-video en scart aan mijn tv verbonden(S-video out naar een scart ding, naar tv)(de tv is een oud ding van samsung), hij doet het goed, alleen op de tv is alles zwart - wit

ik kan hem daar naar composite video out veranderen(van S-video out) en dan komt er voor een seconde wel kleurenbeeld, maar daarna kapt er hij ermee , het wisselen van PAL naar ntsc doet ook niets(nog steeds zwart wit), en de resolutie wisselen maakt ook geen verschil...
deze zelfde opstelling werkt bij mijn broer en zijn tv trouwens wel, dat is ook erg raar
ik heb erg veel topics op het internet gevonden, maar geen met antwoorden die bij mij ook werkten
waar kan dit aan liggen/zou het kunnen dat ik een speciale converter moet kopen?

Uit vorig topic(op onzin beland)
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-06-2007 @ 22:02 :
Kan ook een instelling op je tv zijn trouwens bedenk ik me net, de modus van je scartaansluiting.
dat lijkt me niet, volgens mij is mijn tv hier gewoon te oud voor(koreaanse samsung van 20 jaar oud denk ik), ik kan alleen instellen: STORE AV en er is ook nog een CLEAR AV optie....
Citaat:
hppa schreef op 24-06-2007 @ 22:01 :
je tv snapt vermoedelijk geen s-video (over scart). composite zou dan de juiste instelling moeten zijn. verder moet je een van de varianten van pal hebben (de meeste werken, een paar meestal niet). ntsc is het inferieure systeem dat ze oa in de vs gebruiken.
rebooten met de tv aan wil ook wel eens helpen (althans, met mijn prehistorie GF2 was dat wel het geval).
Hij start wel op(met comp), dat laat de tv ook zien(wel in zwart wit), maar zodra windows in beeld komt kapt ie er weer mee
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-06-2007 @ 21:59 :
Achter op je TV heb je als t goed is 2 scart aansluitingen, 1 normale en 1 euroscart. Dat was bij mij de oplossing, in de ene was t zwartwit, de ander prima kleur.
hij heeft maar1 scart
Citaat:
red5 schreef op 24-06-2007 @ 21:58 :
kabeltjes checken?
er is 1 (gloednieuw) s-video kabeltje die bij mijn videokaart zat(2 meter) en een http://www.vandenhul.com/other/scart_s-vhsL.jpg zo'n ding(wel een oudere variant), alles zit goed in elkaar gepropt
Oud 25-06-2007, 09:48
Nocturnal
Nocturnal is offline
Probeer je refreshrate eens op 60 mhz te zetten als ie dat nog niet staat en vink "primary display" even aan. Als dat niet werkt ondersteund je SCART-aansluiting geen S-Video. Je TV ziet het signaal dan als composiet en pakt alleen het zwart-wit signaal op.
Oud 25-06-2007, 11:42
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Citaat:
Nocturnal schreef op 25-06-2007 @ 10:48 :
Probeer je refreshrate eens op 60 mhz te zetten als ie dat nog niet staat en vink "primary display" even aan. Als dat niet werkt ondersteund je SCART-aansluiting geen S-Video. Je TV ziet het signaal dan als composiet en pakt alleen het zwart-wit signaal op.
hij kan alleen maar op 60 hz, en ook als ik primary display doe, dan doet ie het niet....
ik heb nu mijn broers tv gepakt, hetzelfde probleem
terwijl zijn computer het op zijn pc wel doet
Oud 25-06-2007, 14:51
]{ing
]{ing is offline
Je tv pakt het s-vhs signaal gewoon niet. Er zijn hier wel oplossingen voor maar erg omslachtig allemaal (zie gathering.tweakers.net en gebruik de search). Gebruik voor tv-out de composite out of neem een andere tv
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 15:27
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Citaat:
]{ing schreef op 25-06-2007 @ 15:51 :
Je tv pakt het s-vhs signaal gewoon niet. Er zijn hier wel oplossingen voor maar erg omslachtig allemaal (zie gathering.tweakers.net en gebruik de search). Gebruik voor tv-out de composite out of neem een andere tv
ik zal even zoeken op got....
en een andere tv gebruiken wordt hem niet, want op 3 tvs heb ik het geprobeerd en alle 3 doen ze het niet
Oud 25-06-2007, 15:56
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
op got vond ik een topic waarin iemand zei dat je tvtool kon proberen... maar precies de settings die ik nodig heb zijn niet available?
Reageren

Regels voor berichten