Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2002, 18:59
E-quesss
E-quesss is offline
hallo allemaal,

ik ben 16 jaar en ik wil mijn hobby's dans, toneel en zang serieuser nemen. Ik heb al ongeveer vijf jaar ervaring in toneel/dans en een jaar zangervaring. Nu wil ik voor het nieuwe seizoen graag theaterlessen nemen.
Weet iemand een goede school? Het mag omgeving Den Haag/Rotterdam/Amsterdam zijn!

Alvast bedankt!

Groetjes
Oud 04-06-2002, 13:13
E-quesss
E-quesss is offline
Hoe heet die school in Gouda? En hoe lang zit je er al op? Welke lessen krijg jij en op welke dag?

Alvast bedankt!

-x-x-X-X-x-x-
Oud 04-06-2002, 16:16
Verwijderd
www.jeugdtheaterhofplein.nl

Is in Rotterdam, staat goed bekend, heeft eigen theater.. Erg leuk.
Oud 06-06-2002, 13:26
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
hofplein is inderdaad goed!..

verder de jeugdtheater school.. je moet ervan houden
ik heb er nu 4 jaar opgezeten (zit nu op artisjok) en ik kan nu letterlijk de mensen van de theaterschool herkennen.
er wordt je daar een bepaalde stijl aangeleerd (misschien onbewust ofzo)
het is op theatraal gericht terwijl er ook wel meer is in het leven.
improvisatie (in de letterlijke zin, dus niet toneelstukjes verzinnen en daarna optreden maar echt gaan staan en maar wat doen)komt er vrij weinig voor
en dat is wat ik wel jammer vond
nu zit ik bij artisjok doe mee aan een voorstelling en ik heb hier meer geleerd dan in die 4 jaar theaterschool.
op de theaterschool gaan ze ervan uit : stukjes maken en voor de groep optreden zo theatraal mogelijk.
ervaringen met optredens enzo zijn daar vrijwel niet te halen.
ja je hebt een keer per jaar een optreden voor de ouders.
maar voor echt publiek dat vergeten ze daar..
toch voor de ervaring staat het leuk

ik raad je aan (voor in hoeverre ik scholen ken ): jeugdTheJAterschool (in amsterdam bestaat die alleen geloof ik niet meer) (voor het onder de knie krijgen van je talenten)
of: artisjok (amsterdam) voor het meer improviseren, dansen en echt optreden...
Oud 12-06-2002, 13:05
E-quesss
E-quesss is offline
Bedankt voor alle reacties!!!
Ik heb iets gelezen over een landelijke orientatiecurcus van de theaterschool in a'dam. Heeft een van jullie hier ook wat van gehoord? Dat leek me namelijk wel heeeel erg leerzaam en het is maar 10 weken, zodat ik daarna gelijk auditie kan doen voor de toneelschool.

-xxx-
Oud 19-06-2002, 08:16
purplerose
purplerose is offline
Heyz
Je kan denk het best naar het hofplein gaan in rotterdam
dan mopet je fff naar www.jeugdtheaterhofplein.nl gaan om te kijken het is echt heel leuk, ook om een keer naar een productie te gaan nou byebye
Oud 20-06-2002, 10:52
Verwijderd
Ik heb 4 jaar op de Amsterdamse jeugdtheaterschool gezeten. Kijk even op www.kunstweb.nl en klik op de link. Je krijgt er dans, zang en spel en je hebt ook een presentatie aan het eind van het jaar. Het is echt hartstikke leuk, de docenten zijn cool en je wordt ook op niveau en leeftijd ingedeeld, wat fijn is.

xxx
Oud 22-06-2002, 07:08
mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
jeugdtheaterschool Zuid-Holland in gouda\!!!!!!!!

hele gezellige sfeer daar...toffe mensen...goede lessen...leuke producties. het is dar best owkeej.

ik heb ook op hofplein gezeten, maar daar is de sfeer minder en word je afgezeken als je iets niet zo goed kan(je moet ook auditie doen om verder te komen)
en die zou ik dus niet aanraden
maar die in gouda is zeker een aanrader!!!!!!
Oud 24-06-2002, 14:47
Verwijderd
Ik zit op t hofplein: en ik vind dat als je eenmaal in het 4de leerjaar zit, je toch wel aardig vaak mag optreden....... maar dat is mijn mening.......
en maybe wordt je wel gevormd, maar dat verschilt per docent. En in hoeverre jij dat toelaat.....
Oud 20-07-2002, 16:21
mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
Citaat:
linda85 schreef:

hé, leuk dat hier nog iemand op de jtszh zit!
hoelang zit je daar al op en in welke groep/productie?
ik zit er vanaf m'n 6e op(ben er wel 2 jaar tussenuitgeweest) dus nu...*denk* 8 jaar ofzo...m'n laatste productie was 'op de thee bij Dahl'
Oud 21-07-2002, 20:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
*luna* schreef:

ik zit er vanaf m'n 6e op(ben er wel 2 jaar tussenuitgeweest) dus nu...*denk* 8 jaar ofzo...m'n laatste productie was 'op de thee bij Dahl'
gaaf! ik heb de afgelopen periode meegedaan met op de thee en ga het volgend jaar nog een keer doen... grappig! heb jij hem 2 jaar terug gedaan ofzo, want aan je emailadres te zien ken ik je niet?

Regels voor berichten