Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2007, 15:56
Kryptonite
Kryptonite is offline
Hoi,
Ik zit op een heel kleine opleiding onder leiding van een paar leraren en één ervan is de laatste tijd nogal aanrakerig geworden. Zo zit hij bijvoorbeeld aan mijn gezicht (veegt haar uit mijn gezicht en dergelijke), legt hij een hand op mijn bovenbeen of slaat hij een arm om mijn middel. Het is misschien niet heel expliciet seksueel, maar ik heb er echt totaal geen behoefte aan. Het probleem is echter dat ik het hem niet goed duidelijk durf te maken. Ik moet namelijk nog 3 jaar lang werken met en beoordeeld worden door deze vent en hij staat erom bekend dat hij mensen of helemaal geweldig, of helemaal niets vindt en dan ook heel moeilijk doet bij beoordelingen en dergelijke. Ook wordt hij volgend jaar mijn mentor (hij was aan het eind van dit jaar al even mijn mentor omdat mijn eigenlijke mentor ziek was).
Ik heb geen zin een andere opleiding te zoeken of in het vervolg ruzie met hem te hebben... Ideeën?
(Gelukkig is het bijna vakantie)

Laatst gewijzigd op 28-06-2007 om 16:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2007, 16:01
Verwijderd
Zeg hem dat je liever hebt dat ie je niet aanraakt. Wat is nu belangrijker? Een goede beoordeling en je seksueel geintimideerd voelen, of een (misschien) minder goede beoordeling en je níet seksueel geintimideerd voelen?

Mocht je het gesprek nou niet met hem aan durven gaan, stap dan eens naar een vertrouwenspersoon.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:04
Verwijderd
Ik sluit me aan bij Sabje.
Hij mag zoiets niet eens doen en als je er iets van zegt, en hij je daarom een slechte beoordeling geeft, is hij het leraar zijn niet eens waard.
Het is natuurlijk moeilijk om er met hem over te praten maar anders kan je idd met de vertrouwenspersoon erover praten of misschien met een andere leraar die je vertrouwt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:06
Kryptonite
Kryptonite is offline
Dank je, oplossingen zijn soms ook zo simpel dat ik ze zelf niet zie
Ik vind het wel moeilijk hoor, hij lult altijd alles zo dat het net lijkt alsof je het aan jou ligt, maar ik ga het proberen
Oud 28-06-2007, 16:44
Verwijderd
Ik had op de middelbare school een leraar die altijd heel dicht op me ging staan, en ook aan me zat. Of hij hield m'n arm/hand vast als hij iets vertelde, of hij hield een hand op m'n rug, of hij veegde haar uit m'n gezicht. Allemaal helemaal niet seksueel, maar ik vond het behoorlijk onprettig. Ik heb het via een andere docent - een goede vriend van die aanrakerige docent - aan hem gezegd, omdat ik het ook niet direct tegen hem durfde te zeggen. Hij kwam naar me toe en verontschuldigde zich; hij zou proberen het nooit meer te doen, en mocht 't per ongeluk toch gebeuren, dan moest ik dat meteen zeggen.
Hij heeft het nooit meer gedaan (hoewel hij z'n koosnaam voor me niet aanpaste... 'kipje' ).

Dus gewoon tegen de docent zelf proberen te zeggen; probeer het rustig te doen, zodat hij zich niet aangevoelen voelt en hij ook niet het idee hebt dat jij je erg aangevallen voelt. Zeg gewoon dat je 't niet zo prettig vindt om telkens aangeraakt te worden.
Als je dat niet durft, doe het dan via een vertrouwenspersoon. Dat kan vast ook wel anoniem, maar met zo'n kleine opleiding denk ik niet dat het lang anoniem blijft; hij merkt het waarschijnlijk wel aan jou. Dus dat zou ik zelf niet doen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 17:31
Verwijderd
Als jij niet wilt dat hij je aanraakt dan moet hij dat niet doen, daar is verder geen discussie of 'het ligt aan jou' bij mogelijk. Probeer het hem idd te zeggen, eventueel samen met iemand en anders desnoods viavia. Als hij er geen gehoor aan geeft, dan zou ik het 'hogerop' zoeken (dit geldt ook als je merkt dat het invloed heeft op je beoordelingen), want *zie eerste zin van mijn bericht*. Succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten