Ik had op de middelbare school een leraar die altijd heel dicht op me ging staan, en ook aan me zat. Of hij hield m'n arm/hand vast als hij iets vertelde, of hij hield een hand op m'n rug, of hij veegde haar uit m'n gezicht. Allemaal helemaal niet seksueel, maar ik vond het behoorlijk onprettig. Ik heb het via een andere docent - een goede vriend van die aanrakerige docent - aan hem gezegd, omdat ik het ook niet direct tegen hem durfde te zeggen. Hij kwam naar me toe en verontschuldigde zich; hij zou proberen het nooit meer te doen, en mocht 't per ongeluk toch gebeuren, dan moest ik dat meteen zeggen.
Hij heeft het nooit meer gedaan (hoewel hij z'n koosnaam voor me niet aanpaste... 'kipje'

).
Dus gewoon tegen de docent zelf proberen te zeggen; probeer het rustig te doen, zodat hij zich niet aangevoelen voelt en hij ook niet het idee hebt dat jij je erg aangevallen voelt. Zeg gewoon dat je 't niet zo prettig vindt om telkens aangeraakt te worden.
Als je dat niet durft, doe het dan via een vertrouwenspersoon. Dat kan vast ook wel anoniem, maar met zo'n kleine opleiding denk ik niet dat het lang anoniem blijft; hij merkt het waarschijnlijk wel aan jou. Dus dat zou ik zelf niet doen.