Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2007, 11:11
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
goedemiddag
sinds een tijdje hoest ik weer eens voor de zoveelste keer groen slijm op, maar de laatste dagen word het volgens mij wel heel veel =/. Nouja k heb er een seretide discus (inhalatie poeder) voor gehaald, maar k heb nooit te horen gekregen of dit nou werkelijk met een infectie ofzo heeft te maken of met iets anders (astmatische reactie op pollen ofzo?) want voor zover ikweet produceert een ontsteking pus, wat geel is enzo...
Hebben meer mensen dat hierzo? Niet echt dat k me zorgen maak ofzo want k heb het wel eerder 3 maanden gehad, maar toch...
Groeten
Oud 16-06-2007, 11:21
Verwijderd
Geel of groen slijm kan allebei op een infectie duiden. Maar ondanks dat jij je geen zorgen maakt, vind ik maandenlang ophoesten van slijm toch niet echt een goed teken - ben je er al wel mee naar de dokter geweest?
Bij astma hoest je geen slijm op maar heb je juist een droge hoest, dus dat is niet waarschijnlijk. Chronische bronchitis zou eventueel wel kunnen, ook omdat het steeds zo lang duurt maar daarbij is het slijm vaker helder of wittig. En dat is ook iets om mee naar de dokter te gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 11:40
marla
marla is offline
ik zou naar de dokter gaan.. tzou net zogoed pneunomie kunnen zijn......
Oud 16-06-2007, 11:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben je verkouden (geweest)? Ik heb ook astma en als ik verkouden ben en het slaat op m'n longen dan ga ik ook heel erg hoesten en hoest ik ook bakken vol met slijm op. Kan vaak ook wel drie weken duren voor ik er weer helemaal vanaf ben.
Oud 16-06-2007, 18:46
Phie.
Phie. is offline
Ik heb dat ook, als mijn holtes maar een beetje vol zitten moet ik slijm op hoesten. Volgens mij maakt het niet echt veel uit.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 16:45
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-06-2007 @ 12:57 :
Ben je verkouden (geweest)? Ik heb ook astma en als ik verkouden ben en het slaat op m'n longen dan ga ik ook heel erg hoesten en hoest ik ook bakken vol met slijm op. Kan vaak ook wel drie weken duren voor ik er weer helemaal vanaf ben.
Ja k ben best vaak verkouden enzo
maar ik ben ook al naar de dokter geweest en die gaf me dus die seretide discus, hij hoorde geen ontsteking (dat was anderhalve week geleden, komende vrijdag ga k weer (eigenlijk voor iets anders maar dan laat k em wel weer ff kijken))
Oud 17-06-2007, 17:06
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Slijm ophoesten is iets wat je normaal gezien niet doet, dus altijd de moeite waard om tegen de dokter op te noemen.
Het kan een ontsteking zijn, of een reactie mbt je astma. Het hoeft niet gelijk iets ernstigs te zijn.
Als je er echter last van hebt (moeite met ophoesten, verstopt gevoel), vooral aangezien je het een langere periode hebt, zou je slijmoplossende middelen kunnen gebruiken, zoals bisolvon of fluimucil, dan heb je er misschien minder last van.
Oud 18-06-2007, 12:28
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
marla schreef op 16-06-2007 @ 12:40 :
ik zou naar de dokter gaan.. tzou net zogoed pneunomie kunnen zijn......
nou dat lijkt me niet, ik heb niet echt een versnelde ademhalding (hooguit een klein beetje door dat slijm en omdat ik verkouden ben), ik zie nie blauw ofzo en het ziet er niet pussig uit (ook heb ik geen koorts)
Oud 18-06-2007, 13:17
Kali
Kali is offline
Citaat:
Badmutssssss schreef op 18-06-2007 @ 13:28 :
nou dat lijkt me niet, ik heb niet echt een versnelde ademhalding (hooguit een klein beetje door dat slijm en omdat ik verkouden ben), ik zie nie blauw ofzo en het ziet er niet pussig uit (ook heb ik geen koorts)
Euhm pneumonie moet niet met die zaken samen gaan...
Mijn vader moest gewoon hard hoesten vorige maand en dan bleek hij het te hebben en mijn moeder had 2 weken geleden gewoon griepsymptomen ...
En toen ik het 2 jaar geleden had moest ik gewoon hoesten, niet kortademig of koorts enz...
Oud 18-06-2007, 16:28
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
Kali schreef op 18-06-2007 @ 14:17 :
Euhm pneumonie moet niet met die zaken samen gaan...
Mijn vader moest gewoon hard hoesten vorige maand en dan bleek hij het te hebben en mijn moeder had 2 weken geleden gewoon griepsymptomen ...
En toen ik het 2 jaar geleden had moest ik gewoon hoesten, niet kortademig of koorts enz...
en wat is het gedoe /gevaar met pneumonie? gwn antibiotica kuurtje en rusten ofzo? nouja morgen om 8 uur bel k nog ff de dokter mss dat ie dan nog een plaatsje vrij heeft, anders word het wss vrijdag.
k heb nu btw wel btje koorts, 37,8 maar k ben ook verkouden nu en heb veel te weinig geslapen. dus tsja
Oud 18-06-2007, 16:35
DDM
DDM is offline
Citaat:
Badmutssssss schreef op 18-06-2007 @ 17:28 :
en wat is het gedoe /gevaar met pneumonie? gwn antibiotica kuurtje en rusten ofzo? nouja morgen om 8 uur bel k nog ff de dokter mss dat ie dan nog een plaatsje vrij heeft, anders word het wss vrijdag.
k heb nu btw wel btje koorts, 37,8 maar k ben ook verkouden nu en heb veel te weinig geslapen. dus tsja
Als je toch naar de dokter gaat dan hoef je die vraag toch niet te stellen hier!? Laat de dokter maar beslissen wat het is. S6
Oud 18-06-2007, 16:38
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
mja nou en XD en toen ik dit topic startte had k nog geen koorts en had k ook nog geen afspraak evt. met de doktor voor morgen, en ik vroeg me gewoon af wat er hier over bekend was (+ k ben hypochondrisch)
Oud 18-06-2007, 16:44
DDM
DDM is offline
Citaat:
Badmutssssss schreef op 18-06-2007 @ 17:38 :
mja nou en XD en toen ik dit topic startte had k nog geen koorts en had k ook nog geen afspraak evt. met de doktor voor morgen, en ik vroeg me gewoon af wat er hier over bekend was (+ k ben hypochondrisch)
Ik snap je. Maar de diagnose werd zomaar door iemand genoemd. Dan kan ik je wel breed gaan uitleggen hoe je dat moet behandelen enzo maar dat heeft m.i. geen zin. Door het simpele feit dat je via een forum geen zekere diagnose kan stellen. Daarnaast ga je morgen toch al naar een arts.
Als laatste blijkt dat hoe meer medische info je verteld, hoe onzekerder een hypochonder wordt. Dus alleen daarom al is het niet verstandig om zo maar iets op een forum mede te delen over een longontsteking of andere ziekte. Gewoon alle vragen morgen aan je arts stellen. Veel verstandiger
Oud 18-06-2007, 17:08
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Ja dat is waar maar in de meeste gevallen overheerst (helaas) dat hypochondrische gedoe =/. Iig bedankt en ik wacht het gewoon af kan er nu toch niets aan doen.
Oud 27-06-2007, 18:53
plienes
plienes is offline
Goeieavond,

Ik lees hier verhalen, waar ik ook wat over kwijt wil, misschien dat jullie weten wat het is..

Ik heb al bijna een jaar last van veel slijm ophoesten, elke dag wel een paar keer, dit is begonnen toen ik nog niet zo lang een relatie had met mijn vriend! hij had dat ook. Nu heb ik daar ook dus al een tijd last van.. . en hij ook nog steeds...

Iemand enig idee waar dit door komt? of heeft iemand ook zoiets?

Ik hoor graag reactie!

Gr.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 19:19
DDM
DDM is offline
Aangezien jouw gegevens zeer summier zijn, is het onmogelijk een diagnose te stellen Naar de huisarts gaan is nog steeds de beste optie
Oud 29-06-2007, 10:41
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Badmutssssss schreef op 16-06-2007 @ 12:11 :
goedemiddag
sinds een tijdje hoest ik weer eens voor de zoveelste keer groen slijm op, maar de laatste dagen word het volgens mij wel heel veel =/. Nouja k heb er een seretide discus (inhalatie poeder) voor gehaald, maar k heb nooit te horen gekregen of dit nou werkelijk met een infectie ofzo heeft te maken of met iets anders (astmatische reactie op pollen ofzo?) want voor zover ikweet produceert een ontsteking pus, wat geel is enzo...
Hebben meer mensen dat hierzo? Niet echt dat k me zorgen maak ofzo want k heb het wel eerder 3 maanden gehad, maar toch...
Groeten
Als jij aangeeft dat je al maandenlang aan het hoesten bent, zou dat toch al genoeg reden moeten zijn om naar de dokter te gaan.
Vriendin van mij heeft ook maandenlang gehoest en nog niet eens om een specifieke reden (geen infectie oid) maar uiteindelijk heeft ze wel een gat in dr longen gehoest en kon ze naar het zhuis worden afgevoerd. Daar heeft ze nog een behoorlijk lange tijd gelegen.

Dus ik zou zeggen: ga gewoon ff langs de dokter, laat het nakijken, zorg dat je er wat voor krijgt en don't end up like she did.
Langs de huisarts gaan kan toch nooit kwaad. Hij krijgt toch wel doorbetaald en bij jou wordt het vergoed.
Oud 29-06-2007, 15:28
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-06-2007 @ 12:21 :
Geel of groen slijm kan allebei op een infectie duiden. Maar ondanks dat jij je geen zorgen maakt, vind ik maandenlang ophoesten van slijm toch niet echt een goed teken - ben je er al wel mee naar de dokter geweest?
Bij astma hoest je geen slijm op maar heb je juist een droge hoest, dus dat is niet waarschijnlijk. Chronische bronchitis zou eventueel wel kunnen, ook omdat het steeds zo lang duurt maar daarbij is het slijm vaker helder of wittig. En dat is ook iets om mee naar de dokter te gaan.
Bij astma kun je zeker wel groen slijm ophoesten, niet normaal gesproken, maar als je een keer een flinke onsteking hebt , gehad kan het weken duren voor het weer weg is.

Groen slijm komt ook vaak voor als mensen voor een onsteking in de longen AB hebben gehad en na de kuur die rotzooi eruit gaan hoesten.

Voor zover ik weet wijst groen slijm altijd op een acute ontsteking (die tijden kan duren dat wel).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 15:29
Verwijderd
Ja, ik bedoelde ook niet dat het voor mensen met astma onmogelijk is om slijm op te hoesten
De typische astma-hoest is een droge hoest. Als mensen met astma een infectie van de luchtwegen hebben, kunnen ze net zo goed slijm ophoesten als iemand zonder astma. En mensen met astma zijn ook wel iets gevoeliger voor infecties van de luchtwegen dan mensen zonder. Maar als je groen slijm ophoest, is astma daar niet de enige oorzaak van, hoogstens astma+infectie.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 15:30
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
plienes schreef op 27-06-2007 @ 19:53 :
Goeieavond,

Ik lees hier verhalen, waar ik ook wat over kwijt wil, misschien dat jullie weten wat het is..

Ik heb al bijna een jaar last van veel slijm ophoesten, elke dag wel een paar keer, dit is begonnen toen ik nog niet zo lang een relatie had met mijn vriend! hij had dat ook. Nu heb ik daar ook dus al een tijd last van.. . en hij ook nog steeds...

Iemand enig idee waar dit door komt? of heeft iemand ook zoiets?

Ik hoor graag reactie!

Gr.
Woon je toevallig samen met je vriend of ben je vaak bij hem? Kan natuurlijk zijn dat jullie je eetgewoontes op elkaar hebben aangepast en je tegen bepaalde dingen niet kunt. Weet neit wat voor slijm het is, wit, helder, groen? Zou je wat meer over kunnen schrijven. Je longen werken ook afvalstoffen uit je lichaam; in de vorm van slijm.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten