Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2007, 11:48
unpopular
unpopular is offline
Ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar een moederbord voor een Core 2 Quad.
Nu heb ik al een aantal reviews gelezen, sites van moederbord fabrikanten bekeken. Maar ik kan er niet uithalen welke nu echt het beste/goed is.

Ik vind bijv de Asus Striker Extreme wel maar ik zie ook dat daar veel geheugen en processor compatibiliteits problemen mee zijn.

Heeft iemand een idee voor een moederbord die wel een C2Q goed ondersteund?

(andere eis is wel dat hij geschikt is voor sli)

Laatst gewijzigd op 23-06-2007 om 11:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2007, 19:16
Verwijderd
Uh...alle moederborden met socket 775.

Lijkt me redelijk logisch eh :/
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 02:14
Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
mrboot schreef op 23-06-2007 @ 20:16 :
Uh...alle moederborden met socket 775.

Lijkt me redelijk logisch eh :/
dude, als je niet weet waar je het over hebt moet je gewoon niets zeggen.

Volgens mij ondersteunen de meeste moederborden met een Intel 965 chipset wel quadcore CPU's. Een nieuwere chipset is de P35 van Intel, die ondersteunt ze sowieso. Borden met de P35 en SLI zijn bijvoorbeeld de Abit IP35 PRO of Asus P5K. Andere opties zijn de Asus P5N32-E SLI Plus of een Asus P5B Premium Vista Edition.

Kijk anders ook even in de pricewatch van tweakers.net, daar vind je prijzen, specificaties en reviews van andere gebruikers. Er staan ook linkjes bij naar de websites van de fabrikanten, daar vind je meestal ook wel een lijst van ondersteunde CPU's.
Oud 24-06-2007, 11:37
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Nocturnal schreef op 24-06-2007 @ 03:14 :
dude, als je niet weet waar je het over hebt moet je gewoon niets zeggen.

Volgens mij ondersteunen de meeste moederborden met een Intel 965 chipset wel quadcore CPU's. Een nieuwere chipset is de P35 van Intel, die ondersteunt ze sowieso. Borden met de P35 en SLI zijn bijvoorbeeld de Abit IP35 PRO of Asus P5K. Andere opties zijn de Asus P5N32-E SLI Plus of een Asus P5B Premium Vista Edition.

Kijk anders ook even in de pricewatch van tweakers.net, daar vind je prijzen, specificaties en reviews van andere gebruikers. Er staan ook linkjes bij naar de websites van de fabrikanten, daar vind je meestal ook wel een lijst van ondersteunde CPU's.
Bedankt voor de info zal ik weer is wat reviews gaan bekijken over deze boarden(en hun chipsets)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 00:43
Nocturnal
Nocturnal is offline
succes
Oud 25-06-2007, 12:07
Verwijderd
Wat ik je in ieder geval kan afraden is om die Striker Extreme te kopen. De al eerder genoemde P5N32-E Sli heeft precies dezelfde functies minus de patsdingen. Daarbij klokt ie vaak beter over dan de Striker.

Heb hier zelf een P5B Deluxe en een C2Duo, draait super en middels een bios update heb ik ook support voor 1333 FSB, Quad en nog meer van dat soort geintjes.
Om Vista te draaien heb je overigens niet de Vista Edition nodig, dat draait ook wel op de gewone P5B (Deluxe).
Succes met je zoektocht.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 17:18
Meadow
Meadow is offline
Ik draai de P5N32-E Sli, en heb er 0 klachten over. Weliswaar met een C2D, en geen quad, maar toch misschien handig om te horen. Dit moederbord draait hier 100% stabiel en erg lekker koel vanwege de heatpipes rond de processor socet. Ik zou het bord je zeker aanraden als hij inderdaad quadcores blijkt te ondersteunen.
Oud 25-06-2007, 17:56
unpopular
unpopular is offline
na verwachting zal ik voor de P5N32-E SLI Plus gaan.
Via allerlei tools werd dit moederbord aangeraden icm mijn grafische kaarten en de quad.

Bedankt voor alle nuttige info.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 20:04
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
unpopular schreef op 25-06-2007 @ 18:56 :
na verwachting zal ik voor de P5N32-E SLI Plus gaan.
Via allerlei tools werd dit moederbord aangeraden icm mijn grafische kaarten en de quad.

Bedankt voor alle nuttige info.
Ha! Wat goed . Veel plezier ervan.
Reageren

Regels voor berichten