Advertentie | |
|
![]() |
||
@Jazzcrime: Je verhaal klopt, maar het is niet echt een antwoord op haar vraag, namelijk waarom het begrip opwekt van mensen. Of ik moet tussen de regels doorlezen.
![]() Citaat:
Wat dat betreft ben ik redelijk apathisch.
|
Wanneer ik in normale doen ben, lach ik om mijn kwetsbaarheden en in de ergste gevallen waarschuw ik vrienden even om me om bepaalde dingen niet te hard te pesten, zodat ik die rustig kan verwerken naar het rijtje items die prima bruikbaar zijn voor wat leuke zelfspot.
Nu ben ik echter in afschuwelijke doen, maar dat komt door ludduvuddu.
|
Ik kan echt niet zien hoe iemands mentale perceptie van je ook maar een beetje uitmaakt.
Er zullen mensen zijn die denken dat je een breezerslet/partygirl bent, mensen die denken dat je een studiebol bent, foute normen en waarden hebt of gewoon ronduit zielig. Who really cares? Voor zover we weten hebben we maar 1 leven, live the life you want. Ik ken jou niet, je kan lelijk, knap, dik, dun, groot, klein, grappig, saai, aardig, bitchy of wat dan ook zijn. Maar de mening van andere mensen je eigen mening laten beinvloeden is een zwakte die je in de weg gaat staan bij je meeste acties, of dat nou een thread op scholieren.com maken is of zingen. Er zullen altijd wel haters zijn, er zijn waarschijnlijk miljoenen mensen die je haten alleen maar om je geloof of muzieksmaak of huidskleur of wat dan ook. What does it matter? Then again (en ik wil hier niet weer met vormen van misogyny gaan smijten (alhoewel dat wel heel leuk is)), jij bent ook een meisje. Ik heb pas een boek uitgelezen genaamd 'The Female Brain' en ik citeer wat er op de achterkant staat: 'Men, get ready to get brain envy!' maar nu ik het uit heb dank ik God op mijn blote knieen (bij wijze van spreke) dat ik van het mannelijk geslacht ben. Je moet echt gewoon die carefactor uitschakelen.
|
Verwijderd
|
aha. ik zal mijn carefactor eens uitschakelen.
ik word man ![]() nja, ik ben niet veel wijzer geworden van deze adviezen maar waar het ongeveer op neer komt: "Fuck them" en "Doe wat je doen wil". ps: ik overwin iedere dag wel een angst, maar toch blijf ik de angst hebben voor kritiek. bij een gedicht wat ik op scholieren.com heb gezet heb ik nu ook commentaar gekregen, daar vroeg ik ook om, maar toch blijft het dan moeilijk voor mij om óf iets te doen met dat commentaar, óf gewoon te zeggen: "dit is goed genoeg voor mijn doen, ik wil geen professioneel dichter worden". tja, dan moet ik ook maar niet zo veel creativiteit hebben ![]() gosh ![]() |
![]() |
|
Hm, nog een poging: ooit gehoord van het probleem dat mensen bij wijze van spreken een te grote aura hebben? Kinderen die veel gespest worden, hebben daar bijvoorbeeld last van. Ze trekken zich heel veel aan van allemaal prikkels uit hun omgeving, interpreteren alles als kritiek en kunnen daar niet mee omgaan. Gevolg is dat hun omgeving ontdekt dat dit kind een gemakkelijk pestobject is en er misbruik van gaat maken.
Wat jij waarschijnlijk ook moet doen, is je 'aura' verkleinen/beperken; dus gewoon prikkels uit je omgeving uitschakelen. Het enige wat er nog toe moet doen, zijn de directe opmerkingen (in een bepaalde mate, bij sommige opmerkingen moet je ook bedenken bij wat voor debiel ze vandaan komen) en je beste vrienden. (Een grote aura werkt trouwens weer wél heel goed op het toneel, aangezien je je overal bewust van moet zijn. Misschien nog een aanrader voor je zelfvertrouwen, om daaraan te gaan doen.)
|
![]() |
Kijk dan naar je eigen woorden creativemusic...
Jou probleem is dat je denkt dat het allemaal zo belangrijk is. Het maakt geen bal uit man, je hebt toch niks te verliezen. Dat moet je jezelf duidelijk maken. Wat maakt het nou voor jou uit wanneer ik slecht van je denk. Als ik je vriendje was geweest dan had je je wel druk kunnen maken. Maar je getwijfel moet afhangen van wat er op het spel staat, in plaats van of je een goede indruk of een slechte maakt. Jij moet eens poker gaan spelen. Dat is precies wat jij nodig hebt. Want je krijg toch wel eens slechte kaarten uitgedeeld. Maar dan hoef je niet boos op jezelf te zijn. Iedereen verliest wel eens. En iedereen doet ook wel eens raar en stom. Het gaat er om wanneer. En je moet gewoon geen slechte kaarten hebben wanneer je veel hebt ingezet. Als je stom overkomt naar je grote liefde dan mag je twijfelen aan jezelf. Maar op dit forum bijvoorbeeld... hier maakt het geen zak uit wat mensen van je denken. Zelfvertrouwen heeft namelijk niks te maken met "geloven in jezelf". Maar zelf vertrouwen heeft te maken met wanneer het eindresultaat jou niks meer uit maakt. |
![]() |
|
Je zou eens alles van je af moeten zetten en alles relativeren. Als je dat niet doet blijf je ingewikkeld denken. Echt, bekijk alles eens in breder perspectief of praat erover.
De meeste reden om een ander de grond in te boren is omdat ze zelf onzeker zijn. Ze vinden dat jij bepaalde eigenschappen hebt die zij ook zouden willen hebben. Misschien ben je knapper maar ook onzeker dus zoiezo het pispaaltje, je hebt meer uitstraling en doet wat met je talent. Zoek uit wat de reden is want dat is vaak persoonsgebonden. Geloven in jezelf zul je ook daadwerkelijk zelf moeten doen dus om het op een forum te zetten heb je niets, misschien het 'van je af typen' om zo beter te kunnen relativeren. Verder is het ook niet relevant wat andere denken. Je status is op dit moment namelijk niet belangrijk en je status zal zich verhogen als jij wat meer zelfinzicht hebt gekregen dus je bent alleen maar gunstiger uit.
||
Citaat:
Ik dacht zelf altijd dat ik niet zo vatbaar was voor andermans commentaar, het is ook niet zo erg, maar het zijn bij mij vaak de dingen die ze níet zeggen die ik het vervelendste vind. Het is gewoon veel en veel makkelijker om negatieve dingen te zien aan jezelf, daar let je heel veel op. Als er wat kut gaat dan denk je meteen, jeetje, dat gaat kut. Als je eens naar school fietst en je glijdt níet uit en komt níet in de sloot, denk je niet, goh, wat goed van me. Om even een vreemd voorbeeld te noemen. Ik denk dat mensen meer begrip tonen voor zwaktes omdat ze denken dat zij meer steun nodig hebben. Misschien dat mensen die het goed doen alleen zijn, omdat iedereen denkt dat ze niemand nodig hebben. Of juist omdat mensen zo vaak het slechte in zichzelf zien, dat ze daardoor meer begrip hebben voor andere mensen met zwaktes. Ik vind in elk geval dat je nooit moet stoppen met geloven in jezelf omdat anderen je dan arrogant zouden vinden, want dat is toch een heel groot verschil. Zelfvertrouwen hebben veel mensen helemaal geen problemen mee en vinden dat juist een goede eigenschap. Vaak brengt pure zelfkennis al zelfvertrouwen met zich mee, denk ik. Als je alles over jezelf weet, waar je goed in bent en waarin niet, en hoe je daarmee om kan gaan, dan ben je al heel veel verder.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
>> Geloven in God << Lord Dolphin | 378 | 17-11-2005 22:03 | |
geloof Verwijderd | 78 | 02-07-2004 14:11 | |
Als we cyborgtechnologie hadden, wat zou je dan in jezelf veranderen? Isa | 58 | 30-05-2004 21:57 | |
Psychologie |
Het geloof in jezelf Snakeboy | 7 | 18-01-2004 14:13 | |
Geen schepper maar geloof in jezelf. hamer&sikkel | 11 | 20-08-2003 19:36 | |
Het beste geloof het geloof in jezelf... ~Black~Angel~ | 18 | 07-01-2002 11:36 |