Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2007, 16:36
averagemonkey
averagemonkey is offline
Hey allemaal

Ik heb de laatste tijd iets raars en irritants als het om presentaties gaat. Ik had een presentatie met iemand anders en ging om de beurt praten. De gene die dan niet praten had dan een plaatje vast van het onderwerp waar die ander over sprak. Nou ging alles goed ik wist alles en sprak goede zinnen. Ik keek klas goed en leek de aandacht van de klas goed te houden. Maar toen ik een plaatje moest vasthouden merkte ik op dat me hand een beetje begon te schudden en dat dat ook werd opgemerkt door de klas. Natuurlijk was de aandacht weg en was er alleen nog maar aandacht voor mij en mijn hand.

Hoe kan ik voorkomen dat dit weer gebeurt. Ik ben meestal niet zenuwachtig heb geen faalangst en zie alles nog helder voor me

help meee !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2007, 18:12
Verwijderd
Kopje koffie vooraf.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-06-2007 @ 19:12 :
Kopje koffie vooraf.
Dat maakt het bij mij alleen nog maar erger. Van koffie raak ik juist trillerig en als ik een beetje zenuwachtig ben, maakt koffie het nog erger.

Ik probeer het meestal gewoon te vermijden; ik leg spiekbriefjes op een tafel of lessenaar etc. Ik ben vaak wel ietwat nerveus, maar aan mijn presentatie is dat niet te zien - vroeger wel - zodra ik een blaadje vasthou wel. Dus ja, blaadjes vasthouden vermijden.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 19:22
T_ID
T_ID is offline
Staan, gaan. Dat riepen ze dan.

Ik had er zelf af en toe last van, terwijl spreken in het openbaar op zich totaal geen probleem is. Je moet je niet tijdens het spreken druk gaan maken.
Je weet alles nog, je kunt alles nog, je weet perfect hoe je alles uit wilde drukken, geen twijfel mogelijk.

Helpt dat niet, speel dan vals door plaatjes op te plakken en er slechts op te wijzen. Een insteekmap waar een omslagblok in past doet ook wonderen als je daar je spiekbriefje in doet in plaats van zo'n miezerig stukje papier vast te houden.
Oud 20-06-2007, 07:59
Verwijderd
En je voelt je verder niet echt zenuwachtig? Probeer het dan gewoon te negeren. Als je doorgaat met praten letten mensen op wat je zegt en niet op je handen. Blaadjes op tafel vóór je leggen zorgt er ook voor dat het minder opvalt. Als je plaatjes aan de klas wil laten zien, plak ze dan van te voren op het bord.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 19:21
Iduna
Iduna is offline
Als je voor de rest eigenlijk niet echt zenuwachtig bent, kan ik me voorstellen dat je zenuwachtig wordt van dat getril.
Je moet je toch weer concentreren op je taak, namelijk de ander ondersteunen bij het verhaal.
Je kunt tussendoor wel een grapje maken over je trillende handen of je plakt het plaatje vast aan het bord of laat het even rond gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 14:55
Ferrarimeisje
Ferrarimeisje is offline
veriaan nemen, van die groene pilletjes..
daar wordt je erg rustig van (lichamelijk).. nadeel is alleen dat je er een beetje duf van wordt
Oud 26-06-2007, 15:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ferrarimeisje schreef op 26-06-2007 @ 15:55 :
veriaan nemen, van die groene pilletjes..
daar wordt je erg rustig van (lichamelijk).. nadeel is alleen dat je er een beetje duf van wordt
Waarom aan de dope gaan als het gewoon tussen je oren zit en prima zelf te ondervangen is?
Oud 26-06-2007, 16:15
vichog
vichog is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-06-2007 @ 16:44 :
Waarom aan de dope gaan als het gewoon tussen je oren zit en prima zelf te ondervangen is?
zo'n doping is 't nou ook weer niet......

je kunt 't vergelijken met een placebo, je denkt dat 't rustgeeft... gewoon kwestie van tussen je oren inderdaad dus.
Oud 26-06-2007, 21:52
docent
docent is offline
Verander die titel even...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 07:44
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
docent schreef op 26-06-2007 @ 22:52 :
Waarin?
Oud 27-06-2007, 09:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vichog schreef op 26-06-2007 @ 17:15 :
Dat zeiden ze van afslankmiddelen met zeedruif ook, totdat er mensen spontaan aan doodgingen.

Wantrouw gewoon dat hele alternatieve pillencircuit. Werken doet het niet, het kost geld, en most of all: het is overbodig.
Je hebt er veel meer aan om gewoon te wennen aan dergelijke presentaties. Dat kan prima, elke docent die voor de klas staat doet dat ook. Die slikken heus niet voor elke les pillen omdat ze voor een groep moeten staan.
Oud 27-06-2007, 09:44
Verwijderd
Valeriaan staat ook gewoon in het reguliere farmacotherapeutisch kompas. Dan wel in rode lettertjes omdat het geen voorkeursmedicijn is vanwege de onvoorspelbaarheid van werking en bijwerkingen, maar op zich is het wel werkzaam. Het is trouwens ook geen kwestie van 'baat het niet dan schaadt het niet' want het heeft dus ook echte bijwerkingen, o.a. beïnvloeden van de rijvaardigheid.
Alleen: het slaat nergens op om een medicijn te gebruiken tegen enkel trillende handen als verder alles goed gaat. En als je flinke faalangst hebt waardoor het écht niet lukt (wat voor ts al niet op gaat), kun je beter faalangsttraining volgen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 12:30
Vice
Vice is offline
Citaat:
vichog schreef op 26-06-2007 @ 17:15 :

je kunt 't vergelijken met een placebo, je denkt dat 't rustgeeft... gewoon kwestie van tussen je oren inderdaad dus.
Met andere woorden, als je er niet in gelooft, heb je gewoon pech.
Oud 28-06-2007, 16:50
vichog
vichog is offline
Citaat:
Vice schreef op 27-06-2007 @ 13:30 :
Met andere woorden, als je er niet in gelooft, heb je gewoon pech.
ach, in hoge concentraties zal het best wel werken.

wij hebben zo'n potje van de kruidvat in de badkamer staan... kun je net zo goed een paar smarties innemen om tot rust te komen, en 't is nog lekkerder ook
Oud 28-06-2007, 23:21
docent
docent is offline
docent schreef op 26-06-2007 @ 22:52 :
Citaat:
Miracle schreef op 27-06-2007 @ 08:44 :
Waarin?
In: "Ik sta te shaken voor niks"
Reageren

Regels voor berichten