Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Citaat uit de songtekst van de nr 1 hit van Doe maar uit 1982. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik sluit me aan bij de post van grl. En verder:
Citaat:
![]() ![]() Volgens mij gaat het haar niet om de totale toekomst, maar vooral om die (eerste keer?) seks, die wil ze 'bewaren' voor iemand waar mee de kans groot is dat er meer in zit dan een relatie van een paar maanden (en voor haar moet dan eerst bewezen zijn dat die lange afstands relatie idd werkt, niet zo heel raar, vind ik, want het gaat ook heel vaak fout (ondanks dat jij misschien vooral verhalen kent waarin het goed gaat)). Ik zou je eigen optie helemaal niet aan haar voorleggen. Natuurlijk kun je bepaalde dingen bespreken, maar seks lijkt me iets dat een volkomen vrije keuze van beide personen moet zijn. En als het voor haar zo belangrijk is, dan lijkt me dat je dat moet respecteren. |
![]() |
||
Citaat:
Misschien een beetje stomme vraag hoor, maar zou dit toevallig de eerste keer zijn voor je vriendinnetje?
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk is het zo dat dit om het domweg te noemen, een rot situatie is, want zoals hierboven wordt genoemd is de afstand Parijs-Amsterdam toch te groot om even langs te komen voor een avondje film kijken. En waarvoor ben je samen? Om elkaar vast te kunnen houden wanneer de een verdrietig is of elkaar vast te houden wanneer de een juist een hoogtepunt in zijn carriere meemaakt. Ik zal inderdaad ook snel naar de mensen in mijn omgeving gaan toetrekken, want daar spendeer ik immers lichamelijk meer tijd mee. Maar ik ben nu toch op een punt gekomen dat ik echt ontzettend veel van haar hou en niet denk deze relatie snel op te geven. Vervolgens ben ik voorbeelden gaan noemen van personen waarbij het heel goed gelukt is als verveer tegen het feit dat een long distance rel. nooit werkt. Met nadruk op het woord nooit. Daarnaast ben ik van mening dat je bij het weghalen van de hoop dat iets goed kan werken, het al helemaal kan opgeven. Het inbeelden in haar positie is natuurlijk ook heel belangrijk en welliswaar komt dat niet heel goed naar voren in mijn stuk, toch doe ik dat vaak en ik ben het geheel met jullie eens dat je andermans opinie moet respecteren, en al helemaal omtrent seks. Voor haar is het natuurlijk erger, haar vriend gaat naar een vrijwel onbekend land en zal nieuwe mensen leren kennen waarvan zij nooit het echte gezicht zal zien. Daartegenin ken ik vrijwel iedereen met wie zij omgaat en hoef ik minder bang te zijn dat zij een fout begaat. Echter is dat niet zozeer het probleem want we vertrouwen elkaar heel goed. Ik ben het geheel met jullie eens, grl en Leonoor, over het 'eerst bewijzen dan uitvoeren' i.p.v. het omgekeerde. Want ja, de eerste keer is heel bijzonder en als iemand daar heel veel waarde aan hecht moet je dat respecteren. Dan maar geen seks tot zij het besluit neemt. Bovendien is dit een stok achter de deur wanneer we ver uit elkaar zitten, maar toch elkaar heel graag willen zien. Want het blijft een verlangen van beide kanten. Het zou ook averechts kunnen werken. Zij wil wachten, ik wil meer en bam ik maak een fout en het is over. Maar goed, dat ligt geheel aan mij. Maar moeten we ons nou inhouden, elkaar minder zien, bij wijze van spreke grenzen gaan stellen om de toekomst vloeiender te laten verlopen? Deze twee maanden zullen we elkaar nog veel zien en ik ben bang dat we toch op een moment komen waarop we beiden meer willen. Moeten we dan toch toegeven? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, een retourtje Parijs kost geen drol, dus hoe romantisch zou het zijn om de eerste keer gewoon hop gelijk in la ville d'amour te doen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om dat nou vaak te gaan doen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En dan krijg je precies hetzelfde effect als waar je zo bang voor bent. ![]()
Laatst gewijzigd op 24-06-2007 om 19:59. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Als jullie er allebei klaar voor zijn, komt dat moment vanzelf wel. En grote kans dat dat gebeurt voordat jij naar Parijs gaat. Bovendien kun je elkaar in Parijs toch nog eens in de twee weken zien? Jij gaat één keer per maand naar Nederland en zij één keer per maand naar Parijs ![]() Een retourtje Parijs met de Thalys is 68 euro (t/m 26 jaar: jeugdtarief) als je het drie maanden van tevoren boekt. Soms zijn er zelfs acties, zoals nu: 38 euro retour. En er zijn vast goedkopere mogelijkheden met een minder snelle trein vanaf Roosendaal - Antwerpen - Parijs. Oh, en ja, de bus ook, Eurolines. Denk dat je dan een uur of 6 in de bus zit. Kortom, dit kan gewoon werken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Overstappen op de TGV in Belgie kan ook niet zomaar, moet je ook van tevoren reserveren. De Thalys is op zich nog wel relaxt, 3 uurtjes en je bent er. Maar ja, daar betaal je ook voor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ze kunnen nu al beginnen met het reserveren van treinkaartjes btw :/ Geen idee of je nog voordeel kunt krijgen als student zijnde? Ik doe misschien moeilijk over praktische zaken nu, maar als ik de TS was zou ik die nu goed uit gaan zoeken. Hoe makkelijker je het maakt om contact met haar te onderhouden en haar te zien, hoe minder erg de omschakeling zal zijn. Succes. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Edit: Ik wist een jaar geleden al dat ik 14 juli dit jaar vrij moest houden. En ik moet wel bijna doodgaan oid wil ik daar van af wijken. Zo moeilijk is het niet. Je plant de rest er gewoon om heen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Lat relatie, lijkt me lastig. Yora | 5 | 14-12-2011 11:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De ham vraag ; Wat is waar? Dave Rhubarb | 56 | 01-07-2005 12:57 | |
Liefde & Relatie |
Relatie + laaggeschoold suusch | 106 | 31-05-2005 17:17 | |
Liefde & Relatie |
Relatie boven toekomst? Jolt | 55 | 30-05-2005 15:37 | |
Liefde & Relatie |
Relatie met M/V aangaan met "homo/biseksueel verleden" SimplyABoy19 | 147 | 16-05-2005 23:53 | |
Psychologie |
Toekomst problemen. Wasteland | 19 | 25-11-2002 15:43 |