Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2007, 00:34
sitcho
sitcho is offline
Ik heb sinds 3 maanden een vriendin en het gaat heel goed tussen ons. We zien elkaar bijna elke dag, praten aan een stuk door aan de telefoon en haar glimlach maakt van mijn dag weer een van de geweldigste.
Echter komt de zomervakantie gevaarlijk dicht in de buurt en nu is dat geen probleem, want ik weet zeker dat we die wel doorkomen met zijn tweetjes. Het zit hem meer in het feit dat zij naar 6vwo gaat en ik naar de universiteit, eentje in Parijs. Dus er is dus sprake van een long distance rel. Ik ben iemand die op de dag leeft en niet weet wat hij de volgende dag doet en alles rustig aanziet. Op zich niks mis mee, maar zij denkt daar anders over en is bang dat ik helemaal los ga als ik eenmaal in Frankrijk zit, dat het toch kapot gaat.
Ik probeer tevergeefs haar te beantwoorden met voorbeelden van vrienden waarbij het allemaal goed is gekomen en dat ik echt veel om haar geef.
Vandaag lagen we samen op haar bed en vroeg ze hoe het allemaal in elkaar steekt. Ik zei dat we het gewoon moeten proberen, dat het misschien mis kan gaan en dat het bij wijze van spreken niks kost om de poging te wagen. Ze kwam daarna meteen met het onderwerp seks op tafel. We hebben het nog niet gedaan, maar ze vertelde er direct bij dat het voor haar heel erg belangrijk is en dat ze eerst wilt wachten om te zien of de long distance rel. werkt en dan pas verder te gaan. Dit betekent nog 3 maanden wachten.
Nu heb ik verder geen extreme behoefte aan seks of iets in die zin, maar ik ben van mening dat je gewoon moet kijken waar het schip strand. Zij probeert de boel dus te blokkeren omdat ze bang voor de toekomst is en ik denk dat je gewoon de kans moet grijpen en in ieder geval nog van deze tijd gebruik moet maken om lekker bij elkaar te zijn en dingen te beleven.

Wat zijn julie meningen hierover? Als je altijd maar naar voren blijft kijken, maak je dan niet bij voorbaat een relatie kapot? Kan je dan ooit wel een relatie beginnen? En hoe zou ik mijn opinie het beste bij mijn vriendin kunnen voorleggen?

Laatst gewijzigd op 24-06-2007 om 00:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2007, 00:52
Snakeboy
Snakeboy is offline
Ja, ik vind dat je idd gewoon in het moment NU moet leven, en vanuit het nu kijken naar de toekomst.
Het belangrijkste hierin is het vertrouwen dat jullie in elkaar hebben, als dat er niet is word het misschien nog wel lastig.
Het beste is gewoon alles over je heen laten komen en afwachten en deels accepteren wat er gebeurt.
Verder gewoon proberen te genieten van de tijd die je nog hebt.
Oud 24-06-2007, 01:23
Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind dit een typisch geval van "het maakt niet uit wat we vinden". De reden daarvoor? Als zij seks belangrijk vindt en eerst iets meer zekerheid wil hebben over of jullie wel of niet het volhouden, dan is dat een gegeven waar je het simpelweg mee moet doen. Ik snap wel dat jij het niet met haar eens bent maar dat komt omdat jij denkt dat het goed zal gaan. Wat je eens moet proberen is van haar kant te kijken, zij denkt namelijk dat het niet goed gaat. En ga dan met die instelling maar eens nadenken over de toekomst. "Onze relatie gaat waarschijnlijk stuk door de afstand.. wil ik dan seks met hem voor de eerste keer, iets wat ik belangrijk vind? Mwah, 'k weet niet hoor.." Zo ongeveer. En dan kan ik wel zeggen dat ik dat onzin vind of geen onzin vind maar uiteindelijk doet dat er totaal niet toe.

Wel denk ik dat voorbeelden geven van waar het wel goed gegaan niet gaat helpen. Jullie zullen het moeten ervaren en ik snap haar twijfels wel. De enige manier waarop die weggenomen zullen worden is door te blijken dat het inderdaad goedgaat. Je kan haar natuurlijk wel nu zeggen dat ze zich nog niet zoveel zorgen moet maken over dan (niet dat dat gaat werken maar je kan het wel zeggen) want dat je nu geen invloed kan uitoefenen op wat er dan gaat gebeuren en dat jij graag nog een paar gezellige maanden wil hebben voor je bij haar weg moet.
Oud 24-06-2007, 01:44
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Snakeboy schreef op 24-06-2007 @ 01:52 :
Ja, ik vind dat je idd gewoon in het moment NU moet leven, en vanuit het nu kijken naar de toekomst.

Ik leef al sinds mijn 14e jaar in het moment van nu, en heb eigenliijk nooit echt toekomstplannen of ambities gehad, en dat wil ik eigenlijk ook zo houden. Vind dat de meeste jonge vrouwen te zeer met te toekomst bezig zijn en voor mijn doen te veel willen, daarom wil ik ook geen vaste relatie, hooguit vriendschappeliijk!

Citaat:
Snakeboy schreef op 24-06-2007 @ 01:52 :

Verder gewoon proberen te genieten van de tijd die je nog hebt.
Carriere maken voordat de bom valt, werken aan de toekomst, voordat de bom valt.

Citaat uit de songtekst van de nr 1 hit van Doe maar uit 1982.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 08:21
Verwijderd
Tsja, ik begrijp haar wel.

Parijs is een aardig eind en wie weet wat jij daar allemaal gaat meemaken.

Je kan hier weinig aan doen denk ik. Het lijkt mij ook een heel vreemd idee als mijn vriendin een heel leven ergens zou gaan leiden waar ik weinig tot niks van af weet. Daarnaast zie je elkaar dan heel weinig, wat er ook voor kan zorgen dat je gevoelens veranderen.

Het begint er eigenlijk al mee dat je in de eerste plaats eraan moet wennen dat de ander er niet is. Je kunt elkaar niet even snel zien als je dat nodig hebt.

Ergens is het fijn om je vriend(in) te missen, zodat je uitkijkt naar het punt dat je elkaar weer ziet. Maar als dat ver in de toekomst ligt dan kan ik mij voorstellen dat mensen het wachten zat worden of er zo aan wennen dat ze elkaar eigenlijk niet meer missen.

De kans is toch groot dat een van jullie op een gegeven moment iemand nodig heeft om te praten of te knuffelen en er genoeg van krijgt dat de ander er niet is.

Ik weet niet, het is niks voor mij. Mijn vriendin woont op een uurtje rijden en ik zie haar meestal alleen in het weekend. Dat vind ik al erg genoeg en ik kijk dan ook uit naar de dag dat we samen gaan wonen

Maar goed, zorg er in ieder geval voor dat je een goede internet verbinding hebt daar. Skypen met webcam kan ook schelen Dan heb je toch nog het gevoel dat je bij elkaar bent.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 08:33
Verwijderd
Ik sluit me aan bij de post van grl. En verder:

Citaat:
sitcho schreef op 24-06-2007 @ 01:34 :
Wat zijn julie meningen hierover? Als je altijd maar naar voren blijft kijken, maak je dan niet bij voorbaat een relatie kapot? Kan je dan ooit wel een relatie beginnen? En hoe zou ik mijn opinie het beste bij mijn vriendin kunnen voorleggen?
Nee, dan maak je niet per sé bij voorbaat je relatie kapot en ja, dan kan je heel goed ooit een relatie beginnen. (Ik ben inmiddels bijzonder gelukkig getrouwd bijvoorbeeld. )
Volgens mij gaat het haar niet om de totale toekomst, maar vooral om die (eerste keer?) seks, die wil ze 'bewaren' voor iemand waar mee de kans groot is dat er meer in zit dan een relatie van een paar maanden (en voor haar moet dan eerst bewezen zijn dat die lange afstands relatie idd werkt, niet zo heel raar, vind ik, want het gaat ook heel vaak fout (ondanks dat jij misschien vooral verhalen kent waarin het goed gaat)).
Ik zou je eigen optie helemaal niet aan haar voorleggen. Natuurlijk kun je bepaalde dingen bespreken, maar seks lijkt me iets dat een volkomen vrije keuze van beide personen moet zijn. En als het voor haar zo belangrijk is, dan lijkt me dat je dat moet respecteren.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 10:28
Dott
Dott is offline
De toekomst is nou eenmaal noiet te voorspellen.
Als het mis gaat gaat het mis, zo niet dan niet.
Dat is in principe bij elke relatie zo.. misschien denk ik wat te makkelijk, maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar.
Oud 24-06-2007, 11:05
Sade
Sade is offline
Citaat:
Cornel schreef op 24-06-2007 @ 02:44 :
Vind dat de meeste jonge vrouwen te zeer met te toekomst bezig zijn en voor mijn doen te veel willen, daarom wil ik ook geen vaste relatie, hooguit vriendschappeliijk!
Klopt ook wel, tot voor kort was ik ook zo. Totdat je gewoon één keer hard op je plaat gaat daarmee; dan leer je het wel af om bepaalde verwachtingen te hebben.

Misschien een beetje stomme vraag hoor, maar zou dit toevallig de eerste keer zijn voor je vriendinnetje?
Oud 24-06-2007, 11:21
sitcho
sitcho is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2007 @ 09:33 :
Ik sluit me aan bij de post van grl. En verder:

Nee, dan maak je niet per sé bij voorbaat je relatie kapot en ja, dan kan je heel goed ooit een relatie beginnen. (Ik ben inmiddels bijzonder gelukkig getrouwd bijvoorbeeld. )
Volgens mij gaat het haar niet om de totale toekomst, maar vooral om die (eerste keer?) seks, die wil ze 'bewaren' voor iemand waar mee de kans groot is dat er meer in zit dan een relatie van een paar maanden (en voor haar moet dan eerst bewezen zijn dat die lange afstands relatie idd werkt, niet zo heel raar, vind ik, want het gaat ook heel vaak fout (ondanks dat jij misschien vooral verhalen kent waarin het goed gaat)).
Ik zou je eigen optie helemaal niet aan haar voorleggen. Natuurlijk kun je bepaalde dingen bespreken, maar seks lijkt me iets dat een volkomen vrije keuze van beide personen moet zijn. En als het voor haar zo belangrijk is, dan lijkt me dat je dat moet respecteren.
Allereerst bedankt voor de onderbouwde en interessante reacties.

Natuurlijk is het zo dat dit om het domweg te noemen, een rot situatie is, want zoals hierboven wordt genoemd is de afstand Parijs-Amsterdam toch te groot om even langs te komen voor een avondje film kijken. En waarvoor ben je samen? Om elkaar vast te kunnen houden wanneer de een verdrietig is of elkaar vast te houden wanneer de een juist een hoogtepunt in zijn carriere meemaakt. Ik zal inderdaad ook snel naar de mensen in mijn omgeving gaan toetrekken, want daar spendeer ik immers lichamelijk meer tijd mee. Maar ik ben nu toch op een punt gekomen dat ik echt ontzettend veel van haar hou en niet denk deze relatie snel op te geven.
Vervolgens ben ik voorbeelden gaan noemen van personen waarbij het heel goed gelukt is als verveer tegen het feit dat een long distance rel. nooit werkt. Met nadruk op het woord nooit. Daarnaast ben ik van mening dat je bij het weghalen van de hoop dat iets goed kan werken, het al helemaal kan opgeven.
Het inbeelden in haar positie is natuurlijk ook heel belangrijk en welliswaar komt dat niet heel goed naar voren in mijn stuk, toch doe ik dat vaak en ik ben het geheel met jullie eens dat je andermans opinie moet respecteren, en al helemaal omtrent seks. Voor haar is het natuurlijk erger, haar vriend gaat naar een vrijwel onbekend land en zal nieuwe mensen leren kennen waarvan zij nooit het echte gezicht zal zien. Daartegenin ken ik vrijwel iedereen met wie zij omgaat en hoef ik minder bang te zijn dat zij een fout begaat. Echter is dat niet zozeer het probleem want we vertrouwen elkaar heel goed.
Ik ben het geheel met jullie eens, grl en Leonoor, over het 'eerst bewijzen dan uitvoeren' i.p.v. het omgekeerde. Want ja, de eerste keer is heel bijzonder en als iemand daar heel veel waarde aan hecht moet je dat respecteren. Dan maar geen seks tot zij het besluit neemt. Bovendien is dit een stok achter de deur wanneer we ver uit elkaar zitten, maar toch elkaar heel graag willen zien. Want het blijft een verlangen van beide kanten.
Het zou ook averechts kunnen werken. Zij wil wachten, ik wil meer en bam ik maak een fout en het is over. Maar goed, dat ligt geheel aan mij.

Maar moeten we ons nou inhouden, elkaar minder zien, bij wijze van spreke grenzen gaan stellen om de toekomst vloeiender te laten verlopen? Deze twee maanden zullen we elkaar nog veel zien en ik ben bang dat we toch op een moment komen waarop we beiden meer willen. Moeten we dan toch toegeven?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 11:32
sitcho
sitcho is offline
Citaat:
Sade schreef op 24-06-2007 @ 12:05 :

Misschien een beetje stomme vraag hoor, maar zou dit toevallig de eerste keer zijn voor je vriendinnetje?
Ja, het zal haar eerste keer zijn en daarom ben ik het met haar eens dat het belangrijk is en wil ik dit echt niet voor haar verpesten. Bovendien zal het voor mij ook de eerste keer zijn, maar ik wil liever met Haar dit beleven en met niemand anders. Zei heeft hetzelfde gevoel alleen wil ze dit pas na 'de grote oversteek'
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 11:36
Sade
Sade is offline
Citaat:
sitcho schreef op 24-06-2007 @ 12:32 :
Ja, het zal haar eerste keer zijn en daarom ben ik het met haar eens dat het belangrijk is en wil ik dit echt niet voor haar verpesten. Bovendien zal het voor mij ook de eerste keer zijn, maar ik wil liever met Haar dit beleven en met niemand anders.
Dan zijn jullie het eigenlijk toch met elkaar eens? Alleen moet je wat langer wachten. Als je haar echt leuk vind, moet dat lukken denk ik zo (al weet ik even niet hoe lang je in Parijs blijft).

Trouwens, een retourtje Parijs kost geen drol, dus hoe romantisch zou het zijn om de eerste keer gewoon hop gelijk in la ville d'amour te doen
Oud 24-06-2007, 16:27
Verwijderd
Waarom zou je elkaar minder moeten zien? Je kunt elkaar toch prima zien zonder seks te hebben? En als binnen nu en twee maanden inderdaad het moment komt dat jullie allebei meer willen, dan is daar toch niets mis mee? Het gaat niet om wat je moet, het gaat er om wat je allebei wilt. En meningen kunnen veranderen.

En wie leefde er nou op de dag? Dan hoef je je om het bovenstaande toch helemaal niet druk te maken?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Sade schreef op 24-06-2007 @ 12:36 :
Trouwens, een retourtje Parijs kost geen drol, dus hoe romantisch zou het zijn om de eerste keer gewoon hop gelijk in la ville d'amour te doen
Nou nou, je praat hier al snel over 152 euro voor een 2e klas retourtje vanuit Amsterdam.

Om dat nou vaak te gaan doen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 19:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sade schreef op 24-06-2007 @ 12:05 :
Klopt ook wel, tot voor kort was ik ook zo. Totdat je gewoon één keer hard op je plaat gaat daarmee; dan leer je het wel af om bepaalde verwachtingen te hebben.
Niet helemaal ontopic maar goed, toch een reactie hierop. Ik sluit me bij je aan in die zin dat je je toekomst niet kan plannen. En zodra het een keertje inderdaad helemaal misgaat, leer je ook ontzettend snel af om dat te doen. Maar zelfs dan kan je nog wel ambities hebben, dingen die je graag zou willen doen in de toekomst, etc. Ik vind het nogal zwak om maar gewoon wat aan te kloten omdat het morgen allemaal toch anders kan zijn. Je moet er rekening mee houden dat dat inderdaad kan, je moet nu leven en ipv alleen maar er nu voor zorgen dat je straks misschien kunt leven maar zonder enige vorm van amibitie of hoop kom je nergens. Want stel nou dat je pas over 40 jaar flink op je bek gaat.. dan heb je al die jaren niets gedaan uit angst dat het misschien morgen anders is, uit angst om een toekomstbeeld te hebben.

En dan krijg je precies hetzelfde effect als waar je zo bang voor bent.

Laatst gewijzigd op 24-06-2007 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 21:55
Sade
Sade is offline
Ben ik helemaal met je eens, daarom zeg ik ook 'bepaalde' verwachtingen, ik bedoel uiteraard niet alle verwachtingen
Oud 24-06-2007, 21:56
Sade
Sade is offline
Citaat:
******** schreef op 24-06-2007 @ 20:33 :
Nou nou, je praat hier al snel over 152 euro voor een 2e klas retourtje vanuit Amsterdam.

Om dat nou vaak te gaan doen
Met de bus is het 56 euro. Het is wel even een pokke eind, maar dat heb je er dan wel voor over denk ik
Oud 25-06-2007, 07:08
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2007 @ 17:27 :
Waarom zou je elkaar minder moeten zien? Je kunt elkaar toch prima zien zonder seks te hebben? En als binnen nu en twee maanden inderdaad het moment komt dat jullie allebei meer willen, dan is daar toch niets mis mee? Het gaat niet om wat je moet, het gaat er om wat je allebei wilt. En meningen kunnen veranderen.
Mee eens
Als jullie er allebei klaar voor zijn, komt dat moment vanzelf wel. En grote kans dat dat gebeurt voordat jij naar Parijs gaat.

Bovendien kun je elkaar in Parijs toch nog eens in de twee weken zien? Jij gaat één keer per maand naar Nederland en zij één keer per maand naar Parijs
Een retourtje Parijs met de Thalys is 68 euro (t/m 26 jaar: jeugdtarief) als je het drie maanden van tevoren boekt. Soms zijn er zelfs acties, zoals nu: 38 euro retour. En er zijn vast goedkopere mogelijkheden met een minder snelle trein vanaf Roosendaal - Antwerpen - Parijs.
Oh, en ja, de bus ook, Eurolines. Denk dat je dan een uur of 6 in de bus zit.

Kortom, dit kan gewoon werken
Oud 25-06-2007, 10:14
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 25-06-2007 @ 08:08 :
Een retourtje Parijs met de Thalys is 68 euro (t/m 26 jaar: jeugdtarief) als je het drie maanden van tevoren boekt. Soms zijn er zelfs acties, zoals nu: 38 euro retour. En er zijn vast goedkopere mogelijkheden met een minder snelle trein vanaf Roosendaal - Antwerpen - Parijs.
Oh, en ja, de bus ook, Eurolines. Denk dat je dan een uur of 6 in de bus zit.
3 maanden van tevoren boeken? Is dat niet een klein beetje onhandig?

Overstappen op de TGV in Belgie kan ook niet zomaar, moet je ook van tevoren reserveren.

De Thalys is op zich nog wel relaxt, 3 uurtjes en je bent er. Maar ja, daar betaal je ook voor.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 11:58
Lorelei
Lorelei is offline
Ach, 1 keer per maand 68 euro..

Ja god, dat is inderdaad duurder dan wanneer je allebei (binnen redelijke afstand) in Nederland woont, maar wil je elkaar zien of niet?
Oud 25-06-2007, 12:54
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 25-06-2007 @ 12:58 :
Ach, 1 keer per maand 68 euro..

Ja god, dat is inderdaad duurder dan wanneer je allebei (binnen redelijke afstand) in Nederland woont, maar wil je elkaar zien of niet?
Lekker handig als dan blijkt dat je niet kan op een weekend En dat weet je echt niet 3 maanden van tevoren lijkt me.

Ze kunnen nu al beginnen met het reserveren van treinkaartjes btw :/

Geen idee of je nog voordeel kunt krijgen als student zijnde?

Ik doe misschien moeilijk over praktische zaken nu, maar als ik de TS was zou ik die nu goed uit gaan zoeken. Hoe makkelijker je het maakt om contact met haar te onderhouden en haar te zien, hoe minder erg de omschakeling zal zijn.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 21:03
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
******** schreef op 25-06-2007 @ 13:54 :
Lekker handig als dan blijkt dat je niet kan op een weekend En dat weet je echt niet 3 maanden van tevoren lijkt me.

Ik doe misschien moeilijk over praktische zaken nu, maar als ik de TS was zou ik die nu goed uit gaan zoeken. Hoe makkelijker je het maakt om contact met haar te onderhouden en haar te zien, hoe minder erg de omschakeling zal zijn.

Succes.
Ik zou gewoon boeken en een weekend vrij houden, makkelijk zat. Dan heb je ook iets om naar uit te kijken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 23:51
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
******** schreef op 25-06-2007 @ 13:54 :

Succes.
Je kunt toch wel een weekend vrij houden?

Edit: Ik wist een jaar geleden al dat ik 14 juli dit jaar vrij moest houden. En ik moet wel bijna doodgaan oid wil ik daar van af wijken. Zo moeilijk is het niet. Je plant de rest er gewoon om heen.
Oud 29-06-2007, 11:12
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Ik vind de manier waarop jij er tegenaan kijkt erg goed. Ik probeer dat zelf ook zoveel mogelijk. Zit een btje in jouw schuitje aangezien ik ook n paar maanden n vriend heb en ik in september afkachel naar ierland om te studeren maar gelukkig zitten vriendje en ik zoveel mogelijk op één lijn.

Er kan zoveel gebeuren maar ja, dat kan altijd, ook als jij hier blijft.
Je mening omtrent seks moet je maar respecteren, het is haar lijf dus dat is aan haar. Ik denk zelf dat ze moet realiseren dat het altijd mis kan gaan en dat het in vaak gevallen met je 'eerste' niet blijvend is...
Oud 30-06-2007, 14:10
sitcho
sitcho is offline
Bedankt voor alle antwoorden en manieren om de huidige relatie voort te zetten.

Ik denk dat het allemaal wel goed komt. Zij is wat rustiger en wat minder bang voor het volgend jaar nadat ik wat met haar gepraat heb. We gaan gewoon kijken waar het schip strandt en dat vind ik een fijne gedachte.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten