Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2007, 09:04
delete!error
delete!error is offline
Ik ben ontzettend verliefd op een meisje. Vroeger hadden wij al iets wat een relatie moest voorstellen, maar dit is dan gedaan geraakt door allerlei omstandigheden. Gowja eigenlijk alleen door mijn stommigheden.

Nu een jaar later, ben ik opnieuw verliefd op haar geworden en zij ook op mij. Maar opnieuw heb ik het verkakt omdat ik op een belangrijk moment niet wist wat doen of zeggen.

Feit is dat ik een negatieve ervaring achter de rug heb met een jongen. En dat weet ze, maar ik vind het laf van mezelf om dit als excuus te gebruiken. Maar toch klapte ik terug toe.

Daarmee heb ik haar enorm gekwetst en ontgoocheld en weet ik totaal niet hoe het nu verder moet. Ik blijf verliefd op haar, maar zij heeft het waarschijnlijk ondertussen wel gehad met mij.

Iemand ooit ook zo'n stomme situatie gehad of iemand tips van hoe het ooit terug goed zou kunnen komen? waar ik eigenlijk wel serieus voor vrees.
Oud 06-07-2007, 09:05
Verwijderd
Als ze verliefd op je is, kan ik me niet voorstellen dat je het verpest door één keer niet te weten wat te doen of te zeggen, zelfs al is het een belangrijk moment. Dus ik zou zeggen, geef het niet zo makkelijk op en kweek een beetje zelfvertrouwen

Tip voor als je nog eens niet weet wat je moet zeggen: zeg "Ik weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen". Over het algemeen vinden mensen dat prettiger dan wanneer je een dom grapje gaat maken of iets dergelijks. Bovendien horen mensen in zo'n zin vaak wat ze willen horen ("ze vindt het zo erg voor me dat ze er sprakeloos van is", "ze vindt het zo geweldig dat ze er geen woorden voor heeft", etc).

Laatst gewijzigd op 06-07-2007 om 09:07.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 11:25
Verwijderd
Als je één keer 'op een belangrijk moment' niet wist wat je moest doen of zeggen, verpest je het echt niet voor goed, hoor. Kijk, als jij nou een half jaar lang elk contact onmogelijk maakt, dan kan ik me voorstellen dat iemand het opgeeft. Maar als zij ook verliefd is op jou, gaat dat echt niet meteen over.

En die vervelende ervaring is toch geen excuus? ALs jij daardoor dichtklapt, dan is dat gewoon een réden. Dus als zij dat weet, kun je gewoon zeggen dat je niet goed weet wat je moet doen/zeggen en dat dat met die jongen een van de redenen is. Dat snapt ze vast wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten