Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2007, 15:50
Verwijderd
Ik heb de laatste paar weken nogal een hoop errors en glitches op mijn scherm. In spellen heb ik grote strepen, hele kleurige vlakken etc. ik heb in Company Of Heroes een paar screens gemaakt om het visueel wat bij te staan.

uiteraard heb ik de nieuwste drivers (94.12...geloof ik) voor mn vidkaart (7900 GT/GTO), en zelfs de boel ge-deinstalleerd en er weer opnieuw opgezet. de pc heeft ook een redelijk normale temperatuur, 45 graden als top meestal. Tegenwoordig heb ik zelfs gekke pixels in mijn opstartscherm, kleine puntjes. bovendien zijn de meeste games nogal crashgevoelig. Ik krijg geen errorscreen,maar de programm's knallen gewoon rechtstreeks uit naar de desktop en dat is het. Ik ga er van uit dat mijn videokaart gewoon naar de knoppen is, maar misschien heeft iemand hier een simpele oplossing.

-------------

daarnaast heb ik OOK nog een rare HDD error. Als ik naar C:/ wil, loopt explorer vast, maar ook alleen als ik op de root C zit. Ik heb ondertussen allerlei snelkoppelingen gemaakt voor bijvoorbeeld Program Files en muziek, en dat werkt gewoon prima.

Iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2007, 18:09
Koning
Koning is offline
Tsja, lijkt als een oververhitte videokaart of een videokaart met kapot ram.

Kijk eens hoe warm hij wordt in je NVidia drivers.
Oud 29-06-2007, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Koning schreef op 29-06-2007 @ 19:09 :
Tsja, lijkt als een oververhitte videokaart of een videokaart met kapot ram.

Kijk eens hoe warm hij wordt in je NVidia drivers.
op dit moment 56 graden, met weinig tot niets draaiende. Ja, MSN, virusscanner, dat soort meuk.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 18:25
]{ing
]{ing is offline
Bij mij werken 'nieuwste' drivers juist averechts. Zelfs nieuwe release versies.. zijn eigenlijk nog een soort beta. Werkt zeker alleen bij de nieuwste 8800 Ultra goed. Ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 19:17
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 29-06-2007 @ 19:25 :
Bij mij werken 'nieuwste' drivers juist averechts. Zelfs nieuwe release versies.. zijn eigenlijk nog een soort beta. Werkt zeker alleen bij de nieuwste 8800 Ultra goed. Ofzo.
mja maar eerst werkte alles prima. ik heb pas ge-update nadat ik al die vage errors kreeg.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 19:29
]{ing
]{ing is offline
Oh ok in dat geval weet ik het ook niet zo direct. Wat ik wel weet is dat GPU's beschadigd kunnen raken door te hoge temps.. De vraag is dan ook hoeveel graden wordt de GPU bijv terwijl je 3dmark draait.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 20:03
Koning
Koning is offline
Citaat:
]{ing schreef op 29-06-2007 @ 20:29 :
Oh ok in dat geval weet ik het ook niet zo direct. Wat ik wel weet is dat GPU's beschadigd kunnen raken door te hoge temps.. De vraag is dan ook hoeveel graden wordt de GPU bijv terwijl je 3dmark draait.
Gpu zo ver ik weet niet, VRam zover ik weet wel.
Oud 29-06-2007, 20:05
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Koning schreef op 29-06-2007 @ 21:03 :
Gpu zo ver ik weet niet, VRam zover ik weet wel.
Stond in laatste c't. Maargoed of het nou ram of gpu is die beschadigd is, in beide gevallen ben je dan de lul want vervangen is onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 20:06
Koning
Koning is offline
Vervangend exemplaar bij een vriend lenen? Dat sluit vrij snel dingen uit.
Oud 30-06-2007, 18:35
Verwijderd
ik heb net een paar keer dit kleine progje gedraaid
http://freestone-group.com/video-car...ility-test.htm
en hij crasht dus ook hiermee, na 37 seconden om precies te zijn. het lijkt er op dat de videokaart vooral geen zware toepassingen meer kan draaien. ik ben nu met de ramstrookjes aan het wisselen, kijken of dat het probleem is(2x1024mb). met de ene verwijderd blijft het probleem in elk geval. nu de andere nog.

-edit-

nou, da's ook vaag. ik draai de stability test met 1 reep RAM, allebei 2 keer, en bij de ene loopt ie vast bij het 3e benchmark"balkje" en bij de andere al bij de 2e. Nu weet ik het helemaal niet meer. (hoewel, het ligt dus inderdaad waarschijnlijk aan de videokaart)

-nog een edit-

maar gelukkig heb ik 3 jaar garantie.

Laatst gewijzigd op 30-06-2007 om 19:06.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 19:54
Verwijderd
Doe even het volgende:
  • Download ATI Tool (werkt ook met nVidia kaarten)
  • Draai de artifact scan
Kijk even of je hier ook artifacts krijgt. Draai het met je pc dicht en met je pc open (kast open, richt er een fan op als dit mogelijk is) en kijk of er verschil in de resultaten zit, zo ja, dan is het waarschijnlijk een hitteprobleem.
Wat ook noodzakelijk is om te doen is om de stabiliteit van de voltages te meten, dit kan met o.a. Sandra XL.
Ik zie dat je ook al bezig bent met je geheugen. Je zou je geheugen kunnen testen met Memtest86+. Dit duurt alleen wel behoorlijk lang.
Om eerlijk te zijn zou ik zeggen dat je videokaart te warm wordt of dood aan het gaan is. Het eerste is vrij simpel te controleren door je kast te openen en er een fan op te gooien, zoals eerder gezegd, het tweede daardoor dus ook (helpt het eerste niet, is het vaak het tweede).
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 21:33
Verwijderd
na installeren van de ATItool krijg ik gelijk een error report. die doet het niet. De Sandra XL start uberhaupt niet op

Ik heb ondertussen een ATI 9600XT van een vriend geleend, ik ga die even proberen nu.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 16:48
Verwijderd
Welk OS draai je?
Om eerlijk te zijn lijkt het me wel tijd dat je een RMA aanvraagt voor je videokaart. Zulke hevige artifacts hoor je niet te krijgen met die temps, dat is gewoon absurd. Die koeling gaat pas op 100% draaien als je kaart >90*C wordt. Je zou eventueel nog kunnen proberen om dat handmatig in te stellen, of om je gpu te onderklokken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Dittrich schreef op 01-07-2007 @ 17:48 :
Welk OS draai je?
Om eerlijk te zijn lijkt het me wel tijd dat je een RMA aanvraagt voor je videokaart. Zulke hevige artifacts hoor je niet te krijgen met die temps, dat is gewoon absurd. Die koeling gaat pas op 100% draaien als je kaart >90*C wordt. Je zou eventueel nog kunnen proberen om dat handmatig in te stellen, of om je gpu te onderklokken.
Windows XP Prof. edition

Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam AEP (amd)
Naam gebruiker Bart

Moederbord
CPU Type DualCore AMD Athlon 64 X2, 2015 MHz (10 x 202) 3800+
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset nVIDIA nForce4, AMD Hammer
Systeemgeheugen 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (11/09/05)
Communicatiepoort Communications Port (COM1)
Communicatiepoort ECP Printer Port (LPT1)

Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO (256 MB)
Monitor LG F700P [17" CRT] (1335259487)

Ik ga even uitzoeken hoe ik moet onderklokken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 19:16
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dr. Aep schreef op 01-07-2007 @ 18:24 :
Naam gebruiker Bart
Ik denk dat dit een serieus probleem is voor je pc, probeer het eens met Henk

Ontopic; het is niet verstandig om zonder gedegen eigen onderzoek iets te RMA'en, tenzij je geen verzend en onderzoekskosten hoeft te betalen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 21:37
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 01-07-2007 @ 20:16 :
Ik denk dat dit een serieus probleem is voor je pc, probeer het eens met Henk

Ontopic; het is niet verstandig om zonder gedegen eigen onderzoek iets te RMA'en, tenzij je geen verzend en onderzoekskosten hoeft te betalen.

Al mn meuk komt van Azerty, de verzendkosten zijn zowieso voor mij geloof ik, en als ze tijdens testen niets kunnen vinden kost het me nog 10 euro. Eerlijk gezegd wil ik gewoon graag even een vidkaart van iemand lenen en testen, dat zou een hoop schelen. helaas zijn de meeste mensen er niet zo happig op
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 15:30
Verwijderd
update over de HDD error: ik denk dat ik de oplossing heb. het is de zogenaamde befaamde en beruchte DrWatson Postmortem Debugger. Als het goed is zo opgelost met nieuw account maken na backup. Voor geinteresseerden HIER
het topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten