Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2007, 14:05
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit... maar ik hoop dat iemand me kan helpen..

Ik woon momenteel bijna 2 jaar op kamers.. via een particuliere woningverhuurder. Vorig jaar ging het mis; lekkage. Na veel gezeur en gezeik hebben ze het toen na een maand gemaakt. Wegens gezondheidsredenen kon ik toen niet in mijn kamer verblijven. Wel gewoon huur betaald en alles.

Vorige week kreeg ik weer een verschrikking; weer lekkage. Gelukkig trok het snel weg. Maar vandaag is het weer terug. Het regent gewoon door de deur door naar binnen. En niet alleen via de deur, maar ook mijn muren moeten eraan geloven.

Dus ik de verhuurder bellen. "Ja we sturen iemand langs" Even later staat de huisbaas op de stoep. "Vandaag gaat sowieso niet lukken en morgen zitten ze vol, dus dan wordt het woensdag. Maar het heeft wel lang volgehouden he?!"

Geloof mij op dat moment kon ik die vent wel schieten. Ik ben het nu echt zat. Nu moet ik waarschijnlijk weer ergens anders tijdelijk gaan zitten wegens mijn gezondheid.

Wat kan ik hier aan doen? Het gaat mij niet om het geld, maar ik wil gewoon kunnen wonen zonder al die problemen (er zijn er nog veeeeeel meer, maar die doen er nu niet toe)

Hellup!
Oud 02-07-2007, 14:06
T_ID
T_ID is offline
Gewoon ouderwets die huisbaas op zijn huid zitten. Wat nou 'ze hebben geen tijd'? Er zijn honderden zo niet duizenden bedrijven in Nederland die dergelijke reparaties uitvoeren.
Oud 02-07-2007, 14:09
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
tja... het zijn echt een stel gieren. Ze doen liever alles zelf dan kost het geen extra geld. maar kan ik niet juridische stappen ondernemen ofzo?
Oud 02-07-2007, 15:05
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Het kan ook helpen om hem op te bellen en te zeggen dat hij nu iemand moet laten komen, en dat jij anders in de GoudenGids het eerste de beste 24-uursbedrijf opzoekt en opbelt om de schade te laten maken en de rekening naar hem laat sturen .

Heeft bij mij perfect gewerkt toen ik op kamers woonde en de kachel kapot was.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 15:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Leeghoofd schreef op 02-07-2007 @ 15:09 :
tja... het zijn echt een stel gieren. Ze doen liever alles zelf dan kost het geen extra geld. maar kan ik niet juridische stappen ondernemen ofzo?
Maar jij hoeft daar geen genoegen mee te nemen. Als hij faalt in het leveren van een goed onderhouden huis (waar sprake van is als jij er niet kan wonen vanwege lekkageen vocht) dan kun je gewoon een bedrijf bellen dat wel in staat is dat onderhoud te leveren, en de rekening naar de huisbaas sturen.

De verhuurder faalt immers door niet te repareren, maar blijft financieel verantwoordelijk voor het onderhoud.

En zoals hierboven gezegd krijgen malafide verhuurders er al gauw de dood over in als jij wel op je rechten staat, waarna ze vanzelf wel aan het werk gaan.
Oud 02-07-2007, 20:46
Hakuna
Hakuna is offline
Een inmiddels klassiek probleem, huisbazen willen wel iedere maand cashen, maar niks uitvoeren!

Tip: Huur bij een woningstichting, is nog altijd beter dan welke particuliere verhuurder dan ook!!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 18:31
Danny
Danny is offline
Citaat:
Cornel schreef op 02-07-2007 @ 21:46 :

Tip: Huur bij een woningstichting, is nog altijd beter dan welke particuliere verhuurder dan ook!!
Daar sta je gemiddeld 10 jaar op de wachtlijst..

Je mag redelijkerwijs van de verhuurder verwachten dat er dezelfde dag een oplossing gevonden wordt (er zijn tig bedrijven die dit soort werkzaamheden verrichten met een 24-uursservice). Ik zou als hij hier niet in mee wil gaan, hem sommeren binnen een uur met een oplossing te komen en anders zelf een bedrijf inschakelen en een kopie van de rekening naar hem verzenden.
Oud 04-07-2007, 10:34
Verwijderd
Citaat:

bullshit, ik woon via stadswonen en het duurde verdomme een half jaar voordat ze er uberhaupt aan dachten dat t aan hun lag dat mijn kamer gehorig was en vervolgens nog 3 maanden voordat ze er iets aan deden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 11:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Enig idee wat voor shit zich daar achter de deuren afspeeld?
Oud 07-07-2007, 16:59
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Wij moeten anders alsnog altijd een week wachten op reparaties e.d. omdat ze het allemaal zelf regelen en hun monteurs bezet zijn..
Oud 07-07-2007, 19:05
CoolJessy
CoolJessy is offline
En drijgen met een klacht bij de Wooncommissie wil vast ook helpen, of je het nu echt doet of niet. In dit geval krijg je namelijk toch wel je gelijk want een van de plichten van een huurder is om het verhuurde leefbaar te maken en te zorgen dat de huurder niet gestoord wordt in zijn woongenot.
Oud 08-07-2007, 14:31
Verwijderd
Wij hebben een tijdje problemen met de cv gehad; de huisbaas was niet te bereiken en reageerde nergens op. Dus toen heb ik zelf een bedrijf gebeld die het is komen repareren en ging de rekening naar de huisbaas. Nu doe ik dat eigenlijk altijd; ik mail de huisbaas om door te geven dat er iets mis is met de cv - of dat 't tijd is voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt - en dat ik 't reparatiebedrijf ga bellen. Doet hij niet moeilijk over verder, en voor mij is het véél makkelijker, omdat het anders een week duurt voor er iemand komt, en nu hooguit een dag.

Dus; bel je huisbaas, zeg dat jij een bedrijf gaat bellen als hij dat niet binnen een dag kan regelen.

Als je er niet kan wonen wanneer het er zo vochtig is, dan zou ik eens langs een rechtswinkel gaan, ik vind het vrij belachelijk dat je gewoon de volledige huur moet betalen voor een kamer die (tijdelijk) onbewoonbaar is. Maar ik heb geen flauw idee wat je rechten zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 16:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-07-2007 @ 15:31 :
Maar ik heb geen flauw idee wat je rechten zijn.
Als er daadwerkelijk sprake is van aanmerkelijk verslechterde woonkwaliteit dan heeft ze recht op een huurverlaging totdat er reparatie plaatsvind tot de acceptabele situatie waarop de huur gebaseerd is.

De Huurcommissie bepaald vaak de hoogte van een dergelijke verlaging als je hen de zaak voorlegd. Die uitspraak is bindend, tenzij de verhuurder binnen twee maanden de kantonrechter vraagt om die uitspraak te toetsen. De ervaring leert echter dat dat zelden voorkomt, en over het algemeen weinig succesvol is. Als het zo erg was dat het tot een huurverlaging komt dan was dat over het algemeen meer dan terecht.

(tip: betaal de leges (in sommige commissies € 11, anderen niets) op tijd, anders wordt het verzoek onontvankelijk verklaard. Veel huurders is slechte huizen maakten die fout waar ik toen werkte, omdat ze slechts maandelijks hun geldzaken regelden en de betalingstermijn van de leges twee weken is.)
Reageren

Regels voor berichten