Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Openbaar vervoer: Bus + tram + metro : 1€50 voor een rit , 10 rittenkaart mogelijk, iets goedkoper trein : korte ritjes : keycard = 15€ voor 10 ritten go pass: rond de 50€? voor 10 langere ritten als je onder de 26 bent. regeling : gewoon treinen en bussen? www.mivb.be, www.delijn.be, www.nmbs.be normaal alle uurroosters en lijnen enz. boeken : geen idee, denk wel dat er plaats is leuke plekken : moet je denk ik zelf wat zien niet doens : lomp doen zuipbaar bier : stella? de abdijbieren , rond de streek van brussel de kriekbieren (lindemans, 3 fonteinen, timmermans....)
|
Verwijderd
|
ik heb vorig jaar een weekendje gent gedaan en overnacht in faja lobi (http://www.fajalobi.be/ ) 55 euro voor 2 personen per nacht inclusief ontbijt, je hebt een eigen badkamer en je kan ook gratis fietsen lenen. Ik vond het daar echt super en je zit redelijk dichtbij de binnenstad.
als je naar Gent gaat zou ik zeker het kasteel bezoeken |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze zullen in België vast een stuk strenger zijn, maar in Nederland kun je bepaalde dingen toch ook beter laten. ![]() ![]() |
![]() |
|
Hallo,
als Belg kan ik je wel wat verder helpen ![]() Vervoer Koop een Go-Pass, dat kost 45€ en daarmee mag je 10 ritten maken door heel België. Verbindingen tussen de steden die je opnoemde zijn heel goed, altijd rechtstreeks. Alle treinregelingen kan je vinden op nmbs-site Vervoer in de steden: in Gent, Brugge en Antwerpen heb je trams en bussen van de lijn. Ook daarvoor kan je een tienrittenkaart kopen (=8€). Let wel, dit geldt niet voor Brussel, want dat heeft een andere vervoermaatschappij. Daarvoor kost een 10-rittenkaart 13€, maar dat koop je beter met 2, want in Brussel kan je het meeste wel te voet doen. Wij gebruikten dat kaartje eigenlijk enkel om van ons hotelletje naar het centrum te sporen. Overnachting Wij boeken heel vaak hotelletjes via www.booking.nl zitten heel goekope tussen. Als je naar de kust wil, kan je makkelijk op een camping. Ook in Gent is er een camping aan de Blaarmeersen. Steden GENT Ik studeer in Gent, en 't is echt een heerlijke stad. Neem van het station gewoon de tram (nr 1) naar het Centrum, en daar heb je dan Sint-Baafs (met het Lam Gods), het Belfort, 't Stadhuis, De Vleeschhallen, ... Ga gewoon een plannetje halen bij de toeristische dienst. Wat ook handig is, is de dienst use-it, die ligt in de sint-Pietersnieuwstraat, en daar kan je o.a. caféplannen halen, waar zeker wat aanraders opstaan. Als je vragen hebt over Gent, mag je me altijd mailen: mail BRUSSEL Vorig weekend ben ik naar Brussel geweest met mijn vriend. Het is best dat je gewoon naar Brussel-Centraal spoort en dan wandel je meteen naar de Grote markt, waar de toeristische dienst zit. In een dag of 2 tijd kan je het meeste wel bezoeken dat binnen de ring ligt. 's Avonds ga je gezellig naar de Vlaamse Gorik, Sint-Kathelijne. Wat ook zeker de moeite is, is de Wetstraat, waar je alle Pärlementsgebouwen ziet, en terechtkomt in de Europese Wijk. ANTWERPEN Dat ken ik minder goed, enkel een dagje geweest, maar er is in het centrum ook wel heel wat te zien. Opnieuw gewoon naar de toeristische dienst gaan, die zit in het station zelf. KUST Er zijn behoorlijk wat steden in de kust, dus het hangt ervan af wat je wil. Wil je een groot strand en veel duinen, ga dan naar De Panne of Oostduinkerke. Wil je een gezellige drukte met kraampjes langs de kade en een grote wandelpromenade, dan moet je in Oostende zijn. Je kan ook switchen van steden, want alles is verbonden met de kusttram (kan je je tienrittenkaart van DeLijn opgebruiken). Er zijn ook kleine stadjes aan de kust zoals Sint-Idesbald, De Haan, ... die wel gezellig zijn. Oja, lokaal bier? Duvel, Hoegaerden, Palm, Kasteelbier, Brigand, ... In Gent zijn er een paar cafétjes waar je echt speciale Bieren kan proeven (zie op je caféplan van Use-it) en in Brussel heb je in de buurt van de Grote Markt en de Sint-Hubertusgallerij een winkeltje of twee die enkel Belgische bieren verkopen. Veel plezier! edit Jah, nu zie ik net dat jullie al lang geweest zijn... Mja, tips dan voor de volgende ![]() Laatst gewijzigd op 07-07-2007 om 11:31. |
Advertentie |
|
|
|