Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2007, 06:30
Verwijderd
Wie heeft dit wel eens laten doen? Hoe voelt dat? was de ontsteking daarna weg en kon je toen weer gewoon horen of bleef je een beetje doof?

Ik hoor nu sinds 2 dageb niks meer met mijn rechter oor en heb er felle steken in en een beetje rondsurfen vertelde me dat ik hem dan uit moet laten spuiten, aangezien ik dat nog nooit gedaan heb vraag ik me af hoe het voelt!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 08:17
Miracle
Miracle is offline
Het voelt niet echt fijn, maar daarna is het meteen over en hoor je over het algemeen vrij snel weer. Ik zou gewoon ff naar je huisarts bellen.
Oud 26-06-2007, 08:39
Verwijderd
Wat miracle zegt. En voortaan met je vieze vingers uit je oren blijven
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 08:50
Rachel
Rachel is offline
Ik heb dat ook wel eens moeten doen en bij mij deed de assistente het (leerling) en daar was ik niet zo gelukkig mee
Het voordeel is wel dat ik er goed tegen kan als er iets in'/aan mijn oren zit, dus ik vond het wel meevallen. Wel is het even een vreemd gevoel
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 11:32
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
het is een vreemd gevoel, maar heel vervelend vind ik het niet. ik heb het vroeger zo vaak moeten doen dat ik er wel gewend aan ben. je kan eens proberen hoe het voelt door de douchekop heeeeel zachtjes aan te zetten en dan boven je oor te houden. niet te hard want anders beschadigt de boel weer
Oud 26-06-2007, 11:59
Estar
Estar is offline
Ik heb het vaak zat gehad, omdat ik vroeger veel oorontsteking had. Het kriebelt, ik vind het best een lekker gevoel
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 12:14
Verwijderd
zolang het water warm genoeg is, is er niets vervelends aan. En soms zijn assistentes er geen helden in, laat het liever door de dokter doen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 13:12
Lilium
Lilium is offline
Bij mij deed de assistente het. Je moet je voorstellen dat er water heel hard je oren in wordt gespoten. Het doet geen pijn, het een beetje raar. Net of iemand in je oren kriebelt. Toen ik buiten stond, kon ik alweer een stuk beter horen. Heerlijk gevoel was dat.
Oud 26-06-2007, 13:23
Konijn
Konijn is offline
Het doet geen pijn ofzo, het is gewoon een raar gevoel.
Maar ik had dan verder ook geen ontsteking, maar het alleen dichtzitten.
Oud 26-06-2007, 14:00
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Laatst voor het eerst laten doen. Water was iets te koud dus het ging me een beetje duizelen . Verder niets aan de hand, ik hoorde erna wel aanzienlijk beter .
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 17:11
Verwijderd
heb je er daarna nog iets van pijn aan?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 21:53
Quantes
Quantes is offline
Even een beetje pijnlijk als t gebeurd, daarna is alles meteen weg.
Oud 26-06-2007, 22:15
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Popje schreef op 26-06-2007 @ 18:11 :
heb je er daarna nog iets van pijn aan?
Je voelt het en daarmee klaar.
Bij mij jeukte het eventjes, maar dat is geen pijn.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 09:11
Knots
Knots is offline
Niet echt een prettig gevoel. 1 of 2 dagen van tevoren af en toe wat olie (ik dacht dat ik sla-olie had) in druppelen zorgt dat alles was los gaat zitten en het uitspuiten makkelijker gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 10:08
Konijn
Konijn is offline
O ja, dat had ik dus inmiddels al 4 dagen gedaan: twee keer per dag oordruppels, dat moet inderdaad wel.
Dan gaat het een stuk makkelijker.
Oud 27-06-2007, 22:02
Martijn
Martijn is offline
Niks pijnlijks aan, tis zeker aan te raden
Eigenlijk doe ik t soms ook gewoon zelf
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:55
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Martijn schreef op 27-06-2007 @ 23:02 :
Niks pijnlijks aan, tis zeker aan te raden
Eigenlijk doe ik t soms ook gewoon zelf
Het is eigenlijk niet aan te raden omdat het terug zal blijven komen als je het 1x hebt laten doen (of in geval van Martijn zelf doet)
Helaas is het nodig als je een onsteking hebt en/of je oor zit dicht zoals in het geval van de TS
Oud 28-06-2007, 16:25
Estar
Estar is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 28-06-2007 @ 16:55 :
Het is eigenlijk niet aan te raden omdat het terug zal blijven komen als je het 1x hebt laten doen (of in geval van Martijn zelf doet)
Helaas is het nodig als je een onsteking hebt en/of je oor zit dicht zoals in het geval van de TS
Dat is dus echt onzin. Die productie is er al voordat je je oren uit laat spuiten.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:52
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Estar schreef op 28-06-2007 @ 17:25 :
Dat is dus echt onzin. Die productie is er al voordat je je oren uit laat spuiten.
Really?
Waarom heeft mijn huisarts & de vervangende huisarts dan exact hetzelfde tegen mij & mn vriend gezegd? En waarom heb ik ook hetzelfde al eens vaker gehoord, ook bij andere huisartsen?

En over welke productie hebben we het hier dan? Want oren uit laten spuiten is niet iets wat al natuurlijk is ingebouwd, anders zou het niet nodig zijn. Of mis ik iets in je redenatie?
Oud 28-06-2007, 16:57
Estar
Estar is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 28-06-2007 @ 17:52 :
Really?
Waarom heeft mijn huisarts & de vervangende huisarts dan exact hetzelfde tegen mij & mn vriend gezegd? En waarom heb ik ook hetzelfde al eens vaker gehoord, ook bij andere huisartsen?

En over welke productie hebben we het hier dan? Want oren uit laten spuiten is niet iets wat al natuurlijk is ingebouwd, anders zou het niet nodig zijn. Of mis ik iets in je redenatie?
Productie van oorsmeer. Ik weet niet wat voor andere producties er in je oren plaats vinden?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 18:13
Verwijderd
Sukkeldokter. Het bleek te gaan om een middenoorontsteking dus nu is alles extra pijnlijk en komt er prut uit!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 19:38
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Estar schreef op 28-06-2007 @ 17:57 :
Productie van oorsmeer. Ik weet niet wat voor andere producties er in je oren plaats vinden?
Ik bedoelde meer van: waarom heb je het over die productie als we het hebben over oren uit laten spuiten omdat er een ontsteking plaatsvind?
Maar ik kan niet goed uitleggen wat ik bedoelde, dus laat maar zitten verder
Oud 28-06-2007, 19:56
Verwijderd
Mijn oren zijn twee keer uitgespoten bij de huisarts, en die vond dat helemaal normaal, dus 't zal echt wel vaker mogen dan eens. Soms heb je gewoon last van veel oorsmeer, en dat kan dan gaan ontsteken. Ik heb 't overigens voor 't laatst zo'n 7 jaar geleden gehad, dus het is ook niet vaker terug gekomen ofzo hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 21:24
Pluis
Pluis is offline
de twee keer dat mijn oren uitgesporen waren, was dat niet bij de huisarts, hihi.
de eerste keer zat m'n oor ineens verstopt op vakantie, na het douchen, en met slaolie kwam het ook niet los. Toen zijn we in zo'n franse supermarkt op zoek gegaan naar iets om het uit te spuiten, en kwamen we op zo'n apparaatje waar je babyneusjes mee uit kan zuigen. daar kon ook prima warm water in, en toen heeft m'n moeder t zelf gedaan . Ik kon daarna meteen weer horen. het warme water was niet vervelend.

tweede keer was gewoon thuis, we hadden dat geval bewaard.
Oud 01-07-2007, 08:17
franky_86
franky_86 is offline
Ik heb wellis een oorontsteking met loopoor en bloed en prut wat er de hele dag door uitdruppelde erbij, was niet echt lekker was blij toen t over was. Oren uit laten spuiten voelt in vergelijking met een oorontsteking heelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 00:27
1986M
1986M is offline
Citaat:
Estar schreef op 26-06-2007 @ 12:59 :
Het kriebelt, ik vind het best een lekker gevoel
Idem
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 10:28
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Popje schreef op 28-06-2007 @ 19:13 :
Sukkeldokter. Het bleek te gaan om een middenoorontsteking dus nu is alles extra pijnlijk en komt er prut uit!
Ik heb het ook gehad. Zeeer pijnlijk. Maar met een kuurtje heb je de dag erna geen last meer. Je houdt wel nog even dat rare verstopte gevoel.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 13:41
bij
bij is offline
ik moet hiervoor 4x per jaar naar de dokter .. ik heb kleine gehoorgangen dus ze zitten gauw verstopt , lekker onhandig he

spuiten doet geen pijn , ik doe wel automatisch mn ogen dicht omdat het zowat voelt of je ogen er zo uitgespoten worden
De dokter haalt t soms ook wel eens weg met een soort ijzeren haak , dat kan best pijn doen.
Oud 12-07-2007, 19:37
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 28-06-2007 @ 16:55 :
Helaas is het nodig als je een onsteking hebt
Toen ik jong was had ik iedere winter wel een aantal oorontstekingen achter elkaar, maar heb nog nooit m'n oren uit laten spuiten, altijd met medicatie
Oud 12-07-2007, 19:54
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Popje schreef op 28-06-2007 @ 19:13 :
Kent die man z'n vak of kent hij zijn vak?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten