Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2007, 17:46
Verwijderd
Ik heb gisteren een poes van 1 jaar oud opgehaald in het asiel.
Het wennen gaat opzich goed, ze is erg knuffelig en slaapt al bij me in bed enzo.
Maar het probleem is, dat ze sinds ze bij me is (sinds gisterenmiddag 12u) nog niets gedronken of gegeten heeft. Ook geen blikvoer (ik dacht dat vindt ze vast lekker dus ik gaf dat maar het werkte niet).
Daardoor dus ook niet geplast of gepoept.
Ik maak me best zorgen maar het asiel is vandaag niet bereikbaar.

Heeft iemand tips om haar toch iets te laten eten? Vooral vocht lijkt me belangrijk (vandaar ook dat blikvoer).

Verder loopt ze best wel te snotteren, tranen en niezen, lijkt me ook niet normaal?

Ik bel morgen sowieso het asiel hoor, maar misschien heeft iemand tips.
Ze is zo lief en ik wil niet dat ze uitdroogt ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2007, 19:46
AlopiA
AlopiA is offline
Snotteren, tranen en niezen...dat klinkt als (nies)ziekte. Morgen dus sowieso even langs de dierenarts.
Dat ze niet eet kan zijn omdat ze toch nog wat gestresst is, als ze honger krijgt gaat ze vanzelf wel eten (tenzij ze zich dusdanig ziek voelt dat ze echt niet wil eten). Dat ze niet drinkt is vervelender, weet je zeker dat ze niet drinkt of heb je haar alleen niet zien drinken? Pak eens het vel op haar rug op en laat het los, als het niet direct terugschiet maar (langzaam) terugzakt, dan heeft ze uitdroging en moet je zsm naar de dierenarts. Meld morgen iig ook even bij de dierenarts dat ze niet eet en drinkt. En de dierenartskosten zou ik proberen te declareren bij het asiel, ze horen je geen zieke katten te verkopen natuurlijk

Veel succes en laat even weten hoe het is afgelopen.
Oud 16-09-2007, 21:42
Verwijderd
Wat AlopiA zegt. Alleen zou ik eerst even contact opnemen met het asiel, soms moet het via hun eigen dierenarts (als je wilt dat zij de kosten op zicht nemen, wat logisch is ).
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 05:55
Verwijderd
Citaat:
Dat ze niet eet kan zijn omdat ze toch nog wat gestresst is, als ze honger krijgt gaat ze vanzelf wel eten (tenzij ze zich dusdanig ziek voelt dat ze echt niet wil eten).
Als ze niesziekte heeft, eet ze niet meer omdat ze niks meer ruikt.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 07:41
Henkje
Henkje is offline
Wat een vervelende situatie. Ik zou inderdaad doen wat AlopiA en Leonoor zeggen.
Misschien kun je de kat verleiden om wat kattenmelk te laten drinken? Of het natvoer een beetje warm te maken?
Oud 17-09-2007, 10:36
Pini
Pini is offline
Hoe is het met het poesje??
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 20:53
Verwijderd
Het gaat nu best goed gelukkig!
Ze heeft zelfs gepoept, netjes op de kattenbak *applaus*
Ze is erg aanhankelijk maar neemt nu ook meer haar eigen tijd. De eerste 2 dagen liep ze constant achter me aan maar nu gaat ze ook wel haar eigen gang.
Wat zo leuk is, is dat zodra ik in bed lig, ze alweer naast me ligt.
Echt heerlijk joh wat een schatje.
En ik ben zo blij dat ik haar vannacht hoorde eten en drinken, dus ik maak me nu ook minder zorgen.
Het niezen is veel minder geworden en ze traant niet meer.
Dus ik kijk het nog een dagje aan.
Als het weer erger wordt bel ik wel een dierenarts maar heb het idee dat het alleen maar beter gaat.
Kan ik nu eindelijk van haar gaan genieten
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 13:36
Verwijderd
Heb het asiel gebeld en ze krijgt toch een antiobiotica kuurtje.
ben benieuwd of ze die pillen gaat slikken want ze eet nog steeds amper.
iemand nog tips?
Had gehoord over speciaal voer, a/d ofzo?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 15:09
Verwijderd
Renske is echt een zorgenkindje. Toch asiel gebeld, en antibiotica pilletjes gekregen, maar die mot ze dus niet, zelfs met lekker voer niet (Gourmet mousse)
Asiel is nu dicht (ze wilden haar een paar dagen oplappen, maar ik heb geen vervoer dus het is niet op tijd gelukt) dus kan pas morgen terecht.
Vertrouw het echt niet dat ze weer niets drinkt dus heb de dierenarts bij mij om de hoek gebeld. Daar kan ik zometeen gelijk terecht en ik kan haar tenminste alleen brengen zonder een taxi te bellen ofzo.
Even kijken hoe het gaat dus.
Pff.
Wil haar echt niet langer risico laten lopen dus draai ik zelf maar voor de kosten op.
Lekkere service van het asiel (kreeg de pillen dan wel weer gratis)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 16:49
drukknoopje
drukknoopje is offline
En nu? Hoe is het?
Oud 20-09-2007, 20:48
Verwijderd
ze eet nog steeds niet zelf, ik voer haar nu een paar keer per dag, en smijt de pilletjes in haar keel, dat lukt wel.
Maar ben bang dat ze toch opgenomen moet worden in het asiel.
Ze heeft nog een roesje gehad om in haar keel en neus te kijken maar niets te zien. Dit deden ze omdat er een beetje bloed uit haar neus kwam, maar mijns inziens is dat van het vele niezen.
Nu niest ze eigenlijk al veel minder, ze snottert minder en traant ook minder, geef haar ook oogdruppels.
Dus wat dat betreft gaat het goed, maar ze moet eten!
Kan ik verwachten dat ze dat binnenkort zelf gaat doen met die antiobiotica en dwangvoeding?
Ik voer haar dus met 'astronautenvoer' aangemengd met warm water.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 09:44
Verwijderd
Pilletjes met voer werkt heel vaak niet, je kunt ze beter gewoon in de mond stoppen ed (wat je nu dus doet).

Het is niet te voorspellen hoe het allemaal uitpakt...ligt erg aan de oorzaak enz.

Wat is 'astronautenvoer' trouwens?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 21:20
Verwijderd
voer waarin alle voedingsstoffen zitten.
A/d in dit geval
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten