Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2007, 10:05
Engeleva
Engeleva is offline
Ik ben 15 en ik ga van de zomer mee naar Frankrijk met de reisorganisatie Vinea. Dat is zo'n groepsvakantie. Het is voor mij de eerste keer met Vinea en ik vroeg me af of er mensen hier zijn die al eens met hun zijn meegeweest. Vond je het leuk en hoe was het?
Advertentie
Oud 04-03-2007, 10:27
Poepkind
Poepkind is offline
het eten was bagger en de vakantie was in verhouding veel te duur voor wat je terugkreeg.
Oud 04-03-2007, 10:42
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ben vorig jaar reisleider geweest bij Vinea
Ik vind ook dat de vakanties heel duur zijn, dat merk je ook aan het publiek wat er op af komt.
Ik heb vorig jaar de ponykampen gedaan. De kinderen moesten daar €475 voor neertellen. Terwijl de meeste ponykampen ongeveer €250-€275 kosten (kijk maar eens in de Penny naar de advertenties).

Wel wordt er veel gedaan voor de kinderen die meegaan en zit het wel goed georganiseerd in elkaar.

Je moet alleen even kijken of je waar krijgt voor je geld Zo heb je actieve vakanties bij vinea waar je heel veel gaat doen (raften, skieën, parapente etc) die dan relatief goedkoper zijn (en meer waar voor je geld, vind ik) dan een strandvakantie voor hetzelfde bedrag.
Oud 04-03-2007, 10:47
Pierreke
Pierreke is offline
Hier is geloof ik een aantal jaar al een topic over geweest (gebruik de zoekfunctie voor evt. meer info misschien).

OT: Ik ben een paar keer op zeilkamp geweest met Vinea (in friesland) en dat is goed bevallen. Het werd goed georganiseerd en ik heb veel plezier gehad! Verder was daar het eten heel behoorlijk; alleen kan dat natuurlijk verschillen naar gelang de locatie!
Oud 04-03-2007, 12:15
Breg
Breg is offline
Ik ben meerdere keren meegeweest. 1x naar Belgie en 2x naar Frankrijk. Ben alle keren alleen geweest, maar heb me altijd ontzettend vermaakt.
Dat geklaag over het eten altijd; ja het is niet geweldig, het is gewoon kampeten. Macaroni en andere simpele dingen, maar zelfs ik (als moeilijke eter) vond het wel te doen hoor.
Ben alle keren op actieve vakanties geweest (hoewel 1x een week actief gevolgd door een week strand), en tja, het is niet goedkoop, maar het is het geld dan wel waard vind ik.
Oud 04-03-2007, 22:13
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Breg schreef op 04-03-2007 @ 13:15 :

Dat geklaag over het eten altijd; ja het is niet geweldig, het is gewoon kampeten.
Als je nou ook niet zoveel ervoor hoefde te betalen oke. Maar ik was op survival in Tsjechie, en heb voor een reis met bus 900 gulden betaald. We sliepen in een berghut op de grond en aten echt troep. De activiteiten waren eigenlijk best mager en absoluut niet duur om te doen. Gezien mijn eerdere ervaring met Tsjechie had je voor dit prijsnivo een veel luxere vakantie kunnen hebben. Ik had het wel naar mn zin, maar de prijs kwaliteit verhouding klopt gewoon van geen kanten.
Oud 05-03-2007, 06:03
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Broodje Vinea en de Vineaan <3
Oud 09-04-2007, 10:30
Engeleva
Engeleva is offline
^^
Oud 09-04-2007, 16:26
Verwijderd
Ik las nivea.
Oud 09-04-2007, 17:28
Engeleva
Engeleva is offline
haha het lijkt er ook heel veel op!
Oud 10-04-2007, 14:13
snoopy
snoopy is offline
Ik ben op mijn 16e (?) twee weken naar Griekenland geweest met vinea. We gingen Island hoppen en we hebben de volgende eilanden gezien: Paros, Mykonos en Santorini. Ik vond het wel een coole vakantie. Wel jammer was dat we nooit zelf iets mochten doen; het moest de hele tijd met 'de groep'
Oud 10-04-2007, 16:11
Milll
Milll is offline
Iemand suggesties voor een andere (goedkopere) reisorganisatie dan vinea?
Oud 13-04-2007, 04:56
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Milll schreef op 10-04-2007 @ 17:11 :
Je hebt ook nog Simbo, maar die is qua prijs redelijk hetzelfde.

Ik weet niet wat voor soort vakantie je wilt? Maar bv een ponykamp kun je ook los boeken bij een manege zelf en dat scheelt al snel 200 euro

Voor de strandvakanties heb je ook GoGoTours en Beachmasters.
Oud 13-04-2007, 08:22
light fighter
light fighter is offline
YMCA is een ook een idee ipv vinea volgens mij goedkoper maar dat weet ik niet zeker
Oud 29-04-2007, 14:26
biep
biep is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 04-03-2007 @ 23:13 :
Maar ik was op survival in Tsjechie,

We sliepen in een berghut op de grond en aten echt troep.

Gezien mijn eerdere ervaring met Tsjechie had je voor dit prijsnivo een veel luxere vakantie kunnen hebben.
wat verwacht je dan?
Oud 29-04-2007, 15:46
Jones
Citaat:
biep schreef op 29-04-2007 @ 15:26 :
wat verwacht je dan?
Hetzelfde maar dan niet voor 900 euro?
Oud 29-04-2007, 18:49
biep
biep is offline
Citaat:
Jones schreef op 29-04-2007 @ 16:46 :
Hetzelfde maar dan niet voor 900 euro?
maar je weet toch van tevoren dat het 900 euro is?
en een survival is in mijn ogen nooit luxe? daarom ga je toch 'op survival'?
Oud 29-04-2007, 20:26
Jones
Citaat:
biep schreef op 29-04-2007 @ 19:49 :
maar je weet toch van tevoren dat het 900 euro is?
en een survival is in mijn ogen nooit luxe? daarom ga je toch 'op survival'?
Hehe, zo had ik het nog niet bekeken. Ik denk dat ze een survival verwachtte waarbij ze lekker in een 4sterrenhotel kon slapen tussen de activiteiten door.
Oud 28-05-2007, 15:12
Djairo
Djairo is offline
Heejz,

ik ga nu ongeveer 3jr mee met Vinea als reisleider. Heb verschillende reizen meegemaakt:

Frankrijk: Canigou/Conflent/L'espira/Argelès
Spanje : L'estartit/Islas Medas
NL : Biesbosch Survival

Dit jaar Italië: Garda Actief.

In eerdere 'post' over Tjechië. Die reis is al ouder dan 3jaar. De locatie bestaat niet meer bij Vinea.

De reizen zijn idd aan de prijzige kant, maar de reizen bij vinea zijn dan ook super compleet. De organisatie en structuur is goed geregeld. Zoals je merkt ben ik zeer tevreden over de organisatie. Beter dan een goedkoop reisje boeken via andere organisatie maar dan is de helft niet geregeld. Bijna alle reizen hebben super leuke activieiten en er kan een hoop geregeld worden.

De sfeer is er vaak top en leuk (opgeleide) staf. Het eten op kampen blijft soms wat moeilijk, maar hier word ook veel aandacht aan besteed.

Greetz,
Mathieu

Ps.
"900 gulden had ze het over. Niet 900 euro!"
Oud 13-06-2007, 21:19
noeke
noeke is offline
Citaat:
Milll schreef op 10-04-2007 @ 17:11 :
Ja, je hebt ook OKEE, voor iedereen tot 16 jaar. Voor meer info kan je op www.okeejeugdvakanties.nl kijken.
Oud 07-07-2007, 22:12
Princesse Suze
Princesse Suze is offline
Ga ieder jaar een weekje op kamp met vinea in Friesland, maar vind het wel erg duur voor wat je terug krijgt... Ik ging zelf vroeger altijd zeilen (tegenwoordig surfen) en het eten vond ik vaak bagger...
Oud 08-07-2007, 21:26
Crimson
Crimson is offline
niks mis met het eten, ik heb cwo 1 t/m 3 bij vinea gehaald en raad t je zeker aan
Oud 13-07-2007, 10:53
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Ik ben 5 jaar geleden () op een actieve vakantie in de Alpen geweest met Vinea. Is me erg goed bevallen: alle activiteiten zijn voor je geregeld, we hadden leuke leiding en mochten op zich nog best veel vrije tijd die je zelf mocht besteden.
Oud 16-07-2007, 18:16
Fleurop
Fleurop is offline
Het was mijn gaafste vakantie ooit.
Maar je moet denk ik geluk hebben met de groep en de 'leiding'. Bij ons was toen die tijd beide geweldig EN de vakantie paste precies bij wat ik leuk vind om te doen.
Oud 17-07-2007, 13:16
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Princesse Suze schreef op 07-07-2007 @ 23:12 :
en het eten vond ik vaak bagger...
Je kunt ook niet makkelijk koken voor 30 of 40 man Dat worden vaak mega gerechten zoals pasta met tomatensaus en rijst met chicken tonight.

Regels voor berichten