Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2007, 15:49
jlmdekanter
jlmdekanter is offline
Tshepo ya bana, een weeshuis in de buurt van Pretoria, is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers.

Op dit moment zijn ze heel blij met vrijwilligers die voor de kinderen willen zorgen en/of mee willen helpen met de administratie, er zijn namelijk ook kinderen die geadopteerd worden of kinderen met rechtzaak (in sommige gevallen is de moeder, die het kind te vondeling heeft gelegd, achterhaald en wordt er via de rechter besloten of het kind terug mag naar de moeder) en dat brengt veel papierwerk met zich mee, naast de 'gewone' administratie van een weeshuis, natuurlijk!

Ook zijn ze op zoek naar mensen die kunnen helpen op het terrein met onderhoud en bouwwerkzaamheden (Building work, renovations, painting, wood or plaster work, basic maintenance).
Ben je handig en lijkt het je wel wat om een aantal weken te gaan klussen in Zuid-Afrika tegen kost en inwoning, vul dan meteen de vragenlijst in (te vinden bij ''how to help'' en dan de ''volunteer questionnaire'') of stuur een berichtje via de site http://www.tshepo.org
Ook als je met name voor de kinderen wilt zorgen kun je de vragenlijst invullen.

Minimumleeftijd om in het weeshuis te kunnen gaan werken is 18 jaar en het is tegen kost- en inwoning, dus behalve ticket en vaccinaties geen kosten .

Voor meer informatie kun je mij ook altijd mailen! jlmdekanter@hotmail.com
Groetjes Janneke
Advertentie
Oud 28-09-2007, 23:42
akumabito
akumabito is offline
Als ik gen andere verplichtingen had, had ik morgen in het vliegtuig gezeten
Oud 30-09-2007, 08:32
jlmdekanter
jlmdekanter is offline
Ze hebben over een half jaar of jaar ook vrijwilligers nodig, dus daar is altijd wat voor te regelen!
Als je meer info wilt (powerpointpresentatie van het weeshuis) laat dan maar weten!
Groetjes Janneke

Geniet vast van de verhalen en foto's van Dineke die er nu i!
http://dinekehelmink.waarbenjij.nu
Oud 07-10-2007, 19:39
Fantôme
Fantôme is offline
Heey
Ik ben wel geinteresseerd, maar kan niet op heel korte termijn. Waarschijnlijk pas vanaf mei/juni volgend jaar, na mn afstuderen. Als ik het goed begrijp is het een christelijke organisatie. Moet je christelijk zijn om als vrijwilliger te werken? xxx
Oud 07-10-2007, 21:32
Verwijderd
Jeetje, ik vind het jammer dat het christelijk is. Anders had ik er eventueel intresse in
Oud 09-10-2007, 16:25
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
...Christelijk...
*haakt af*

Fuck, dat had ik niet gezien. Lekker dubbel dat ze aan de ene kant leuk de arme kindjes van Afrika helpen, terwijl ze zelf medeschuldig zijn aan de hele situatie door continu het gebruik van voorbehoedsmiddleen te ondermijnen.
Oud 09-10-2007, 22:29
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
*haakt af*

Fuck, dat had ik niet gezien. Lekker dubbel dat ze aan de ene kant leuk de arme kindjes van Afrika helpen, terwijl ze zelf medeschuldig zijn aan de hele situatie door continu het gebruik van voorbehoedsmiddleen te ondermijnen.
1. er is in afrika meer dan aids 2. dat is niet onderbouwde generalisatie, zeker niet alle christenen zjin tegen voorbehoedsmiddelen, laat staan dat ze daar iets over beslissen voor anderen 3. ik kan zo snel niet vinden of het geloof wel gepraktiseerd wordt in het werk.
Oud 09-10-2007, 23:11
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
1. er is in afrika meer dan aids 2. dat is niet onderbouwde generalisatie, zeker niet alle christenen zjin tegen voorbehoedsmiddelen, laat staan dat ze daar iets over beslissen voor anderen 3. ik kan zo snel niet vinden of het geloof wel gepraktiseerd wordt in het werk.
1. We hebben het hier over Zuid Afrika. De meeste wezen zijn dus AIDS-wezen, geen honger of oorlogswezen.

2.) Het zal mij aan m'n reet roesten dat er ook nog bijna fatsoenlijke Christenen zijn. Feit is en blijft dat de Katholieke kerk decennia lang de verspreiding en het gebruik van voorbehoedsmiddelen in Afrika heeft dwarsgeboomd, en daar overigens nog steeds mee doorgaat.

3.) Het is een principekwestie. Ik weiger te werken voor een organisatie gebaserd op religieuze principes.
Oud 10-10-2007, 18:46
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
1. We hebben het hier over Zuid Afrika. De meeste wezen zijn dus AIDS-wezen, geen honger of oorlogswezen.

2.) Het zal mij aan m'n reet roesten dat er ook nog bijna fatsoenlijke Christenen zijn. Feit is en blijft dat de Katholieke kerk decennia lang de verspreiding en het gebruik van voorbehoedsmiddelen in Afrika heeft dwarsgeboomd, en daar overigens nog steeds mee doorgaat.

3.) Het is een principekwestie. Ik weiger te werken voor een organisatie gebaserd op religieuze principes.
2.ik schat het niet katholiek in, 3. dat kan natuurlijk.
Oud 26-10-2007, 17:06
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
In dat geval ben jij er net zo schuldig aan, want het zijn de Europeanen die het daar verpest hebben en jij bent toch ook een Europeaan?
Generaliseren kan iedereen..

Regels voor berichten