Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2006, 14:17
Konijn
Konijn is offline
Misschien overbodig, maar toch ff mijn 'haarverf-geschiedenis':

Ik verf mijn haar nu een jaar of 4 denk ik. In het begin een paar tinten blonder dan ik zelf ben, met verf van L'oreal. Dat ging altijd prima. Toen heb ik het knalrood proberen te verven, met verf van Schwarzkopf, maar dat pakte dus totaal niet op mijn haar (werd helemaal vlekkerig en je zag op allerlei rare plekken mn eigen donkerblond erdoorheen komen). Sindsdien heb ik Schwarzkopf niet meer geprobeerd. Afgelopen zomer heb ik mijn haar violetzwart gehad (dus heel donkerpaars eigenlijk), die verf was van L'oreal, maar na drie weken ofzo vervaagde het al helemaal naar een soort lichter paars. Elke drie weken verven dus..
Tegenwoordig verf ik mijn haar donkerbruin met verf van het eigen merk van Kruidvat, en tot mijn grote verbazing pakt dit wel gewoon goed..

Nu mijn vragen:

-Hebben jullie ook dat verschillende merken heel anders 'pakken'?
-Ik wil komende zomer mijn haar eigenlijk weer zwart hebben, maar van Kruidvatverf hebben ze geen zwart. Het zwartpaarse vond ik erg mooi, maar heel duur en niet goed voor mn haar om zo vaak te verven. En het vervaagde vond ik dus níet mooi.
Iemand ervaring met zwart verven? Vervaagt dit ook of groeit het echt alleen uit?
-Iemand ervaring met bepaalde (goedkope) merken zwart? Want ook dit zal ik vaker moeten doen dan wat ik nu doe (nu één keer in de zes weken tot drie maanden, ligt een beetje aan mn haar en of ik nog feest heb ofzo).
-Wat zouden jullie doen, zal ik Schwarzkopf nog een keer proberen? Dat rood kan natuurlijk gewoon pech zijn geweest.. en de zwarte verf van Schwarzkopf is in ieder geval al een stuk goedkoper.. Maar ben bang dat als het mislukt, zwart helemaal een ramp is qua vlekkerigheid.
-Zwart is toch ook weer terug te verven door middel van eerst bleken en dan weer verven?
Oud 09-03-2006, 16:24
Roos
Roos is offline
Als je geblondeerd haar hebt, pakt rode verf wel vaker lelijk uit. Dat hoeft dus niet aan Schwartzkopf te liggen.

Als je zwart geverfd haar weer blond wil hebben, moet je het inderdaad nogal aggressief bleken. Daar kan je haar wel zichbaar beschadigd door raken, dus ik zou hier mee oppassen.

Verder heb ik geen eigen ervaringen.
Oud 09-03-2006, 16:29
light fighter
light fighter is offline
ik heb van mezelf asblond haar en heb het nu ook zwart/blauw met cosmic blue van live en dat bevalt erg goed. Deze kleur kan ik zeker aan raden, want welk ander merk pakt bij mij niet goed

Laatst gewijzigd op 09-03-2006 om 18:58.
Oud 09-03-2006, 18:59
coopergirl
coopergirl is offline
*1. Zwart haar moet vervagen/ uitgroeien alvorens je het een andere kleur kunt geven!!!!!
*2. Alle merken die ik tot nu toe heb geprobeerd vielen goed.

De felrode kleur van Schwarzkopf heb ik ook wel eens op geblondeerd haar geprobeerd, zonder dat het vreemd ongelijkmatig uitpakte. Waar dat aan heeft gelegen weet ik.

Verder haal ik mijn verf altijd bij een kappersgroothandel
Oud 09-03-2006, 20:24
Flip!
Flip! is offline
Nee want mijn verf komt van een groothandel af. Dus dat is niet het type spul dat na 10 keer wassen vervaagd. Het word wel vager, maar dan moet ik het wel erg vaak wassen.
Oud 09-03-2006, 21:37
Konijn
Konijn is offline
Hm ok, zwartblauw lijkt me ook wel mooi. Live is ook van Schwarzkopf toch?
Dat met dat rood zal dus misschien gewoon pech zijn geweest..

En ik hoef t niet blond nadat ik t zwart heb gehad, maar wil wel graag de mogelijkheid behouden om t weer donkerbruin te krijgen (dus eventueel met ontkleurder en dan weer bruin ofzo), vanwege o.a. sollicitaties.
Oud 10-03-2006, 09:31
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Flip! schreef op 09-03-2006 @ 21:24 :
Nee want mijn verf komt van een groothandel af. Dus dat is niet het type spul dat na 10 keer wassen vervaagd. Het word wel vager, maar dan moet ik het wel erg vaak wassen.
Dat ligt eraan welke kleur je je haar verft, ik verf mijn haar de laatste jaren fluorisernd rood en haal maji. contrast verf van de kappersgroothandel, desondanks moet ik iedere 10 dagen mijn haar verven omdat het dan is vervaagd. Dit komt enkel en alleen omdat het een extreme rode kleur is. Blauw en groen vervagen ook erg snel.
Mijn ervaring is dat ze in de groothandel erg goed spul hebben, maar het wil niet per definitie zeggen dat je dan je haar maar eens per 2 maand hoeft te verven oid. (Ik heb geen idee hoevaak andere mensen het verven, het is maar een uit de lucht gegrepen niet wetenschappelijk onderbouwd geschat aantal maanden).
Oud 10-03-2006, 09:32
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Konijn schreef op 09-03-2006 @ 22:37 :
Hm ok, zwartblauw lijkt me ook wel mooi. Live is ook van Schwarzkopf toch?
Dat met dat rood zal dus misschien gewoon pech zijn geweest..

En ik hoef t niet blond nadat ik t zwart heb gehad, maar wil wel graag de mogelijkheid behouden om t weer donkerbruin te krijgen (dus eventueel met ontkleurder en dan weer bruin ofzo), vanwege o.a. sollicitaties.
Bij zwart/ blauw en zwart/ paars gaat de blauw/ of de paars relatief snel uit je haar waardoor je zwart haar overhoud.
Oud 10-03-2006, 09:36
coopergirl
coopergirl is offline
edit: na een aantal weken is het zwart niet meer zo intens zwart als toen wanneer je het net geverfd had, donkerbruin werd het bij mij vaak vanzelf wel op den duur ( ) Ik schat zelf in dat donkerbruin wel te realiseren valt als je zwart een beetje vervaagd is. Blond lukt absoluut niet maar dat is je wens ook niet
Oud 10-03-2006, 14:19
Enkie
Enkie is offline
ik verf mijn haar niet
Oud 10-03-2006, 14:43
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Enkie schreef op 10-03-2006 @ 15:19 :
ik verf mijn haar niet
Ga dan maar snel weg, lekker loos antwoord.
Oud 10-03-2006, 16:43
Verwijderd
ah, ik heb ook een geschiedenis met haarverven. Ik wilde mijn haar zwart hebben maar dat lukte steeds niet. 1 bepaalde henna (gewoon poedertje waar je water bij moet doen voor 3 of 4 eurie ofzo) deed het erg goed! (ik heb daarvoor wel eerst een keer bij de kapper en nog 2 gewone haarverfproducten en een pakje zwarte henna van de tuinen er doorheengejast zonder effect). Deze henna had ik gewoon bij een toko gekocht. Vervaagd niet! Ik heb alleen gehoord dat je geen henna moet proberen op al geverfd haar zonder henna. Hoe het zit met terug naar je oude kleur verven heb ik geen idee van, ik laat het gewoon uitgroeien.
Oud 10-03-2006, 18:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 10-03-2006 @ 17:43 :
ah, ik heb ook een geschiedenis met haarverven. Ik wilde mijn haar zwart hebben maar dat lukte steeds niet. 1 bepaalde henna (gewoon poedertje waar je water bij moet doen voor 3 of 4 eurie ofzo) deed het erg goed! (ik heb daarvoor wel eerst een keer bij de kapper en nog 2 gewone haarverfproducten en een pakje zwarte henna van de tuinen er doorheengejast zonder effect). Deze henna had ik gewoon bij een toko gekocht. Vervaagd niet! Ik heb alleen gehoord dat je geen henna moet proberen op al geverfd haar zonder henna. Hoe het zit met terug naar je oude kleur verven heb ik geen idee van, ik laat het gewoon uitgroeien.
Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat als je je haar met henna hebt geverfd dat je het dan niet meer over kan verven met andere verf als het lelijk uitvalt.
Oud 10-03-2006, 19:38
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-03-2006 @ 19:55 :
Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat als je je haar met henna hebt geverfd dat je het dan niet meer over kan verven met andere verf als het lelijk uitvalt.
Sterker nog, je haar breekt af Op televisie deden ze een test met geverfd henna haar, ze verfden die pluk na een paar maand met een ander soort haarverf: het knapte gewoon doormidden
Oud 11-03-2006, 08:46
AlopiA
AlopiA is offline
Ik verf mijn haar zwart met Live colors, werkt prima.
De verf is langdurig houdbaar, dus je eigen haarkleur komt er na verloop van tijd wel doorheen maar niet storend, eigenlijk lijkt je haar dan meer 'echt' zwart.
Oud 11-03-2006, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 09-03-2006 @ 15:17 :
Misschien overbodig, maar toch ff mijn 'haarverf-geschiedenis':

Ik verf mijn haar nu een jaar of 4 denk ik. In het begin een paar tinten blonder dan ik zelf ben, met verf van L'oreal. Dat ging altijd prima. Toen heb ik het knalrood proberen te verven, met verf van Schwarzkopf, maar dat pakte dus totaal niet op mijn haar (werd helemaal vlekkerig en je zag op allerlei rare plekken mn eigen donkerblond erdoorheen komen). Sindsdien heb ik Schwarzkopf niet meer geprobeerd. Afgelopen zomer heb ik mijn haar violetzwart gehad (dus heel donkerpaars eigenlijk), die verf was van L'oreal, maar na drie weken ofzo vervaagde het al helemaal naar een soort lichter paars. Elke drie weken verven dus..
Tegenwoordig verf ik mijn haar donkerbruin met verf van het eigen merk van Kruidvat, en tot mijn grote verbazing pakt dit wel gewoon goed..

Nu mijn vragen:

-Ik wil komende zomer mijn haar eigenlijk weer zwart hebben, maar van Kruidvatverf hebben ze geen zwart. Het zwartpaarse vond ik erg mooi, maar heel duur en niet goed voor mn haar om zo vaak te verven. En het vervaagde vond ik dus níet mooi.
Iemand ervaring met zwart verven? Vervaagt dit ook of groeit het echt alleen uit?
-Iemand ervaring met bepaalde (goedkope) merken zwart? Want ook dit zal ik vaker moeten doen dan wat ik nu doe (nu één keer in de zes weken tot drie maanden, ligt een beetje aan mn haar en of ik nog feest heb ofzo).
-Wat zouden jullie doen, zal ik Schwarzkopf nog een keer proberen? Dat rood kan natuurlijk gewoon pech zijn geweest.. en de zwarte verf van Schwarzkopf is in ieder geval al een stuk goedkoper.. Maar ben bang dat als het mislukt, zwart helemaal een ramp is qua vlekkerigheid.
-Zwart is toch ook weer terug te verven door middel van eerst bleken en dan weer verven?
Verf van de drogist is zoiezo veel slechter als in een kapperszaak of een tube die je koopt in een kappersbenodigd heden winkel.
En zwart is een donkere kleur, die pakt op BIJNA iedereens haar heel goed.
Ik zou eens een tube van keune nemen (1.0, waterstof peroxide 3%)

En van blond naar rood pakt nooit, dat kan je beter bij de kapper laten doen, omdat het blonde haar eerst voorgepigemnteerd moet worden (dat is met een soort kleurmousse), dan pakt het wel

Zwart is altijd terug te verven! onthoud, elke tint donkerder dan je eigen haar kan je zoiezo bereiken.
Wil je je haar lichter hebben word het een ander verhaal, dan MOET je het bleken, want met verf kan je nooit een tint lichter verven!

en hoe weet ik dit allemaal, ik ben kapster
Oud 11-03-2006, 14:03
toothfairy
toothfairy is offline
Ik verf m'n haar nu al een tijdje zwart.
Ik heb al es bij de kapper(school) laten verven (wat natuurlijk heel goed was) en 2 keer een kleuring bij Di gekocht. De eerste kleuring was niet goed, die sloeg duidelijk bruin uit. (had wel paarse kleuring ervoor die rood-achtig was geworden door de zon) De laatste keer had ik wel een goeie kleuring. Ik weet het merk niet meer maar het was het goedkoopste dat er was, €4.5 denk ik. Het vervaagt natuurlijk na een tijdje, maar niet opvallend en het moet gewoon uitgroeien.
Oud 11-03-2006, 14:17
Verwijderd
Heb ik dan heel gek haar ofzo dat ik het van zwart geverfd kon ontkleuren en daarna meteen rood, terwijl het wel gewoon goed pakte ?
Oud 12-03-2006, 14:07
JJ13
JJ13 is offline
ik heb van mezelf bruin haar en verf mn haar altijd zwart. ik gebruik meestal Live (nummer 99 geloof ik, deep black). laatst heb ik verf van poly country colours gebruikt, maar die dekte niet zo heel goed. Live vind ik heel fijn, mooie kleur, maar hij drupt wel redelijk veel.
Oud 12-03-2006, 16:45
Pandora
Pandora is offline
Donkerbruin van de kruidvat was er bij mij weer binnen 2 weken uit.
En zwart is er inderdaad uit te krijgen, maar wel door speciale ontkleuringscreme. Ik heb destijds Live nr. 1 gebruikt, geloof ik. Mijn haar werd toen bovenop wit en de rest rood/bruinig. Daarna heb ik het donkerbruin geverfd om het egaal te krijgen (maar toch bleven kleurverschillen, zeker na een paar keer wassen, zich voordoen).
Inmiddels is mijn haar weer veel lichter (en eindelijk vrijwel één kleur). Ik zou het in ieder geval niet meer zwart verven. Het was leuk voor die 2 jaar, maar wat een pleuriswerk om het er écht goed uit te krijgen.
Oud 12-03-2006, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Renske-meiske schreef op 11-03-2006 @ 15:17 :
Heb ik dan heel gek haar ofzo dat ik het van zwart geverfd kon ontkleuren en daarna meteen rood, terwijl het wel gewoon goed pakte ?
Nee want ontkleuren van zwart naar rood is niet zo moeilijk

1 keer ontkleuren, dan is het soort donkeroranje (ligt eraan hoeveel lagen zwart er onder zitten), en dan kan er al rood overheen
Oud 14-03-2006, 18:17
le Y
le Y is offline
er zaten vrij veel lagen zwart onder (van 2 jaar verven oid) en ik heb het eerst helemaal blond gemaakt
Oud 14-03-2006, 18:22
Experiment
Experiment is offline

Ja, en ik kan het weten want ik verf mijn haar al 4,5 jaar, en gebruik eigenlijk telkens iets anders (wat dan in de aanbieding is ben niet zo goed in onthouden wat goed was)

Vervaagt ook wel. Trouwens wel lastig met zwart is, bij uitgroei lijkt het net of je kaal wordt, als je blond bent
Oud 15-03-2006, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Experiment schreef op 14-03-2006 @ 19:22 :

Ja, en ik kan het weten want ik verf mijn haar al 4,5 jaar, en gebruik eigenlijk telkens iets anders (wat dan in de aanbieding is ben niet zo goed in onthouden wat goed was)

Vervaagt ook wel. Trouwens wel lastig met zwart is, bij uitgroei lijkt het net of je kaal wordt, als je blond bent
zwartpaars bij kruidvat? is dat geen blauwzwart?
Anders ga ik even kijken dat ken ik helemaal niet
Oud 15-03-2006, 18:41
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
electropyri schreef op 15-03-2006 @ 18:42 :
zwartpaars bij kruidvat? is dat geen blauwzwart?
Anders ga ik even kijken dat ken ik helemaal niet
Als je mn hele verhaal leest in de eerste post, zie je dat ik het over violetzwart van L'oreal heb .
Oud 15-03-2006, 21:15
Enkie
Enkie is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 10-03-2006 @ 15:43 :
Ga dan maar snel weg, lekker loos antwoord.
wat nou loos? ze vroeg toch of wij ervaring hadden en of zwart bij ons heel ander pakte
Oud 15-03-2006, 21:31
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Enkie schreef op 15-03-2006 @ 22:15 :
wat nou loos? ze vroeg toch of wij ervaring hadden en of zwart bij ons heel ander pakte
Dus had ik inderdaad niks aan jouw antwoord nee..
Oud 15-03-2006, 22:30
Verwijderd
ik wil ze weer bruin, haal dat zwarte weg
Oud 16-03-2006, 11:07
Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Ik heb vrij veel ervaring met haarkleuren. Bij mij ligt het meestal niet aan het merk dat ik koop als het wat anders uitpakt, maar aan de kleur. Rood is een lastige kleur en pakt zeker op geblondeerd haar idd vaak slecht uit. Daarbij kan het ook liggen aan degene die je haar gekleurd heeft, misschien heb je (of een ander ) iets verkeerd gedaan. Ik denk dat het wel aan het merk kan liggen dat je kleur snel vervaagt. Het beste kun je dan van die kleur shampoo's kopen die je kleur lang mooi hoouden, en je kunt na iedere wasbeurt die creme die je vaak bij de kleurspoeling krijgt gebruiken.
En als je weer een lichtere kleur wil, zou ik persoonlijk naar de kapper gaan, of het uit laten groeien.
Oud 18-07-2007, 18:32
Soraya_lady
Soraya_lady is offline
eey je kan ook henna gebruiken zoals iemand eerder al zei want je zei zelf dat een haarkleur steeds vervaagde en met henna heb heb je dat niet en je kan nog meer kleurtjes dan oranje gebruiken of zwart als iemand wil weten hoe wil ik het wel plaatsen je kan ook blond bijvoorbeeld doen het is toch wel veiliger dan de verf van de kruidvat omdat henna natuurlijk is
Oud 18-07-2007, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Soraya_lady schreef op 18-07-2007 @ 19:32 :
eey je kan ook henna gebruiken zoals iemand eerder al zei want je zei zelf dat een haarkleur steeds vervaagde en met henna heb heb je dat niet en je kan nog meer kleurtjes dan oranje gebruiken of zwart als iemand wil weten hoe wil ik het wel plaatsen je kan ook blond bijvoorbeeld doen het is toch wel veiliger dan de verf van de kruidvat omdat henna natuurlijk is
Genoeg natuurlijke dingen zijn vreselijk giftig, anders
Oud 18-07-2007, 20:46
coopergirl
coopergirl is offline
wat een up!
euh... Ik heb vorig jaar al geantwoord
Oud 18-07-2007, 21:43
ekki
ekki is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 18-07-2007 @ 21:46 :
wat een up!