![]() |
|
![]() |
Nou is mijn vriend (vooral rood) kleurenblind, de details van zijn kleurenblindheid ken ik niet.. Maar hij suggereerde laatst dat ik groen niet goed kan zien. Voorbeelden:
- Bij het spelen van een spel, zag ik de groene monsters tegen een groene achtergrond zo ontzettend slecht dat hij ze me moest aanwijzen (omdat die beesten me gewoon achterna liepen en me aanvielen zonder dat ik dat doorhad...). - Bij het bekijken van een schilderij was kennelijk een kleine, naar ik denk bruine kerk in de achtergrond van het groene bos geschilderd, wat kennelijk zo helder als de maan was voor hem maar wat mij maar liefst een halfuur kostte voor ik uberhaupt zag dat er wat bruin zat, en toen pas vaagjes kon voorstellen dat het een kerk moest voorstellen. - Toen ik laatst een groentint zocht en ik hem moest helpen met het zoeken met een vergelijkbare tint, omdat hij zelf kleurenblind is en second opinions wou, scheen ik met de meest vreemde voorstellen te komen.. ![]() Ik heb uiteraard flink rondgegoogle't, en allerlei testjes tegen gekomen, waarvan ik ze bijna allemaal redelijk makkelijk doorliep. De enige kleuren waar ik dan moeite mee heb zijn lichtpaars, lichte of hele donkere tinten groen en sommige tinten blauw, maar in die testjes zie ik ze wel. Ik kwam uiteindelijk (lekker lullig, maar ja) op de site van het Klokhuis terecht, die een tekening heeft met allerlei tekeningen erin, zoals een vliegtuig. Daar zag ik echter helemáál niks in, tot ik de antwoordplaat zag en me even flink ging concentereren (toen zag ik het vliegtuig en vaagjes een huis). http://www.hetklokhuis.nl/lees/dossi...224A7C7C&pnr=6 Nu ja, ik verwacht hier niet te horen of ik wel of niet kleurenblind ben hier, maar misschien wel wat ervaringen of feedback, want het internet focust behoorlijk op het rood/groene kleurenblidnheid gedeelte en daar lijk ik niet veel last van te hebben... ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] Fenotype kans berekening Silvano08 | 6 | 22-06-2011 09:07 | |
Lichaam & Gezondheid |
Kleurenblind? Lucaah | 3 | 30-09-2009 20:43 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] Populatiegenetica 2007-II, vraag 12 Verwijderd | 3 | 21-05-2008 19:02 | |