Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2007, 11:53
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hoi forummers!

Na enig zoeken op wat websites en in folders van een aantal winkels, heb ik besloten een portable harddisk te kopen. Een die zn voeding haalt van USB en een die niet al te lomp is. Nu heb ik niet echt een prijslimiet dus zou ik alles kunnen kopen wat ik wil, maar ik ben benieuwd naar verhalen van jullie. Ervaringen ed. over de kwaliteit ben ik wel in geinteresseerd.

Ikzelf zat te denken aan een LaCie portable harddisk, een van 120GB.

Is dit een goede keus of is er een schokvastere, grotere of kleinere te vinden voor deze prijs? (99,- bij een grote internetwinkel)

Thnx!
Kingofthemall

Die nieuwe smilies zijn wel leuk

Laatst gewijzigd op 30-08-2007 om 11:54. Reden: Edit: Je krijgt er ook nog een 1GB SD kaart bij, dus misschien kan het goedkoper dacht ik :)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2007, 13:48
Verwijderd
Is het een vereiste dat je externe hdd de voeding van de USB poort haalt of niet? Zo niet dan kan het nog wel goedkoper en meer opslagruimte.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 14:08
Verwijderd
Freecom geeft standaard 2 jaar garantie op zijn externe harde schijven. Van lacie weet ik zeker dat er maxtorren inzitten, wat freecom betreft geen idee. Neem bijvoorbeeld de freecom toughdrive, met hier de prijzen. http://tweakers.net/pricewatch/zoeke...eMax=5&x=0&y=0
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 17:26
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Is het een vereiste dat je externe hdd de voeding van de USB poort haalt of niet? Zo niet dan kan het nog wel goedkoper en meer opslagruimte.
Ja, dit is zodat ik niet de hele adapter enzo mee moet nemen, het liefst lekker klein en veel ruimte
Oud 30-08-2007, 17:30
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Freecom geeft standaard 2 jaar garantie op zijn externe harde schijven. Van lacie weet ik zeker dat er maxtorren inzitten, wat freecom betreft geen idee. Neem bijvoorbeeld de freecom toughdrive, met hier de prijzen. http://tweakers.net/pricewatch/zoeke...eMax=5&x=0&y=0
Thnx! Deze ziet er minder hoekig en fragile uit dan die ik had gevonden. Deze heb ik ook wel gezien, maar ik had geen idee dat deze schokbestendig was Lijkt me wel handig en mooi compact en met 160 GB wooo Dank!!!
Oud 30-08-2007, 18:41
]{ing
]{ing is offline
Neem een losse hdd en goede enclosure. Seagate schijven hebben 5 jaar garantie. Zodoende heb je en een goedkoper totaal, 2 jaar op de behuizing en 5 jaar op de schijf
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 09:30
balkey
balkey is offline
http://www.alternate.nl/html/product...l?artno=AAUW08 (120gb voor 79 euro)

Dat is een mooie!

Maar als je een groter formaat neemt, zijn ze goedkoper, maar wel lastiger mee te nemen. (wel met voedingskabel)

Bijv de (310gb voor 79 euro)

http://www.alternate.nl/html/product...l?artno=AAUW08
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 09:49
ILUsion
ILUsion is offline
De schijven zonder extra voeding zijn trager, maar kleiner omdat het notebookschijven zijn, in feite (en die kunnen leven op gewoon de USB-stroom). Van LaCie zijn er trouwens ook nog kleinere modellen dan wat je daar toont (want die vind ik eerlijk gezegd wat te groot voor wat hij maar doet):
http://www.lacie.com/be/products/product.htm?pid=10868 (ik heb er zo eentje, en dan nog een oude grotere broer van dat andere model, met adapter wel te verstaan).

Die grotere formaten zijn relatief gezien goedkoper, maar ik vind een adapter ook vreselijk om mee te sleuren: vaak zijn ze al niet zo klein (die van LaCie van mij is bijna even groot als de voeding van mijn notebook), en je moet dan op locatie ook een stopcontact hebben dat je makkelijk kan gebruiken. Voor thuis is dat allemaal geen probleem, natuurlijk.
Oud 31-08-2007, 10:21
]{ing
]{ing is offline
Bovendien zijn 3.5'' harddisks minder bestendig tegen schokken.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 00:04
phoxetis
phoxetis is offline
dat laatste is absoluut waar, ik heb 3 schijven in mijn behuizing gehad voor ik er één vond die niet na een week al begon te stotteren.
Reageren

Regels voor berichten