Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ok, ik ga uitleggen hoe het zit.
Ik woon voor een jaar in Frankrijk, en ik ga daar naar school. 9 uur filosofie per week, dus een stuk meer dan ik in Nederland gewend was. Nou praat mijn leraar heel erg snel inclusief een groot accent, en is mijn Frans nog niet vloeiend. Het kan dus zijn dat hij wel eens tijdens een les iets heeft laten vallen, maar dat ik dat niet heb meegekregen. Maar die kans acht ik klein, aangezien ik mijn klasgenoten heb gevraagd of zij er meer over weten en zij staan voor een net zo'n groot raadsel als ik. Mijn leraar heeft wel de tips gegeven eens te kijken naar Pyrrho en Hume, maar ik denk niet dat het me gaat lukken daar zes pagina's mee te vullen zonder dichtbij het beantwoorden van de vraag te blijven. Als ik heeel veel achtergrond informatie ga geven gaat het misschien wel lukken. En aangezien tot nu toe al mijn huiswerk hier nog makkelijker is dan in Nederland, neemt mijn leraar daar misschien gewoon genoegen mee dus dat is wat ik ga proberen ![]() Maar toch; tips enzo blijven welkom! |
![]() |
|
De enige twee vormen van twijfel die ik kan bedenken is het twijfelen in het maken van keuzes en het twijfelen aan de echtheid van zaken. Verder heb ik te weinig verstand van filosofen/stromingen om je verder op weg te helpen.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Maar Kant heeft het toch vooral over zintuiglijke kennis enzo? Of bedoel je dat hij dus ook zegt dat je moet twijfelen aan wat je waarneemt omdat het nooit het ding-an-sich is wat je waarneemt maar jouw 'kijk' erop?
En Hume, hetzelfde verhaal. Hij heeft het over impressies en indrukken, maar hoe kan ik dat hierin verwerken denken jullie? |
![]() |
||
Citaat:
![]() het verhaal rond hume en twijfelen is heel duidelijk te omschrijven. hume stelt dat we onze kennis slechts uit waarneming kunnen halen. gister kwam de zon op, dat hebben we waargenomen. vanochtend kwam de zon op, dat hebben we waargenomen. dat morgen de zon opkomt, dat hebben we niet waargenomen, en dus kunnen we niet met zekerheid stellen dat het gebeurt. toch twijfelen we er niet over, en hume schrijft dit toe aan de gewenning.
|
![]() |
|
|